Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2008, 16:52
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
szymonek napisał/a: | Kupuj 1,1 SPI silnik 1,2 75KM turbo przy dobrych lotach ze 120 km bedzie |
dlaczego przy dobrych to normalna moc jak na turbo w 1,2 |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
Ostatnio zmieniony przez TVC 24-03-2008, 16:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 24-03-2008, 17:05
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hej. Najbardziej mnie dziwi to, że SC z silnikiem 1.2 16V 101KM na 7sek do 100km/h a SC 1.2 plus turbo 8V ledwo daje rade. Po za tym 16V jest jakis bardziej elastyczny i plynnie sie rozpędza a powyżej setki 16V ma przewagę i zdecydowanie szybciej przyspiesza od 8V. Dlaczego tak jest? Porównywałem auta o bardzo podobnych mocach...
Co powoduje, że ten 16V jest szybszy? By może umiejetności kierowcy...
Czyżby 16V(101KM) bez turbo był lepszy od 1.2 8V turbo? (120KM)
A może tu chodzi o to, że ten 16V ma bardziej płynna charakterystykę mocy do obrotów w porównaniu do 8V który mimo(bo widziałem niby mocniejsze po 120KM), że jest silniejszy jakoś tak nie plynnie się rozpędza tak jakby jego charakterystyka mocy była taka nieliniowa tj. w pewnym momencie osiąga najwiekszą moc i potem jest już drastycznie traci na mocy powyżej pewnych obrotów?...Zauwżyłem, że te 16V lubią wyższe obroty i smiało 0d 2,5tys obr rwą aż do maximum natomiast te 8V to tak jest, że dostaną dobra przyspieche np 0d 2,5 tys obr i np przy 4tys obr juz się kończy... Ma to jakiś związek z elastycznością tych silników? Jkoś mi się wydaje, że te 101KM przy elastycznej 16V jest lepiej wykorzystane niz 120KM przy nie elastycznej 8V ? Proszę o odp. |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2008, 17:14
Bolid: seicento |
|
|
michalkl1, pokoleji
z 1.1 dasz rade 100-120km moment bedzie mniejszy niz z 1.2 8v bo mniejsza pojemnosc. Przyspieszenie kolo 7s przy odpowiedniej skrzynce. Wiazke z 1.1spi latwiej przerobic na 1.2 mpi 75km
16v jest wysoko obrotowa wiertarka i Arturo pokazal nie raz pokazal ze smiga ale 100km 7.0 na bank nie ma.... no sie nie da i tyle... 7.5 juz szybciej. Filmy ktore pokazales pokazuja licznikowe a to zawsze jest przeklamanie wlasnie o te 0.5s conajmniej.
ja 140km sejem robilem cos kolo 6.5s moze troche mniej i pamietaj ze nie dziala to liniowo, bo 100km moze robic 7.5s a zeby juz zejsc sekunde musisz miec duuzo wiecej konic niz zejsc z 8.5-7.5s
podchodzisz calosciowo skrzynia itd, a i pamietaj ze turbo ma to do siebie ze na 3 i 4 ce nie puchnie gdzie wolno ssak bedzie szedl juz slabiej. I tak do 100lm/h moze byc z tylu a potem klaps pojdzie ostry
Najwazniejszy wybor to jest czy turbo czy N/A bo to jak jasna i ciemna strona mocy. |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 24-03-2008, 17:27
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Hmm. Muszę sobie zrobic taki bilans zalet i wad każdego z tych silników. Pomózcie mi w tym. Jak narazie stwierdzam, że 8V uturbiony potrafi pokazac pazurki przy sprincie do 100km/h natomiast 16V rozpędzi się wolniej lecz płynniej. Powyżej tej prędkości 16V który zostanie z tyłu zacznie dopiero pokazywac swoje pazurki podczas gdy 8V na skutek swojej nieelastycznosci zacznie tracic przewage i byc moze zostanie w tyle... Czy dobrze zrozumiałem Cię Jataman? Wieczorem napiszę wiecej i przemyślę to co napisaliście. Pzodrawiam. |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:07
Bolid: seicento |
|
|
michalkl1 napisał/a: | Hmm. Muszę sobie zrobic taki bilans zalet i wad każdego z tych silników. Pomózcie mi w tym. Jak narazie stwierdzam, że 8V uturbiony potrafi pokazac pazurki przy sprincie do 100km/h natomiast 16V rozpędzi się wolniej lecz płynniej. Powyżej tej prędkości 16V który zostanie z tyłu zacznie dopiero pokazywac swoje pazurki podczas gdy 8V na skutek swojej nieelastycznosci zacznie tracic przewage i byc moze zostanie w tyle... Czy dobrze zrozumiałem Cię Jataman? Wieczorem napiszę wiecej i przemyślę to co napisaliście. Pzodrawiam. |
najwazniejsze turbo czy N/A? bo z twoich wypowiedzi nie jest to jasne |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:39
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Jotaman-> i turbo i N/A . Obydwa warianty i który jest lepszy zakładając, że podrasujemy je do tych samych mocy np. 120KM. Jak bedzie z osiągami do 100km/h( ile sekund) oraz jak się bedzie zachowywac powyżej tych 100km/h który będzie miec przewage potem 1.2 turbo 8v czy 1.2 16 v. Obydwa podrasowane załóżmy do tych samych mocy 120KM( wstępnie). |
|
|
|
|
jataman
Turbomasta
Pomógł: 21 razy Wiek: 42 Dołączył: 26 Maj 2005 Posty: 308 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:45
Bolid: seicento |
|
|
michalkl1 napisał/a: | Jotaman-> i turbo i N/A . Obydwa warianty i który jest lepszy zakładając, że podrasujemy je do tych samych mocy np. 120KM. Jak bedzie z osiągami do 100km/h( ile sekund) oraz jak się bedzie zachowywac powyżej tych 100km/h który będzie miec przewage potem 1.2 turbo 8v czy 1.2 16 v. Obydwa podrasowane załóżmy do tych samych mocy 120KM( wstępnie). |
byl kiedys taki temat na cento i nikt nie dal jasnej odpowiedzi
teoretycznie n/a szybsze do 100km/h a turbo na 400m ale to jest wrozenie z fusow.
to tak jak jedni lubia blondynki a inni brunetki
120km z 1.2 czy 8v czy 16v to juz gruby mod a z turbo 0.6 bara powinno dac rade jak dobrze zrobione tyle ze turbo odrazu robisz a n/a mozesz powoli dlubac
a co ty wybierzesz to juz naprawde twoja decyzja |
_________________ 260KM, 307NM mało
miłośnik AWD |
|
|
|
|
elmo
Nałogowiec maruda
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 338 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-03-2008, 01:00
Bolid: mobil: 00' S 1.1śpi na gazie |
|
|
za opcją z turbo przemawia jeszcze fakt, że mało co tak poprawia humor, jak głośne pssst spod maski przy zmianie biegów |
_________________ [moje auto] |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 25-03-2008, 08:23
Bolid: wkrótce CC |
|
|
emlo->Też mi się ten dźwięk podoba
Jataman-> nie zrozumiałem Cię:
"teoretycznie n/a szybsze do 100km/h a turbo na 400m ale to jest wrozenie z fusow."
Jak się będą zachowywac te silniczki? Napisze prościej bo chyba zostałem źle zrozumiany.
Wsiadasz do (przykładowo) SC masz pod maską silnik 1.2 16V o mocy 120KM a obok rywal też SC lecz z silnikiem 8V. Ruszacie...jak będzie to wyglądało? Kto zyska przewagę a kto ją straci ? Który do 100km/h będzie miec przewage? Który powyżej 100km/h będzie się szybciej rozpędzac? Zależy mi żeby powyżej 100km/h miec jak największą przewagę
Teraz już nie wiem jaki wybrac silnik a to dla mnie bardzo ważna sprawa bo nie chce żeby było tak " weź pan ten bo to najprostrzy sposób".
Po za tym jak długaj est żywotnośc turbosprężarki? Bez niej ten silnik jest niczym....
Racja, nigdzie nie padła jednoznaczn odpowiedź który silnik będzie lepszy....I to jest mój najwięjszy problem. |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 25-03-2008, 10:10
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Jataman-> Dopisz prosze jeśli możesz na moje poprzednie pytania. No a teraz szybka piłka, żeby było jak najmniej roboty gdy chce miec 1.2 8v 75 KM to jaki musi byc silnik w SC a jaki gdy chciał bym miec 1.2 16v 86KM. To tyle co chciałem wiedziec. |
|
|
|
|
michalkl1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 38 Skąd: Pl
|
Wysłany: 25-03-2008, 11:16
Bolid: wkrótce CC |
|
|
Kolejne pytanko bo niestety ale nie mogę już edytowac wcześniejszego posta. Gdzie na śląsku mogę dokonac swapu u kogoś badź w jakies firmie w miare taniej i dobrej(wiem, że jedno z drugim się kłóci no ale...). Może znacie kogos kto miał do czynienia z swapami CC czy SC ( w sumie i tu i tu jest podobnie). Jestem z Pyskowic i myślę, że napewno wiecie. Szukałem ale nic niegdzie nie piszą |
|
|
|
|
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 25-03-2008, 11:18
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
http://pl.youtube.com/watch?v=BhYX4EyATqM
fiat sc 1.4 16v vs. fiat sc 1.2 8v turbo
jak 1,2 8v 75km to masz palio,punto,siena
jak 1,2 16v 86km to punto,albea,palio,lancia y + jakies byly 16v w bravo ale to chyba 82 km |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
|
jerzyk
Loża szyderców
Pomógł: 151 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2005 Posty: 2692 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-03-2008, 12:45
Bolid: Audi |
|
|
michalkl1 napisał/a: | Jataman-> Dopisz prosze jeśli możesz na moje poprzednie pytania. No a teraz szybka piłka, żeby było jak najmniej roboty gdy chce miec 1.2 8v 75 KM to jaki musi byc silnik w SC a jaki gdy chciał bym miec 1.2 16v 86KM. To tyle co chciałem wiedziec. |
najtaniej byłoby przerobic 900, bo nie ma sensu zostawic skrzyni S'kowej czy MPI
moze przyjedź do Borek, zobaczysz to i owo, posłuchasz o tym i o tamtym
moze będzie ci łatwiej podjąć decyzję jak pogadasz i popatrzysz na auto z konkretnym silnikiem |
_________________
|
|
|
|
|
Roberto212
Bywalec
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 56 Skąd: ?ląsk
|
Wysłany: 25-03-2008, 14:32
Bolid: Seicento S |
|
|
A tak wogóle to aby miec jak piszesz-wstępnie- 120km z 1.2 16V to powodzenia zycze.
Bardziej oscylowałbym w mocy rzędu 100km. Żeby zrobić 120 to trzeba naprawde dużo umiec i wiedzieć a do tego mieć sporo kasy. Pisze oczywiście o N/A. Pozatym tak wydłubany motor nie bardzo bedzie sie nadawał do normalnej jazdy nie mówiąc o spalaniu.
A co do turbo-to tesh trzeba wiedzieć co i jak-i bardziej uważać podczas eksploatacji-ale to moje zdanie. |
|
|
|
|
pepel
I live here!
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 172 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-03-2008, 15:07
Bolid: Fiat Seicento 1.2 8V |
|
|
Roberto212 napisał/a: | A tak wogóle to aby miec jak piszesz-wstępnie- 120km z 1.2 16V to powodzenia zycze.
Bardziej oscylowałbym w mocy rzędu 100km. Żeby zrobić 120 to trzeba naprawde dużo umiec i wiedzieć a do tego mieć sporo kasy. Pisze oczywiście o N/A. |
Silnik z Lanci Y 1242 16v Seryjnie 86KM
- Kolektor rurowy GEKO
- Wałki rozrządu sportowe Świątka
- średnica wydechu powiększona do 50mm
- Ostatni tłumik przelotowy
- Power Rura ze stożkiem + AIRBOX
- Zmodyfikowana głowica, kanały
- Odciążone koło zamachowe
- Elektronika (smt6)
Razem dało moc 110KM i 130Nm potwierdzoną wynikiem z hamownii
To było u Freestyler'a.
Roberto212 napisał/a: |
Pozatym tak wydłubany motor nie bardzo bedzie sie nadawał do normalnej jazdy nie mówiąc o spalaniu. |
True, true... |
_________________ 1.2 8V
|
|
|
|
|
|