FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 673
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2019, 23:57   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed / GP 1.4 16v


sauber59 napisał/a:
Były w ogóle b6 z cienką lagą?
Wszystkie nowe są na cienkiej ladze. Znalezienie B6 na grubej ladze to nie prosta sprawa ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98

Fiat Grande Punto 1.4 16v 6speed '06
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-01-2019, 21:23   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


W zeszłym roku sprzedałem grube B6 więc nie mam :)
Zależy do czego te cienkie B6 mają służyć. Jeśli do jazdy po mieście - odradzam bo plomby uciekną :)
Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
stanio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 24-01-2019, 21:22   
   Bolid: Seicento


DeZ napisał/a:
Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy.


W moim przypadku auto będzie użytkowane m.in w KJS, na torze itp. Czytałem Twoje poprzednie komentarze na temat skrócenia b6 na cieńkiej ladze. Sprężyny będą na pewno eibachy pro kit, więc przy takim setupie jest to konieczne, żeby skrócić amor ? Jakbyś mógł wytłumaczyć dlaczego trzeba skrócić i jak sobie z tym poradziłeś to będę mega wdzięczny :)
 
 
Wwojtekk 
nówka sztuka ;)

Wiek: 19
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 1
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 06-04-2019, 19:22   
   Bolid: Seicento 1.1


Takie pytanie mnie nurtuje
Planuje zakup kompletu sprężyn i amorków od Mts -70/-50
Pyanie dla posiadaczy. Jak jest z jazdą np po tak zwanych ,,leżących policjantach,, ogólnie nie ma problemu z pokonywaniem chociażby małych wzniesień.?

Pozdrawiam :smile:
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2019, 13:09   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Są problemy z kraweżnikami i policjantami - 10 lat temu jako pierwsze wrzuciłem sprężyny MTS-y 50/50- zardzewiały po 2 latach a oryginalne amory olejowe spłynęły po 30 tys - bez skracania tłoka wyleją jak nic, oryginalne amory pod MTS-y - problem z krawężnikami zostanie no ale
Twój wybór.
Ja kupiłem Eibachy 30/30 i gazowe Kayaba, (wytrzymały jakieś 90 tys.) teraz mam olejowe Kayaby a sprężyny działają do dzisiaj - czyli 150 tys jak nówki z pudełka.
Myślę że coś pomiędzy 4-5 cm to max przy spokojnym podjeździe, 7 cm to lans i sporo kłopotów na ulicy z podjazdami - wolniutko aby nie "hacznąć" ...
 
 
ziggy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 40
Skąd: Wawa
Wysłany: 30-07-2019, 08:42   
   Bolid: Seicento


A jak z przechylaniem się na zakrętach. Czy tego typu zawieszenie redukuje nieprzyjemne skutki z tym związane?
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-08-2019, 23:35   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Przemieszczam się obecnie Citkiem na fabrycznym zawieszeniu i powiem tak - Eibachy Pro Kit powinny byc podstawowym zawieszeniem w Sejaku - Citi w porównaniu do Sejaka z Eibachami jest stabilny jak gokart ale Sejak z Eibachami w porównaniu do Sejaka ze standardowymi spręzynami jest jak gokart - krótko - wymiana na cokolwiek progresywne ZNACZNIE poprawia prowadzenie Sejaka ,ale aby poczuć sie jak w Citku musiałbyś wymienić na krótsze i utwardzone amory o krótszym skoku tłoka - Citek ma to w standardzie ;)
Sejek to konstrukcja sprzed 20 lat i zawieszenie miał/ma typowo "wygodne" czyli do bardzo spokojnej jazdy - aby zrobić z niego dobrze prowadzące się miejskie autko (nie sportowe) wymiana na pro kity lub lepiej sportline dobrze mu zrobi, wersja sportowa wymagałaby innych amorów - nie znam sie nie robiłem z niego sportowego jeździdła ale dymał 170 tys. dobrze.
 
 
Myszowór 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: stąd i stamtąd
Wysłany: 01-10-2019, 11:01   
   Bolid: fiat seicento


O ile zawieszenie sportowe może i prawdza się przy dużych prędkościach, to do codziennej jazdy, takiej po mieście - moim zdaniem, już nie do końca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum