| Budowa custom`owej skrzyni biegów | 
   
	| 
 
			
				| le zabi?e? skrzy? bieg?w w swojej karierze? |  
				| 
												
							| Nigdy nie zepsu?em |  | 60% | [ 137 ] |  
							| Pad?a mi skrzynia po du?ym przebiegu |  | 4% | [ 11 ] |  
							| Wynini?em skrzynie na bardziej "sportow?" |  | 7% | [ 17 ] |  
							| Zabi?em do tej pory 1 skrzynie |  | 16% | [ 38 ] |  
							| Zabi?em do tej pory 2 skrzynie |  | 4% | [ 11 ] |  
							| Zabi?em do tej pory 3 skrzynie |  | 2% | [ 6 ] |  
							| Po 4 przesta?em liczy? (wyminiam skrzynie przy okazji wymiany oleju :) ) |  | 2% | [ 6 ] |  |   
				| Głosowań: 208 |   
				| Wszystkich Głosów: 226 |   
				|  |   
				|  |  
 | 
 
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |    Wysłany: 08-05-2009, 08:48   Budowa custom`owej skrzyni biegów Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj skończyłem kolejna skrzynie jak zwykle poszło to samo czyli dyfer i zapewne coś z 2 biegiem się popier... ciężko mi już policzyć ale to będzie jakoś 6-7 skrzynia w przeciągu ostatnich 5 lat 
 prawdopodobnie będę miał możliwość dorobienia na zamówienie dowolnych kół zębatych tak wiec na pierwszy ogień idzie przełożenie główne i teraz zastanawiam się co jeszcze by sobie dorobić i jakie maja to być części może by to na prostych zębach złożyć muszę zebrać wiecej info bo wykonać mogą mi co będę chciał tylko muszę im powiedzieć co to ma być
 
 tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
 ma ktoś może w częściach nawet zmielonych jakąś wyczynowa skrzynie
 
 pytanie dodatkowe co by rozruszać temat: Ile zabiłeś skrzyń biegów w swojej karierze?
   |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jerzyk   Loża szyderców
 
  
 Pomógł: 151 razy
 Wiek: 47
 Dołączył: 28 Paź 2005
 Posty: 2692
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 09:08   Re: Budowa custom`owej skrzyni biegów Bolid: Audi
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Wuniek napisał/a: |  	  | 
 
 
 tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
 [/color]
 | 
 
 odbierz maila
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 09:10   Re: Budowa custom`owej skrzyni biegów Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jerzyk napisał/a: |  	  |  	  | Wuniek napisał/a: |  	  | 
 tak wiec proszę rzeczowa dyskusje i podlinkowanie jakis tematów, sugestii i propozycji
 [/color]
 | 
 
 odbierz maila
 | 
 
 Wyślij mi na: wuniek@wp.pl na ta pocztę z profilu nie mogę się wbić
   
 Już mam, podziękował
   
   
 wygląda na to że zabiłem tym razem eskową bo na 2 zamykałem ponad 100km/h
   |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 4Xtrim   Nałogowiec
 
 Pomógł: 8 razy
 Wiek: 45
 Dołączył: 11 Lis 2008
 Posty: 159
 Skąd: Rybnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 10:56 Bolid: SC
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ja chętnie wezme główne 13/64 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 11:11 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wuniek, ty jestes taki asior ze sam sobie skrzynke skladasz ? 
 ps. jak ty jezdzisz ze co roku skrzynke zajezdzasz
  ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 12:00 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fulara napisał/a: |  	  | Wuniek, ty jestes taki asior ze sam sobie skrzynke skladasz ? 
 ps. jak ty jezdzisz ze co roku skrzynke zajezdzasz
  ? | 
 
 
   
 cóż mogę powiedzieć auto używane w sporcie, 2 bieg dostaje po łbie non stop plus przydała by się szpera bo po napadnięciu na zakręt i bucie na 2 mieli się dyfer i tyle
 
 przydało by się wykombinować coś TAKIEGO
 
 [ Dodano: 08-05-2009, 13:05 ]
 4Xtrim, 13/64 spoko da się pewnie zrobić sam myślałem żeby główne skrócić na maksa w granicach rozsądku i dorobić długi 5 bieg
 
 cały czas chodzi mi po głowie to na prostych zębach zrobić i rozkminiam kwestie szpery 20-30% ale to może być za drogie do realizacji, koła będę robił na pewno, na razie zbieram info i sugestie co by przy rozmowie z panem inżynierem na idiotę nie wyjść
   |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Wuniek 08-05-2009, 13:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Łukasz   AntyToyotowy
 
 Pomógł: 159 razy
 Dołączył: 13 Lut 2009
 Posty: 2476
 Skąd: Katowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 12:12 Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km
 | 
 |  
               | 
 |  
               | szacun |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | irekg   Nałogowiec
 
  
 Pomógł: 31 razy
 Dołączył: 18 Gru 2007
 Posty: 163
 Skąd: Podbeskidzie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 13:45 Bolid: sc A0
 | 
 |  
               | 
 |  
               | najlepszy custom to palio + piątka Van główne dodatkowo obspawać..
 |  
				| _________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH,  DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 15:05 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Postanowiłem wypróbować patent Phantom Grip , części zostaną zwymiarowane i przystosowane do SC, pozostaje dobranie odpowiedniego materiału i sprężyn następnie trzeba rozpocząć testy, a wyglądać będzie to tak: 
   
   
   
 przejrzałem kilka zagranicznych for i z tego co widzę ludzie są raczej zadowoleni było kilka przypadków nie właściwego montażu co zaowocowało zmieleniem tych "podkładek" ale sporo osób zrobiło już pond 60k mil bez problemu, zobaczymy co z tego wyjdzie
 |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lowdrifter   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 02 Mar 2009
 Posty: 9
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 15:24 Bolid: Seicento 1.1 GTXpro
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wuniek jak masz jakieś pytania od strony teoretyczno-fizycznej (np. w stylu jak najoptymalniej dobrać przełożenie pierwszego biegu itp) to chętnie opowiem coś więcej na ten temat.
 
 Ale ja najpierw zadam pytanie Tobie, bo nie wiem czy dokładnie zrozumiałem sedno wątku:
 - czy Ty masz możliwość wykonania skrzyni biegów o zadanych z góry przełożeniach poszczególnych biegów ?
 - jeśli tak to jaki koszt.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 15:48 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Lowdrifter napisał/a: |  	  | Wuniek jak masz jakieś pytania od strony teoretyczno-fizycznej (np. w stylu jak najoptymalniej dobrać przełożenie pierwszego biegu itp) to chętnie opowiem coś więcej na ten temat.
 
 Ale ja najpierw zadam pytanie Tobie, bo nie wiem czy dokładnie zrozumiałem sedno wątku:
 - czy Ty masz możliwość wykonania skrzyni biegów o zadanych z góry przełożeniach poszczególnych biegów ?
 - jeśli tak to jaki koszt.
 | 
 
 Sprawa jest taka okazało się że w dalszej rodzinie jest ktoś "wujek" co jest panem inżynierem, opowiedział ciekawą historie o tym jak budowali wyciągarki do kotwic platform wiertniczych.... i tak od słowa do słowa wyszło że może mi pewne elementy wyprodukować tylko mam mu powiedzieć co potrzeba, podchwyciłem temat i próbuje coś konstruktywnego wykonać. Wykonanie kółka zębatego to nie jest żaden problem (tak powiedział).
 
 I teraz z wasza pomocą mam nadzieje coś ciekawego "zaprojektować" potem powstanie program do maszyn CNC a reszta to już bajka. Od razu mówię że wersja będzie tylko jedna(od pomysłu do realizacji długa droga=koszty) i dlatego proszę o wasze konsultacje.
 
 Może wyjdzie coś ciekawego ale na pewno nie będzie to masowa produkcja każdy kto wniesie coś do projektu będzie mógł kupić zestaw(cena na razie nie znana).
 |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lowdrifter   nówka sztuka ;)
 
 Dołączył: 02 Mar 2009
 Posty: 9
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-05-2009, 18:26 Bolid: Seicento 1.1 GTXpro
 | 
 |  
               | 
 |  
               | Wiesz co mi się wydaje ? Wydaje mi się, że możesz mieć najlepszą skrzynie biegów do seicento pod Twój silnik i pod własne zachcianki na świecie, bez absolutnie żadnych kompromisów (skrzynie seryjne). 
 Oczywiście nie jestem w stanie powiedzieć z jakich materiałów zrobić zębatki ani jakie zęby zastosować (ukośne, czy jakieś inne), aby zapewnić np max wytrzymałość, bo sie na tym nie znam. Choć myślę że Twój znajomy za to powinien to wiedzieć.
 
 Za to gdybyś powiedział mi na co przede wszystkim stawiasz w tej skrzyni jeśli chodzi o osiągi, to mógłbym Ci doradzić (doradzić, nie zmuszać!) jakie powinny być przełożenia poszczególnych biegów wraz oczywiście z aproksymacją do całkowitej liczby ilości zębów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karan   nówka sztuka ;)
 
 Wiek: 47
 Dołączył: 24 Lis 2007
 Posty: 22
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2009, 16:09 Bolid: SC
 | 
 |  
               | 
 |  
               | na tej stronce co podałeś jest też ten patent do fiatów FIRE.. 
 Pytanie cot to daje?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Wuniek   Nałogowiec
 Dispatcher
 
  
 Pomógł: 73 razy
 Wiek: 43
 Dołączył: 05 Kwi 2008
 Posty: 428
 Skąd: 100lica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2009, 19:24 Bolid: SC 1.2MPi 6speed
 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | karan napisał/a: |  	  | na tej stronce co podałeś jest też ten patent do fiatów FIRE.. 
 Pytanie cot to daje?
 | 
 
 jest ale kosztuje 300$ + przesyłka, a dawać ma to namiastkę szpery co z tego wyjdzie to się okaże
 
 na tym filmiku jest 350Z z opisu filmu wynika ze slady po prawej były bez LSD(taki to ma skrót
  ) a po zamatowaniu wyszedł ładny burnout http://www.youtube.com/watch?v=k_Ghroa_8jA
 
 A jak by się ktoś zastanawiał dlaczego chce skrzynie na prostych zebach tutaj filmik:
 http://www.youtube.com/watch?v=eSJ-HzNWJGM
 
 [ Dodano: 09-05-2009, 20:58 ]
 Lowdrifter, postaram ci sie przedstawić jakie są założenia, wiec skrzynia ma być typowo pod KJSy i ma współpracować z silnikiem o mniej wiecej takiej charakterystyce:
 
   
 załóżmy ze przebiegi mocy i momentu są bardziej wygładzone i że autko ma 95HP i 120Nm
 
 W KJS z takim silnikiem na prostych maksymalnie można złapać jakieś 130KM/h i wykorzystuje się na ogół pierwsze 3 biegi, tak wiec trzeba to tak rozplanować żeby te pierwsze 3 biegi zapewniły max elastyczność, z 4 biegiem nie mam na razie pomyslu co zrobić za to 5 ma być taka żeby przy 110Km/h silnik miał ok 3000obr (co by dojazdówki nie były zbytnio meczące i autem dało się gdzieś dalej pojechać), w tym miejscu mile będą widziane spostrzeżenia i wnioski innych ścigających się
 
 co do materiałów to nie ma problemu mam znajomą po odpowiednich studiach muszę się do niej ładnie
  i może znajdzie chwile czasu na jakieś obliczenia, chociaż tu wydaje mi się że lepiej spojrzeć czego używają inni w mocnych skrzyniach i iść w ich ślady 
 jak by to wszystko chciało wypalić proces produkcji wyglądał by mniej wiecej tak:
 http://www.youtube.com/watch?v=-fA94Sxiu4c
 |  
				| _________________ 
   
 Scuderi Split Cycle Engine
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karan   nówka sztuka ;)
 
 Wiek: 47
 Dołączył: 24 Lis 2007
 Posty: 22
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-05-2009, 22:03 Bolid: SC
 | 
 |  
               | 
 |  
               | taniej i prościej bedzie kupić to ustrojstwo i ew zwymiarować itp przed zamontowaniem... 
 czyli..po zamontowaniu tego ciągną dwa koła...chyba nie czaje jak to działa...
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |