| 
		"Remont" silnika 1.1, 1.2 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 01-12-2009, 16:20   "Remont" silnika 1.1, 1.2
                                 
               Bolid: SC 1.2MPi 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Siema,
 
 
od dłuższego czasu w garażu leży dol od 1.2 a na samochodzie jeździ góra 1.2 z dołem 1.1 do tej pory nie było specjalnie przesłanek do wymiany ale ostatnimi dniami sejo dostało po dupie i nie pali na 1 garku tak wiec żeby nie bawić się juz 1.1 składam 1.2
 
 
Postaram się wam przybliżyć koszty takiej zabawy (same części bez zniżek w IC):
 
- Uszczelka głowicy cylindrów (tutaj będę wkładał coś z 16v byle była metalowa) - ok 100zl
 
  
 
- Zestaw śrub głowicy cylindrów -ok 40zł
 
 
 
- Uszczelka kolektora wydechowego - ok 20zl
 
  
 
- Uszczelka kolektora dolotowego - ok 50zl
 
  
 
- Uszczelka pokrywy zaworów - ok 20zl
 
  
 
 
 
- Panewka wału korbowego - ok 100zl NOMINAL
 
- Uszczelniacz wału korbowego - ok 50zł
 
  
 
- Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl
 
- Panewka korbowodu - 50zł
 
- Miska olejowa - ok 130zl
 
  
 
- Czujnik ciśnienia oleju -ok 25-30zł
 
  
 
 
 
- Pasek wieloklinowy - ok 25zl
 
  
 
- Zestaw paska rozrządu + pompa wody - ok 200zl
 
  
 
- Uszczelniacz wałka rozrządu - ok 20zl
 
  
 
- Pokrywa paska rozrządu - ok 50zl
 
  
 
- Świeca zapłonowa - ok 45zł
 
  
 
- Zestaw przewodów zapłonowych - od 40 do 200zl zalezy kto co lubi
 
  
 
 
 
To tyle mniej wiecej z części potrzebnych do złożenia całości należny pamiętać jeszcze o :
 
- silikon do miski olejowej DRICO - ok 50zl
 
  
 
- 4l oleju silnikowego ja jeżdżę na półsyntetyku - ok 100zl
 
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600
 
 
 
Przy okazji tych zabaw warto skontrolować sprzęgło i wymienić olej w skrzyni biegów.
 
 
Takie są plany zobaczymy co z tego wyjdzie postaram się porobić fotki w czasie składania, mam nadzieje wyrobić się z tym 3 dni ale to się już niebawem okaże.
 
 
PS. jak złoże 1.2 będę miał do sprzedania dol od 1.1 wyważony z odelzonym kołem zam. i korbami jak rozbiorę będę wiedział co się spsulo ale stawiam na pierścienie albo uszczelniacze zaworów tak czy inaczej dol jest kozaki i kręcił się regularnie pod 9tys obr | 
             
						
				_________________
  
 
 
Scuderi Split Cycle Engine | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2009, 16:34   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szacun wielki Wuniek za posta, jak jeszcze dasz fotki ze swapa to normalnie temat do przyklejenia.... tak trzymac ! | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-12-2009, 16:59   
                                 
               Bolid: SC 1.2MPi 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fotek będzie więcej jak będzie ktoś kto będzie pstrykał bo jak samemu robię to średnio myślę żeby co chwila po aparat iść i czyścic łapy ale postaram się     | 
             
						
				_________________
  
 
 
Scuderi Split Cycle Engine | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2009, 11:19   
                                 
               Bolid: SC 1.2MPi 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a remoncik odłożył się w czasie i jednak zostaje na dole z 1.1 bo jest zrobiony już na tip top
 
 
a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) | 
             
						
				_________________
  
 
 
Scuderi Split Cycle Engine | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szymonek  		  
		 
         ĄĄĘĘĘ
  
  
                  Pomógł: 80 razy Wiek: 37  Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2009, 11:41   
                                 
               Bolid: 1E 187                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dodam jeszcze od siebie, że ceny podane wyżej są takie same dla 1,1 jak i 1,2 (z racji, że oba silniki są bardzo podobne)
 
 
 	  | Wuniek napisał/a: | 	 		  | - Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl  | 	  
 
 
cena za jeden tłok?     
 
 
Zapomniałeś dodać o 
 
  
 
bo warto zrobić uszczelniacze zaworowe jak ma się już głowicę na wierzchu   
 
 
oraz o paście do zaworów 
 
-silikonie do wysokich temp (do zamocowania pompy)
 
pees. Ja będę u Ciebie po świętach z kilkoma czteropakami
 
pees2. Podwieszę to gdzieś dla potomnych | 
             
						
				_________________
  
 
 
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu...    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-12-2009, 14:20   
                                 
               Bolid: SC 1.2MPi 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               miałem nadzieje ze watek się rozwinie ale zginął pod sterta postów z cyklu na dworze zimno sej nie pali czy to akumulator??   
 
 
silniczek na ciebie czeka jest w częściach ale nawet lepiej bo zobaczysz ze złomu ci nie daje
 
 
a uszczelniacze zaworów inne pierdoły dałem tu :
 
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600 
 
 
jak kto ma foty z odbudowy silnika lub obrubki glowicy lub innych elemetow niech zapoda tutaj moze uda sie cos konkretnego stwozyc   
 
 
to na poczatek moje foty sprzed 3 lat jak pierwszy raz silnik poszedl do generalnego remontu:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________
  
 
 
Scuderi Split Cycle Engine | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juliusz64  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 13 razy Wiek: 31  Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-12-2009, 19:44   
                                 
               Bolid: Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 izyczek  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 35  Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Czaplinek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-01-2010, 19:47   
                                 
               Bolid: Seicento Sporting 1.1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mam pytanko czy wsadzajac caly silnik 1.2 do sportinga jest duzo przerobek (mam na mysli  lapy silnika itp..)     | 
             
						
				_________________ Seicento Sporting 1.1    
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 barkor  		  
		 
         spamer team
  
  
                  Pomógł: 90 razy Wiek: 37  Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2010, 17:10   
                                 
               Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | izyczek, poszukaj na forum w dziale tuning, wszystko znajdziesz na ten temat... | 
             
						
				_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód 
 
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
 
Również na zamówienie. Sprawdź!
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juliusz64  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 13 razy Wiek: 31  Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2010, 21:40   
                                 
               Bolid: Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wuniek napisał/a: | 	 		  | a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) | 	   o co chodzi zabić na momencie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wuniek  		  
		 
         Nałogowiec Dispatcher
  
  
                  Pomógł: 73 razy Wiek: 43  Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-02-2010, 02:20   
                                 
               Bolid: SC 1.2MPi 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | juliusz64 napisał/a: | 	 		   	  | Wuniek napisał/a: | 	 		  | a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) | 	   o co chodzi zabić na momencie? | 	  
 
 
kanały olejowe nie są takie same i uszczelka od 16V może zmniejszyć na tyle przepływ ze zatrzesz głowicę | 
             
						
				_________________
  
 
 
Scuderi Split Cycle Engine | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kyniu  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-07-2010, 13:20   
                                 
               Bolid: SCS 176B9000                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jakiej firmy uszczelkę pod głowice do 1.2 16V 86KM polecacie ??
 
Bo ceny wachają sie od 60 do 130 zł i nie wiem która kupić     
 
 
A przy okazji jakiej firmy uszczelniacze zaworów żeby nie trzeba było zaraz wymieniać i śruby jakie do głowicy ?? bo te na zdjeciu w pierwszym posicie to nie są chyba z 16V | 
             
						
				_________________ SC by kyniu | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lool123  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 24 Skąd: Poznań/Kostrzyn Wlkp 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2010, 22:46   
                                 
               Bolid: Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie wiem jak ma się to we Fiatach, ale w Astrach TYLKO oryginalne nie ciekną itp. Mieliśmy erlinga to zaczyna się je&^^%%ć, i mechanik mówi że tylko z oryginalnymi jest spokój. | 
             
						
				_________________
  
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sei00  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Dołączyła: 05 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: salon fiata 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2010, 23:18   
                                 
               Bolid: seicento 1.1                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Wuniek napisał/a: | 	 		   	  | juliusz64 napisał/a: | 	 		  | A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek? | 	  
 
 
bo był trupem   
 
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23178
 
 
licząc koszty napraw czas i efekty tuningu najtaniej jest kupić silnik 1.2 z niskim przebiegiem i cieszyć się zdrowa seria | 	          Czy jak jest brak ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ? to taki silnik można nazwać tez trupem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |