FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
MC Grzechu 
Nałogowiec


Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 670
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2019, 23:57   
   Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed / GP 1.4 16v


sauber59 napisał/a:
Były w ogóle b6 z cienką lagą?
Wszystkie nowe są na cienkiej ladze. Znalezienie B6 na grubej ladze to nie prosta sprawa ;)
_________________
Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98

Fiat Grande Punto 1.4 16v 6speed '06
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-01-2019, 21:23   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


W zeszłym roku sprzedałem grube B6 więc nie mam :)
Zależy do czego te cienkie B6 mają służyć. Jeśli do jazdy po mieście - odradzam bo plomby uciekną :)
Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
stanio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 13 Sty 2019
Posty: 13
Skąd: Opole
Wysłany: 24-01-2019, 21:22   
   Bolid: Seicento


DeZ napisał/a:
Ja je mam od 3 lat w rajdówce ale tylko na tor i tam są zaje..ste. Musiałem jedynie dać do skrócenia trzpień co nie jest prostą sprawą. Widać, że to nie chiński market bo stal jest konkretna i byle co jej nie ruszy.


W moim przypadku auto będzie użytkowane m.in w KJS, na torze itp. Czytałem Twoje poprzednie komentarze na temat skrócenia b6 na cieńkiej ladze. Sprężyny będą na pewno eibachy pro kit, więc przy takim setupie jest to konieczne, żeby skrócić amor ? Jakbyś mógł wytłumaczyć dlaczego trzeba skrócić i jak sobie z tym poradziłeś to będę mega wdzięczny :)
 
 
Wwojtekk 
nówka sztuka ;)

Wiek: 20
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 1
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 06-04-2019, 19:22   
   Bolid: Seicento 1.1


Takie pytanie mnie nurtuje
Planuje zakup kompletu sprężyn i amorków od Mts -70/-50
Pyanie dla posiadaczy. Jak jest z jazdą np po tak zwanych ,,leżących policjantach,, ogólnie nie ma problemu z pokonywaniem chociażby małych wzniesień.?

Pozdrawiam :smile:
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-05-2019, 13:09   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Są problemy z kraweżnikami i policjantami - 10 lat temu jako pierwsze wrzuciłem sprężyny MTS-y 50/50- zardzewiały po 2 latach a oryginalne amory olejowe spłynęły po 30 tys - bez skracania tłoka wyleją jak nic, oryginalne amory pod MTS-y - problem z krawężnikami zostanie no ale
Twój wybór.
Ja kupiłem Eibachy 30/30 i gazowe Kayaba, (wytrzymały jakieś 90 tys.) teraz mam olejowe Kayaby a sprężyny działają do dzisiaj - czyli 150 tys jak nówki z pudełka.
Myślę że coś pomiędzy 4-5 cm to max przy spokojnym podjeździe, 7 cm to lans i sporo kłopotów na ulicy z podjazdami - wolniutko aby nie "hacznąć" ...
 
 
ziggy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 40
Skąd: Wawa
Wysłany: 30-07-2019, 08:42   
   Bolid: Seicento


A jak z przechylaniem się na zakrętach. Czy tego typu zawieszenie redukuje nieprzyjemne skutki z tym związane?
 
 
Mociumpel 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-08-2019, 23:35   
   Bolid: Czerwienny Gżdacz 600 1.1 MPi


Przemieszczam się obecnie Citkiem na fabrycznym zawieszeniu i powiem tak - Eibachy Pro Kit powinny byc podstawowym zawieszeniem w Sejaku - Citi w porównaniu do Sejaka z Eibachami jest stabilny jak gokart ale Sejak z Eibachami w porównaniu do Sejaka ze standardowymi spręzynami jest jak gokart - krótko - wymiana na cokolwiek progresywne ZNACZNIE poprawia prowadzenie Sejaka ,ale aby poczuć sie jak w Citku musiałbyś wymienić na krótsze i utwardzone amory o krótszym skoku tłoka - Citek ma to w standardzie ;)
Sejek to konstrukcja sprzed 20 lat i zawieszenie miał/ma typowo "wygodne" czyli do bardzo spokojnej jazdy - aby zrobić z niego dobrze prowadzące się miejskie autko (nie sportowe) wymiana na pro kity lub lepiej sportline dobrze mu zrobi, wersja sportowa wymagałaby innych amorów - nie znam sie nie robiłem z niego sportowego jeździdła ale dymał 170 tys. dobrze.
 
 
Myszowór 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 8
Skąd: stąd i stamtąd
Wysłany: 01-10-2019, 11:01   
   Bolid: fiat seicento


O ile zawieszenie sportowe może i prawdza się przy dużych prędkościach, to do codziennej jazdy, takiej po mieście - moim zdaniem, już nie do końca.
 
 
oskid 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 01-02-2020, 18:20   
   Bolid: Seicecento 0,9


https://allegro.pl/oferta/jamex-sprezyna-przod-fiat-seicento-7854922112 czy te sprężyny będą też pasować do seicento 900 z 2000r ? amortyzatory mam seryjne
 
 
centoo 
Bywalec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2020, 15:48   
   Bolid: sCento


Ale szukasz co obnizajacych czy zwykle?
 
 
oskid 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 04-02-2020, 04:29   
   Bolid: Seicecento 0,9


centoo, zwykłe , tylko chciałbym trochę twardsze niż seryjne
 
 
centoo 
Bywalec

Dołączył: 17 Gru 2019
Posty: 64
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2020, 07:58   
   Bolid: sCento


Jak twardsze to i musza byc nizsze ;) te z linku to zamiennik oema. Ty pewnie masz juz rozbite stare sprezyny na nowych zamiennikach bedzie inaczej i troche wyzej
 
 
niegibki 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-05-2020, 13:13   
   Bolid: Fiat Seicento Abarth


Cześć wszystkim, jestem tu nowy a poniżej moja pierwsza zagwozdka.

Mam sejka abartha i chciałbym zrobić z niego dobrze prowadzącego sie gokarta, ale jednocześnie nie walić w każdy próg i krawężnik. Mam na oku taki zestaw:

sprężyny eibach - 30/30
https://allegro.pl/oferta/sprezyny-eibach-pro-kit-fiat-seicento-98-10-8809524211

plus amortyzatory
https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-kayaba-seicento-cinquecento-tyl-kyb-5595249037

https://allegro.pl/oferta/amortyzatory-fiat-seicento-kayaba-odb-przod-2szt-5863200131

Rozporka górna jest. Powiedzcie proszę co o tym sadzicie i ewentualne propozycje mile widziane.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2772
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 24-05-2020, 13:58   
   Bolid: Abaut Punto Grande 8V 5D / 126p


fajny zestaw, amorki seria, ale do -30 bez problemu pociągną.
Musisz też brać pod uwagę, że Sporting/Abarth są już opuszczone fabrycznie o 20mm, a te -30 z linku to w porównaniu do zwykłej serii ;)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…

Diagnostyka ECU Łódź? chętnie pomogę :))
 
 
niegibki 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Maj 2020
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-05-2020, 21:31   
   Bolid: Fiat Seicento Abarth


Teraz zastanawiam się czy inwestować w amortyzatory przy obniżeniu rzędu 50mm ponieważ amorki mam świeże. Czy w taki razie przy wymianie samych sprężyn uzyskam odczuwalny efekt? tj niżej i twardziej?

Sporo złych opinani czytałem i firmie MTS, a co z Ta-technix? czy dobre zwykle amorki ogarną takie sprężyny ?

http://tuningshop24.pl/sp...0mm-p-7592.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum