|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
"Remont" silnika 1.1, 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-08-2011, 21:13
Bolid: Seicento |
|
|
Witam,
powiem Ci tak: faktycznie nie ma uszczelki, jest silikon. Zwracam honor Jeżeli chodzi o to, czy 900 sie różni od FIRE, też ci nie powiem, bo zwyczajnie nie znalazłam forum, portalu, czy strony internetowej, gdzie mogłabym się dowiedzieć więcej o sejach, niż od mechanika...
Jeżeli chodzi o werdykt, to poszedł mi dolny zimmering. W efekcie nie tylko spód miski (jak podejrzewałam) i filtr jest w oleju, ale również pasek rozrządu, czy głowica (ale głowica z powodu uszczelki pokrywy zaworów).
I wiesz ci, myślę, że jak na staż pt: "mam miesiąc auto. Jak je kupywałam nie wiedziałam gdzie tam jest termostat, czy dlaczego silnik sie przegrzewa." a wymieniłam praktycznie całą głowice, o zawieszeniu i hamulcach nie wspominając. Pomijając też zupełnie poboczne tematy jak bezpiecznik położenia wału korbowego, poprzez naciąganie linki ręcznego, przez świece i kable, aż do nie powiem jakich żarówek mijania-stopu.
Ojej, wybacz, że tak się naprodukowałam Prawdopodobnie kiedy rozmawiałabym z kimś na żywo, już bym dostała ślinotoku (mam nadzieje, że wszyscy skumali żart)
W każdy, bądź razie pozdrawiam i dziekuję za pomoc |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 10-08-2011, 07:22
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
i tak jestem w szoku, że wiesz tyle i ogarniasz temat
Ideał kobiety normalnie, nie marudzi, że się w garażu siedzi tylko siedzi sama i dłubie |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
Paulix
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączyła: 05 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-08-2011, 07:47
Bolid: Seicento |
|
|
Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam |
_________________ Paulix
|
|
|
|
|
Bartasg17
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 17 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 02-01-2013, 14:03
Bolid: Seicento Sporting 1.1 |
|
|
Paulix napisał/a: | Witam,
dziękuję za tak pochlebną opinie. Jednak przy osobach, które mają bzika na tym punkcie i tak wypadam blado (czytaj: mój tato, przyjaciel i mechanik).
Mam jeszcze jedno pytanie w sumie pomocnicze: jakiego oleju najlepiej używać do silnika 1.1 mpi z 2003r? Ma 256tys. Wiem, że przy tego typu przebiegach dobrze jest zastosować olej, który uszczelnia silnik, tudzież mikropękniecia, nie szczelności. Jednak nie wiem jaki to olej, gdzie go moge dostac i jaką ma specyfikacje.
Wiem tyle, że dobrze by było, gdyby to był 10W40. Czy możecie mi coś poradzić?
Pozdrawiam |
Wyjdziesz za mnie? |
|
|
|
|
GanceK006
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 5 Skąd: Żelazków
|
Wysłany: 06-02-2013, 00:48
Bolid: Seicento |
|
|
Cytat: | Wyjdziesz za mnie? |
To zawstydziłes kolezanke xD
Ale wielki szacunek dla koleżanki ze jest tak obeznana jak na płeć piękna |
|
|
|
|
padrito
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-06-2013, 16:00
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
Witajcie
Mam zamiar zmienić rozrząd, tj: pasek, rolkę, pompę wody i termostat. Dodatkowo uszczelkę pokrywy zaworów. Seicento 1.2 8v 75 km, silnik po swapie z Fiata Punto chyba...
Pomóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami. Ile taka wymiana będzie mnie kosztować. Za robociznę dogadałem się ok 200 pln.
Gdzie w Gdańsku najlepiej kupić w/w części?
Z góry dzięki i pozdrawiam... |
|
|
|
|
TheStig
Nałogowiec
Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-06-2013, 16:16
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
padrito napisał/a: | omóżcie mi dobrać odpowiednie części wraz z poprawnymi oznaczeniami. |
Zależy które są dla Ciebie odpowiednie, wolisz przyoszczedzić, czy zrobić raz a dobrze?
1. Pasek rozrz. firma bez znaczenia, byle nie jakaś chińska. Może być gates, dayco, continental, bosch itp. Do Twojego silnika patrz. 1.2 75 będzie ten z 108 zębami.
2. Pompa - proszę, nie oszczędzaj. Może być np. ruville, skf, hepu, dolz. Pompy też są 2 bodajże, więc skoro pasek ma mniej zębów, to pompa też
3. rolka - najlepiej ruville, skf
4. termostat - może być popularny Vernet, niektórzy narzekają, ale w większości przypadków działa |
|
|
|
|
padrito
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-06-2013, 16:20
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
Szybkiś Waść jak Seicento !
Dzięki za konkretną odpowiedź. Można kupić gotowe zestawy do montażu czy wszystko trzeba osobno brać?
Czy pompa wody ma być od Punto 1.2 73 km czy Seicento 1.1 ?
znalazłem takie coś, ale tu jest 129 zębów...
zestaw rozrządu składający się z:
1. paska rozrządu Contitech - CT999
ilość zębów 129
szerokość: 15mm
2. rolki napinającej Ruville: 55801
3. pompa wody Dolz: S261
do wersji:
1.2 43kw (58km) - dla kodu silnika 176 A7.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B1.000, od numeru silnika 9042883
1.2 44kw (60km) - dla kodu silnika 176 B4.000, od numeru silnika 9042883
1.2 54kw (73km) - dla kodu silnika 176 A8.000, od numeru silnika 9042883 |
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 16:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-06-2013, 16:28
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
czesci do silnika musisz teraz szukac od 1.2 z punto |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
TheStig
Nałogowiec
Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-06-2013, 16:31
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Oczywiście do silnika 1.2 potrzebujesz części do silnika 1.2
Możesz sobie sprawdzić cene/ewentualnie kupić w katalogu intercars (na pewno jest w gdańsku).
http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
Jeszcze jedna podstawowa sprawa.
Przy wymianie rozrządu wymień też uszczelniacz wałka rozrząd (Elring 30x42x7 koszt w IC 11zł) |
|
|
|
|
padrito
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:29
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
Koledzy...
Który zestaw rozrządu z tej strony mi polecacie. Straszna ta strona Intercarsu pod względem wizualnym-trzeba się nieźle znać, żeby to wizualnie ogarnąć |
|
|
|
|
TheStig
Nałogowiec
Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:36
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Link nie przechodzi do konkretnej kategorii, ale widziałem te zestawy i nie opłaca się ich brać. Lepiej kupić wszystko osobno. Pasek bosch, rolka ruville, pompa HEPU i wyszło mi 196 za sam rozrząd w Inter Cars. |
|
|
|
|
padrito
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 01-06-2013, 17:51
Bolid: Seicento 1.2 8V |
|
|
Ogarnąłem tę przeklętą stronę inter.... Pytanie do znawców: np. pasek Bosch występuje w 2 cenach,a ma te same parametry. O co chodzi? |
Ostatnio zmieniony przez padrito 01-06-2013, 18:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TheStig
Nałogowiec
Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-06-2013, 18:11
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
padrito napisał/a: | osobno, ale w Intercarsie? |
Tak
padrito napisał/a: | Czy termostat i rolka też muszą być dedykowane do Fiata czy są uniwersalne? |
Termostat jest chyba taki sam we wszystkich silnikach FIRE fiata - 1.1, 1.2 8v, 1.2 16v, 1.4 chyba też.
A rolka to zwykłe łożysko kulkowe o odpowiednich wymiarach |
|
|
|
|
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1
Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 02-06-2013, 15:33
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
8v ma inny termostat jak 16v |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|