FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Remont" silnika 1.1, 1.2
Autor Wiadomość
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-08-2011, 21:13   
   Bolid: Seicento


Witam,
powiem Ci tak: faktycznie nie ma uszczelki, jest silikon. Zwracam honor :) Jeżeli chodzi o to, czy 900 sie różni od FIRE, też ci nie powiem, bo zwyczajnie nie znalazłam forum, portalu, czy strony internetowej, gdzie mogłabym się dowiedzieć więcej o sejach, niż od mechanika...
Jeżeli chodzi o werdykt, to poszedł mi dolny zimmering. W efekcie nie tylko spód miski (jak podejrzewałam) i filtr jest w oleju, ale również pasek rozrządu, czy głowica (ale głowica z powodu uszczelki pokrywy zaworów).
I wiesz ci, myślę, że jak na staż pt: "mam miesiąc auto. Jak je kupywałam nie wiedziałam gdzie tam jest termostat, czy dlaczego silnik sie przegrzewa." a wymieniłam praktycznie całą głowice, o zawieszeniu i hamulcach nie wspominając. Pomijając też zupełnie poboczne tematy jak bezpiecznik położenia wału korbowego, poprzez naciąganie linki ręcznego, przez świece i kable, aż do nie powiem jakich żarówek mijania-stopu.
Ojej, wybacz, że tak się naprodukowałam :P Prawdopodobnie kiedy rozmawiałabym z kimś na żywo, już bym dostała ślinotoku (mam nadzieje, że wszyscy skumali żart) :P
W każdy, bądź razie pozdrawiam i dziekuję za pomoc :)
_________________
Paulix
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 10-08-2011, 07:22   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


i tak jestem w szoku, że wiesz tyle i ogarniasz temat :))
Ideał kobiety normalnie, nie marudzi, że się w garażu siedzi tylko siedzi sama i dłubie :lol2:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Paulix 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączyła: 05 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-08-2011, 07:47   
   Bolid: Seicento


Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam :)
_________________
Paulix
 
 
Bartasg17 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 17
Skąd: Dublin
Wysłany: 02-01-2013, 14:03   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Paulix napisał/a:
Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam :)


Wyjdziesz za mnie? :D
 
 
GanceK006 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Żelazków
Wysłany: 06-02-2013, 00:48   
   Bolid: Seicento


Cytat:
Wyjdziesz za mnie? :D


To zawstydziłes kolezanke xD
Ale wielki szacunek dla koleżanki ze jest tak obeznana jak na płeć piękna :D
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 16:00   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Witajcie
Mam zamiar zmienić rozrząd, tj: pasek, rolkę, pompę wody i termostat. Dodatkowo uszczelkę pokrywy zaworów. Seicento 1.2 8v 75 km, silnik po swapie z Fiata Punto chyba...

Pomóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami. Ile taka wymiana będzie mnie kosztować. Za robociznę dogadałem się ok 200 pln.
Gdzie w Gdańsku najlepiej kupić w/w części?

Z góry dzięki i pozdrawiam...
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 16:16   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


padrito napisał/a:
omóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami.

Zależy które są dla Ciebie odpowiednie, wolisz przyoszczedzić, czy zrobić raz a dobrze?
1. Pasek rozrz. firma bez znaczenia, byle nie jakaś chińska. Może być gates, dayco, continental, bosch itp. Do Twojego silnika patrz. 1.2 75 będzie ten z 108 zębami.
2. Pompa - proszę, nie oszczędzaj. Może być np. ruville, skf, hepu, dolz. Pompy też są 2 bodajże, więc skoro pasek ma mniej zębów, to pompa też
3. rolka - najlepiej ruville, skf
4. termostat - może być popularny Vernet, niektórzy narzekają, ale w większości przypadków działa
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 16:20   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Szybkiś Waść jak Seicento !
Dzięki za konkretną odpowiedź. Można kupić gotowe zestawy do montażu czy wszystko trzeba osobno brać?

Czy pompa wody ma być od Punto 1.2 73 km czy Seicento 1.1 ?

znalazłem takie coś, ale tu jest 129 zębów...

zestaw rozrządu składający się z:
1. paska rozrządu Contitech - CT999
ilość zębów 129
szerokość: 15mm
2. rolki napinającej Ruville: 55801
3. pompa wody Dolz: S261

do wersji:
1.2 43kw (58km) - dla kodu silnika 176 A7.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B1.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B4.000, od numeru silnika 9042883
1.2 54kw (73km) - dla kodu silnika 176 A8.000, od numeru silnika 9042883
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-06-2013, 16:28   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


czesci do silnika musisz teraz szukac od 1.2 z punto :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 16:31   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Oczywiście do silnika 1.2 potrzebujesz części do silnika 1.2 :P
Możesz sobie sprawdzić cene/ewentualnie kupić w katalogu intercars (na pewno jest w gdańsku).

http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O

Jeszcze jedna podstawowa sprawa.
Przy wymianie rozrządu wymień też uszczelniacz wałka rozrząd (Elring 30x42x7 koszt w IC 11zł)
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 17:29   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O

Koledzy...
Który zestaw rozrządu z tej strony mi polecacie. Straszna ta strona Intercarsu pod względem wizualnym-trzeba się nieźle znać, żeby to wizualnie ogarnąć :shock:
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 17:36   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Link nie przechodzi do konkretnej kategorii, ale widziałem te zestawy i nie opłaca się ich brać. Lepiej kupić wszystko osobno. Pasek bosch, rolka ruville, pompa HEPU i wyszło mi 196 za sam rozrząd w Inter Cars.
 
 
padrito 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 01-06-2013, 17:51   
   Bolid: Seicento 1.2 8V


Ogarnąłem tę przeklętą stronę inter.... Pytanie do znawców: np. pasek Bosch występuje w 2 cenach,a ma te same parametry. O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 01-06-2013, 18:11   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


padrito napisał/a:
osobno, ale w Intercarsie?

Tak
padrito napisał/a:
Czy termostat i rolka też muszą być dedykowane do Fiata czy są uniwersalne?

Termostat jest chyba taki sam we wszystkich silnikach FIRE fiata - 1.1, 1.2 8v, 1.2 16v, 1.4 chyba też.
A rolka to zwykłe łożysko kulkowe o odpowiednich wymiarach
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 02-06-2013, 15:33   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


8v ma inny termostat jak 16v
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum