Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Zelot
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 154 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:28
Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07 |
|
|
Przeczytalem wiekszosc tematow o swapie z 1.1mpi na 1.2mpi 8v 75km. Nie ma jednoznacznych odpowiedzi co zmieniac a co nie (jeden napisze posta a po nim 10 go neguje). Przyklad:
Wuniek napisał/a: | wracając do swapa z 1.1mpi na 1.2 kilka wskazówek:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić
- kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku
- map sensor albo przerabiamy (tak jak ja) albo kupujemy taki zewnętrzny
- pająk od chłodnicy pasuje średnio bo rurka z bloku wychodzi pod innym kontem
- warto mieć linkę gazu bo ta od mpi ledwo starcza i trzeba ja przerabiać
- alternator i rozrusznik pasują bez problemu
- powrót z listwy wtryskowej puszczamy przewodem od pochłaniacza par paliwa (pochłaniacz wywalamy)
- 4 wężyki na przepustnicy po prostu zaślepiamy
- na kompie od 1.1 jedzie jak by chciał a nie mógł
- nie da się wepchnąć nowego silnika nie wyjmując skrzyni
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak
Koszt swapa wyniósł mnie 1400 z nowymi świecami filtrem i olejem
Czas w jakim udało się to zrobić to jakieś 6-8h (z pojechaniem po silnik)
|
barkor napisał/a: | Wuniek napisał/a: | - przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić |
w 1.1 spi też jest plastikowy a nic nie trzeba było wymieniać
Wuniek napisał/a: | kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku |
u mnie kolektor nie chciał wejść, ale to było wtedy kiedy założyłem samą głowicę 1.2 na blok 1.1 (musiałem wyciąć kawałek wygłuszenia), jak zmieniłem silnik na 1.2 to o dziwo silnik jakoś inaczej jest nachylony (bardziej do przodu) i między kolektorem a wygłuszeniem jest jakieś 2cm luzu... dziwne, że u Ciebie nie wszedł, przecież mocowanie silnika i wygłuszenie jest takie samo w 1.1 mpi i spi...
Cytat: | - trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak |
u mnie jest dość daleko od wiatraka...
Wuniek kwestia czy to ja mam taką krzywą budę, że mi wszystko pasowało czy ty masz krzywą, że ci nie pasuje
PS. skąd dorwałeś taki ładny silnik, wygląda jakby miał mały przebieg |
Moglby ktos napisac normalnego posta (w wiekszosci tematow o swapie widze "bylo, szukaj" a innych tematow nie ma ) o swapie z 1.1MPI (duzy komp, normalny) na 1.2MPI 8V 75KM (zwykly komp, "duzy")? Wiazke mam od 900. Jak to polaczyc z wiazka 1.1mpi?
Lista tematow z ktorych nic nie wynika (1.1mpi->1.2mpi):
-Ten temat
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=15184&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=12212&start=0
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=1963&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=5621&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=1392&start=0 |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29-10-2010, 01:06
Bolid: SC |
|
|
[quote="TVC"]tak zeby rozwiac watpliowsci o co chodzi z kompami 1.2 duzym i malym
duzy
malu
quote]
Obydwa kompy sa takie same.(chyba coś zle pokopiowales)
Nigdy nie ciolem przy robieniu 1,1SPI na 1,2 MPI i dzialalo. |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 29-10-2010, 13:50
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
wlasnie 4xtrim nie sa takie same te z 1 linku wsadzali do 1995 albo 1996 roku generalnie bez immo sa (ECOL oznaczenie, pin 26 trzeba ciąc - być może przy swapie z 1.1 nie ma problemu z uciekającym prądem, przy 900 takie cos wystepuje), te drugie szly pozniej
mam taki i taki w domu zrobie foty i wrzuce |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30-10-2010, 22:28
Bolid: SC |
|
|
W "ECOLU" nie ma też chyba podstawki pod chipsa.Jest na stałe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2010, 23:22
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
nie ma potwierdzam! |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
schindler
nówka sztuka ;)
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 03-11-2010, 18:45
Bolid: seicento sporting 1.216v |
|
|
1.2 16v jest bardziej awaryjna jesli sie urwie pasek to macie "po ptokach" silnik praktycznie do wymiany juz nie mowie o tej klawiaturze .. co w 1.2 8v jest nie do pomyślenia wyjdzie sie na pewno z tego lepiej niz 16v |
_________________ Schindler |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 05-11-2010, 21:48
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
Ja mam pytanie do tych co wsadzili orginal 1.2 MPI 8V 75KM jak jest u nich z przegrzewaniem.
Ja miałem 900 ale podobno w 1.1 jest ta sama chłodnica i wszystko gra, ale niestety u mnie bardzoooo się grzeje silnik. W lato praktycznie po 15 min zaświeca mi się kontrolka oleju na wolnych obrotach a wskaźnik pokazuje 100 C. Teraz jak jest chłodniej już się nie świeci kontrolka bo włączam ogrzewanie więc jest większy obieg ale 90C wyciąga i tak po max 3km.
Czy ktoś też tak miał i jak temu zaradzić, czy jakaś inna chłodnica w miarę pasuje? |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 05-11-2010, 22:31
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
homzic
kumaty jestes to pokombinuj
nie napisałeś kiedy włacza ci sie wentylator ? wiec podaje wszytkie mozliwosci
1/termostat
2/słaba pompa wody (korozja zzarała lopatki)
3/zasyfiona chłodnica
4/popierdzielone rury od wody
5/UPG
ad 1. wyjmij termostat i sprawdz jak jest bez
ad 2. pompe zmieniałeś ?? sa dwa gatunki maja
ad 3. chłodnica moze byc zasyfiona od zewnatrz (i z reguly jest) jak i zapchana w srodku
ad 4 no to sam sie zastanów
ad 5 spaliny w ukłądzie chłodzenia - płyn sie nie burzy ? nie smierdzi spalinami ?
poza wszytkim nie podoba mi sie to swiecenie kontrolki, sa silniki ktore pracuja w rezimie 93 stopni i zadne swiecenie kontrolki jak silnik ma 105 stopni nie powinno nastepowac
wmotocyklach chlodzonych powietrzem silnik ma praktycznie zawsze 120 stopni i cisnienei oleju nie spada sprawdzałeś jakie masz luzy na ułożyskowaniu wałka rozrzadu ? |
|
|
|
 |
homzic
nówka sztuka ;)
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 40 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 05-11-2010, 22:45
Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V |
|
|
no więc trochę doprecyzuję (mea culpa)
Termostat raczej dobry bo dolna rura chłodnicy się grzeje więc sie otwiera, chociaż tak teraz sobie pomyślałem, że może nie otwiera się do końca. To do ponownego sprawdzenia.
Wentylator otwiera prawidłowo przy około 98C.
Własnie najbardziej nurtuje mnie pompa bo tej nie zmieniałem.
Chłodnica, nie czyszczona, poszukam gdzieś tematów w tej kwestii żeby tu nie robić śmietnika
Punkt 4 na bank dobrze
P5 nie widzę zmian w płynie
Jeszcze chciałbym aby ktoś własnie mający ten silnik z taką chłodnicą potwierdził że nie ma z tym problemu. Bo bez sensu jest branie się za jakieś naprawy jak wydajność chłodnicy z góry do dupy.
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
NERWUSS
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 47 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 05-11-2010, 22:54
Bolid: VW->to jest to :D |
|
|
homzic napisał/a: |
Jeszcze chciałbym aby ktoś własnie mający ten silnik z taką chłodnicą potwierdził że nie ma z tym problemu. Bo bez sensu jest branie się za jakieś naprawy jak wydajność chłodnicy z góry do dupy. |
ja mam taki zestaw u siebie i nie ma żadnego problemu z przegrzewaniem się temostat nowy pompa nowa chłodnica i wentylator sprawne |
_________________
 |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 11-11-2010, 18:48 MAP sensor
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
panowie
pod 1,2 8v MAP sensor od 1,2 czy zostawic stary od 1,1 ?? |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-11-2010, 19:33
Bolid: SC |
|
|
A jest inny?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 11-11-2010, 20:38
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
czasami w palio nie było innego ?? |
|
|
|
 |
4Xtrim
Nałogowiec
Pomógł: 8 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 159 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:44
Bolid: SC |
|
|
100kpa ma byc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2010, 08:16
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
z 900 tez pasuje hahah |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|