Blok silnika 1.4 8v i głowica 1.2 8v 75KM |
Autor |
Wiadomość |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:35
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
4Xtrim napisał/a: | Pamiętaj ze 8v i 16v maja inne tłoki |
tak się właśnie zastanawiam jak to wyjdzie bo w 16V tłoki są podrobione pod zawory co w połączeniu z głowica 8V może owocować niska kompresja, dobrze kombinuje ??
w chwili obecnej na tym silniku co mam kompresja jest coś cirka 14, ale mam tez głowice z która mocno przeholowałem i kompresja na niej była 20+ (zamykała skale na wskaźniku:) )
i jeszcze ciekawe jak to będzie z kolizyjnością takiego cuda |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:39
Bolid: sc A0 |
|
|
musisz spróbować...
ja Ci powiem tak: 1,4 + głowica z grande 1,4 euro4 (8V) + zasilanie z tego i na wałku świątka spokojnie dochodzisz z porządnym momentem na 90km (moment na pewno powyżej 122Nm)
ALE: spokojnie założysz inne tłoki - np z ies (chyba sa niższe?) ale blok splanować no problem..
ja teraz mam tłoki na 1146 i blok "zejść" musiał..wiesz o co chodzi..
Chyba masz za duzo wolnego czasu
Potrzebuje mądrego pracownika u mnie to wiesz - może bys mi "w czynie" pomagał
kolizje - nie zjesz nie posmakujesz.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 07-05-2009, 07:51
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | Potrzebuje mądrego pracownika u mnie to wiesz - może bys mi "w czynie" pomagał |
zawsze chciałem mieć warsztat i pracować tam na co dzień, ale różne przygody warsztatowe troszkę odbiły się na moim zdrowiu najgorsza jest kontuzja prawego barku po tym jak wpadłem do kanału dzisiaj w nocy wymieniałem turbo w s13 i przy dociąganiu ostatniej ze śrub znowu mi chrupnęło i teraz przez tydzień będzie mnie nap...
poza tym jestem informatykiem/elektronikiem i preferuje troszkę czystszą robotę
robotę na co dzień mam na tyle fajna ze oprócz tego ze pracuje 12h na dobę to mam 2tyg w miechu wolne na wydumki warsztatowe wiec może kiedyś wpadnę na kilka dni i zmontujemy coś fajnego |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 08-05-2009, 10:42
Bolid: SC |
|
|
W 16 tłok niedosc ze ma frez pod zawory to jeszcze jest denko wklęsłe.
W 8 tlok jest bardziej plaski. |
_________________
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 08-05-2009, 10:52
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
4Xtrim napisał/a: | W 16 tłok niedosc ze ma frez pod zawory to jeszcze jest denko wklęsłe.
W 8 tlok jest bardziej plaski. |
i tu powstaje pytanie czy założenie odpowiednio splanowanej głowicy nie podniesie kompresji na sensowny poziom inna sprawą będzie kształt komory spalania ale może nie będzie miało to takiego wpływu po odpowiednim zestrojeniu |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 08-05-2009, 11:59
Bolid: sc A0 |
|
|
planuj blok... |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:16
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | planuj blok... |
to by było najlepsze rozwiązanie, aczkolwiek plan jest taki żeby zdobyć zdrowy dół i nic z nim na razie nie robić zapiąć głowę z 1.2 i jak całość będzie jeździć rozebrać wywazyc splanować itp. prace trzeba rozłożyć na kilka etapów i organoleptycznie sprawdzić jakie zmiany trzeba będzie wprowadzić |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:43
Bolid: sc A0 |
|
|
planuj blok
przenieśmy może Twoje-moje konwersacje na poziom mailowy hm?
lepiej blok zjechać na tłoku z iesa niż głowice i robić co chwilę uszczelkę że nie wspomnę o rancie.. |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 08-05-2009, 13:48
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
irekg napisał/a: | przenieśmy może Twoje-moje konwersacje na poziom mailowy hm?
|
PW |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 18-05-2009, 10:24
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
1.4 cały czas nie daje mi spać wyczytałem kilka ciekawych informacji wkleję tu może kogoś zainteresuje, tak wiec na początek dane techniczne silnika 1.4 8v:
porównując to z silnikami 1.2 8v i 1.4 16v:
Z powyższego wynika ze pojemność bierze się głownie z skoku tłoka i pośrednio z jego średnicy (1.2mm różnicy miedzy 1.1 a 1.4), tak wiec bez problemu da się zamontować bez żadnych kombinacji głowicę z P75 na blok 1.4 8v ale nie stoi nic na przeszkodzie posadzić go na bloku 16v tylko wtedy pozostaje kwestia komory spalania(16v ma inne tłoki).
Idąc tym tropem czyli z góry na dół dochodzimy do bardzo ciekawego elementu całego silnika jakim jest wał korbowy i tu pewna niespodzianka:
seicento 1.1 spi/mpi
panda 1.4 16v
i punto 1.2 16v
Wynika z tego że przynajmniej panewki miedzy 1.2 a 1.4 są zamienne, a pamiętam jak robiłem silnik w swoim 1.1 to panewki od 1.1 nie pasowały i brałem jakieś od 1.2 wiec może mam już ładny dół silnika i wystarczył by blok z tłokami i korbami.
Tak wiec projekt żyje ciągle szukam dołu od 1.4 i dalszych informacji, jak by ktoś miał jakieś ciekawe linki w temacie to zapodajcie.
|
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:29
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Odświeżam temacik, bo coraz poważniej zastanawiam się nad wsadzeniem dołu z 1.4 8V. Jakiś gość z allegro mi odpisał, że posiada kilka takich kompletnych dołów rocznik 2008 minimalny przebieg za 700zł... więc nie są to jakieś straszne pieniądze...
Zastanawiam się czy mocowanie silnika podejdzie od 1.1/1.2 i czy seryjna elektronika od 1.2 8V to ogarnie? Pytanie szczególnie do Wuńka |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
irekg
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Gru 2007 Posty: 163 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 29-12-2009, 00:15
Bolid: sc A0 |
|
|
ogarnie jak poskładasz na 8V..
ecumaster wskazany tak czy siak
nawiasem prawie panda CUP |
_________________ OPROG./PRODUKCJA HAMOWNI INERCYJNYCH, DOLOTY/ROZPORKI (SC/CC/PANDA/ASTRA/MEGANE FL/YARIS2/KAZDY NA WARSZTACIE)/AKCESORIA DO SPORTU WG FIA/KOLEKTORY SSACE 2P/ ELEMENTY WYCZYNOWE WYDECHOWE/GIĘTARKA/DIAGNOSTYKA EURO-3
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2009, 08:27
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
barkor napisał/a: | dołów rocznik 2008 minimalny przebieg za 700zł |
wracam po 8h w warsztacie i swapie na 1.2 i czytam coś takiego i normalnie załamka
a tak szczerze nikt tego nie robił ale to silnik fire wiec powinien pasować co do kompa to na pewno odpali ale nie będzie jechał jak trzeba bez remapu
o osprzęt nie ma się co martwic bo wykorzystasz ten z 1.1/1.2
PS. ktoś wreszcie musi spróbować |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:13
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Wuniek napisał/a: | wracam po 8h w warsztacie i swapie na 1.2 i czytam coś takiego i normalnie załamka |
spoko Wuniek pojeździsz na seryjnym 1.2 i niedługo Ci się znudzi, a teraz przynajmniej wiesz jaki będzie twój kolejny tjun
zastanawiałem się czy elektronika ogarnie temat tak żeby nie było gorzej jak na dole z 1.2, bo jak zainwestuje kase w ten dół to niestety na strojenie nie starczy... póki co
tak właściwie to jakie parametry w silniku się zmienią po wsadzeniu tego 1.4 (oprócz pojemności)? Jak trzeba stroić kompa to znaczy, że dostaje on jakieś błedne informacje, no właśnie informacje odnośnie czego będą inne na dole z 1.4? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher
Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:27
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
to jest kwestia nie tyle pojemności co długości suwu tłoka, bo można zrobić teoretycznie rozwiert 1.1 na 1.4 i wtedy elektronika ogarnia na serii (podkreślam teoretycznie) a jak wkładasz dol z 1.2 to już zapłony nie wpadają w optymalnym momencie przy 1.4 mogło by być na tyle przesunięte ze mogły by być problemy z odpaleniem
ale to teoria nie poparta żadnymi faktami ja to tak rozumiem i wydaje się to mieć sens bo przecież jeden obrót walu to zawsze 360stopni czyli zmiana zapłonu korekcja dawki paliwa czyli jednym słowem bez remapa marna przyszłość takiej jednostki szkoda by było żeby pojawiło się stukowe a silnik spłynął do miski olejowej |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
|
|