FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Remont" silnika 1.1, 1.2
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
  Wysłany: 01-12-2009, 16:20   "Remont" silnika 1.1, 1.2
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Siema,

od dłuższego czasu w garażu leży dol od 1.2 a na samochodzie jeździ góra 1.2 z dołem 1.1 do tej pory nie było specjalnie przesłanek do wymiany ale ostatnimi dniami sejo dostało po dupie i nie pali na 1 garku tak wiec żeby nie bawić się juz 1.1 składam 1.2

Postaram się wam przybliżyć koszty takiej zabawy (same części bez zniżek w IC):
- Uszczelka głowicy cylindrów (tutaj będę wkładał coś z 16v byle była metalowa) - ok 100zl

- Zestaw śrub głowicy cylindrów -ok 40zł

- Uszczelka kolektora wydechowego - ok 20zl

- Uszczelka kolektora dolotowego - ok 50zl

- Uszczelka pokrywy zaworów - ok 20zl



- Panewka wału korbowego - ok 100zl NOMINAL
- Uszczelniacz wału korbowego - ok 50zł

- Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl
- Panewka korbowodu - 50zł
- Miska olejowa - ok 130zl

- Czujnik ciśnienia oleju -ok 25-30zł



- Pasek wieloklinowy - ok 25zl

- Zestaw paska rozrządu + pompa wody - ok 200zl

- Uszczelniacz wałka rozrządu - ok 20zl

- Pokrywa paska rozrządu - ok 50zl

- Świeca zapłonowa - ok 45zł

- Zestaw przewodów zapłonowych - od 40 do 200zl zalezy kto co lubi



To tyle mniej wiecej z części potrzebnych do złożenia całości należny pamiętać jeszcze o :
- silikon do miski olejowej DRICO - ok 50zl

- 4l oleju silnikowego ja jeżdżę na półsyntetyku - ok 100zl
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600


Przy okazji tych zabaw warto skontrolować sprzęgło i wymienić olej w skrzyni biegów.

Takie są plany zobaczymy co z tego wyjdzie postaram się porobić fotki w czasie składania, mam nadzieje wyrobić się z tym 3 dni ale to się już niebawem okaże.

PS. jak złoże 1.2 będę miał do sprzedania dol od 1.1 wyważony z odelzonym kołem zam. i korbami jak rozbiorę będę wiedział co się spsulo ale stawiam na pierścienie albo uszczelniacze zaworów tak czy inaczej dol jest kozaki i kręcił się regularnie pod 9tys obr
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-12-2009, 16:34   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


szacun wielki Wuniek za posta, jak jeszcze dasz fotki ze swapa to normalnie temat do przyklejenia.... tak trzymac !
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 01-12-2009, 16:59   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


fotek będzie więcej jak będzie ktoś kto będzie pstrykał bo jak samemu robię to średnio myślę żeby co chwila po aparat iść i czyścic łapy ale postaram się :wink:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 21-12-2009, 11:19   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


a remoncik odłożył się w czasie i jednak zostaje na dole z 1.1 bo jest zrobiony już na tip top

a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 21-12-2009, 11:41   
   Bolid: 1E 187


Dodam jeszcze od siebie, że ceny podane wyżej są takie same dla 1,1 jak i 1,2 (z racji, że oba silniki są bardzo podobne)

Wuniek napisał/a:
- Zestaw pierścieni tłoka - ok 60-80zl


cena za jeden tłok? :shock:

Zapomniałeś dodać o

bo warto zrobić uszczelniacze zaworowe jak ma się już głowicę na wierzchu ;)

oraz o paście do zaworów
-silikonie do wysokich temp (do zamocowania pompy)
pees. Ja będę u Ciebie po świętach z kilkoma czteropakami
pees2. Podwieszę to gdzieś dla potomnych
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 21-12-2009, 14:20   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


miałem nadzieje ze watek się rozwinie ale zginął pod sterta postów z cyklu na dworze zimno sej nie pali czy to akumulator?? :)

silniczek na ciebie czeka jest w częściach ale nawet lepiej bo zobaczysz ze złomu ci nie daje

a uszczelniacze zaworów inne pierdoły dałem tu :
- glowice trzeba oddać do planowania 50zl lub do kompleksowej naprawy 400-600

jak kto ma foty z odbudowy silnika lub obrubki glowicy lub innych elemetow niech zapoda tutaj moze uda sie cos konkretnego stwozyc :)

to na poczatek moje foty sprzed 3 lat jak pierwszy raz silnik poszedl do generalnego remontu:












_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 28-12-2009, 19:44   
   Bolid: Seicento 900


A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek?
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 08:55   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


juliusz64 napisał/a:
A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek?


bo był trupem :(

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23178

licząc koszty napraw czas i efekty tuningu najtaniej jest kupić silnik 1.2 z niskim przebiegiem i cieszyć się zdrowa seria
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
izyczek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 12-01-2010, 19:47   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


mam pytanko czy wsadzajac caly silnik 1.2 do sportinga jest duzo przerobek (mam na mysli lapy silnika itp..) ;]
_________________
Seicento Sporting 1.1 ;]
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-01-2010, 17:10   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


izyczek, poszukaj na forum w dziale tuning, wszystko znajdziesz na ten temat...
 
 
juliusz64 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 29
Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 442
Skąd: Okolice Ostrołęki
Wysłany: 24-01-2010, 21:40   
   Bolid: Seicento 900


Wuniek napisał/a:
a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie)
o co chodzi zabić na momencie?
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 04-02-2010, 02:20   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


juliusz64 napisał/a:
Wuniek napisał/a:
a i co do uszczelki pod głowicę uszczelkę dajemy oczywiście metalowa od 8v a nie od 16v (można by silnik zabić na monecie)
o co chodzi zabić na momencie?


kanały olejowe nie są takie same i uszczelka od 16V może zmniejszyć na tyle przepływ ze zatrzesz głowicę
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
kyniu 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 234
Skąd: south east
Wysłany: 29-07-2010, 14:20   
   Bolid: SCS 176B9000


A jakiej firmy uszczelkę pod głowice do 1.2 16V 86KM polecacie ??
Bo ceny wachają sie od 60 do 130 zł i nie wiem która kupić :))

A przy okazji jakiej firmy uszczelniacze zaworów żeby nie trzeba było zaraz wymieniać i śruby jakie do głowicy ?? bo te na zdjeciu w pierwszym posicie to nie są chyba z 16V
_________________
SC by kyniu
 
 
 
lool123 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 24
Skąd: Poznań/Kostrzyn Wlkp
Wysłany: 05-08-2010, 23:46   
   Bolid: Seicento 900


Nie wiem jak ma się to we Fiatach, ale w Astrach TYLKO oryginalne nie ciekną itp. Mieliśmy erlinga to zaczyna się je&^^%%ć, i mechanik mówi że tylko z oryginalnymi jest spokój.
_________________

 
 
 
Sei00 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 05 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: salon fiata
Wysłany: 24-11-2010, 23:18   
   Bolid: seicento 1.1


Wuniek napisał/a:
juliusz64 napisał/a:
A wiec czemu nie chodził Ci na jeden garek?


bo był trupem :(

http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=23178

licząc koszty napraw czas i efekty tuningu najtaniej jest kupić silnik 1.2 z niskim przebiegiem i cieszyć się zdrowa seria
Czy jak jest brak ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ? to taki silnik można nazwać tez trupem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum