FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
Zelot 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 154
Skąd: 3miasto
Wysłany: 28-10-2010, 22:28   
   Bolid: Fiat 600 Van 1.2 8V MPI '07


Przeczytalem wiekszosc tematow o swapie z 1.1mpi na 1.2mpi 8v 75km. Nie ma jednoznacznych odpowiedzi co zmieniac a co nie (jeden napisze posta a po nim 10 go neguje). Przyklad:
Wuniek napisał/a:
wracając do swapa z 1.1mpi na 1.2 kilka wskazówek:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić
- kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku
- map sensor albo przerabiamy (tak jak ja) albo kupujemy taki zewnętrzny
- pająk od chłodnicy pasuje średnio bo rurka z bloku wychodzi pod innym kontem
- warto mieć linkę gazu bo ta od mpi ledwo starcza i trzeba ja przerabiać
- alternator i rozrusznik pasują bez problemu
- powrót z listwy wtryskowej puszczamy przewodem od pochłaniacza par paliwa (pochłaniacz wywalamy)
- 4 wężyki na przepustnicy po prostu zaślepiamy
- na kompie od 1.1 jedzie jak by chciał a nie mógł
- nie da się wepchnąć nowego silnika nie wyjmując skrzyni :(
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak

Koszt swapa wyniósł mnie 1400 z nowymi świecami filtrem i olejem
Czas w jakim udało się to zrobić to jakieś 6-8h (z pojechaniem po silnik)

barkor napisał/a:
Wuniek napisał/a:
- przewód do serwa trzeba wymienić bo w mpi jest plastikowy i nic z tym nie idzie zrobić


w 1.1 spi też jest plastikowy a nic nie trzeba było wymieniać :roll:

Wuniek napisał/a:
kolektor od punto nie wlezie o ile nie wywalimy wygłoszenia lub nie przerobimy tak jak ja wyjścia na serwo żeby było z boku


u mnie kolektor nie chciał wejść, ale to było wtedy kiedy założyłem samą głowicę 1.2 na blok 1.1 (musiałem wyciąć kawałek wygłuszenia), jak zmieniłem silnik na 1.2 to o dziwo silnik jakoś inaczej jest nachylony (bardziej do przodu) i między kolektorem a wygłuszeniem jest jakieś 2cm luzu... dziwne, że u Ciebie nie wszedł, przecież mocowanie silnika i wygłuszenie jest takie samo w 1.1 mpi i spi...

Cytat:
- trzeba wykorzystać takie kolanko pod czujnik ciśnienia oleju(ten z 1.1) bo będzie haczyć o wiatrak

u mnie jest dość daleko od wiatraka...

Wuniek kwestia czy to ja mam taką krzywą budę, że mi wszystko pasowało czy ty masz krzywą, że ci nie pasuje :-P

PS. skąd dorwałeś taki ładny silnik, wygląda jakby miał mały przebieg :shock:


Moglby ktos napisac normalnego posta (w wiekszosci tematow o swapie widze "bylo, szukaj" a innych tematow nie ma :lol: ) o swapie z 1.1MPI (duzy komp, normalny) na 1.2MPI 8V 75KM (zwykly komp, "duzy")? Wiazke mam od 900. Jak to polaczyc z wiazka 1.1mpi?

Lista tematow z ktorych nic nie wynika (1.1mpi->1.2mpi):
-Ten temat
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=15184&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=12212&start=0
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=1963&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=5621&highlight=swap+1.2+mpi
-http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=1392&start=0
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29-10-2010, 01:06   
   Bolid: SC


[quote="TVC"]tak zeby rozwiac watpliowsci o co chodzi z kompami 1.2 duzym i malym


duzy

malu

quote]

Obydwa kompy sa takie same.(chyba coś zle pokopiowales)
Nigdy nie ciolem przy robieniu 1,1SPI na 1,2 MPI i dzialalo.
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 29-10-2010, 13:50   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


wlasnie 4xtrim nie sa takie same :P te z 1 linku wsadzali do 1995 albo 1996 roku generalnie bez immo sa (ECOL oznaczenie, pin 26 trzeba ciąc - być może przy swapie z 1.1 nie ma problemu z uciekającym prądem, przy 900 takie cos wystepuje), te drugie szly pozniej

mam taki i taki w domu zrobie foty i wrzuce
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30-10-2010, 22:28   
   Bolid: SC


W "ECOLU" nie ma też chyba podstawki pod chipsa.Jest na stałe.
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 30-10-2010, 23:22   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


nie ma potwierdzam!
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
schindler 
nówka sztuka ;)

Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 9
Skąd: gliwice
Wysłany: 03-11-2010, 18:45   
   Bolid: seicento sporting 1.216v


1.2 16v jest bardziej awaryjna jesli sie urwie pasek to macie "po ptokach" silnik praktycznie do wymiany juz nie mowie o tej klawiaturze .. co w 1.2 8v jest nie do pomyślenia wyjdzie sie na pewno z tego lepiej niz 16v
_________________
Schindler
 
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-11-2010, 21:48   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


Ja mam pytanie do tych co wsadzili orginal 1.2 MPI 8V 75KM jak jest u nich z przegrzewaniem.
Ja miałem 900 ale podobno w 1.1 jest ta sama chłodnica i wszystko gra, ale niestety u mnie bardzoooo się grzeje silnik. W lato praktycznie po 15 min zaświeca mi się kontrolka oleju na wolnych obrotach a wskaźnik pokazuje 100 C. Teraz jak jest chłodniej już się nie świeci kontrolka bo włączam ogrzewanie więc jest większy obieg ale 90C wyciąga i tak po max 3km.
Czy ktoś też tak miał i jak temu zaradzić, czy jakaś inna chłodnica w miarę pasuje?
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 05-11-2010, 22:31   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


homzic
kumaty jestes to pokombinuj

nie napisałeś kiedy włacza ci sie wentylator ? wiec podaje wszytkie mozliwosci

1/termostat
2/słaba pompa wody (korozja zzarała lopatki)
3/zasyfiona chłodnica
4/popierdzielone rury od wody
5/UPG
ad 1. wyjmij termostat i sprawdz jak jest bez
ad 2. pompe zmieniałeś ?? sa dwa gatunki maja
ad 3. chłodnica moze byc zasyfiona od zewnatrz (i z reguly jest) jak i zapchana w srodku
ad 4 no to sam sie zastanów
ad 5 spaliny w ukłądzie chłodzenia - płyn sie nie burzy ? nie smierdzi spalinami ?

poza wszytkim nie podoba mi sie to swiecenie kontrolki, sa silniki ktore pracuja w rezimie 93 stopni i zadne swiecenie kontrolki jak silnik ma 105 stopni nie powinno nastepowac
wmotocyklach chlodzonych powietrzem silnik ma praktycznie zawsze 120 stopni i cisnienei oleju nie spada sprawdzałeś jakie masz luzy na ułożyskowaniu wałka rozrzadu ?
 
 
homzic 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 05-11-2010, 22:45   
   Bolid: Sei 900 @ 1.2 @ 1.4 16V


no więc trochę doprecyzuję (mea culpa)

Termostat raczej dobry bo dolna rura chłodnicy się grzeje więc sie otwiera, chociaż tak teraz sobie pomyślałem, że może nie otwiera się do końca. To do ponownego sprawdzenia.
Wentylator otwiera prawidłowo przy około 98C.

Własnie najbardziej nurtuje mnie pompa bo tej nie zmieniałem.

Chłodnica, nie czyszczona, poszukam gdzieś tematów w tej kwestii żeby tu nie robić śmietnika

Punkt 4 na bank dobrze
P5 nie widzę zmian w płynie


Jeszcze chciałbym aby ktoś własnie mający ten silnik z taką chłodnicą potwierdził że nie ma z tym problemu. Bo bez sensu jest branie się za jakieś naprawy jak wydajność chłodnicy z góry do dupy.

Dzięki za pomoc
 
 
 
NERWUSS 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 47
Skąd: Ząbki
Wysłany: 05-11-2010, 22:54   
   Bolid: VW->to jest to :D


homzic napisał/a:

Jeszcze chciałbym aby ktoś własnie mający ten silnik z taką chłodnicą potwierdził że nie ma z tym problemu. Bo bez sensu jest branie się za jakieś naprawy jak wydajność chłodnicy z góry do dupy.


ja mam taki zestaw u siebie i nie ma żadnego problemu z przegrzewaniem się :) temostat nowy pompa nowa chłodnica i wentylator sprawne
_________________

 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 11-11-2010, 18:48   MAP sensor
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


panowie
pod 1,2 8v MAP sensor od 1,2 czy zostawic stary od 1,1 ??
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-11-2010, 19:33   
   Bolid: SC


A jest inny?? :cool:
_________________

 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 11-11-2010, 20:38   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


czasami w palio nie było innego ??
 
 
4Xtrim 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Rybnik
Wysłany: 11-11-2010, 21:44   
   Bolid: SC


100kpa ma byc.
_________________

 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 12-11-2010, 08:16   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


z 900 tez pasuje hahah
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum