WYDECH |
Autor |
Wiadomość |
Szuler17
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2009, 18:31
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
A jeszcze chciałem zapytać, jak wspawać rurę w katalizator w seju 1.1 SPI? Średnica na wejściu jest dużo większa niż na wyjściu i dodatkowo otwory nie są w jednej linii. Wstawić rurę o średnicy większej i tak ustawić aby trafiło na ten mniejszy otwór? I mam jeszcze tłumik środkowy, taka mała okrągła bańka, on jest przelotowy? Jak go wytnę to będzie głośniej? |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 21-12-2009, 19:29
Bolid: fiat seicento |
|
|
lepiej wywal kata i daj rure bedzie głośno ale z tym wspawaniem by było więcej roboty |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:01
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Ja Was nie kumam.... po co robić "gówno"... jak już robić, to polecieć po całości A nie wywalać kata, a zostawiać resztę serii... |
|
|
|
 |
Szuler17
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:38
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Jakie gówno, jaka seria, poczytaj wcześniej. Napisałem, że mam końcowy od 125p ale jest za cicho. Chyba że chodzi Ci o silnik że seria, to co innego. Kolega rolmik mi pomógł w tej kwestii, także już wiem co i jak. Będzie przelot od początku do końca. |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:42
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Szuler17 właśnie o to mi chodzi, że tylko końcowy.... zrób kompletny wydech i wtedy zobaczysz |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 21-12-2009, 20:49
Bolid: fiat seicento |
|
|
karol on chce zrobić tak jak ja przelot ale z możliwością wstawienie "katalizatora" tylko do przeglądu tylko ze ja mam dalej serie bo lubię cisze (rura zamiast kata i dalej seria)a no lubi głośno więc skład u niego ( rura przelot końcowy z dfa) |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
Szuler17
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2009, 21:19
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Zmierzyłem już sobie średnicę rury która wychodzi z katalizatora i łączy się z tlumikiem. Z tego co mi wyszło to 38 mm ma. Podjadę jutro, zobacze czy mają taką 1 1/2 cala, zakupie i będę modził. Dostęp do giętarki mam także coś powinno z tego wyjść Jak to zamontuję, odpalę pojazd i jak bedzie za cicho to wytnę jeszcze ten śmieszny środkowy tłumik. No to już wtedy chyba powinno być ok. Na początek powalczę z wyjeciem kata i wstawieniem rurki. |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 21-12-2009, 21:45
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
Człowieku... zrób tak wywal kata, bo szkoda go niszczyć jak dobry... daj rurę przez całe auto ale o trochę większej średnicy i na koniec tłumik z df Będzie ok
Bo takie wycinanie, spawanie, itd. rury też ma swoje negatywne strony. |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 21-12-2009, 21:46
Bolid: fiat seicento |
|
|
jakie ? jak można wiedzieć |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
karol
wielbiciel cudzych kobiet ;)

Pomógł: 19 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 757 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 21-12-2009, 21:59
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI |
|
|
takie spawanie, itd. zmienia wlasciwosci metalu... staje sie on slabszy, itd. takie tam bajery
A po drugie jak ktos spawac nie umie, to tylko poniszczy lub zrobi takie "niedoskonalosci" ktore bede zaklocaly przelot spalin... a znam juz takiego agenta |
|
|
|
 |
rolnik
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 131 Skąd: oława
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:03
Bolid: fiat seicento |
|
|
to to wiem akurat
a ze spawania miałem 5 tylko ze automatem spawaliśmy a tu zwykłą transformatorową to trochę się poprzepalała rurka la się posklejało a średnica została zachowana ( przyszły technik mechanik jak coś jestem ) |
_________________ mały ale za to jaki wariat )
 |
|
|
|
 |
Szuler17
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:17
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Z katalizatora została mi już tylko sama obudowa bo środek się wysypał. A co do spawania to spawy przy seryjnym silniku to jest nic. Zakłócenia spalin powstałe w ten sposób są praktycznie nieodczuwalne dla silnika serii. Wiadomo że przy spawaniu elektrodą bardzo łatwo przepalić ten materiał. Oryginalny tłumik ma rury o grubości ścianki 1 mm, także tylko migomat pozostaje. Ja tez jak narazie szkolę się na technika mechanika, także czaję o co chodzi |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21-12-2009, 22:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Szuler17, skoro w katalizatorze już nic nie ma, bo ci się posypał to po co wstawiać zamiast niego rurke, a jeszcze lepiej po co w niego wspawywać rurke...? rurka daje tyle co wybebeszenie kata... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
leonsr60
Bywalec
Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 51 Skąd: syców
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:13
Bolid: seicento sporting |
|
|
rolmik napisał/a: | snoopi po 2 też chce kolega pokazać co 900 potrafi bo śmieją się ze z ax (zx) nie mam szans lub ccs |
Jezdziłem nie dawno takim AX i powiem tyle ze 900 nie ma co szukac bo 1.1 (seria) nie da mu rady |
|
|
|
 |
Szuler17
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 9 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 22-12-2009, 13:49
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
> barkor Wybebeszony kat powoduje rozprężenie spalin w jego obudowie i moim zdaniem wpływa to niekorzystnie na osiągi silnika. W katalizatorze wtedy kumulują się te "gazy"; wstawiająć rurę idą one mniej więcej jednakową średnicą przez cały układ wydechowy aż do końca. Dlatego zadałem pytanie, jaką rurę wspawać w katalizator, jakiej średnicy. Kolega rolmik podpowiedział mi, żeby wyjąć kat i za niego po prostu wstawić rurę o średnicy takiej jak ta, która wychodzi z katalizatora. Z resztą na pustym kacie Sej dla mnie chodzi cicho, za cicho, myślę że jak wstawie rurę to będzie głośniej. Teraz jest ciut głośniejszy, tak jakby był wypalony oryginalny końcowy tłumik. Żadna rewelacja. |
|
|
|
 |
|