FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[SE 1.1] Kolejność kabli zapłonowych
Autor Wiadomość
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 17-10-2010, 11:57   [SE 1.1] Kolejność kabli zapłonowych
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


Witam.

Mam problem autko mi nie pali po wymianie rozrządu i uszczelniaczy na głowicy.
Nie wiem czy to wina kabli ale podczas zdejmowania kolega zapomniał zanotować kolejność.

Oto jaką ja mam aktualnie:
Pozwole sobie dodać rysunek ;P




Kolejność
1-4-2-3
Rozpoczynając od prawej do lewej na świecach a od góry na doł przy kopułkach czy to dobre ustawienie?
 
 
TOMASZ 27 
Smakosz ... z dziurk? ...

Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 152
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 17-10-2010, 23:25   
   Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car


a rozrząd sprawdziłęś ustawienie? a czy czujnik położenia wału korbowego i wału rozrządu (w MPi) podpiete? Co do kabli było kilkanaście razy na forum o tym poszukaja a znajdziesz
_________________
Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze :))
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-10-2010, 03:20   
   Bolid: SC


nad cewkami zaplonowymi jest opis jak podlaczyc.
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 18-10-2010, 11:13   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
Dukes 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 3
Skąd: Pniewy
Wysłany: 18-10-2010, 13:56   
   Bolid: Seicento Van 1.1 '01


Kolego sprawdź czy masz odpowiednie założone koło pasowe paska alternatora. Może ktoś założył inaczej niż powinno być i wtedy masz przestawiony zapłon. Ja tak kiedyś zrobiłem bo nie zwróciłem na to uwagi i też nie chciał odpalić :P Druga sprawa to czy masz prawidłowo ustawiony rozrząd, wpisz w szukajce: ustawienie rozrządu, w którymś temacie jest pokazane jak powinien być ustawiony prawidłowo. Z głowy nie pamiętam więc nie chce Cię wprowadzać w błąd.
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 18-10-2010, 14:04   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Tu pisałem jak sprawdzić ustawienie rozrządu : http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=28469
Ale niech kolega najpierw upewni się, że ma dobrze podłączone przewody Wn...

Pozdrawiam
 
 
 
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 19-10-2010, 00:00   
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


Właśnie kolega nie umiem tych kabli dobrze ustawić bo na forum jest obszerny temat ... a co się okazuje? Każdy ma inaczej.
Autko z roku 99 I To jest SPI, i 2 właścicielem jestem. Ale do rzeczy.
Nie ma tam żadnych opisu i numerków po prostu nic!
Rozrząd dobrze ustawiony.

Cecha na komorze silnika zgadza się z cechą na górnym kole i dol również zgadza się z cechą na obudowie przykręconej z boku do silnika wiec wszystko jest ok ;D

Zastanawiają mnie kable bo po ustawieniu moich jak wam podałem co jakiś czas jak by strzelał w gaźnik a krece i końca nie ma Powoli mnie to denerwuje, A Nie mam przyrządu do sprawdzenia czujnika położenia wału ;P
 
 
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 19-10-2010, 00:37   
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


P.S Wiesz Dukes, sprawdzałem teraz koło pasowe altelnatora, tam jest jakaś dziurka w tym kole a na małym za tym kołem do czego przykrencam jest cecha do ust, rozrządu i kropka

Poniżej daje zdjęcie i one mają się pokrywać bo mi nie pokrywały sie tylko pokrywała się tak kropka z cechą na kole którym ustawiałem rozrząd ;P



Czyli reasumując:

Mnie się kropka (Strzałka czerw. na zdj) pokrywała z cechą na kole (Strzałka nieb.).
Ale rozumiem ze ma Się pokrywać z kropką na kole (Strzałka zielona)

Czyż nie tak?
_________________
I and My Sej :P
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 19-10-2010, 08:31   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Witam
Ale namieszałeś kolego...
Tych strzałek czerwonych jest więcej :))
W kole pasowym masz dziurkę i ta dziurka ma wejść do tego "bolca" który jest na kole zębatym wału...
Ten znak na obudowie plastikowej nie wiem od czego jest. Tak samo nie sugeruj się znakiem na kole zębatym wału...
Wyżej wysłałem Ci linka :/ Nie czytałeś?
Ustaw koło na wałku rozrządu na znaki...następnie ściągasz zaślepkę na skrzyni i patrzysz czy znak na kole zamachowym pokrył Ci się z 0° na podziałce...Jeśli tam to rozrząd masz dobrze ustawiony...Pozostaje założyć odpowiednio koło pasowe...



Sprawdź czy masz te przewody tak jak pokazał kolega Wuniek

Pozdrawiam
 
 
 
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 19-10-2010, 19:43   
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


Witam Zmieniłem te położenia koła zembatego napędzającego alternator i teraz podczas kręcenia np kręce 3 razy czyli po chłopsku 3 sekundy to w ciągu tego czasu strzela mi w gaznik i leci taki dymek dość wielki ;P przedtem mimo zmian kabli strzelał raz na 20 sekund ciągłego kręcenia moze zalało świece zobacze je i sprawdzę jeszcze te kable co pokazał wuniek ;P
_________________
I and My Sej :P
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 19-10-2010, 19:55   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


xxmartinxx napisał/a:
e i sprawdzę jeszcze te kable co pokazał wuniek


Od tego powinieneś zacząć ...
 
 
 
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 19-10-2010, 20:14   
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


Spr ustawialem po swojemu i po "wuniek" hi i dalej strzela nawet parę razy pod rząd wali benzyna i nie odpala ;P
_________________
I and My Sej :P
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-10-2010, 20:19   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Może wałek rozrządu trzeba obrócić o jeden obrót...
Zła rozkmina. Jak usunąć post?
 
 
xxmartinxx 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 22
Skąd: RyBnIk
Wysłany: 19-10-2010, 20:46   
   Bolid: SC 1.1 << SPI >>


Właśnie powoli dochodze wcześniej nie strzelał teraz widać może ustawić zapłon ?
_________________
I and My Sej :P
 
 
luki55 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 36
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 262
Skąd: Bolęcin
Wysłany: 19-10-2010, 20:52   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986


Zrób tak jak Ci pokazał Wuniek Cewka 1 na cylindry 1 i 4 i Cewka 2 na cylindry 2 i 3 i tak ma być i tak zostaw, jedyne co to możesz zmienić przewody miedzy sobą w obrębie jednej cewki...jeśli np. będzie za krótki jakiś przewód.
Masz prawdopodobnie przestawiony rozrząd bo masz ustawiony na kole zębatym wału na ten znak na obudowie rozrządu, a pisałem Ci, żeby się nimi nie sugerować....Ustaw koło wałka (tego górnego :)) ) na znaki i później patrz w okienko !

xxmartinxx napisał/a:
może ustawić zapłon ?


A niby jak chcesz to zrobić ? :))

Sprawdź to tak jak Ci mówiłem....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum