FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-12-2014, 20:47   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja mam KYB exel-G + sprężyny eibach i jest dość twardo, na pewno eibachy są twardsze niż jamexy. Tyle, że przy takim zestawie to nie przód stoi wyżej a tył. Eibachy trzeba ciąć jeden zwój z tyłu, żeby wszystko stało równo, szczególnie jak jest wybebeszony tył.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 05-12-2014, 20:53   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


U mnie na 4xKYB exel-G i mts-4 tył był niżej a przód praktycznie nic nie siadł ale było sztywniej.
Teraz na kicie FK jest twardo :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
snefu 
nówka sztuka ;)

Wiek: 39
Dołączył: 06 Cze 2008
Posty: 13
Skąd: B-B
Wysłany: 06-12-2014, 17:14   
   Bolid: Seicento 900 -> 1,2 16v -> 1,4 16v


dawiddawidowski napisał/a:
Bierz KYB i szukaj FK/mts -6/4


Z tego co pamiętam, że czytałem na forum...
Nie powinno się używać obniżenia większego niż -40mm na seryjnych amorach czyt. KYB

Czy przypadkiem się mylę?

Dokładniej na jakie negatywne skutki się przygotować? (przy wyborze 6/4)

@barkor

Tył nie jest wybebeszony.
Położyłem fotele i przewożę sprzęt elektroniczny :)

Przy okazji nie widzę aby FK-automotive produkowało jeszcze springi dla SC/CC
Ostatnio zmieniony przez snefu 06-12-2014, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 06-12-2014, 17:22   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Amory szybciej padną ale przy gazowym kyb nie nastąpi to szybko. Niby nie powinno się dawać -6 na serie ale są tacy co latają na serii amorze i -7 już któryś rok i nic się nie dzieje. Nie namawiam, nie polecam. Dla mnie tylko kompletny kit FK jest godny polecenia
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Policjant 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2015, 22:53   
   Bolid: Fiat 126p


Powiedz mnie panie jak wygląda u Ciebie zawieszenie z tyłu, bo to seryjne -50 raczej nie jest? Wybacz mi to pytanei ale nie mam sił czytać 70stron tego tematu :evil:
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 10-04-2015, 22:57   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Policjant, u mnie?? :)) Springi mts -60mm, z amorami KYB exel-g
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
G00ral 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Trn
Wysłany: 29-08-2015, 19:26   
   Bolid: Seicento 0.9 (seniorki)


Witam

czy w wersji sporting również maksymalnie sprężyny -40 na seryjnych amortyzatorach ?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-08-2015, 20:57   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


sporting na starcie ma -20, także jak założysz sprężyny -40 to obniży się tylko o 2cm. Na seryjnych amortyzatorach będzie działać to prawidłowo.
_________________
Moje Seicento
 
 
G00ral 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Trn
Wysłany: 29-08-2015, 21:38   
   Bolid: Seicento 0.9 (seniorki)


no to w takim razie trzeba będzie założyć sprężyny -50 ale czy też będzie to działać prawidłowo na seryjnych amortyzatorach ? z tego co wyczytałem to -50 to jest już granica na seryjne amorki.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-08-2015, 00:49   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


G00ral napisał/a:
no to w takim razie trzeba będzie założyć sprężyny -50 ale czy też będzie to działać prawidłowo na seryjnych amortyzatorach ? z tego co wyczytałem to -50 to jest już granica na seryjne amorki.

Nie będzie prawidłowo działać, nawet chyba, że te sprężyny będą z betonu, a nawet noviteca -50 po całości były by za miękkie.-pomijam kwestię dostępności i ceny.
Chyba, że to ma służyć 10 km w jedną 10 w drugą na równym asfalcie bez zakrętów dziur itp.-wtedy może nie być żadnych elementów resorujących :wink:
 
 
 
G00ral 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Trn
Wysłany: 30-08-2015, 01:31   
   Bolid: Seicento 0.9 (seniorki)


Ok, dzięki za odpowiedzi. Jak coś to zadowole się tylko -40 czyli ogólnie tylko -20 od tego co będzie, chyba że budżet pozwoli to kupię całe zawieszenie ewentualnie jakaś używke.
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 30-08-2015, 17:29   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


jak kupisz mts -4/4 to przód będzie siedział tak jak teraz a nawet może wyżej natomiast tył obniży się góra o 1cm :wink: Wszystko zależy od stanu amorków ale na pewno nie wyniesie-4/4 :p
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
G00ral 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 5
Skąd: Trn
Wysłany: 30-08-2015, 23:14   
   Bolid: Seicento 0.9 (seniorki)


MTS na forum nie polecają, myślałem o Eibach. Taki sam efekt na nich będzie jak przy mts ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-09-2015, 02:55   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Porównanie jak żarówki bosmala z Osramem.
Tył nieobciążony na Eibachu jest jakieś 1,5cm niżej, przód ze 2,5mm zależy od amortyzatorów.
Obie też są zazwyczaj czerwone:-)
Co do właściwości-Eibach jest dużo sztywniejszy, twardszy i odporniejszy na uszkodzenia i zużycie.-oczywiście dużą rolę odgrywa amortyzator.
Na Eibachu, przy lekko rozbieżny sej z rozpórką kielichów prowadzi się dużo precyzyjniej, sztywno i pewnie przy większych prędkościach.
MTs-y, ta technixy, nakładałem, jeździłem-zawias czasami lekko puka-zwój o zwój, ale w jeździe miększe od eibacha, przy dużych prędkościach już jest lipton, ale jeszcze raz podkreślam-ważną rolę odgrywają amortyzatory, opony, zbieżność/bezwypadkowa przeszłość i spięcie kielichów.-wtedy porównujemy :]
Co do obniżenia różnie-mtsy+ gazowe amory to minimalne obniżenie, ale pewniejsza jazda, eibach+ np. B4 to dosyć twardy zawias z precyzją-obniżenie tyłu nie jest duże, przód widać, że lekko idzie w dół-ale meritum to jazda.
Jak chcesz mieć niżej i nie jeździsz szybko to czego nie polecam do sc/cc olejowych amorów(przeżytek i w sc/cc marnej trwałości) + tego mts-a. Od amorów tego szajsu z daleka, a złoty środek to sprężyny FK-40-mieksze od eibacha, twardsze od MTS-a i sei idzie na przeżytku olejowym w dół w miarę równo-ile to zależy-jeden problem-ciężko je zdobyć nowe.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 05-09-2015, 18:54   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Panowie, po 10 przymierzam się do kupna gwintu Ta technix, i spręzyn do tyłu MTS. Jakie amortyzatory polecicie mi do tyłu ? Zależy mi na dobrej glebie i dobrym prowadzeniu. Czy trzeba wykonać jakieś dodatkowego modyfikacje budy żeby skręcić go do -7 ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum