Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 05-12-2014, 20:47
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja mam KYB exel-G + sprężyny eibach i jest dość twardo, na pewno eibachy są twardsze niż jamexy. Tyle, że przy takim zestawie to nie przód stoi wyżej a tył. Eibachy trzeba ciąć jeden zwój z tyłu, żeby wszystko stało równo, szczególnie jak jest wybebeszony tył. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 05-12-2014, 20:53
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
U mnie na 4xKYB exel-G i mts-4 tył był niżej a przód praktycznie nic nie siadł ale było sztywniej.
Teraz na kicie FK jest twardo |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
snefu
nówka sztuka ;)
Wiek: 39 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 13 Skąd: B-B
|
Wysłany: 06-12-2014, 17:14
Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Bierz KYB i szukaj FK/mts -6/4 |
Z tego co pamiętam, że czytałem na forum...
Nie powinno się używać obniżenia większego niż -40mm na seryjnych amorach czyt. KYB
Czy przypadkiem się mylę?
Dokładniej na jakie negatywne skutki się przygotować? (przy wyborze 6/4)
@barkor
Tył nie jest wybebeszony.
Położyłem fotele i przewożę sprzęt elektroniczny
Przy okazji nie widzę aby FK-automotive produkowało jeszcze springi dla SC/CC |
Ostatnio zmieniony przez snefu 06-12-2014, 17:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 06-12-2014, 17:22
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Amory szybciej padną ale przy gazowym kyb nie nastąpi to szybko. Niby nie powinno się dawać -6 na serie ale są tacy co latają na serii amorze i -7 już któryś rok i nic się nie dzieje. Nie namawiam, nie polecam. Dla mnie tylko kompletny kit FK jest godny polecenia |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Policjant
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-04-2015, 22:53
Bolid: Fiat 126p |
|
|
Powiedz mnie panie jak wygląda u Ciebie zawieszenie z tyłu, bo to seryjne -50 raczej nie jest? Wybacz mi to pytanei ale nie mam sił czytać 70stron tego tematu |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
G00ral
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Trn
|
Wysłany: 29-08-2015, 19:26
Bolid: Seicento 0.9 (seniorki) |
|
|
Witam
czy w wersji sporting również maksymalnie sprężyny -40 na seryjnych amortyzatorach ? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-08-2015, 20:57
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
sporting na starcie ma -20, także jak założysz sprężyny -40 to obniży się tylko o 2cm. Na seryjnych amortyzatorach będzie działać to prawidłowo. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
G00ral
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Trn
|
Wysłany: 29-08-2015, 21:38
Bolid: Seicento 0.9 (seniorki) |
|
|
no to w takim razie trzeba będzie założyć sprężyny -50 ale czy też będzie to działać prawidłowo na seryjnych amortyzatorach ? z tego co wyczytałem to -50 to jest już granica na seryjne amorki. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-08-2015, 00:49
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
G00ral napisał/a: | no to w takim razie trzeba będzie założyć sprężyny -50 ale czy też będzie to działać prawidłowo na seryjnych amortyzatorach ? z tego co wyczytałem to -50 to jest już granica na seryjne amorki. |
Nie będzie prawidłowo działać, nawet chyba, że te sprężyny będą z betonu, a nawet noviteca -50 po całości były by za miękkie.-pomijam kwestię dostępności i ceny.
Chyba, że to ma służyć 10 km w jedną 10 w drugą na równym asfalcie bez zakrętów dziur itp.-wtedy może nie być żadnych elementów resorujących |
|
|
|
 |
G00ral
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Trn
|
Wysłany: 30-08-2015, 01:31
Bolid: Seicento 0.9 (seniorki) |
|
|
Ok, dzięki za odpowiedzi. Jak coś to zadowole się tylko -40 czyli ogólnie tylko -20 od tego co będzie, chyba że budżet pozwoli to kupię całe zawieszenie ewentualnie jakaś używke. |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 30-08-2015, 17:29
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
jak kupisz mts -4/4 to przód będzie siedział tak jak teraz a nawet może wyżej natomiast tył obniży się góra o 1cm Wszystko zależy od stanu amorków ale na pewno nie wyniesie-4/4 |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
G00ral
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 5 Skąd: Trn
|
Wysłany: 30-08-2015, 23:14
Bolid: Seicento 0.9 (seniorki) |
|
|
MTS na forum nie polecają, myślałem o Eibach. Taki sam efekt na nich będzie jak przy mts ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-09-2015, 02:55
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Porównanie jak żarówki bosmala z Osramem.
Tył nieobciążony na Eibachu jest jakieś 1,5cm niżej, przód ze 2,5mm zależy od amortyzatorów.
Obie też są zazwyczaj czerwone:-)
Co do właściwości-Eibach jest dużo sztywniejszy, twardszy i odporniejszy na uszkodzenia i zużycie.-oczywiście dużą rolę odgrywa amortyzator.
Na Eibachu, przy lekko rozbieżny sej z rozpórką kielichów prowadzi się dużo precyzyjniej, sztywno i pewnie przy większych prędkościach.
MTs-y, ta technixy, nakładałem, jeździłem-zawias czasami lekko puka-zwój o zwój, ale w jeździe miększe od eibacha, przy dużych prędkościach już jest lipton, ale jeszcze raz podkreślam-ważną rolę odgrywają amortyzatory, opony, zbieżność/bezwypadkowa przeszłość i spięcie kielichów.-wtedy porównujemy
Co do obniżenia różnie-mtsy+ gazowe amory to minimalne obniżenie, ale pewniejsza jazda, eibach+ np. B4 to dosyć twardy zawias z precyzją-obniżenie tyłu nie jest duże, przód widać, że lekko idzie w dół-ale meritum to jazda.
Jak chcesz mieć niżej i nie jeździsz szybko to czego nie polecam do sc/cc olejowych amorów(przeżytek i w sc/cc marnej trwałości) + tego mts-a. Od amorów tego szajsu z daleka, a złoty środek to sprężyny FK-40-mieksze od eibacha, twardsze od MTS-a i sei idzie na przeżytku olejowym w dół w miarę równo-ile to zależy-jeden problem-ciężko je zdobyć nowe. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-09-2015, 18:54
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Panowie, po 10 przymierzam się do kupna gwintu Ta technix, i spręzyn do tyłu MTS. Jakie amortyzatory polecicie mi do tyłu ? Zależy mi na dobrej glebie i dobrym prowadzeniu. Czy trzeba wykonać jakieś dodatkowego modyfikacje budy żeby skręcić go do -7 ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|