FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
Arturro169 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 25-05-2010, 08:29   
   Bolid: Seicento 1100mpi


witam
mam obecnie jamexy -35 i jestem z nich zadowolony z jednym małym ale..... nie moge sie juz patrzec na tą motorówke,
co myslicie o założeniu na przód spręzyn ta-technix -60 i pozostawieniu z tyłu jamexów -35
ta-technix wg opisu sa średnio utwardzone ale czy nie będą twardsze od jamexów(oczywiscie porównując na tych samych amortyzatorach), no i powidzcie mi jak jest z trwałością tych sprężynek bo jeżeli jest taka jak jamexów to mi wystarczy
planuje pod te sprezyny załozyć skrócone seryjne amortzatory ale nie utwardzone nie lubie zbyt twardego zawieszednia, ja mysle ze byłoby ok
 
 
 
damian83d 
Mordenator


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 492
Skąd: KNurów
  Wysłany: 29-05-2010, 13:31   
   Bolid: SEICENTO


Arturro169 napisał/a:
witam
mam obecnie jamexy -35 i jestem z nich zadowolony z jednym małym ale..... nie moge sie juz patrzec na tą motorówke,
co myslicie o założeniu na przód spręzyn ta-technix -60 i pozostawieniu z tyłu jamexów -35
ta-technix wg opisu sa średnio utwardzone ale czy nie będą twardsze od jamexów(oczywiscie porównując na tych samych amortyzatorach), no i powidzcie mi jak jest z trwałością tych sprężynek bo jeżeli jest taka jak jamexów to mi wystarczy
planuje pod te sprezyny załozyć skrócone seryjne amortzatory ale nie utwardzone nie lubie zbyt twardego zawieszednia, ja mysle ze byłoby ok


zasada jest jedna nizej, twardziej ,mniej komfortowo proste ,co do amorow do -40 seria powyzej -40 skrocony i utwardzony zasada jest jedna i powtarza sie w kolo pozdro :wesoly: :wesoly: :wesoly:
_________________
bo Pamiętaj że,Gdy Uderzysz mnie-Oddam tak by Zabolało.! _
 
 
 
ewunia 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączyła: 22 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: portlaoise
Wysłany: 01-07-2010, 18:24   
   Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v


WITAM.
panowie doradźcie mi jakie zawieszenie włożyć do sej aby się nie obniżył ,ale był twardszy,bo włożyłam wielkie laczki z tyłu i nieraz mi dobije do nadkoli.
_________________

 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 01-07-2010, 19:46   
   Bolid: Waryjot 0.9


ewunia, wrzuć na tył sprężyny od VAN-a będzie wyżej i twardziej :)
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
ewunia 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączyła: 22 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: portlaoise
  Wysłany: 02-07-2010, 10:30   
   Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v


a jakie amorki do tych spręrzyn od vana i co na przód?
_________________

 
 
brutal123 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 103
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 02-07-2010, 15:22   
   Bolid: cc sporting


To ja wyskoczę z takim szalonym pomysłem : gdyby tak wstawić na tył zamiast sprężyn poduchy pneumatyczne ?


Gleba ładnie wygląda ale nie rzadko nie sprawdza się na polskich drogach czy wysokich zaspach zimą . Co myślicie ?
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 03-07-2010, 19:01   
   Bolid: 1.1 MPI


a moze jest gdzieś są do kupienia elementy na tylny wahacz pod sprężynę co dają w zestawie z zawieszeniem gwintowanym? żeby można było podnieść...??

edit:

to się nazywają talerzyki :P

tu przykładowa aukcja: http://allegro.pl/item108..._gwint_tyl.html

z tego co wiem to mts technik ma takie w swojej ofercie, więc kupić same talerzyki i mamy gwintowany tył :)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
H@des 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 138
Skąd: Leboszowice
Wysłany: 04-07-2010, 13:24   
   Bolid: Fiat Seicento


brutal123, Jestem w trakcie konczenia budowy takiego zawiasu przod i tyl. Na początku wydawałoby sie to proste ale w rzeczywistosci tak nie jest. Poza poduszkami na tył potrzebna jest butla, kompresor, elektrozawory, czujnik cisnienia który wyłączy kompresor jak butla bedzie pełna, manometry , przewody pneumatyczne itd itp. Z tyłem nie miałe wiekszego problemu jak z przodem który połowa rzeczy trzeba dać do tocznia rzeby połączyć amor z poduszką
_________________
Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 
 
 
ewunia 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączyła: 22 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: portlaoise
Wysłany: 04-07-2010, 22:09   
   Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v


talerzyki ,fajny pomysł ale czy ktoś to juz wypróbował?
jakie sa tego opnie.
_________________

 
 
ewunia 
nówka sztuka ;)

Wiek: 48
Dołączyła: 22 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: portlaoise
Wysłany: 04-07-2010, 22:14   
   Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v


a w jakich kosztach sie zmieścisz z ta zawiecha?
I jak to bedzie działac?
_________________

 
 
brutal123 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 103
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 05-07-2010, 03:29   
   Bolid: cc sporting


H@des napisał/a:
brutal123, Jestem w trakcie konczenia budowy takiego zawiasu przod i tyl. Na początku wydawałoby sie to proste ale w rzeczywistosci tak nie jest. Poza poduszkami na tył potrzebna jest butla, kompresor, elektrozawory, czujnik cisnienia który wyłączy kompresor jak butla bedzie pełna, manometry , przewody pneumatyczne itd itp. Z tyłem nie miałe wiekszego problemu jak z przodem który połowa rzeczy trzeba dać do tocznia rzeby połączyć amor z poduszką


Pisz jak najwięcej ,cykaj foty i w ogóle . Jakie koszta w przybliżeniu ? Taki zawias chodzi za mną już któryś rok ale ciągle hajsu brak być coś ruszyć w temacie . Z tyłu sprawa wydaje się prosta :springi aut a w ich miejsce poducha (jaką dałeś -wymiary ?) amory też idą aut czy zostają ? No a z przodu to szczerze mówiąc nie miałem koncepcji ...
 
 
H@des 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 138
Skąd: Leboszowice
Wysłany: 05-07-2010, 16:04   
   Bolid: Fiat Seicento


brutal123, wiekszość rzeczy takich jak 2 manometry, butla 5 galonów, kompresor, czujnik cisnienia, 4 elektorozawory, pilot , szybkozłączki poduszki dałem 4500zeta. Do tego jeszcze przewód pneumatyczny 10x1,5 400zeta. W planach miałem regulowac osobno przód osobno tył ale miałem okazje przejechać się paskiem z takim zawiasem i nie było żartów na zakrętach strasznie buja na boki przy 60km/h a to ze względu ze jak sie podepnie 2 poduszki pod jeden eletrozawor to na zakręcie cisnienie przechodzi z jednej poduchy do drugiej i buja autem az sie wyrowna dlatego zdecydowałem ze kazde kolo z osobna bedzie regulowane tj na jedno koło jeden elektrozawór i jeden manometr żeby bylo wiadomo ile barow ma poduszka. Tył mam skończony amory zostały w tych samych miejscach ale i tak beda wymieniane na sprotowe z garbus krotsze niz sa w sejku choć musiałem całą belke odkęcać żeby w miejscach spręzyn zamocować tuleje ktore beda poduche trzymac choc i z tym były ekscesy a to ze sej jest lekki a z tylu mam tylko zabudowe bez siedzen. Nabiłem butle do pełna wciskam przycisk na pilocie zeby go dzwignać a tu tyl podskoczył kola sie oderwały na jakies 3-4 cm od ziemi dlatego do elektrozaworow dokupiłem reduktory zeby regulować cisnienie. Z przodem jeszcze sie bawie bo dopiero odebrałem tuleje poduch od tokarza. Przedni amor musi przejsc przez srodek poduchy i dobrze go uszczelic oringami. Na razie koszt zatrzymał sie na jekies 6 tysiakach i mysle ze tak juz zostanie. 5500zeta oferuje za podstawowy zestaw airride allgrundo ale nie rob sobie nadziei bo prosiłem sie ich prawie rok i tylko zmieniali date kiedy przywiesc auto dlatego ze jest to klub vw. a fotki beda za niedlugo na dziale nasze auta mam nadzieje ze co tobie doradzilem
_________________
Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
 
 
 
brutal123 
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 103
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 05-07-2010, 19:58   
   Bolid: cc sporting


Mocno doinwestowałeś :shock: czekam na foty !!! Ile bar ciśnie kompresor i jakie ciśnienie idzie na poduchy żeby na max podnieść furę ?
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 07-07-2010, 10:22   
   Bolid: 1.1 MPI


pisałem do mts technik.., niestety nie posiadają takich talerzyków do seicento.., dziwne..,
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
ellaj 
Bywalec

Dołączyła: 16 Gru 2009
Posty: 50
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 07-07-2010, 12:28   
   Bolid: seicento


Ja w zasadzie, to chcialbym troche tylko obnizyc, bo zdarza sie, ze mam caly komplet w samochodzie:)
Zalozylam felgi KM z ET5 i tylne kolo mi ociera troche. Jak jade sama, to jest spoko, gorzej, gdy ktos z tylu usiadzie.
Nie wiem teraz czy zalozyc FK -40 czy wystarczy MTS, ktory bedzie lepszy w moim przypadku.
Doradzcie prosze.
Pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum