|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
"Remont" silnika 1.1, 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 26-11-2010, 09:46
Bolid: 1E 187 |
|
|
Sei00, trzeba reanimować |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
Sei00
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 05 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: salon fiata
|
Wysłany: 27-11-2010, 23:11
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
co lepiej wymienić cały silnik z kompresorem na inny używany czy remontować silnik? |
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 09:01
Bolid: Seicento |
|
|
Witam,
jestem nowa na forum, ale wydaje mi się, że już co nieco wiem o sejku. Moje autko jest z firmy (było używane jako służbowe), 2003r, 255tys przebiegu, 1.1 MPI, zwykła 8-rzędówka, instalacja I generacji LPG, brembo, butla STAKO.
Wymienione w silniku: uszczelka głowicy, uszczelka pokrywy zaworów, obydwa paski, świece, kable, cewka zapłonowa (na 1 i 4 cylindrze), zimerring, uzszczelniony termostat i jeszcze kilka innych rzeczy, których w tym momencie nie pamiętam. Oprócz tego cała głowica jest po renowacji (planowanie, szlifowanie).
Jednak mam problem, a właściwie dwa: świszczy mi na niskich obrotach. Przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu. Podejrzewa pompe wody, napinacze albo łożyska w alternatorze.
Drugi problem: dziś po przejechaniu jakichś 60km ciągle, kiedy postawiłam go pod biurem zauważyłam palmy pod autem. Są to nie wątpliwie plamy oleju. Cieknie spod zbiornika oleju i z drugiej strony, z prawej (jak stanę przed maską), czyli jakby spod silnika. Podejrzewam, że powodem jest dostawanie się fałszywego powietrza do układu (mam zerwany jeden zaczep przy filtrze powietrza). Żadnego innego powodu nie widzę, gdyż wszystko co mogło powodować problemu wycieku zostało wymienione.
BŁAGAM O POMOC!!! |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
ReplikantONE
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-08-2011, 09:10
Bolid: 16v |
|
|
Paulix napisał/a: | Witam,
jestem nowa na forum, ale wydaje mi się, że już co nieco wiem o sejku. Moje autko jest z firmy (było używane jako służbowe), 2003r, 255tys przebiegu, 1.1 MPI, zwykła 8-rzędówka, instalacja I generacji LPG, brembo, butla STAKO.
Wymienione w silniku: uszczelka głowicy, uszczelka pokrywy zaworów, obydwa paski, świece, kable, cewka zapłonowa (na 1 i 4 cylindrze), zimerring, uzszczelniony termostat i jeszcze kilka innych rzeczy, których w tym momencie nie pamiętam. Oprócz tego cała głowica jest po renowacji (planowanie, szlifowanie).
Jednak mam problem, a właściwie dwa: świszczy mi na niskich obrotach. Przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi z gazu. Podejrzewa pompe wody, napinacze albo łożyska w alternatorze.
Drugi problem: dziś po przejechaniu jakichś 60km ciągle, kiedy postawiłam go pod biurem zauważyłam palmy pod autem. Są to nie wątpliwie plamy oleju. Cieknie spod zbiornika oleju i z drugiej strony, z prawej (jak stanę przed maską), czyli jakby spod silnika. Podejrzewam, że powodem jest dostawanie się fałszywego powietrza do układu (mam zerwany jeden zaczep przy filtrze powietrza). Żadnego innego powodu nie widzę, gdyż wszystko co mogło powodować problemu wycieku zostało wymienione.
BŁAGAM O POMOC!!! |
nie ma takiego czegoś jak zbiornik oleju... to się nazywa miska olejowa. może cieknąć z uszczelnienia między miską a blokiem, z korka spustowego, z filtra oleju, z pokrywy zaworów albo nawet ze skrzyni tj. z uszczelniaczy półosi albo obudowy... |
_________________ KocoS Garage |
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 09:20
Bolid: Seicento |
|
|
Ok, miski olejowej. Ze skrzynią, rozrządem i samym silnikiem jest wszystko ok (średnio 2 razy w tygodniu jestem u mechanika). Pokrywa zaworów była wymieniana. Jednak ciekawi mnie sprawa uszczelniacza miedzy miską a blokiem, korka spustowego i uszczelniaczy półosi. Jeżeli możesz pokieruj mnie proszę gdzie to się znajduje i w jaki sposób można zlokalizować wyciek? |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
ReplikantONE
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-08-2011, 09:36
Bolid: 16v |
|
|
Paulix napisał/a: | Ok, miski olejowej. Ze skrzynią, rozrządem i samym silnikiem jest wszystko ok (średnio 2 razy w tygodniu jestem u mechanika). Pokrywa zaworów była wymieniana. Jednak ciekawi mnie sprawa uszczelniacza miedzy miską a blokiem, korka spustowego i uszczelniaczy półosi. Jeżeli możesz pokieruj mnie proszę gdzie to się znajduje i w jaki sposób można zlokalizować wyciek? |
miska olejowa jest klejona do bloku i niekiedy stamtąd może cieknąć
korek spustowy jest w misce i jak jest za słabo wkręcony to cieknie
półosie to dwie "rurki" które idą ze skrzyni do kół, mają takie gumowe harmonijki i spod nich też cieknie |
_________________ KocoS Garage |
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 11:10
Bolid: Seicento |
|
|
Ok, położyłam się pod auto: półosie suchutkie, miska olejowa i filtr ociekają olejem. Korka spustowego przy użyciu płaszcza i podręcznego warsztatu na ulicy nie jestem w stanie zlokalizować. Podejrzewam sklejke bloku z miska. Oprócz tego mechanik wspominał o drugiej wymianie pokrywy uszczelki zaworów (mimo, ze 2 tygodnie temu była wymieniana). |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-08-2011, 12:38
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Nie wymieniaj tak często uszczelki pod pokrywą zaworów. Mechanik robi na Tobie wałki:) spod tej uszczelki praktycznie zawsze będzie ciekło albo się po prostu pociło. |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-08-2011, 12:45
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
korek spustowy jest z tyłu miski patrząc od przodu auta mniej więcej po środku.
co do uszczelek pod deklem to typowe w tych pojazdach warto kupic oryginał zamiast zamienników w tym przypadku.
Choć ja u siebie miałem ajuse wspomaganą silikonem (zwłaszcza tam gdzie te "górki" są na krótszych bokach i nawet nie ciekło |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 13:25
Bolid: Seicento |
|
|
Dobra, usterka zlokalizowana, werdykt wydany: uszczelka miski olejowej.
Korek spustowy musi być dokręcony, skoro zaczęło mi ciec dopiero dzisiaj, a jeżdże od tygodnia. Tak, masz racje, jeżeli chodzi o uszczelki, auto jest maksymalnie awaryjne...
W takim razie: czy ktoś jest mi w stanie pomodz jeżeli chodzi o uszczelke miski olejowej? Jaką najlepiej kupić, jaki jest numer katalogowy? Ile może kosztować (czy przekroczy to 30zł?).
Czekam na odpowiedź |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 09-08-2011, 14:07
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
w 1.1 nie ma uszczelki miski...... |
_________________ Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy |
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-08-2011, 14:19
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
poczytaj jeszcze z jakim silnikiem ten sej od tej uszczelki |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 14:23
Bolid: Seicento |
|
|
Tak, widziałam że do 0,9. Jednak z tego co mi wiadomo, są konstrukcyjnie (awarie) bardzo podobne. Wybacz, zapewne faktycznie nie znam się tak na seju, jak ty (bo mam go od miesiąca), ale auto bez uszczelki miski olejowej to dla mnie jakby zagazować disla
DObrze, w takim razie wydaj swój wyrok. I tak za pół godziny jade do mechanika |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 09-08-2011, 14:33
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
a wiesz, że da się zagazować diesla?
Fachura ze mnie też żaden wielki, ale trochę z moim sejtkiem przeszedłem
W tych silnikach (i zresztą nie tylko tym) z tego co się orientuje jest tzw uszczelka w płynie, czyli silikon wyciskany z tubki na dobrze obraną z poprzedniego silikonu i odtłuszczoną miskę i blok
A sam silnik 900 to trochę inna konstrukcja niż FIRE? |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|