FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż centralnego zamka
Autor Wiadomość
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2008, 19:58   Montaż centralnego zamka
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


Jakiś czas temu zakupiłem na allegro centralny zamek przystosowany do Seicento.
Taki oto :

Pytalem sie w firmie alarmowej, ile by kosztowalo zalozenie to mi zaspiewali 200 zl :shock:
Może ktoś zna kogoś, kto by mi to dobrze zalozyl w Gdansku i okolicach w miare tanio (do 50 zl), wtedy moze nie bede musial sam psuc auta :))

Raczej bede musial to zrobic sam. I tu pojawiaja sie moje pytania, szukalem w necie i na forum, są manuale ale tylko dla wersji z elektrycznymy szybami itp. :(

1. W jaki sposób mam podlaczyc te centralke pod prad? Gdzie i jak wpiac to w skrzynke bezpieczników?
2. W jaki sposob podlaczyc te silowniki do zakmów? Czy w drzwiach są wywiercone odpowiednie dziurki, zeby je wkrecic, czy musze cos wiercic?
Tutaj tez pytanie, jak zdjac korbę od otwierania szyb, żeby moc zdemotnować tę tapicerkę na drzwiach?
3. W ktorym miejscu powinna znajdowac sie fabryczna centralka alarmu FOX, zebym mogl do niej podpiac 2 kabelki od centralnego zamka?

Od razu mówie, że niestety, moj pojazd nie posiada fabrycznych kostek i rozporawadzenia kabli aż pod drzwi. Sprawdzalem, nic nie ma :(
Bardzo prosze o odpowiedzi i z gory dziekuje.
Ostatnio zmieniony przez Maticzek 15-03-2008, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrm12 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2008, 21:30   
   Bolid: Seicento 900 SPI


Masz zestaw dedykowany pod SC (odpowiednio wygięte blaszki i druty) wiec generalnie nie ma problemu z samodzielnym montażem.

Maticzek napisał/a:
W jaki sposób mam podlaczyc te centralke pod prad? Gdzie i jak wpiac to w skrzynke bezpieczników?

W skrzynce bezpieczników, pierwszy z nich to właśnie centralny. Sprawdź czy masz tam blaszki. Jak są tzn. że połowę pracy zrobiła za Ciebie fabryka ale raczej z ich całej instalacji nie skorzystasz tylko położysz własne okablowanie które masz w zestawie. Poszukaj sobie teraz zielonej lub żółtej kwadratowej kostki gdzieś w okolicach radia lub pod środkowym nawiewem (musisz zdjąć kratki nawiewu i tam poszperać). Przeważnie jest przyklejona do wiązki która idzie do radia. Jak znajdziesz to górna blaszka to "+" a dolna - masa, ale najlepiej sprawdzić miernikiem.

To była "wygodniejsza" część :) Mniej wygodniejszą poznajemy po tym, że we wspomnianym miejscu w skrzynce bezpieczników nie ma blaszek, a więc kostki też nie znajdziemy. Skąd wziąć zasilanie :?: niektórzy biorą "+" z radia (trzeba się podpiąć pod przewód plusowy), niektórzy z CB jak mają je podłączone pod ACU, a jeszcze niektórzy sami bawią się w poprowadzenie zasilania poprzez skrzynkę bezpieczników.

Maticzek napisał/a:
W jaki sposob podlaczyc te silowniki do zakmów?

Siłownik z przykręconą odpowiednią blaszką i z nałożonym odpowiednim drutem a na jego końcu mocno przykręcony metalowy łącznik na jedną śrubę. Te dwie pozostałe sobie poluzuj.
Zamykasz szybę do końca, otwierasz drzwi, odkręcasz górną śrubę (torx) przy zamku.
Wkładasz całość do środka tak aby ten drut był za tą plastikową osłona zamka (wcześniej odkręciłeś śrubę więc osłonkę można sobie delikatnie odgiąć), przykręcasz siłownik do drzwi.
Tymi dwiema śrubami skręcasz drut, który idzie do tego dzyndzla przy szybie. I tutaj imo najlepiej robić to na otwartym zamku i na maxymalnie wyciągniętym siłowniku. Jak już skręcisz to sprawdź czy coś gdzieś nie ociera i czy siłownik domyka się do końca.

Maticzek napisał/a:
Czy w drzwiach są wywiercone odpowiednie dziurki, zeby je wkrecic, czy musze cos wiercic?


Maticzek napisał/a:
Tutaj tez pytanie, jak zdjac korbę od otwierania szyb, żeby moc zdemotnować tę tapicerkę na drzwiach?

Bierzesz w rękę najmniejszy z płaskich wkrętaków (aka "śrubokrętów" :wesoly: ), wkładasz go pomiędzy korbkę a to takie kółko co przylega do tapicerki. Musisz tam wypchnąć taki okrągły bolec - jedyne metalowec"coś", które zobaczysz.

Maticzek napisał/a:
W ktorym miejscu powinna znajdowac sie fabryczna centralka alarmu FOX, zebym mogl do niej podpiac 2 kabelki od centralnego zamka?

Zanurkuj pod kierownicę i zobacz czy tam nie ma. Jak nie ma to odkręć lewą maskownice przednich głośników i tam poszukaj. Jak tam też nie będzie to może być jeszcze z lewej strony nad tym podnóżkiem czy jak to tam się zwie (tam gdzie powinna spoczywać lewa noga).
Ostatnio zmieniony przez piotrm12 15-03-2008, 22:15, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2008, 21:43   
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


Dziękuję Ci bardzo za pomoc.
Blaszki niestety nie mam w bezpieczniku nr 1, podobnie jak całej instalacji.
Ale dzięki za pomysł podpięcia się po radio.

Oby tylko udało mi się zainstalować te siłowniki odpowiednio do zamków, bo nie bardzo wiem jak ta cała konstrukcja ma wyglądać, ale może jak zdejmę całą tapicerkę drzwi, to ujrzę ten zamek lepiej...


A, i jeszcze jedno... Po czym poznam tę centralkę alarmu? Bo szczerze, to nie mam pojecia jak to wygląda...
Ostatnio zmieniony przez Maticzek 15-03-2008, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrm12 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2008, 21:48   
   Bolid: Seicento 900 SPI


Maticzek napisał/a:
Oby tylko udało mi się zainstalować te siłowniki odpowiednio do zamków, bo nie bardzo wiem jak ta cała konstrukcja ma wyglądać, ale może jak zdejmę całą tapicerkę drzwi, to ujrzę ten zamek lepiej...

Instrukcję (na szybko) dopisałem w pierwszym poście.
Maticzek napisał/a:
A, i jeszcze jedno... Po czym poznam tę centralkę alarmu? Bo szczerze, to nie mam pojecia jak to wygląda...

Gdzieś tu ktoś dawał zdjęcie :?: Jak znajdę to podam link.
 
 
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2008, 21:52   
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


Naprawdę, dziękuję Ci bardzo za pomoc.

Ta centralka jest coś jak ta od centralnego, czy zupełnie inna?
_________________

 
 
piotrm12 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2008, 22:11   
   Bolid: Seicento 900 SPI


Maticzek napisał/a:
Ta centralka jest coś jak ta od centralnego, czy zupełnie inna?

http://www.seicento.pl/te...tralny&start=20
Post kolegi @Pablo18l (trzeci od góry). Tam są zdjęcia.


Tu masz jeszcze moje mazańce co do ułożenia siłownika i tego drucika:

Ostatnio zmieniony przez piotrm12 15-03-2008, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 15-03-2008, 23:11   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


piotrm12, podłącze się pod temat, ten siłownik ma być pod takim dziwnym kątem czy tak porostu Ci się narysowało?
Rozumiem że wewnętrzne obicie drzwi trzeba ściągnąć?
Maticzek, Mógłbyś zwymiarować na zdjęciu te blaszki w kształcie litery Z, bo niestety będę je musiał dorobić a nie chce tego robić metoda prób i błędów.
Z góry dzięki za pomoc.
 
 
 
piotrm12 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-03-2008, 23:41   
   Bolid: Seicento 900 SPI


Yool napisał/a:
piotrm12, podłącze się pod temat, ten siłownik ma być pod takim dziwnym kątem czy tak porostu Ci się narysowało?

Będzie tak jak na rysunku. Inaczej się nie da i dlatego masz odpowiednio wygięte blaszki montażowe "Z".
Yool napisał/a:
Rozumiem że wewnętrzne obicie drzwi trzeba ściągnąć?

Bezinwazyjnie chyba nie da się tego zdjąc. Przy zamku rozetnij je sobie w formie okienka, potem skleisz taśmą.

Pamiętajcie też o jakimś przymocowaniu przewodów wew. drzwi. Chodzi o to, żeby w czasie jazdy nie tłukły się na dołkach.
Ostatnio zmieniony przez piotrm12 15-03-2008, 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 15-03-2008, 23:52   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


piotrm12, w tym sęk że ja tych blaszek nie mam. Będę musiał coś dorobić. Kupiłem już na złomie super kawał nierdzewnej blachy i będę te "Z" dorabiał dlatego prosił bym o ich wymiary.
 
 
 
endriu 
Nałogowiec


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16-03-2008, 00:52   
   Bolid: seicento


Yool napisał/a:
ten siłownik ma być pod takim dziwnym kątem


ja go nie mam pod takim katem, jest raczej równolegle do cięgna zamka.

piotrm12 napisał/a:
Przy zamku rozetnij je sobie w formie okienka


lepsza opcja ciecia jest ciecie po tym kleju co trzyma ta folie, później można z powrotem przykleić.

jak nie masz pojęcia o elektryce a chcesz zrobić to tanim kosztem to załóż centralny doprowadź kable do skrzynki z bezpiecznikami, a później pojedz do elektryka i podłączy ci to za 20zl.

ps. radze tez przy kleić np super glue te gumowe osłonki na siłownikach, czasami potrafią się z sunąć i żywotność siłownika sie skraca, a tak masz spokój.

ps2. pomyśl o przelotkach miedzy drzwiami a karoseria bo to najczulszy punkt tej instalacji.
Ostatnio zmieniony przez endriu 16-03-2008, 00:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2008, 07:06   
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


piotrm12 napisał/a:
u masz jeszcze moje mazańce co do ułożenia siłownika i tego drucika:

Dzięki, mam nadzieje, że teraz dobrze to zamontuję ;)
Na tym rysunku jest zaznaczony siłownik i ten cienki drucik, bez tego mocownika w kształcie Z?

Yool napisał/a:
Maticzek, Mógłbyś zwymiarować na zdjęciu te blaszki w kształcie litery Z, bo niestety będę je musiał dorobić a nie chce tego robić metoda prób i błędów.
Z góry dzięki za pomoc.

Nie wiem, czy o to chodzi, ale proszę,





endriu napisał/a:
jak nie masz pojęcia o elektryce a chcesz zrobić to tanim kosztem to załóż centralny doprowadź kable do skrzynki z bezpiecznikami, a później pojedz do elektryka i podłączy ci to za 20zl.

Chyba to dobry pomysł, bo rzeczywiście nie mam pojęcia, ale jeśli bym chciał to zrobić, to można tak bezkarnie podłączyć się pod kabel do radia? Będzie takie samo natężenie?
endriu napisał/a:
ps. radze tez przy kleić np super glue te gumowe osłonki na siłownikach, czasami potrafią się z sunąć i żywotność siłownika sie skraca, a tak masz spokój.

tak od góry i dołu nałożyć kropleki super glue?
endriu napisał/a:
ps2. pomyśl o przelotkach miedzy drzwiami a karoseria bo to najczulszy punkt tej instalacji.

kupiłem już peszel, ale był tylko taki do pralki :lol: I troche glupio wygląda, może znajdę inny, jak nie zostawię ten, ważne, żeby działało...
Ostatnio zmieniony przez Maticzek 16-03-2008, 07:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Yool 
Bywalec


Pomógł: 40 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2008
Posty: 96
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 16-03-2008, 08:38   
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Maticzek, dzięki dokładnie o to chodziło, dał bym Ci "pomógł" ale nie mogę bo to nie ja założyłem temat...
 
 
 
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2008, 09:01   
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


Nie ważne 'pomógł', ważne, że Ci się przyda :D
życzę powodzenia w montowaniu.
_________________

 
 
piotrm12 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-03-2008, 12:22   
   Bolid: Seicento 900 SPI


endriu napisał/a:

ja go nie mam pod takim katem, jest raczej równolegle do cięgna zamka.

Zależy od rozwiązania. Akurat na tym zestawie bedzie pod kątem, no chyba że ktoś wyprostuje sobie blaszki i da duże podkładki - wtedy będzie prosto.
Maticzek napisał/a:
bez tego mocownika w kształcie Z?

Jak dobrze pamiętam to bedzie to tak (tu jest akurat wersja dla prawych drzwi, siłownik od zewnętrznej strony względem blaszki; widok od środka auta)

Maticzek napisał/a:
tak od góry i dołu nałożyć kropleki super glue?

Głównie chodzi o dolną część tej osłonki ale dla spokoju sklej i górę.
Maticzek napisał/a:
kupiłem już peszel, ale był tylko taki do pralki I troche glupio wygląda, może znajdę inny, jak nie zostawię ten, ważne, żeby działało...

Na Allegro są odpowiednie osłonki gumowe
Ostatnio zmieniony przez piotrm12 16-03-2008, 12:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Maticzek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-03-2008, 12:26   
   Bolid: 6oo Van 1.1MPI '01


O, takie osłonki będą porządniejszę, muszę się zaopatrzyć :D
Dzięki za jeszcze jeden rysunek.

Z prądem chyba rzeczywiście udam się do elektryka czy coś, bo jeszcze coś zepsuję :D
Ostatnio zmieniony przez Maticzek 16-03-2008, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum