FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM
Autor Wiadomość
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-05-2009, 07:35   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


4Xtrim napisał/a:
Pamiętaj ze 8v i 16v maja inne tłoki


tak się właśnie zastanawiam jak to wyjdzie bo w 16V tłoki są podrobione pod zawory co w połączeniu z głowica 8V może owocować niska kompresja, dobrze kombinuje ??

w chwili obecnej na tym silniku co mam kompresja jest coś cirka 14, ale mam tez głowice z która mocno przeholowałem i kompresja na niej była 20+ (zamykała skale na wskaźniku:) )

i jeszcze ciekawe jak to będzie z kolizyjnością takiego cuda
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 07-05-2009, 07:39   
   Bolid: sc A0


musisz spróbować...

ja Ci powiem tak: 1,4 + głowica z grande 1,4 euro4 (8V) + zasilanie z tego i na wałku świątka spokojnie dochodzisz z porządnym momentem na 90km (moment na pewno powyżej 122Nm)

ALE: spokojnie założysz inne tłoki - np z ies (chyba sa niższe?) ale blok splanować no problem..
ja teraz mam tłoki na 1146 i blok "zejść" musiał..wiesz o co chodzi..

Chyba masz za duzo wolnego czasu :)
Potrzebuje mądrego pracownika u mnie to wiesz - może bys mi "w czynie" pomagał :)

kolizje - nie zjesz nie posmakujesz..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 07-05-2009, 07:51   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:
Potrzebuje mądrego pracownika u mnie to wiesz - może bys mi "w czynie" pomagał :)


zawsze chciałem mieć warsztat i pracować tam na co dzień, ale różne przygody warsztatowe troszkę odbiły się na moim zdrowiu najgorsza jest kontuzja prawego barku po tym jak wpadłem do kanału :( dzisiaj w nocy wymieniałem turbo w s13 i przy dociąganiu ostatniej ze śrub znowu mi chrupnęło i teraz przez tydzień będzie mnie nap...

poza tym jestem informatykiem/elektronikiem i preferuje troszkę czystszą robotę :)
robotę na co dzień mam na tyle fajna ze oprócz tego ze pracuje 12h na dobę to mam 2tyg w miechu wolne na wydumki warsztatowe wiec może kiedyś wpadnę na kilka dni i zmontujemy coś fajnego :twisted:
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-05-2009, 10:42   
   Bolid: SC


W 16 tłok niedosc ze ma frez pod zawory to jeszcze jest denko wklęsłe.
W 8 tlok jest bardziej plaski.
_________________

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 10:52   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


4Xtrim napisał/a:
W 16 tłok niedosc ze ma frez pod zawory to jeszcze jest denko wklęsłe.
W 8 tlok jest bardziej plaski.


i tu powstaje pytanie czy założenie odpowiednio splanowanej głowicy nie podniesie kompresji na sensowny poziom inna sprawą będzie kształt komory spalania ale może nie będzie miało to takiego wpływu po odpowiednim zestrojeniu
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 08-05-2009, 11:59   
   Bolid: sc A0


planuj blok...
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 13:16   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:
planuj blok...


to by było najlepsze rozwiązanie, aczkolwiek plan jest taki żeby zdobyć zdrowy dół i nic z nim na razie nie robić zapiąć głowę z 1.2 i jak całość będzie jeździć rozebrać wywazyc splanować itp. prace trzeba rozłożyć na kilka etapów i organoleptycznie sprawdzić jakie zmiany trzeba będzie wprowadzić
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 08-05-2009, 13:43   
   Bolid: sc A0


planuj blok :)

przenieśmy może Twoje-moje konwersacje na poziom mailowy hm?

lepiej blok zjechać na tłoku z iesa niż głowice i robić co chwilę uszczelkę że nie wspomnę o rancie..
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 08-05-2009, 13:48   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


irekg napisał/a:
przenieśmy może Twoje-moje konwersacje na poziom mailowy hm?


PW
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 18-05-2009, 10:24   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


1.4 cały czas nie daje mi spać :) wyczytałem kilka ciekawych informacji wkleję tu może kogoś zainteresuje, tak wiec na początek dane techniczne silnika 1.4 8v:




porównując to z silnikami 1.2 8v i 1.4 16v:




Z powyższego wynika ze pojemność bierze się głownie z skoku tłoka i pośrednio z jego średnicy (1.2mm różnicy miedzy 1.1 a 1.4), tak wiec bez problemu da się zamontować bez żadnych kombinacji głowicę z P75 na blok 1.4 8v ale nie stoi nic na przeszkodzie posadzić go na bloku 16v tylko wtedy pozostaje kwestia komory spalania(16v ma inne tłoki).

Idąc tym tropem czyli z góry na dół dochodzimy do bardzo ciekawego elementu całego silnika jakim jest wał korbowy i tu pewna niespodzianka:
seicento 1.1 spi/mpi


panda 1.4 16v


i punto 1.2 16v


Wynika z tego że przynajmniej panewki miedzy 1.2 a 1.4 są zamienne, a pamiętam jak robiłem silnik w swoim 1.1 to panewki od 1.1 nie pasowały i brałem jakieś od 1.2 wiec może mam już ładny dół silnika i wystarczył by blok z tłokami i korbami.

Tak wiec projekt żyje ciągle szukam dołu od 1.4 i dalszych informacji, jak by ktoś miał jakieś ciekawe linki w temacie to zapodajcie.


_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-12-2009, 16:29   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Odświeżam temacik, bo coraz poważniej zastanawiam się nad wsadzeniem dołu z 1.4 8V. Jakiś gość z allegro mi odpisał, że posiada kilka takich kompletnych dołów rocznik 2008 minimalny przebieg za 700zł... więc nie są to jakieś straszne pieniądze...
Zastanawiam się czy mocowanie silnika podejdzie od 1.1/1.2 i czy seryjna elektronika od 1.2 8V to ogarnie? Pytanie szczególnie do Wuńka :smile:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
irekg 
Nałogowiec


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 163
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 29-12-2009, 00:15   
   Bolid: sc A0


ogarnie jak poskładasz na 8V..

ecumaster wskazany tak czy siak :]

nawiasem prawie panda CUP :]
_________________
OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 08:27   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


barkor napisał/a:
dołów rocznik 2008 minimalny przebieg za 700zł


wracam po 8h w warsztacie i swapie na 1.2 i czytam coś takiego i normalnie załamka

a tak szczerze nikt tego nie robił ale to silnik fire wiec powinien pasować co do kompa to na pewno odpali ale nie będzie jechał jak trzeba bez remapu

o osprzęt nie ma się co martwic bo wykorzystasz ten z 1.1/1.2

PS. ktoś wreszcie musi spróbować :)
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-12-2009, 15:13   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wuniek napisał/a:
wracam po 8h w warsztacie i swapie na 1.2 i czytam coś takiego i normalnie załamka

spoko Wuniek pojeździsz na seryjnym 1.2 i niedługo Ci się znudzi, a teraz przynajmniej wiesz jaki będzie twój kolejny tjun :))
zastanawiałem się czy elektronika ogarnie temat tak żeby nie było gorzej jak na dole z 1.2, bo jak zainwestuje kase w ten dół to niestety na strojenie nie starczy... póki co

tak właściwie to jakie parametry w silniku się zmienią po wsadzeniu tego 1.4 (oprócz pojemności)? Jak trzeba stroić kompa to znaczy, że dostaje on jakieś błedne informacje, no właśnie informacje odnośnie czego będą inne na dole z 1.4?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 29-12-2009, 15:27   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 i wtedy elektronika ogarnia na serii (podkreślam teoretycznie) a jak wkładasz dol z 1.2 to już zapłony nie wpadają w optymalnym momencie przy 1.4 mogło by być na tyle przesunięte ze mogły by być problemy z odpaleniem

ale to teoria nie poparta żadnymi faktami ja to tak rozumiem i wydaje się to mieć sens bo przecież jeden obrót walu to zawsze 360stopni :) czyli zmiana zapłonu korekcja dawki paliwa czyli jednym słowem bez remapa marna przyszłość takiej jednostki szkoda by było żeby pojawiło się stukowe a silnik spłynął do miski olejowej
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum