FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak tylnich hamulców..
Autor Wiadomość
kopek84 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-09-2009, 18:10   
   Bolid: SC GO! 1.1MPI


jeszcze raz dzięki za informacje
 
 
bazyl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 11
Skąd: suwałki
Wysłany: 16-09-2009, 19:05   
   Bolid: seicento 1,1 mpi


chciałem podpiąć się do tematu, rozbierałem kilkakrotnie hamulce z tyłu i przez jakieś 2 miesiące miałem spokój później jak są zimne kilkakrotnie się blokują później ustępuje ??? ? na badaniach technicznych żadnych uwag, panowie zbliża się zima troszkę się boję, może jakieś sugestie ??? ? dodam że szczęki z tyłu kupione i wymienione w aso fiata
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 17-09-2009, 12:04   
   Bolid: 1.1 MPI


po prostu zimny o zimny tak trze że za pierwszym hamowaniem Ci posunie koło..
jak chcesz możesz zmierzyć na rolkach czy któroś koło Ci bardziej hamuje - jeśli są nierówno hamujące to mogą to być korektory - ale ja bym się tylko cieszył jakbym miał mocne hamulce:)
_________________

 
 
bazyl 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 11
Skąd: suwałki
Wysłany: 17-09-2009, 16:57   
   Bolid: seicento 1,1 mpi


w czerwcu byłem na badaniu technicznym i hamulce były ok tzn nic nie mówili, natomiast powiedzieli o amortyzatorze i wahaczu :) więc pewnie i o hamulcach by wspomnieli, badanie bylo robione w ASO Fiat
 
 
kopek84 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-10-2009, 10:55   
   Bolid: SC GO! 1.1MPI


Bylem u mechanika i postawilismy na wymiane szczek i bebnow na oryginalne.
Do tej pory przejechalem 1.000 km i wszystko ladnie działa, rowno i tyl sie nie blokuje.
Po rozebraniu jak spojrzelismy na te stare szczeki to bylo widac ze nierowno braly, podejrzewam ze brak przetoczenia bebnow mial w tym swoj udzial.
 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-10-2009, 13:27   Lewy tylny hamulec nie trzyma.
   Bolid: Seicento 900 LPG


Koło kręci się z lekkim oporem zarówno na nożnym jak i na ręcznym. Prawe trzyma mocno. W zeszłym roku wymieniane były cylinderki i szczęki na obu kołach. Czy wystarczy teraz wymienić tylko bębny ?
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 12-10-2009, 14:16   
   Bolid: 1.1 MPI


dre123 napisał/a:
Koło kręci się z lekkim oporem zarówno na nożnym jak i na ręcznym
co to znaczy że zarówno na nożnym jak i na ręcznym?? ;o
jak Ty to sprawdziłeś?
podnieś sobie tył do góry, postaw na biegu, spuść ręczny, i poruszał kołem - jak będziesz czuł opór - tzn że po prosu linka ręcznego za mocno naciągnięta ;/
a jak jedno bierze ręcznym bardziej drugie mniej - tzn że masz nierówno linkę od ręcznego założoną, musisz założyć w ten sposób, żeby do obu kół wychodziły takie same długości linki.
_________________

 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-10-2009, 14:45   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Sprawdziłem na 2 osoby przy podniesionym tyle. Na zaciągniętym ręcznym koło można obrócić i na wciśniętym nożnym też (naciskałem na pedał stojąc na ziemi, drzwi otwarte a drugą nogą mocno na hamulec) Bez hamulca koło ładnie lekko obraca się. Prawe koło trzym zarówno na ręcznym jak i na nożnym.
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 12-10-2009, 15:23   
   Bolid: 1.1 MPI


dre123, no to jaki problem jest? :?: jak na ręcznym możesz koło obrócić - to lekko z wyczuciem podciągnij sobie linkę - na dobrym ręcznym koła rękoma nie powinieneś dać rady ruszyć.
na nożnym jak ruszasz - nie jest źle - siła hamowania jest korektorem tak ustawiona żeby nożny na tyle słabiej od przodu łapał.

ale jeśli na nożnym jedno koło łapie bardziej od drugiego (najllepiej sprawdzić na hamowni) to już wg mnie korektory do wymiany.
_________________

 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-10-2009, 16:03   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Na hamowni właśnie były sprawdzane na przeglądzie. Wszystkie koła ok a lewe tylne nic na ręcznym i nożnym. Później z kolegą próbowałem dosiec co jest do wymiany, ale bębna nie udało się zdjąć. Skorodowany bardzo, kruszył się i bałem się, że pęknie jak będe mocniej tłukł młotkiem. W niedziele sklepy nie czynne przecież.. Teraz tak się zastanawiam, czy zmieniać te bębny i może samo to pomoże. Może są już wytarte. Szczęki raczej nie bo w zeszłym roku wymieniane były.

Nowe bębny trzeba jakoś szlifować od wewnątrz? Jeśli tak to po co i czemu nie kupuje się ich już ze szlifem ?

Korektor jest przy każdym kole czy jeden główny ?
 
 
marwal 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 4
Skąd: 42-200
Wysłany: 13-10-2009, 23:44   
   Bolid: s jak s


bo bębny to nie młotkiem tylko śrubami sie ściąga !!!




i jakbys kupowal nowe to tylko orginal
wszystkie inne łapia znacznie mocniej
i nie pytaj dlaczego, bo nie mam pojecia :grin:
 
 
paker228 
spamer team
Lokalny Czepiacz


Pomógł: 69 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1102
Skąd: ZMC
Wysłany: 14-10-2009, 11:19   
   Bolid: 1.1 MPI


dre123 napisał/a:
Korektor jest przy każdym kole czy jeden główny ?

sa dwa korektory przy pompie hamulcowej - opowiadają one za siłę hamowania tylnych kół nożnym hamulcem. jeden odpowiada za lewe, drugi za prawe koło ... (choć jak mi kiedyśpowiedział mechanik po wizualnych oględzinach dolotowych i wylotowych przewodów u korektorów - to mi mówi że jeden jest na przód, drugi na tył :-P )

ale jak kolegodre123, mówisz że masz bardzo skorodowane bębny, to radzę - wyzbyj się ich prędko, do tego koniecznie obadaj jakoś szczęk, a jużna pewno do wymiany idą rozpierraki i cylinderki.
_________________

 
 
lukanio 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: LBN - WAWA - POZ
Wysłany: 14-10-2009, 11:38   
   Bolid: Puntolocik


Można ściągać i młotkiem ale trzeba wiedzieć gdzie i jak uderzyć. Ale nie w tym rzecz.
Korektory to się rusza na końcu. W nich sie nie ma co zepsuć, układ hamulcowy działa w SC na krzyz tzn jeden korektor odpawiada za PP i LT a drugi za LP i PT, więc jak cos korektorem jest nie halo to i przód nie hamuje jak trzeba.
przyczyna mocniejszego hamowania jednego z kół leży albo w zapieczonym rozpieraku recznego albo cylinderku i nie ma tu w zasadzie znaczenia kiedy było zmieniane, tylne hamulce w CC/SC mają to do siebie że prawie nigdy nie działa jak trzeba.
marwal, problem nie jest w bębnach tylko w szczekach, po prostu te najbardziej badziewne nie mają wtopionych w okładzine opiłków metalu które powoduja mniejsze tarcie w przeciwieństwie do litej okładziny która do tego bardziej pyli a pył+woda powoduje później blokowanie kół przy hamowaniu.
_________________
Było: SC 900 LPG Power 1999r - 190kkm
Jest: Puntolot 1.2 8V 2004r - 84,5 kkm

 
 
dre123 
Nałogowiec

Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 275
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-10-2009, 14:43   
   Bolid: Seicento 900 LPG


Jak to bębny śrubami się ściąga ? Przecież jak odkręci się te dwie szpilki to bęben ani drgnie. Próbowałem tłuc młotkiem od przodu i od tyłu przez śrubokręt. Nie wiem gdzie prawidłowo trzeba uderzyć. Bębny są potwornie skorodowane, ręką można odłupywać kawałki.

Te cylinderki na pewno do wymiany, nie da się je trochę psiknąć WD-40 i trochę rozruszać palcami w jedna i drugą po zdjęciu szczęk ? Zależy mi by na przegądzie łapało.

Na hamulce mam jeszcze ponad tydzień by zrobić. Narazie czekam, by przynajmniej przestało padać..
 
 
lukanio 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 26
Skąd: LBN - WAWA - POZ
Wysłany: 14-10-2009, 22:02   
   Bolid: Puntolocik


walisz mocno siły na zmianę z lewej i prawej na wysokości szczęk i w pewnym momencie sam Ci odskoczy. Nie z przodu, nie śrubokrętem od tyłu tylko z boku pod kątem prostym. koszt cylinderków ok 15 zł z sztukę, nie warto reanimować, przy okazji przelejesz i odpowietrzysz układ, do tego rozpieraki ręcznego ze 6 zł za sztukę też nie warto się bawić. Bębnów aż tak skorodowanych to jeszcze nie widzialem, natomiast rozsypującą się tarczę kotwiczna owszem.
_________________
Było: SC 900 LPG Power 1999r - 190kkm
Jest: Puntolot 1.2 8V 2004r - 84,5 kkm

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum