Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13-09-2014, 20:11
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Wlasnie o to chodzi ze nie chce druciarstwa odwalic dlatego pytam, bo skoro seryjne starczaja do -40 a ten powiedzmy byl by seryjnej dlugosci no to lipa a szukalem juz po forum i widze ze sie nada a czytam znowu i ze seryjnej dlugosci;/ czekam az wypowie sie ktos jeszcze |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 13-09-2014, 21:47
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
wiem że pzm-1 i -60 było na aucie kolegi i nic się nie działo oprócz tego że był beton nie wiem nie jechałem ale myślę że -70 też powinno być okej.
Jak nie chcesz pzm-1 to kup amory mts lub fk i po kłopocie i zakładaj -70 bez obaw |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-09-2014, 12:22
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Wlasnie o to chodzi ze nie chce ladowac mtsow;) Na sprezyny decyduje sie tylko dlatego ze nie moge znalezc nic lepszego a zalezy mi na trwalych amortyzatorach, komfortu byc nie musi nawet dobrze ze bedzie beton obawialem sie tylko ze sie pzm1 wyleje przy takiej glebie zakladajac ze jest seryjnej dlugosci. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-09-2014, 09:00
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Mateek95 napisał/a: | Chodzi mi konkretnie czy pzm1 nada sie do sprezyn 70/50 tzn czy nie jest on czasami seryjnej dlugosci tzn jak seryjny amor czy jak kupie to nie bede go musial skrocic? |
Tylne amory pzm-1 są dużo krótsze od serii, ale odnośnie przodu nie wiem. Z tego co czytałem podobno mają długość jak seria. A nie myślałeś, o tym żeby dać seryjny przód do skrócenia i utwardzenia? Są firmy które zajmuję się takimi rzeczami i koszt raczej nie jest większy niż zakup nowych amorów. PZM-1 jest betonowe i naprawdę do jazdy na codzień są uciążliwe.
Z przodu mam MTS a z tyłu PZM-1 i jest masakra na -70/-50. Nie ma żadnej amortyzacji, wiadomo samochód lepiej się prowadzi w zakrętach. Jeśli jeździsz sobie tylko po mieście, do pracy, na uczelnię to daruj sobie PZM-1. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-09-2014, 09:59
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Licze sie z betonem i nie przeszkadza mi to, ma byc nisko i twardo ale tez trwale dlatego nie chce brac sie za mtsy. A co do skracania, musze kupowac nowe amory? czy moge oddac uzywke wylaną? (wkoncu on to rozbiera wiec chyba uszczelnienia wymienia, tak ?) |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-09-2014, 16:21
Bolid: Seicento |
|
|
Mateek95, polecam również poliuretan |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-09-2014, 18:14
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Idzie dostac komplet na tyl za mniej niz 250zl? (poliuretanow) |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-09-2014, 22:11
Bolid: Seicento |
|
|
szukaj na allegro...ja kupiłem u strongflex...komplet czerwonych i jestem mega zadowolony.....żółte tylko do wzmocnionych bud... |
_________________
 |
|
|
|
 |
snefu
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: B-B
|
Wysłany: 04-12-2014, 19:39
Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v |
|
|
Troszkę off top, ale...
Chcę wymienić tylne zawieszenie w swojej 900 z racji tego że się "powoli kończy"
Przód niedawno około 4 tyś km temu wymieniony na KYB gazówkę ( rozlał się jedne z amorów) - jak dla mnie efekt świetny bez strachu w oczach da się wejść w ostry zakręt z prędkością 70-80km/h ( dupa trochę lata ale efekt wiadomy z racji seryjnego tyłu )
myślę także o wymianie seryjnych springów na coś niższego...
Poszukuję zawieszenia: do jazdy na co dzień
Styl jazdy: dosyć ostry - niektórzy twierdzą, że za ostry jak na seicento....
W czym problem:
- Montować na tył KYB gazówkę czy coś innego?
- Springi jamex czy einbach (-35 / -40)
Założenia:
- ma nie podpierać się na zakrętach lusterkami
- ma pewniej się prowadzić i fajniej wyglądać
- dobrze że by auto "równo stało" - nie chce się bawić w druciarstwo PL i np kombinować w cięcie sprężyn o ileś tam, wkładanie gum itp...
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie. |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 04-12-2014, 19:51
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Żeby równo stał przy gazowych KYB z przodu z tyłu nie dajesz obniżenia większego niż -20mm. Miałem KYB gazowe przód tył + springi -40mm, przód usiadł o 1cm a tył o 3cm więc była lekka motorówka. Wszystko przez to że amory gazowe... ale prowadzenie fajne 90-100 w zakręcie bez obaw, obniżenia nie było w ogóle. Teraz przy FK -7/6 i szerokim kapciu prędkości grubo ponad 100 nie są problemem |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:28
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
siemano. Nie robie tematu nr 2 Jak wam sie jezdzi na -70/-50 w zimę ? da się wgl? Bo mam sportasia na takim i boje sie sniegu |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:34
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Jeżeli jest dużo śniegu to jest lekki pług Po za tym zimówki podnoszą samochód i problemów nie ma |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
bartekn1992
Nałogowiec
Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 106 Skąd: Rzewnie k.Różana
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:43
Bolid: Sporting 1.1 SPI |
|
|
heh pierwsza zima:D po sezonie letnim musialem wymienic michę a co zimo będzie |
_________________ !----Sejo----! |
|
|
|
 |
snefu
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: B-B
|
Wysłany: 05-12-2014, 20:29
Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v |
|
|
@dawiddawidowski dzięki za odpowiedź, już wiem że jestem skazany na motorówkę
Jednak dalej nie wiem czy brać KYB, czy może coś innego oraz której firmy sprężyny...
Zależy mi na tym, aby buda nie latała tak jak na ori
Jamex fajna cena na forum wyczytałem, że to nieco twardsza seria ( i w sumie nie wiele się różni - czyli nie opłaca się ładować kasy w te springi?)
Einbach swoje kosztują, ale czy aż taka różnica w prowadzeniu, aby dopłacać około 200 zł do jamex-ów? |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
|