wymiana plynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Yony
Bywalec

Pomógł: 20 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Lip 2007 Posty: 94 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-07-2008, 11:35 wymiana plynu hamulcowego
Bolid: Seicento SX 0,9 |
|
|
pany ... tak mnie zastanawia jedna rzecz jak wymienic plyn hamulcowy ... i jak rozpoznac jaki mam ...
czy wystarczy ze wybiore plyn z zbiorniczka w ktorym sie znajduje i naleje nowy czy musze wymienic caly ...
szczerze mowiac nikgy tego nie robilem ... a powinno sie co 2 lata wiec przyszedl i czas na to ... |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 10-07-2008, 12:25
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
właśnie miałem pytać o to samo
prosiłbym (jeśli można) o informacje punt po punkcie (jak dla debila)
jeśli jest to w miare prosta operacja to dlaczego nie zaoszczędzić 50-100 zł
z góry dzięki
edit:
jak patrze na ten artykuł:
http://www.motofakty.pl/a...amulcowy_2.html
to już wiem, że spier**** sprawe ....chyba lepiej dam komuś zarobić, warto mieć hamulce |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
kOOgel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 18 Skąd: z bankomatu
|
Wysłany: 10-07-2008, 16:22
Bolid: Nysa Towos |
|
|
Yony napisał/a: | i jak rozpoznac jaki mam |
W książce nie jest podany typ? Podejrzewam, że DOT 4. Przed wymianą sprawdź czy nie masz czasem do wymiany jakichś przewodów bo będzie podwójna robota a tak załatwisz to na raz. |
|
|
|
 |
Agcia
TY-GRY-SI-Eye
Pomogła: 2 razy Wiek: 41 Dołączyła: 07 Lip 2008 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-07-2008, 18:48
Bolid: Seicento 1,1 MPI Brush |
|
|
Może to co napiszę nie będzie superprofesjonalne, ale......Mój znajomy wymieniał mi niedawno płyn hamulcowy. Zrobił to w ten sposób, że odciągał go ze zbiornika dość sporą strzykawką, ostrożnie żeby nic nie kapnęło bo podobno płyn hamulcowy jest piekielnie żrący. No a potem przez mały lejek nowy płyn do zbiornika. |
_________________ **********
Agcia
Seicento 1,1 MPI Brush
niebieski metalik
http://www.polskajazda.pl.../Seicento/39705 |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-07-2008, 19:13
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
Wymieniając płyn hamulcowy chodzi głównie o płyn który jest przy kołach-to on się najbardziej zużywa.
Stary płyn który już wchłonął wodę ma obniżoną temperaturę wrzenia i może się najzwyczajniej zagotować i będzie d*** a nie hamowanie
Najbardziej narażony na wysoką temperaturę jest płyn tuż przy zaciskach (przy kołach).
Odessanie płynu ze zbiorniczka i nalanie nowego to mówiąc wprost: szczyt głupoty. Pewnie są i tacy którzy płyn chłodniczy wymieniali w analogiczny sposób
Wymiana płynu hamulcowego to niby prosta czynność ale jeśli ktoś nigdy tego nie robił to niech sobie lepiej odpuści. Dodatkowym problemem mogą być (w zasadzie to napewno będą) zapieczone odpowietrzniki w zaciskach hamulcowych więc można sobie narobić więcej problemów niż pożytku.
A jeśli ktoś naprawdę chce wymieniać samemu to niech użyje szukajki bo już było tyle razy o odpowietrzaniu... |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
Stresu
nówka sztuka ;)
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 4 Skąd: Leszczyny
|
Wysłany: 10-07-2008, 21:12
Bolid: Sejcz 1,1 MPI |
|
|
...Wczoraj poruszałem temat wymiany płynu ze znajomym ( przy okazji wymiany świec i smarowania poduszek amortyzatora), ów znajomy twierdzi że wymiana płynu hamulcowego na nowy to głupota
Stwierdził że powinno się "odpuścić" trochę płynu przy każdym kole a ubytek uzupełnić poprzez dolanie nowego płynu do zbiorniczka.
Co Wy Panowie na taką opinię??? |
|
|
|
 |
IvanSoft
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Lut 2008 Posty: 13 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 10-07-2008, 21:39
Bolid: SC 50th (1,1 MPI) |
|
|
Szwagier mojego ojca jest mechanikiem. Ostattnio rozmawiali ze soba na temat wymiany plynu i stwierdzil, ze mozna wymienic dopiero po 5 latach.
Ja co prawda mechanikiem nie jestem, dysponuje wiedza glownie teoretyczna, stwierdzilem jednak ze nie ma co oszczedzac 50 zl, hamulce przeciez to podstawa (8 zl butelka 500 ml plynu DOT-4 i 40 zl za wymiane, oczywiscie nie w ASO). Wiem tyle, ze podlega okresowej wymianie, bo wchlania wode spada temp. wrzenia, a i dodatkowo warto wymieniac ze wzgledu na dbalosc ukladu hamulcowego (korozja, itp) |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 10-07-2008, 21:53
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Chcąc wymieniać samemu: najlepszym sposobem jest "przelanie układu" tzn najpierw z grubsza trzeba odciągnąć płyn ze zbiorniczka, tak żeby trochę na dnie zostało, następnie wlewamy nowy płyn do zbiorniczka i odkręcamy ten odpowietrznik, który jest najdalej od pompy...Nakładamy na niego wężyk wkładamy do słoika z płynem i tu jest nieoceniona pomoc drugiej osoby, która musi pompować i na bieżąco kontrolować ilość płynu w zbiorniczku, pompujemy tak aż do momentu, kiedy zacznie wypływać czysty jasny płyn, wtedy dokręcamy odpowietrznik i bierzemy sie za pozostałe...no końcu kiedy już przelaliśmy cały układ pozostaje odpowietrzyć hamulce...
Najlepiej to zrobić na kanale bo jest dostęp do wszystkich odpowietrzników...
Ale jak już ktoś wcześniej wspomniał jak ktoś nie ma w tym doświadczenia to niech nie robi tego sam, to są w końcu hamulce panowie i panie...
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-07-2008, 21:56 ]
Stresu napisał/a: | Stwierdził że powinno się "odpuścić" trochę płynu przy każdym kole a ubytek uzupełnić poprzez dolanie nowego płynu do zbiorniczka.
|
Ja tak robie okresowo, ale w końcu kiedyś trzeba wymienić płyn bo IvanSoft napisał/a: | wchlania wode spada temp. wrzenia, a i dodatkowo warto wymieniac ze wzgledu na dbalosc ukladu hamulcowego (korozja, itp) |
|
|
|
|
 |
heniog1
CAR"DIOLOG

Pomógł: 53 razy Wiek: 53 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 79 Skąd: ORZESZE
|
Wysłany: 10-07-2008, 22:20
Bolid: seicento HOBBY 1100spi |
|
|
Luki55 sorka ale co Ty wypisujesz,chcesz narobić gościowi problemów.Wszystko dobrze ale nie możesz pedałować na odkręconym odpowietrzniku bo zapowietrzysz cały układ i będą jaja.Pamiętaj jeden pedałuje 2,3 razy i trzyma pedał drugi odkręca ODPOW. i dopiero jak go zakręci może puścić pedał i tak powtażamy aż będzie czysty płyn lub odkręcamy wszystkie odpow. i czekamy na czysty płyn ale broń Boże nie pedałujemy na odkręconym odpowieczniku.Wymiana płynu wiąże się niejednokrotnie z wymianą tylnych cylinderków bo ulatują odpowieczniki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kOOgel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 18 Skąd: z bankomatu
|
Wysłany: 10-07-2008, 22:38
Bolid: Nysa Towos |
|
|
IvanSoft napisał/a: | stwierdzil, ze mozna wymienic dopiero po 5 latach. |
Można i po dziesięciu, też będzie hamował bo jakies tam właściwości jeszcze zachowa.
Tylko spróbuj takie auto zahamować z większych prędkości kilka razy w krótkich odstępach czasu. Mimo nowych tarcz i klocków pojedziesz dalej i krzywdę możesz sobie i innym zrobić.
Hamulce, zawieszenie, układ kierowniczy to rzeczy, które zapewniają, że zostaniesz na drodze kiedy to potrzebne i oszczędzać na tym nie ma co |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-07-2008, 10:58
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
1 nie dopuścić do wysuszenia zbiorniczka wyrównawczego bo zapowietrzymy pompę i zaczną sie dopiero schody
2 samemu to największy kozak tego nie zrobi (przynajmniej dobrze)
3 płyn można przelać przez układ hamulcowy odkrecajac odpowietrznik i czekając jak spłynie grawitacyjnie tylko nie dotykać pedału hamulca i pilnować żeby dolewać płynu od góry
4 jeżeli ktoś twierdzi ze płynu nie trzeba wymieniać to znaczy ze jeździ jak emeryt lub kompletnie nie ma pojęcia o czym mówi i czym to skutkuje
5 jak nie masz o tym pojęcia NIE rob tego sam bo to zbyt ważna rzecz żeby ja spier... |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 11-07-2008, 15:39
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
ja juz jestem umowiony na wymiane w (podobno wg opinii znajomych) bardzo solidnym serwisie, skasują mi za to całe 30 zł więc odpuszczam sobie wymiane samemu
przy okazji wrzucą nowe klocuszki i hamulce będą pierwsza klasa |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-07-2008, 16:52
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
bakol napisał/a: | przy okazji wrzucą nowe klocuszki i hamulce będą pierwsza klasa |
tak ale nie przy pierwszych hamowaniach pamiętaj że to nowe musi sie najpierw ułożyć, jedni mówią ze to 100-200km ja mowie 30min dobrej jazdy po mieście |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
bakol
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2007 Posty: 271 Skąd: Ruda ?ląska
|
Wysłany: 11-07-2008, 17:38
Bolid: stilo 3D 1.8 |
|
|
Wuniek napisał/a: | bakol napisał/a: | przy okazji wrzucą nowe klocuszki i hamulce będą pierwsza klasa |
tak ale nie przy pierwszych hamowaniach pamiętaj że to nowe musi sie najpierw ułożyć, jedni mówią ze to 100-200km ja mowie 30min dobrej jazdy po mieście |
spokojna Twoja rozczochrana zdaje sobie z tego sprawę |
_________________ Pokaż cycki - dam Ci jabłko ! |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-07-2008, 18:44
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
bakol napisał/a: | Wuniek napisał/a: | bakol napisał/a: | przy okazji wrzucą nowe klocuszki i hamulce będą pierwsza klasa |
tak ale nie przy pierwszych hamowaniach pamiętaj że to nowe musi sie najpierw ułożyć, jedni mówią ze to 100-200km ja mowie 30min dobrej jazdy po mieście |
spokojna Twoja rozczochrana zdaje sobie z tego sprawę |
tak tylko mówię bo znam autentyczną historie w której był i dzwon i pretensje do mechanika ze hamulce tępe i nie zadziałały jak trzeba |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
|