Czujnik położenia przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-06-2008, 12:56 Czujnik położenia przepustnicy
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Witam:)
Jak w temacie potrzebuje zdjęcie czujnika położenia przepustnicy (potencjometru) od strony
osi przepustnicy w SPI...
I jeszcze pytanko: czy czujnik w MPI ma takie same parametry (rezystancje) jak w SPI?
Pozdrawiam z góry dzięki |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-06-2008, 16:59
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
właśnie potrzebuje go widzieć od drugiej strony..... |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 20-06-2008, 15:43
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Po co? Nic ciekawego tam nie ma... tylko dziurka w kształcie literki D - na trzpień przepustnicy.. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 20-06-2008, 16:03
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Ok fajnie.. a wiesz może czy czujniki w MPI i SPI mają takie same parametry?.. |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 20-06-2008, 16:45
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
Nie mam pojęcia.. W MPI jest wogóle ten czujnik? Nie mogę go znależć w katalogu.. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 20-06-2008, 17:18
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Witam:)
Jest.... musi być tylko tam jest to niewymienialne, wciśnięty jest z krokowcem w korpus przepustnicy (dlatego pewnie nie możesz tego znaleźć) jednym słowem jak Ci walnie krokowy albo ten potencjometr to musisz sobie kupić całą przepustnice..:/
O kosztach nie wspomnę ...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
niemiec
Centrum Wypędzonych "Stein Bach"

Pomógł: 62 razy Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 222 Skąd: LHR/WWE
|
Wysłany: 23-06-2008, 10:24
Bolid: SC FUN 0,9 LPG '00 |
|
|
luki55 napisał/a: | tam jest to niewymienialne | fakt - zapomniałem.. |
_________________ Nie ma mnie na forum |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-05-2009, 17:28 Czujnik poloznia przepustnicy
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Witam
Jakie wartosci powinien pokazywac na mierniku czujnik polozenia przepustnicy(potencjometr) w 1.1 mpi. W moim miedzy 1 a 2 pinem jest 1,1 kohm(caly czas) natomiast miedzy skrajnymi pinami jest 2.0 kohm (przepustnica zamknieta), 3,4kohm (przy polowie) i dalej zaczyna spadac do 2.4kohm(przy calkowitym otwarciu). Czy to nomalne, czy opornosc powinna tylko rosnac(przy otwieraniu przepustnicy) i tylko spada(przy zamykaniu). Jesli chodzi o samochod to traci moc po nagrzaniu silnika.
Pozdrawiam
Maciej |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 16-05-2009, 17:57
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
djroman, mam identyczny problem o czym pisałem tu , co do potencjometru- postaram się w poniedziałek pomierzyć rezystancje...
Przed chwilą coś znalazłem: Zakładając, że w Puncie II 8V jest taki sam czujnik(przepustnica) to rezystancja stała ma wynosić 1kΩ ( nie wiem jak są oznaczone piny na czujniku), na jałowym 1,9kΩ , a 2,5kΩ przy otwartej na max przepustnicy...Czujnik jest liniowy... |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-05-2009, 19:42
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Dwa dodatkowe fakty:
1. Na kompie polozenie przepustnicy pokazuje liniowo od 0 do 89% na fabrcznym czujniku oraz od 0 do 95% na zwyklym potencometrze podlaczonym zamiast czujnika.
2. Nie zauwazylem roznicy przy ruszaniu z podlaczonym czujnikiem i bez podlacoznego czujnika. Nie jezdzilem w jakies dluzsze trasy bo nie wiem czym to moze grozic.
Dodam jeszcze ze to tez jest 1.1 mpi actual na sterowniku IAW 4AF |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 17-05-2009, 14:28
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
U mnie jest tak: między 1 i 2 jest 1,1kΩ cały czas, między skrajnymi 1 i 3 jest 1,6kΩ (zamknięta) 2,2kΩ (na max . otwarta) ale mam podobnie jak Ty tzn. po drodze wzrasta do 2,7kΩ i dopiero spada do 2,2 przy otwartej na max. ..U mnie ten czujnik był podejrzany od początku z innego powodu: czasem obroty utrzymują się na pewnym poziomie i dopiero po chwili spadają... |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-05-2009, 16:05
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Czyli wyglada na to ze przepustnica jest ok, nastepnym moim krokiem beda sondy lambdy. Jak cos wykminie dam znac. |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 17-05-2009, 18:23
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
No nie koniecznie objawy mam te same co Ty, a czujnik powinien być liniowy, można jeszcze sprawdzić czy jest zasilany napięciem 5V...
A byłeś na diagnostyce?? |
|
|
|
 |
djroman
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 14 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-05-2009, 19:20
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Mam interfejs i sam diagnozuje, ale najgorsze jest to ze zadnych bledow nie zglasza:( |
|
|
|
 |
|