FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Remont" silnika 1.1, 1.2
Autor Wiadomość
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 21:13   
   Bolid: Seicento


Witam,
powiem Ci tak: faktycznie nie ma uszczelki, jest silikon. Zwracam honor :) Jeżeli chodzi o to, czy 900 sie różni od FIRE, też ci nie powiem, bo zwyczajnie nie znalazłam forum, portalu, czy strony internetowej, gdzie mogłabym się dowiedzieć więcej o sejach, niż od mechanika...
Jeżeli chodzi o werdykt, to poszedł mi dolny zimmering. W efekcie nie tylko spód miski (jak podejrzewałam) i filtr jest w oleju, ale również pasek rozrządu, czy głowica (ale głowica z powodu uszczelki pokrywy zaworów).
I wiesz ci, myślę, że jak na staż pt: "mam miesiąc auto. Jak je kupywałam nie wiedziałam gdzie tam jest termostat, czy dlaczego silnik sie przegrzewa." a wymieniłam praktycznie całą głowice, o zawieszeniu i hamulcach nie wspominając. Pomijając też zupełnie poboczne tematy jak bezpiecznik położenia wału korbowego, poprzez naciąganie linki ręcznego, przez świece i kable, aż do nie powiem jakich żarówek mijania-stopu.
Ojej, wybacz, że tak się naprodukowałam :P Prawdopodobnie kiedy rozmawiałabym z kimś na żywo, już bym dostała ślinotoku (mam nadzieje, że wszyscy skumali żart) :P
W każdy, bądź razie pozdrawiam i dziekuję za pomoc :)
_________________
Paulix
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2751
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 10-08-2011, 07:22   
   Bolid: Abaut Punto Grande 8V 5D / 126p


i tak jestem w szoku, że wiesz tyle i ogarniasz temat :))
Ideał kobiety normalnie, nie marudzi, że się w garażu siedzi tylko siedzi sama i dłubie :lol2:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…

Diagnostyka ECU Łódź? chętnie pomogę :))
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 28
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-08-2011, 07:47   
   Bolid: Seicento


Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam :)
_________________
Paulix
 
 
Bartasg17 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 17
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-01-2013, 14:03   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Paulix napisał/a:
Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam :)


Wyjdziesz za mnie? :D
 
 
GanceK006 
nówka sztuka ;)

Wiek: 27
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Żelazków
Wysłany: 06-02-2013, 00:48   
   Bolid: Seicento


Cytat:
Wyjdziesz za mnie? :D


To zawstydziłes kolezanke xD
Ale wielki szacunek dla koleżanki ze jest tak obeznana jak na płeć piękna :D
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 16:00   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Witajcie
Mam zamiar zmienić rozrząd, tj: pasek, rolkę, pompę wody i termostat. Dodatkowo uszczelkę pokrywy zaworów. Seicento 1.2 8v 75 km, silnik po swapie z Fiata Punto chyba...

Pomóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami. Ile taka wymiana będzie mnie kosztować. Za robociznę dogadałem się ok 200 pln.
Gdzie w Gdańsku najlepiej kupić w/w części?

Z góry dzięki i pozdrawiam...
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 16:16   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


padrito napisał/a:
omóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami.

Zależy które są dla Ciebie odpowiednie, wolisz przyoszczedzić, czy zrobić raz a dobrze?
1. Pasek rozrz. firma bez znaczenia, byle nie jakaś chińska. Może być gates, dayco, continental, bosch itp. Do Twojego silnika patrz. 1.2 75 będzie ten z 108 zębami.
2. Pompa - proszę, nie oszczędzaj. Może być np. ruville, skf, hepu, dolz. Pompy też są 2 bodajże, więc skoro pasek ma mniej zębów, to pompa też
3. rolka - najlepiej ruville, skf
4. termostat - może być popularny Vernet, niektórzy narzekają, ale w większości przypadków działa
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 16:20   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Szybkiś Waść jak Seicento !
Dzięki za konkretną odpowiedź. Można kupić gotowe zestawy do montażu czy wszystko trzeba osobno brać?

Czy pompa wody ma być od Punto 1.2 73 km czy Seicento 1.1 ?

znalazłem takie coś, ale tu jest 129 zębów...

zestaw rozrządu składający się z:
1. paska rozrządu Contitech - CT999
ilość zębów 129
szerokość: 15mm
2. rolki napinającej Ruville: 55801
3. pompa wody Dolz: S261

do wersji:
1.2 43kw (58km) - dla kodu silnika 176 A7.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B1.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B4.000, od numeru silnika 9042883
1.2 54kw (73km) - dla kodu silnika 176 A8.000, od numeru silnika 9042883
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-06-2013, 16:28   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


czesci do silnika musisz teraz szukac od 1.2 z punto :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 16:31   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Oczywiście do silnika 1.2 potrzebujesz części do silnika 1.2 :P
Możesz sobie sprawdzić cene/ewentualnie kupić w katalogu intercars (na pewno jest w gdańsku).

http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O

Jeszcze jedna podstawowa sprawa.
Przy wymianie rozrządu wymień też uszczelniacz wałka rozrząd (Elring 30x42x7 koszt w IC 11zł)
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 17:29   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O

Koledzy...
Który zestaw rozrządu z tej strony mi polecacie. Straszna ta strona Intercarsu pod względem wizualnym-trzeba się nieźle znać, żeby to wizualnie ogarnąć :shock:
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 17:36   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Link nie przechodzi do konkretnej kategorii, ale widziałem te zestawy i nie opłaca się ich brać. Lepiej kupić wszystko osobno. Pasek bosch, rolka ruville, pompa HEPU i wyszło mi 196 za sam rozrząd w Inter Cars.
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 17:51   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Ogarnąłem tę przeklętą stronę inter.... Pytanie do znawców: np. pasek Bosch występuje w 2 cenach,a ma te same parametry. O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 18:11   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


padrito napisał/a:
osobno, ale w Intercarsie?

Tak
padrito napisał/a:
Czy termostat i rolka też muszą być dedykowane do Fiata czy są uniwersalne?

Termostat jest chyba taki sam we wszystkich silnikach FIRE fiata - 1.1, 1.2 8v, 1.2 16v, 1.4 chyba też.
A rolka to zwykłe łożysko kulkowe o odpowiednich wymiarach
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2751
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-06-2013, 15:33   
   Bolid: Abaut Punto Grande 8V 5D / 126p


8v ma inny termostat jak 16v
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…

Diagnostyka ECU Łódź? chętnie pomogę :))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum