FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
WYDECH
Autor Wiadomość
Szuler17 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Wysłany: 21-12-2009, 18:31   
   Bolid: SC 1.1 SPI


A jeszcze chciałem zapytać, jak wspawać rurę w katalizator w seju 1.1 SPI? Średnica na wejściu jest dużo większa niż na wyjściu i dodatkowo otwory nie są w jednej linii. Wstawić rurę o średnicy większej i tak ustawić aby trafiło na ten mniejszy otwór? I mam jeszcze tłumik środkowy, taka mała okrągła bańka, on jest przelotowy? Jak go wytnę to będzie głośniej?
 
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 21-12-2009, 19:29   
   Bolid: fiat seicento


lepiej wywal kata i daj rure bedzie głośno ale z tym wspawaniem by było więcej roboty
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-12-2009, 20:01   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Ja Was nie kumam.... po co robić "gówno"... jak już robić, to polecieć po całości :P A nie wywalać kata, a zostawiać resztę serii...
 
 
Szuler17 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Wysłany: 21-12-2009, 20:38   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Jakie gówno, jaka seria, poczytaj wcześniej. Napisałem, że mam końcowy od 125p ale jest za cicho. Chyba że chodzi Ci o silnik że seria, to co innego. Kolega rolmik mi pomógł w tej kwestii, także już wiem co i jak. Będzie przelot od początku do końca.
 
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-12-2009, 20:42   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Szuler17 właśnie o to mi chodzi, że tylko końcowy.... zrób kompletny wydech i wtedy zobaczysz :)
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 21-12-2009, 20:49   
   Bolid: fiat seicento


karol on chce zrobić tak jak ja przelot ale z możliwością wstawienie "katalizatora" tylko do przeglądu tylko ze ja mam dalej serie bo lubię cisze (rura zamiast kata i dalej seria)a no lubi głośno więc skład u niego ( rura przelot końcowy z dfa)
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
Szuler17 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Wysłany: 21-12-2009, 21:19   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Zmierzyłem już sobie średnicę rury która wychodzi z katalizatora i łączy się z tlumikiem. Z tego co mi wyszło to 38 mm ma. Podjadę jutro, zobacze czy mają taką 1 1/2 cala, zakupie i będę modził. Dostęp do giętarki mam także coś powinno z tego wyjść :grin: Jak to zamontuję, odpalę pojazd i jak bedzie za cicho to wytnę jeszcze ten śmieszny środkowy tłumik. No to już wtedy chyba powinno być ok. Na początek powalczę z wyjeciem kata i wstawieniem rurki.
 
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-12-2009, 21:45   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


Człowieku... zrób tak wywal kata, bo szkoda go niszczyć jak dobry... daj rurę przez całe auto ale o trochę większej średnicy i na koniec tłumik z df :) Będzie ok :)

Bo takie wycinanie, spawanie, itd. rury też ma swoje negatywne strony.
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 21-12-2009, 21:46   
   Bolid: fiat seicento


jakie ? jak można wiedzieć
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
karol 
wielbiciel cudzych kobiet ;)


Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 757
Skąd: Elbląg
Wysłany: 21-12-2009, 21:59   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI


takie spawanie, itd. zmienia wlasciwosci metalu... staje sie on slabszy, itd. takie tam bajery :))

A po drugie jak ktos spawac nie umie, to tylko poniszczy lub zrobi takie "niedoskonalosci" ktore bede zaklocaly przelot spalin... a znam juz takiego agenta :))
 
 
rolnik 
Nałogowiec


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 131
Skąd: oława
Wysłany: 21-12-2009, 22:03   
   Bolid: fiat seicento


to to wiem akurat
a ze spawania miałem 5 tylko ze automatem spawaliśmy a tu zwykłą transformatorową to trochę się poprzepalała rurka la się posklejało a średnica została zachowana ( przyszły technik mechanik jak coś jestem :D )
_________________
mały ale za to jaki wariat :)) )


 
 
 
Szuler17 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Wysłany: 21-12-2009, 22:17   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Z katalizatora została mi już tylko sama obudowa bo środek się wysypał. A co do spawania to spawy przy seryjnym silniku to jest nic. Zakłócenia spalin powstałe w ten sposób są praktycznie nieodczuwalne dla silnika serii. Wiadomo że przy spawaniu elektrodą bardzo łatwo przepalić ten materiał. Oryginalny tłumik ma rury o grubości ścianki 1 mm, także tylko migomat pozostaje. Ja tez jak narazie szkolę się na technika mechanika, także czaję o co chodzi :grin:
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-12-2009, 22:58   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Szuler17, skoro w katalizatorze już nic nie ma, bo ci się posypał to po co wstawiać zamiast niego rurke, a jeszcze lepiej po co w niego wspawywać rurke...? rurka daje tyle co wybebeszenie kata...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
leonsr60 
Bywalec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 51
Skąd: syców
Wysłany: 22-12-2009, 13:13   
   Bolid: seicento sporting


rolmik napisał/a:
snoopi po 2 też chce kolega pokazać co 900 potrafi bo śmieją się ze z ax (zx) nie mam szans lub ccs


Jezdziłem nie dawno takim AX i powiem tyle ze 900 nie ma co szukac bo 1.1 (seria) nie da mu rady
 
 
Szuler17 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Wysłany: 22-12-2009, 13:49   
   Bolid: SC 1.1 SPI


> barkor Wybebeszony kat powoduje rozprężenie spalin w jego obudowie i moim zdaniem wpływa to niekorzystnie na osiągi silnika. W katalizatorze wtedy kumulują się te "gazy"; wstawiająć rurę idą one mniej więcej jednakową średnicą przez cały układ wydechowy aż do końca. Dlatego zadałem pytanie, jaką rurę wspawać w katalizator, jakiej średnicy. Kolega rolmik podpowiedział mi, żeby wyjąć kat i za niego po prostu wstawić rurę o średnicy takiej jak ta, która wychodzi z katalizatora. Z resztą na pustym kacie Sej dla mnie chodzi cicho, za cicho, myślę że jak wstawie rurę to będzie głośniej. Teraz jest ciut głośniejszy, tak jakby był wypalony oryginalny końcowy tłumik. Żadna rewelacja.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum