FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 24-03-2008, 16:52   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


szymonek napisał/a:
Kupuj 1,1 SPI :arrow: silnik 1,2 75KM :arrow: turbo :arrow: przy dobrych lotach ze 120 km bedzie


dlaczego przy dobrych :P to normalna moc jak na turbo w 1,2 :P
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
Ostatnio zmieniony przez TVC 24-03-2008, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 24-03-2008, 17:05   
   Bolid: wkrótce CC


Hej. Najbardziej mnie dziwi to, że SC z silnikiem 1.2 16V 101KM na 7sek do 100km/h a SC 1.2 plus turbo 8V ledwo daje rade. Po za tym 16V jest jakis bardziej elastyczny i plynnie sie rozpędza a powyżej setki 16V ma przewagę i zdecydowanie szybciej przyspiesza od 8V. Dlaczego tak jest? Porównywałem auta o bardzo podobnych mocach...
Co powoduje, że ten 16V jest szybszy? By może umiejetności kierowcy...

Czyżby 16V(101KM) bez turbo był lepszy od 1.2 8V turbo? (120KM)

A może tu chodzi o to, że ten 16V ma bardziej płynna charakterystykę mocy do obrotów w porównaniu do 8V który mimo(bo widziałem niby mocniejsze po 120KM), że jest silniejszy jakoś tak nie plynnie się rozpędza tak jakby jego charakterystyka mocy była taka nieliniowa tj. w pewnym momencie osiąga najwiekszą moc i potem jest już drastycznie traci na mocy powyżej pewnych obrotów?...Zauwżyłem, że te 16V lubią wyższe obroty i smiało 0d 2,5tys obr rwą aż do maximum natomiast te 8V to tak jest, że dostaną dobra przyspieche np 0d 2,5 tys obr i np przy 4tys obr juz się kończy... Ma to jakiś związek z elastycznością tych silników? Jkoś mi się wydaje, że te 101KM przy elastycznej 16V jest lepiej wykorzystane niz 120KM przy nie elastycznej 8V ? Proszę o odp.
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-03-2008, 17:14   
   Bolid: seicento


michalkl1, pokoleji

z 1.1 dasz rade 100-120km moment bedzie mniejszy niz z 1.2 8v bo mniejsza pojemnosc. Przyspieszenie kolo 7s przy odpowiedniej skrzynce. Wiazke z 1.1spi latwiej przerobic na 1.2 mpi 75km

16v jest wysoko obrotowa wiertarka i Arturo pokazal nie raz pokazal ze smiga ale 100km 7.0 na bank nie ma.... no sie nie da i tyle... 7.5 juz szybciej. Filmy ktore pokazales pokazuja licznikowe a to zawsze jest przeklamanie wlasnie o te 0.5s conajmniej.

ja 140km sejem robilem cos kolo 6.5s moze troche mniej :) i pamietaj ze nie dziala to liniowo, bo 100km moze robic 7.5s a zeby juz zejsc sekunde musisz miec duuzo wiecej konic niz zejsc z 8.5-7.5s

podchodzisz calosciowo skrzynia itd, a i pamietaj ze turbo ma to do siebie ze na 3 i 4 ce nie puchnie gdzie wolno ssak bedzie szedl juz slabiej. I tak do 100lm/h moze byc z tylu a potem klaps pojdzie ostry

Najwazniejszy wybor to jest czy turbo czy N/A bo to jak jasna i ciemna strona mocy.
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 24-03-2008, 17:27   
   Bolid: wkrótce CC


Hmm. Muszę sobie zrobic taki bilans zalet i wad każdego z tych silników. Pomózcie mi w tym. Jak narazie stwierdzam, że 8V uturbiony potrafi pokazac pazurki przy sprincie do 100km/h natomiast 16V rozpędzi się wolniej lecz płynniej. Powyżej tej prędkości 16V który zostanie z tyłu zacznie dopiero pokazywac swoje pazurki podczas gdy 8V na skutek swojej nieelastycznosci zacznie tracic przewage i byc moze zostanie w tyle... Czy dobrze zrozumiałem Cię Jataman? Wieczorem napiszę wiecej i przemyślę to co napisaliście. Pzodrawiam.
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-03-2008, 19:07   
   Bolid: seicento


michalkl1 napisał/a:
Hmm. Muszę sobie zrobic taki bilans zalet i wad każdego z tych silników. Pomózcie mi w tym. Jak narazie stwierdzam, że 8V uturbiony potrafi pokazac pazurki przy sprincie do 100km/h natomiast 16V rozpędzi się wolniej lecz płynniej. Powyżej tej prędkości 16V który zostanie z tyłu zacznie dopiero pokazywac swoje pazurki podczas gdy 8V na skutek swojej nieelastycznosci zacznie tracic przewage i byc moze zostanie w tyle... Czy dobrze zrozumiałem Cię Jataman? Wieczorem napiszę wiecej i przemyślę to co napisaliście. Pzodrawiam.



najwazniejsze turbo czy N/A? bo z twoich wypowiedzi nie jest to jasne :P
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 24-03-2008, 19:39   
   Bolid: wkrótce CC


Jotaman-> i turbo i N/A . Obydwa warianty i który jest lepszy zakładając, że podrasujemy je do tych samych mocy np. 120KM. Jak bedzie z osiągami do 100km/h( ile sekund) oraz jak się bedzie zachowywac powyżej tych 100km/h który będzie miec przewage potem 1.2 turbo 8v czy 1.2 16 v. Obydwa podrasowane załóżmy do tych samych mocy 120KM( wstępnie).
 
 
jataman 
Turbomasta


Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Maj 2005
Posty: 308
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-03-2008, 19:45   
   Bolid: seicento


michalkl1 napisał/a:
Jotaman-> i turbo i N/A . Obydwa warianty i który jest lepszy zakładając, że podrasujemy je do tych samych mocy np. 120KM. Jak bedzie z osiągami do 100km/h( ile sekund) oraz jak się bedzie zachowywac powyżej tych 100km/h który będzie miec przewage potem 1.2 turbo 8v czy 1.2 16 v. Obydwa podrasowane załóżmy do tych samych mocy 120KM( wstępnie).


byl kiedys taki temat na cento i nikt nie dal jasnej odpowiedzi

teoretycznie n/a szybsze do 100km/h a turbo na 400m :) ale to jest wrozenie z fusow.

to tak jak jedni lubia blondynki a inni brunetki :)

120km z 1.2 czy 8v czy 16v to juz gruby mod a z turbo 0.6 bara powinno dac rade jak dobrze zrobione :) tyle ze turbo odrazu robisz a n/a mozesz powoli dlubac

a co ty wybierzesz to juz naprawde twoja decyzja
_________________
260KM, 307NM mało :/
miłośnik AWD
 
 
 
elmo 
Nałogowiec
maruda


Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 338
Skąd: Radom
Wysłany: 25-03-2008, 01:00   
   Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie


za opcją z turbo przemawia jeszcze fakt, że mało co tak poprawia humor, jak głośne pssst spod maski przy zmianie biegów :))
_________________
[moje auto]
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 25-03-2008, 08:23   
   Bolid: wkrótce CC


emlo->Też mi się ten dźwięk podoba :wesoly:

Jataman-> nie zrozumiałem Cię:
"teoretycznie n/a szybsze do 100km/h a turbo na 400m ale to jest wrozenie z fusow."

Jak się będą zachowywac te silniczki? Napisze prościej bo chyba zostałem źle zrozumiany.
Wsiadasz do (przykładowo) SC masz pod maską silnik 1.2 16V o mocy 120KM a obok rywal też SC lecz z silnikiem 8V. Ruszacie...jak będzie to wyglądało? Kto zyska przewagę a kto ją straci ? Który do 100km/h będzie miec przewage? Który powyżej 100km/h będzie się szybciej rozpędzac? Zależy mi żeby powyżej 100km/h miec jak największą przewagę :-P

Teraz już nie wiem jaki wybrac silnik a to dla mnie bardzo ważna sprawa bo nie chce żeby było tak " weź pan ten bo to najprostrzy sposób".

Po za tym jak długaj est żywotnośc turbosprężarki? Bez niej ten silnik jest niczym....

Racja, nigdzie nie padła jednoznaczn odpowiedź który silnik będzie lepszy....I to jest mój najwięjszy problem.
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 25-03-2008, 10:10   
   Bolid: wkrótce CC


Jataman-> Dopisz prosze jeśli możesz na moje poprzednie pytania. No a teraz szybka piłka, żeby było jak najmniej roboty gdy chce miec 1.2 8v 75 KM to jaki musi byc silnik w SC a jaki gdy chciał bym miec 1.2 16v 86KM. To tyle co chciałem wiedziec. :grin:
 
 
michalkl1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 38
Skąd: Pl
Wysłany: 25-03-2008, 11:16   
   Bolid: wkrótce CC


Kolejne pytanko bo niestety ale nie mogę już edytowac wcześniejszego posta. Gdzie na śląsku mogę dokonac swapu u kogoś badź w jakies firmie w miare taniej i dobrej(wiem, że jedno z drugim się kłóci no ale...). Może znacie kogos kto miał do czynienia z swapami CC czy SC :?: ( w sumie i tu i tu jest podobnie). Jestem z Pyskowic i myślę, że napewno wiecie. Szukałem ale nic niegdzie nie piszą :sad:
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 25-03-2008, 11:18   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


http://pl.youtube.com/watch?v=BhYX4EyATqM

fiat sc 1.4 16v vs. fiat sc 1.2 8v turbo


jak 1,2 8v 75km to masz palio,punto,siena

jak 1,2 16v 86km to punto,albea,palio,lancia y + jakies byly 16v w bravo ale to chyba 82 km
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
jerzyk 
Loża szyderców


Pomógł: 151 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 2692
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-03-2008, 12:45   
   Bolid: Audi


michalkl1 napisał/a:
Jataman-> Dopisz prosze jeśli możesz na moje poprzednie pytania. No a teraz szybka piłka, żeby było jak najmniej roboty gdy chce miec 1.2 8v 75 KM to jaki musi byc silnik w SC a jaki gdy chciał bym miec 1.2 16v 86KM. To tyle co chciałem wiedziec. :grin:


najtaniej byłoby przerobic 900, bo nie ma sensu zostawic skrzyni S'kowej czy MPI
moze przyjedź do Borek, zobaczysz to i owo, posłuchasz o tym i o tamtym :lol:

moze będzie ci łatwiej podjąć decyzję jak pogadasz i popatrzysz na auto z konkretnym silnikiem
_________________

 
 
Roberto212 
Bywalec

Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 56
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 25-03-2008, 14:32   
   Bolid: Seicento S


A tak wogóle to aby miec jak piszesz-wstępnie- 120km z 1.2 16V to powodzenia zycze.
Bardziej oscylowałbym w mocy rzędu 100km. Żeby zrobić 120 to trzeba naprawde dużo umiec i wiedzieć a do tego mieć sporo kasy. Pisze oczywiście o N/A. Pozatym tak wydłubany motor nie bardzo bedzie sie nadawał do normalnej jazdy nie mówiąc o spalaniu.

A co do turbo-to tesh trzeba wiedzieć co i jak-i bardziej uważać podczas eksploatacji-ale to moje zdanie.
 
 
 
pepel 
I live here!


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 172
Skąd: Pruszków
Wysłany: 25-03-2008, 15:07   
   Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V


Roberto212 napisał/a:
A tak wogóle to aby miec jak piszesz-wstępnie- 120km z 1.2 16V to powodzenia zycze.
Bardziej oscylowałbym w mocy rzędu 100km. Żeby zrobić 120 to trzeba naprawde dużo umiec i wiedzieć a do tego mieć sporo kasy. Pisze oczywiście o N/A.


Silnik z Lanci Y 1242 16v Seryjnie 86KM
- Kolektor rurowy GEKO
- Wałki rozrządu sportowe Świątka
- średnica wydechu powiększona do 50mm
- Ostatni tłumik przelotowy
- Power Rura ze stożkiem + AIRBOX
- Zmodyfikowana głowica, kanały
- Odciążone koło zamachowe
- Elektronika (smt6)

Razem dało moc 110KM i 130Nm potwierdzoną wynikiem z hamownii

To było u Freestyler'a.

Roberto212 napisał/a:

Pozatym tak wydłubany motor nie bardzo bedzie sie nadawał do normalnej jazdy nie mówiąc o spalaniu.


True, true...
_________________
1.2 8V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum