[SE 1.1] Kolejność kabli zapłonowych |
Autor |
Wiadomość |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 17-10-2010, 11:57 [SE 1.1] Kolejność kabli zapłonowych
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
Witam.
Mam problem autko mi nie pali po wymianie rozrządu i uszczelniaczy na głowicy.
Nie wiem czy to wina kabli ale podczas zdejmowania kolega zapomniał zanotować kolejność.
Oto jaką ja mam aktualnie:
Pozwole sobie dodać rysunek
Kolejność
1-4-2-3
Rozpoczynając od prawej do lewej na świecach a od góry na doł przy kopułkach czy to dobre ustawienie? |
|
|
|
 |
TOMASZ 27
Smakosz ... z dziurk? ...
Pomógł: 36 razy Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 17-10-2010, 23:25
Bolid: sc 1.1 MPi Safety Car |
|
|
a rozrząd sprawdziłęś ustawienie? a czy czujnik położenia wału korbowego i wału rozrządu (w MPi) podpiete? Co do kabli było kilkanaście razy na forum o tym poszukaja a znajdziesz |
_________________ Uważam,że Polskie Kobiety są Najpiękniejsze |
|
|
|
 |
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-10-2010, 03:20
Bolid: SC |
|
|
nad cewkami zaplonowymi jest opis jak podlaczyc. |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
|
|
|
 |
Dukes
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 3 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 18-10-2010, 13:56
Bolid: Seicento Van 1.1 '01 |
|
|
Kolego sprawdź czy masz odpowiednie założone koło pasowe paska alternatora. Może ktoś założył inaczej niż powinno być i wtedy masz przestawiony zapłon. Ja tak kiedyś zrobiłem bo nie zwróciłem na to uwagi i też nie chciał odpalić Druga sprawa to czy masz prawidłowo ustawiony rozrząd, wpisz w szukajce: ustawienie rozrządu, w którymś temacie jest pokazane jak powinien być ustawiony prawidłowo. Z głowy nie pamiętam więc nie chce Cię wprowadzać w błąd. |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 18-10-2010, 14:04
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Tu pisałem jak sprawdzić ustawienie rozrządu : http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=28469
Ale niech kolega najpierw upewni się, że ma dobrze podłączone przewody Wn...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 19-10-2010, 00:00
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
Właśnie kolega nie umiem tych kabli dobrze ustawić bo na forum jest obszerny temat ... a co się okazuje? Każdy ma inaczej.
Autko z roku 99 I To jest SPI, i 2 właścicielem jestem. Ale do rzeczy.
Nie ma tam żadnych opisu i numerków po prostu nic!
Rozrząd dobrze ustawiony.
Cecha na komorze silnika zgadza się z cechą na górnym kole i dol również zgadza się z cechą na obudowie przykręconej z boku do silnika wiec wszystko jest ok ;D
Zastanawiają mnie kable bo po ustawieniu moich jak wam podałem co jakiś czas jak by strzelał w gaźnik a krece i końca nie ma Powoli mnie to denerwuje, A Nie mam przyrządu do sprawdzenia czujnika położenia wału |
|
|
|
 |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 19-10-2010, 00:37
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
P.S Wiesz Dukes, sprawdzałem teraz koło pasowe altelnatora, tam jest jakaś dziurka w tym kole a na małym za tym kołem do czego przykrencam jest cecha do ust, rozrządu i kropka
Poniżej daje zdjęcie i one mają się pokrywać bo mi nie pokrywały sie tylko pokrywała się tak kropka z cechą na kole którym ustawiałem rozrząd
Czyli reasumując:
Mnie się kropka (Strzałka czerw. na zdj) pokrywała z cechą na kole (Strzałka nieb.).
Ale rozumiem ze ma Się pokrywać z kropką na kole (Strzałka zielona)
Czyż nie tak? |
_________________ I and My Sej
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-10-2010, 08:31
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Witam
Ale namieszałeś kolego...
Tych strzałek czerwonych jest więcej
W kole pasowym masz dziurkę i ta dziurka ma wejść do tego "bolca" który jest na kole zębatym wału...
Ten znak na obudowie plastikowej nie wiem od czego jest. Tak samo nie sugeruj się znakiem na kole zębatym wału...
Wyżej wysłałem Ci linka Nie czytałeś?
Ustaw koło na wałku rozrządu na znaki...następnie ściągasz zaślepkę na skrzyni i patrzysz czy znak na kole zamachowym pokrył Ci się z 0° na podziałce...Jeśli tam to rozrząd masz dobrze ustawiony...Pozostaje założyć odpowiednio koło pasowe...
Sprawdź czy masz te przewody tak jak pokazał kolega Wuniek
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:43
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
Witam Zmieniłem te położenia koła zembatego napędzającego alternator i teraz podczas kręcenia np kręce 3 razy czyli po chłopsku 3 sekundy to w ciągu tego czasu strzela mi w gaznik i leci taki dymek dość wielki przedtem mimo zmian kabli strzelał raz na 20 sekund ciągłego kręcenia moze zalało świece zobacze je i sprawdzę jeszcze te kable co pokazał wuniek |
_________________ I and My Sej
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-10-2010, 19:55
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
xxmartinxx napisał/a: | e i sprawdzę jeszcze te kable co pokazał wuniek |
Od tego powinieneś zacząć ... |
|
|
|
 |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:14
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
Spr ustawialem po swojemu i po "wuniek" hi i dalej strzela nawet parę razy pod rząd wali benzyna i nie odpala |
_________________ I and My Sej
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:19
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Może wałek rozrządu trzeba obrócić o jeden obrót...
Zła rozkmina. Jak usunąć post? |
|
|
|
 |
xxmartinxx
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: RyBnIk
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:46
Bolid: SC 1.1 << SPI >> |
|
|
Właśnie powoli dochodze wcześniej nie strzelał teraz widać może ustawić zapłon ? |
_________________ I and My Sej
 |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 19-10-2010, 20:52
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Zrób tak jak Ci pokazał Wuniek Cewka 1 na cylindry 1 i 4 i Cewka 2 na cylindry 2 i 3 i tak ma być i tak zostaw, jedyne co to możesz zmienić przewody miedzy sobą w obrębie jednej cewki...jeśli np. będzie za krótki jakiś przewód.
Masz prawdopodobnie przestawiony rozrząd bo masz ustawiony na kole zębatym wału na ten znak na obudowie rozrządu, a pisałem Ci, żeby się nimi nie sugerować....Ustaw koło wałka (tego górnego ) na znaki i później patrz w okienko !
xxmartinxx napisał/a: | może ustawić zapłon ? |
A niby jak chcesz to zrobić ?
Sprawdź to tak jak Ci mówiłem.... |
|
|
|
 |
|