"Remont" silnika 1.1, 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:20 "Remont" silnika 1.1, 1.2
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Siema,
od dłuższego czasu w garażu leży dol od 1.2 a na samochodzie jeździ góra 1.2 z dołem 1.1 do tej pory nie było specjalnie przesłanek do wymiany ale ostatnimi dniami sejo dostało po dupie i nie pali na 1 garku tak wiec żeby nie bawić się juz 1.1 składam 1.2
Postaram się wam przybliżyć koszty takiej zabawy (same części bez zniżek w IC):
- Uszczelka głowicy cylindrów (tutaj będę wkładał coś z 16v byle była metalowa) - ok 100zl
- Zestaw śrub głowicy cylindrów -ok 40zł
- Uszczelka kolektora wydechowego - ok 20zl
- Uszczelka kolektora dolotowego - ok 50zl
- Uszczelka pokrywy zaworów - ok 20zl
- Panewka wału korbowego - ok 100zl NOMINAL
- Uszczelniacz wału korbowego - ok 50zł
- Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl
- Panewka korbowodu - 50zł
- Miska olejowa - ok 130zl
- Czujnik ciśnienia oleju -ok 25-30zł
- Pasek wieloklinowy - ok 25zl
- Zestaw paska rozrządu + pompa wody - ok 200zl
- Uszczelniacz wałka rozrządu - ok 20zl
- Pokrywa paska rozrządu - ok 50zl
- Świeca zapłonowa - ok 45zł
- Zestaw przewodów zapłonowych - od 40 do 200zl zalezy kto co lubi
To tyle mniej wiecej z części potrzebnych do złożenia całości należny pamiętać jeszcze o :
- silikon do miski olejowej DRICO - ok 50zl
- 4l oleju silnikowego ja jeżdżę na półsyntetyku - ok 100zl
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600
Przy okazji tych zabaw warto skontrolować sprzęgło i wymienić olej w skrzyni biegów.
Takie są plany zobaczymy co z tego wyjdzie postaram się porobić fotki w czasie składania, mam nadzieje wyrobić się z tym 3 dni ale to się już niebawem okaże.
PS. jak złoże 1.2 będę miał do sprzedania dol od 1.1 wyważony z odelzonym kołem zam. i korbami jak rozbiorę będę wiedział co się spsulo ale stawiam na pierścienie albo uszczelniacze zaworów tak czy inaczej dol jest kozaki i kręcił się regularnie pod 9tys obr |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:34
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
szacun wielki Wuniek za posta, jak jeszcze dasz fotki ze swapa to normalnie temat do przyklejenia.... tak trzymac ! |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:59
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
fotek będzie więcej jak będzie ktoś kto będzie pstrykał bo jak samemu robię to średnio myślę żeby co chwila po aparat iść i czyścic łapy ale postaram się |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 21-12-2009, 11:19
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
a remoncik odłożył się w czasie i jednak zostaje na dole z 1.1 bo jest zrobiony już na tip top
a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 21-12-2009, 11:41
Bolid: 1E 187 |
|
|
Dodam jeszcze od siebie, że ceny podane wyżej są takie same dla 1,1 jak i 1,2 (z racji, że oba silniki są bardzo podobne)
Wuniek napisał/a: | - Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl |
cena za jeden tłok?
Zapomniałeś dodać o
bo warto zrobić uszczelniacze zaworowe jak ma się już głowicę na wierzchu
oraz o paście do zaworów
-silikonie do wysokich temp (do zamocowania pompy)
pees. Ja będę u Ciebie po świętach z kilkoma czteropakami
pees2. Podwieszę to gdzieś dla potomnych |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 21-12-2009, 14:20
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
miałem nadzieje ze watek się rozwinie ale zginął pod sterta postów z cyklu na dworze zimno sej nie pali czy to akumulator??
silniczek na ciebie czeka jest w częściach ale nawet lepiej bo zobaczysz ze złomu ci nie daje
a uszczelniacze zaworów inne pierdoły dałem tu :
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600
jak kto ma foty z odbudowy silnika lub obrubki glowicy lub innych elemetow niech zapoda tutaj moze uda sie cos konkretnego stwozyc
to na poczatek moje foty sprzed 3 lat jak pierwszy raz silnik poszedl do generalnego remontu:
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
juliusz64
Nałogowiec
Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 28-12-2009, 19:44
Bolid: Seicento 900 |
|
|
A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek? |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
|
izyczek
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 12 Sty 2010 Posty: 2 Skąd: Czaplinek
|
Wysłany: 12-01-2010, 19:47
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
mam pytanko czy wsadzajac caly silnik 1.2 do sportinga jest duzo przerobek (mam na mysli lapy silnika itp..) |
_________________ Seicento Sporting 1.1
|
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-01-2010, 17:10
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
izyczek, poszukaj na forum w dziale tuning, wszystko znajdziesz na ten temat... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
juliusz64
Nałogowiec
Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 24-01-2010, 21:40
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Wuniek napisał/a: | a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) | o co chodzi zabić na momencie? |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 04-02-2010, 02:20
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
juliusz64 napisał/a: | Wuniek napisał/a: | a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie) | o co chodzi zabić na momencie? |
kanały olejowe nie są takie same i uszczelka od 16V może zmniejszyć na tyle przepływ ze zatrzesz głowicę |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
kyniu
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 234 Skąd: south east
|
Wysłany: 29-07-2010, 13:20
Bolid: SCS 176B9000 |
|
|
A jakiej firmy uszczelkę pod głowice do 1.2 16V 86KM polecacie ??
Bo ceny wachają sie od 60 do 130 zł i nie wiem która kupić
A przy okazji jakiej firmy uszczelniacze zaworów żeby nie trzeba było zaraz wymieniać i śruby jakie do głowicy ?? bo te na zdjeciu w pierwszym posicie to nie są chyba z 16V |
_________________ SC by kyniu |
|
|
|
|
lool123
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 24 Skąd: Poznań/Kostrzyn Wlkp
|
Wysłany: 05-08-2010, 22:46
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Nie wiem jak ma się to we Fiatach, ale w Astrach TYLKO oryginalne nie ciekną itp. Mieliśmy erlinga to zaczyna się je&^^%%ć, i mechanik mówi że tylko z oryginalnymi jest spokój. |
_________________
|
|
|
|
|
Sei00
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 05 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: salon fiata
|
Wysłany: 24-11-2010, 23:18
Bolid: seicento 1.1 |
|
|
Wuniek napisał/a: | juliusz64 napisał/a: | A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek? |
bo był trupem
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23178
licząc koszty napraw czas i efekty tuningu najtaniej jest kupić silnik 1.2 z niskim przebiegiem i cieszyć się zdrowa seria | Czy jak jest brak ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ? to taki silnik można nazwać tez trupem? |
|
|
|
|
|