FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Remont" silnika 1.1, 1.2
Autor Wiadomość
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 26-11-2010, 09:46   
   Bolid: 1E 187


Sei00, trzeba reanimować ;)
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
Sei00 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 05 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: salon fiata
Wysłany: 27-11-2010, 23:11   
   Bolid: seicento 1.1


co lepiej wymienić cały silnik z kompresorem na inny używany czy remontować silnik?
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 09:01   
   Bolid: Seicento


Witam,
jestem nowa na forum, ale wydaje mi się, że już co nieco wiem o sejku. Moje autko jest z firmy (było używane jako służbowe), 2003r, 255tys przebiegu, 1.1 MPI, zwykła 8-rzędówka, instalacja I generacji LPG, brembo, butla STAKO.
Wymienione w silniku: uszczelka głowicy, uszczelka pokrywy zaworów, obydwa paski, świece, kable, cewka zapłonowa (na 1 i 4 cylindrze), zimerring, uzszczelniony termostat i jeszcze kilka innych rzeczy, których w tym momencie nie pamiętam. Oprócz tego cała głowica jest po renowacji (planowanie, szlifowanie).
Jednak mam problem, a właściwie dwa: świszczy mi na niskich obrotach. Przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu. Podejrzewa pompe wody, napinacze albo łożyska w alternatorze.
Drugi problem: dziś po przejechaniu jakichś 60km ciągle, kiedy postawiłam go pod biurem zauważyłam palmy pod autem. Są to nie wątpliwie plamy oleju. Cieknie spod zbiornika oleju i z drugiej strony, z prawej (jak stanę przed maską), czyli jakby spod silnika. Podejrzewam, że powodem jest dostawanie się fałszywego powietrza do układu (mam zerwany jeden zaczep przy filtrze powietrza). Żadnego innego powodu nie widzę, gdyż wszystko co mogło powodować problemu wycieku zostało wymienione.
BŁAGAM O POMOC!!! :sad:
_________________
Paulix
 
 
ReplikantONE 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-08-2011, 09:10   
   Bolid: 16v


Paulix napisał/a:
Witam,
jestem nowa na forum, ale wydaje mi się, że już co nieco wiem o sejku. Moje autko jest z firmy (było używane jako służbowe), 2003r, 255tys przebiegu, 1.1 MPI, zwykła 8-rzędówka, instalacja I generacji LPG, brembo, butla STAKO.
Wymienione w silniku: uszczelka głowicy, uszczelka pokrywy zaworów, obydwa paski, świece, kable, cewka zapłonowa (na 1 i 4 cylindrze), zimerring, uzszczelniony termostat i jeszcze kilka innych rzeczy, których w tym momencie nie pamiętam. Oprócz tego cała głowica jest po renowacji (planowanie, szlifowanie).
Jednak mam problem, a właściwie dwa: świszczy mi na niskich obrotach. Przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu. Podejrzewa pompe wody, napinacze albo łożyska w alternatorze.
Drugi problem: dziś po przejechaniu jakichś 60km ciągle, kiedy postawiłam go pod biurem zauważyłam palmy pod autem. Są to nie wątpliwie plamy oleju. Cieknie spod zbiornika oleju i z drugiej strony, z prawej (jak stanę przed maską), czyli jakby spod silnika. Podejrzewam, że powodem jest dostawanie się fałszywego powietrza do układu (mam zerwany jeden zaczep przy filtrze powietrza). Żadnego innego powodu nie widzę, gdyż wszystko co mogło powodować problemu wycieku zostało wymienione.
BŁAGAM O POMOC!!! :sad:


nie ma takiego czegoś jak zbiornik oleju... to się nazywa miska olejowa. może cieknąć z uszczelnienia między miską a blokiem, z korka spustowego, z filtra oleju, z pokrywy zaworów albo nawet ze skrzyni tj. z uszczelniaczy półosi albo obudowy...
_________________
KocoS Garage
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 09:20   
   Bolid: Seicento


Ok, miski olejowej. Ze skrzynią, rozrządem i samym silnikiem jest wszystko ok (średnio 2 razy w tygodniu jestem u mechanika). Pokrywa zaworów była wymieniana. Jednak ciekawi mnie sprawa uszczelniacza miedzy miską a blokiem, korka spustowego i uszczelniaczy półosi. Jeżeli możesz pokieruj mnie proszę gdzie to się znajduje i w jaki sposób można zlokalizować wyciek?
_________________
Paulix
 
 
ReplikantONE 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-08-2011, 09:36   
   Bolid: 16v


Paulix napisał/a:
Ok, miski olejowej. Ze skrzynią, rozrządem i samym silnikiem jest wszystko ok (średnio 2 razy w tygodniu jestem u mechanika). Pokrywa zaworów była wymieniana. Jednak ciekawi mnie sprawa uszczelniacza miedzy miską a blokiem, korka spustowego i uszczelniaczy półosi. Jeżeli możesz pokieruj mnie proszę gdzie to się znajduje i w jaki sposób można zlokalizować wyciek?


miska olejowa jest klejona do bloku i niekiedy stamtąd może cieknąć
korek spustowy jest w misce i jak jest za słabo wkręcony to cieknie
półosie to dwie "rurki" które idą ze skrzyni do kół, mają takie gumowe harmonijki i spod nich też cieknie
_________________
KocoS Garage
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 11:10   
   Bolid: Seicento


Ok, położyłam się pod auto: półosie suchutkie, miska olejowa i filtr ociekają olejem. Korka spustowego przy użyciu płaszcza i podręcznego warsztatu na ulicy nie jestem w stanie zlokalizować. Podejrzewam sklejke bloku z miska. Oprócz tego mechanik wspominał o drugiej wymianie pokrywy uszczelki zaworów (mimo, ze 2 tygodnie temu była wymieniana).
_________________
Paulix
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-08-2011, 12:38   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Nie wymieniaj tak często uszczelki pod pokrywą zaworów. Mechanik robi na Tobie wałki:) spod tej uszczelki praktycznie zawsze będzie ciekło albo się po prostu pociło.
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-08-2011, 12:45   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


korek spustowy jest z tyłu miski patrząc od przodu auta mniej więcej po środku.
co do uszczelek pod deklem to typowe w tych pojazdach :P warto kupic oryginał zamiast zamienników w tym przypadku.
Choć ja u siebie miałem ajuse wspomaganą silikonem (zwłaszcza tam gdzie te "górki" są na krótszych bokach i nawet nie ciekło :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 13:25   
   Bolid: Seicento


Dobra, usterka zlokalizowana, werdykt wydany: uszczelka miski olejowej.
Korek spustowy musi być dokręcony, skoro zaczęło mi ciec dopiero dzisiaj, a jeżdże od tygodnia. Tak, masz racje, jeżeli chodzi o uszczelki, auto jest maksymalnie awaryjne...
W takim razie: czy ktoś jest mi w stanie pomodz jeżeli chodzi o uszczelke miski olejowej? Jaką najlepiej kupić, jaki jest numer katalogowy? Ile może kosztować (czy przekroczy to 30zł?).
Czekam na odpowiedź :)
_________________
Paulix
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 56
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 09-08-2011, 14:07   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


w 1.1 nie ma uszczelki miski......
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 14:12   
   Bolid: Seicento


Ok,
w takiem razie co to wg ciebie może byc?
Ps: tu masz link do uszczelki miski olejowej w seju :)
http://allegro.pl/uszczel...1720526232.html
_________________
Paulix
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-08-2011, 14:19   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


poczytaj jeszcze z jakim silnikiem ten sej od tej uszczelki :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 14:23   
   Bolid: Seicento


Tak, widziałam że do 0,9. Jednak z tego co mi wiadomo, są konstrukcyjnie (awarie) bardzo podobne. Wybacz, zapewne faktycznie nie znam się tak na seju, jak ty (bo mam go od miesiąca), ale auto bez uszczelki miski olejowej to dla mnie jakby zagazować disla :P
DObrze, w takim razie wydaj swój wyrok. I tak za pół godziny jade do mechanika :P
_________________
Paulix
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 09-08-2011, 14:33   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


a wiesz, że da się zagazować diesla? :))

Fachura ze mnie też żaden wielki, ale trochę z moim sejtkiem przeszedłem :P
W tych silnikach (i zresztą nie tylko tym) z tego co się orientuje jest tzw uszczelka w płynie, czyli silikon wyciskany z tubki na dobrze obraną z poprzedniego silikonu i odtłuszczoną miskę i blok :)
A sam silnik 900 to trochę inna konstrukcja niż FIRE?
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum