Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
Arturro169
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 2 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 25-05-2010, 08:29
Bolid: Seicento 1100mpi |
|
|
witam
mam obecnie jamexy -35 i jestem z nich zadowolony z jednym małym ale..... nie moge sie juz patrzec na tą motorówke,
co myslicie o założeniu na przód spręzyn ta-technix -60 i pozostawieniu z tyłu jamexów -35
ta-technix wg opisu sa średnio utwardzone ale czy nie będą twardsze od jamexów(oczywiscie porównując na tych samych amortyzatorach), no i powidzcie mi jak jest z trwałością tych sprężynek bo jeżeli jest taka jak jamexów to mi wystarczy
planuje pod te sprezyny załozyć skrócone seryjne amortzatory ale nie utwardzone nie lubie zbyt twardego zawieszednia, ja mysle ze byłoby ok |
|
|
|
|
damian83d
Mordenator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 492 Skąd: KNurów
|
Wysłany: 29-05-2010, 13:31
Bolid: SEICENTO |
|
|
Arturro169 napisał/a: | witam
mam obecnie jamexy -35 i jestem z nich zadowolony z jednym małym ale..... nie moge sie juz patrzec na tą motorówke,
co myslicie o założeniu na przód spręzyn ta-technix -60 i pozostawieniu z tyłu jamexów -35
ta-technix wg opisu sa średnio utwardzone ale czy nie będą twardsze od jamexów(oczywiscie porównując na tych samych amortyzatorach), no i powidzcie mi jak jest z trwałością tych sprężynek bo jeżeli jest taka jak jamexów to mi wystarczy
planuje pod te sprezyny załozyć skrócone seryjne amortzatory ale nie utwardzone nie lubie zbyt twardego zawieszednia, ja mysle ze byłoby ok |
zasada jest jedna nizej, twardziej ,mniej komfortowo proste ,co do amorow do -40 seria powyzej -40 skrocony i utwardzony zasada jest jedna i powtarza sie w kolo pozdro |
_________________ bo Pamiętaj że,Gdy Uderzysz mnie-Oddam tak by Zabolało.! _ |
|
|
|
|
ewunia
nówka sztuka ;)
Wiek: 48 Dołączyła: 22 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: portlaoise
|
Wysłany: 01-07-2010, 18:24
Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v |
|
|
WITAM.
panowie doradźcie mi jakie zawieszenie włożyć do sej aby się nie obniżył ,ale był twardszy,bo włożyłam wielkie laczki z tyłu i nieraz mi dobije do nadkoli. |
_________________
|
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 01-07-2010, 19:46
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
ewunia, wrzuć na tył sprężyny od VAN-a będzie wyżej i twardziej |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
ewunia
nówka sztuka ;)
Wiek: 48 Dołączyła: 22 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: portlaoise
|
Wysłany: 02-07-2010, 10:30
Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v |
|
|
a jakie amorki do tych spręrzyn od vana i co na przód? |
_________________
|
|
|
|
|
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 02-07-2010, 15:22
Bolid: cc sporting |
|
|
To ja wyskoczę z takim szalonym pomysłem : gdyby tak wstawić na tył zamiast sprężyn poduchy pneumatyczne ?
Gleba ładnie wygląda ale nie rzadko nie sprawdza się na polskich drogach czy wysokich zaspach zimą . Co myślicie ? |
|
|
|
|
freestylo
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
|
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 04-07-2010, 13:24
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
brutal123, Jestem w trakcie konczenia budowy takiego zawiasu przod i tyl. Na początku wydawałoby sie to proste ale w rzeczywistosci tak nie jest. Poza poduszkami na tył potrzebna jest butla, kompresor, elektrozawory, czujnik cisnienia który wyłączy kompresor jak butla bedzie pełna, manometry , przewody pneumatyczne itd itp. Z tyłem nie miałe wiekszego problemu jak z przodem który połowa rzeczy trzeba dać do tocznia rzeby połączyć amor z poduszką |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
|
|
|
|
|
ewunia
nówka sztuka ;)
Wiek: 48 Dołączyła: 22 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: portlaoise
|
Wysłany: 04-07-2010, 22:09
Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v |
|
|
talerzyki ,fajny pomysł ale czy ktoś to juz wypróbował?
jakie sa tego opnie. |
_________________
|
|
|
|
|
ewunia
nówka sztuka ;)
Wiek: 48 Dołączyła: 22 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: portlaoise
|
Wysłany: 04-07-2010, 22:14
Bolid: FIAT SEICENTO 1.2 16v |
|
|
a w jakich kosztach sie zmieścisz z ta zawiecha?
I jak to bedzie działac? |
_________________
|
|
|
|
|
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 05-07-2010, 03:29
Bolid: cc sporting |
|
|
H@des napisał/a: | brutal123, Jestem w trakcie konczenia budowy takiego zawiasu przod i tyl. Na początku wydawałoby sie to proste ale w rzeczywistosci tak nie jest. Poza poduszkami na tył potrzebna jest butla, kompresor, elektrozawory, czujnik cisnienia który wyłączy kompresor jak butla bedzie pełna, manometry , przewody pneumatyczne itd itp. Z tyłem nie miałe wiekszego problemu jak z przodem który połowa rzeczy trzeba dać do tocznia rzeby połączyć amor z poduszką |
Pisz jak najwięcej ,cykaj foty i w ogóle . Jakie koszta w przybliżeniu ? Taki zawias chodzi za mną już któryś rok ale ciągle hajsu brak być coś ruszyć w temacie . Z tyłu sprawa wydaje się prosta :springi aut a w ich miejsce poducha (jaką dałeś -wymiary ?) amory też idą aut czy zostają ? No a z przodu to szczerze mówiąc nie miałem koncepcji ... |
|
|
|
|
H@des
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 138 Skąd: Leboszowice
|
Wysłany: 05-07-2010, 16:04
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
brutal123, wiekszość rzeczy takich jak 2 manometry, butla 5 galonów, kompresor, czujnik cisnienia, 4 elektorozawory, pilot , szybkozłączki poduszki dałem 4500zeta. Do tego jeszcze przewód pneumatyczny 10x1,5 400zeta. W planach miałem regulowac osobno przód osobno tył ale miałem okazje przejechać się paskiem z takim zawiasem i nie było żartów na zakrętach strasznie buja na boki przy 60km/h a to ze względu ze jak sie podepnie 2 poduszki pod jeden eletrozawor to na zakręcie cisnienie przechodzi z jednej poduchy do drugiej i buja autem az sie wyrowna dlatego zdecydowałem ze kazde kolo z osobna bedzie regulowane tj na jedno koło jeden elektrozawór i jeden manometr żeby bylo wiadomo ile barow ma poduszka. Tył mam skończony amory zostały w tych samych miejscach ale i tak beda wymieniane na sprotowe z garbus krotsze niz sa w sejku choć musiałem całą belke odkęcać żeby w miejscach spręzyn zamocować tuleje ktore beda poduche trzymac choc i z tym były ekscesy a to ze sej jest lekki a z tylu mam tylko zabudowe bez siedzen. Nabiłem butle do pełna wciskam przycisk na pilocie zeby go dzwignać a tu tyl podskoczył kola sie oderwały na jakies 3-4 cm od ziemi dlatego do elektrozaworow dokupiłem reduktory zeby regulować cisnienie. Z przodem jeszcze sie bawie bo dopiero odebrałem tuleje poduch od tokarza. Przedni amor musi przejsc przez srodek poduchy i dobrze go uszczelic oringami. Na razie koszt zatrzymał sie na jekies 6 tysiakach i mysle ze tak juz zostanie. 5500zeta oferuje za podstawowy zestaw airride allgrundo ale nie rob sobie nadziei bo prosiłem sie ich prawie rok i tylko zmieniali date kiedy przywiesc auto dlatego ze jest to klub vw. a fotki beda za niedlugo na dziale nasze auta mam nadzieje ze co tobie doradzilem |
_________________ Wszystko co daje adrenaline - niekoniecznie legalne
|
|
|
|
|
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 05-07-2010, 19:58
Bolid: cc sporting |
|
|
Mocno doinwestowałeś czekam na foty Ile bar ciśnie kompresor i jakie ciśnienie idzie na poduchy żeby na max podnieść furę ? |
|
|
|
|
freestylo
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
|
ellaj
Bywalec
Dołączyła: 16 Gru 2009 Posty: 50 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:28
Bolid: seicento |
|
|
Ja w zasadzie, to chcialbym troche tylko obnizyc, bo zdarza sie, ze mam caly komplet w samochodzie:)
Zalozylam felgi KM z ET5 i tylne kolo mi ociera troche. Jak jade sama, to jest spoko, gorzej, gdy ktos z tylu usiadzie.
Nie wiem teraz czy zalozyc FK -40 czy wystarczy MTS, ktory bedzie lepszy w moim przypadku.
Doradzcie prosze.
Pozdr. |
|
|
|
|
|