jak podłączyć światła led do jazdy dziennej...? |
Autor |
Wiadomość |
anathema4
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 677 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-04-2011, 19:19
Bolid: Był SC 1.1SPI. Jest Panda II 1.2 Dynamic. |
|
|
raq22100 napisał/a: | Bez przesady. Jest dopuszczana wersje z zapalonymi postojówkami jak i bez. |
Tylko w momencie gdy chciało by się użyć samych postojówek to DRL też będą świeciły... Pan policjant prosi o włączenie samych świateł postojowych a tu zonk bo świecą się i dzienne i postojowe, czyli auto zostanie poniekąd pozbawione świateł postojowych a to już raczej jest mandat.
Torrence napisał/a: | Właśnie. Jak to jest. Bo niby powinny gasnąć w momencie zapalenia pozycyjnych. Ale np nowe Audi czy jakies inne nowe samochody z ledami mają normalnie włączone ledy w nocy, mimo świateł mijania. |
Wydaje mi się, że jeśli auto ma homologację i posiada DRL w lampie zespolonej, zamontowane fabrycznie to do tego już nikt się nie przyczepi. |
_________________ Być latarnią dla innych... |
|
|
|
 |
raq22100
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 23 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 17-04-2011, 19:22
Bolid: Seicento 900 '01 & Honda Civic 1.4 iS '99 |
|
|
@UP
Masz racje, mi chodziło i palenie się świateł pozycyjnych z tyłu. Z przodem masz racje, ale mysle że mandatu by nie dostał, bo samochód nie był by wtedy nie doświetlony tylko był by oświetlony aż nad to wymagane. |
|
|
|
 |
babello
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 11 Skąd: Szklarska Poręba
|
Wysłany: 17-04-2011, 21:33
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI Hobby |
|
|
wymogi formalne ogarnięte. Ciastek podał przykład podłączenia pod pozycyjne. A mi chodziło, jak to zrobić, żeby po zapłonie zapalały się ledy, a po przekręceniu na pozycyjne ledy gasły. |
_________________
http://www.speedshare.org...p?id=BC232D7211
Instrukcja do seja ! |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-04-2011, 21:40
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
tak właśnie napisałem przewód sterujący jest to przewód który wyłącza pozycyjne po podaniu 12+ na niego trochę czytania ze zrozumieniem proszę |
_________________ był Sej 899 sx jest Golf4 1.9TDI AJM |
|
|
|
 |
raq22100
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 23 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-04-2011, 16:39
Bolid: Seicento 900 '01 & Honda Civic 1.4 iS '99 |
|
|
Jeżeli masz ukałd do tego przystosowany, jeśli nie, to musisz się wpiąć w stacyjkę, albo np. w zasilanie pompy, cokolwiek gdzie jest + na zapłonie. Dać przekaźnik, spięty z pozycjami, a za nim stabilizator i ledy.
pzdr, |
|
|
|
 |
Adamski
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 18 Skąd: Ostrów Wielkp.
|
Wysłany: 18-04-2011, 19:55
Bolid: seicento |
|
|
się podepnę
oglądałem ostatnio zestawy DRL za około 150 zeta, zintegrowane ze sterownikiem;
podłączenie jest banalnie proste: plus po stacyjce, minus na masę, sterowanie łaczymy z plusem świateł pozycyjnych, żadnego stabilizatora nie potrzeba bo są przystosowane często do pracy w zakresie napięć 12-24V
Zresztą i tak bym nie dawał stabilizatora do świateł przystosowanych do napięcia tylko 12V - diody nie są aż tak wrażliwe na podwyższone napięcie jak się wszystkim wydaje (producent pisząc, że lampy są na 12v ma przecież świadomość, że w instalcji samochodowej jest troszkę wyższe napięcie ~14,5V)
homologacja na kloszu musi być wybita: E4 (lub inna cyfra) i RL 00 (za napis DRL bez dodatkowego RL zaliczymy mandacik).
tańsze światła bez sterownika nie robią problemu - wystarczy zwykły przekaźnik (małej mocy)+dioda prostownicza połączona równolegle z uzwojeniem przkaźnika (wygaszenie indukowanych napięć)+ taka sama dioda wpięta między plusem z postojówek do zasilenia przekaźnika (nie jest konieczna, ale ja wolę ją zastosować)
pozdrawiam
ps, zapomniałem o bezpieczniku - licho nie śpi |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2011, 20:37
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
Adamski, i tu sie mylisz bo DRL i RL jest zamienne a co do wrażliwości to byś sie zdziwił... bo te zestawy do 150pln nie zawsze mają "zapas" miałem przykład na własne oczy jak sie spaliły na 13V... więc wole dmuchać na zimne wydając 10zł na stabilizator i mieć dalej lampki warte >150zl aniżeli stracić te 150pln |
_________________ był Sej 899 sx jest Golf4 1.9TDI AJM |
|
|
|
 |
Verchi
Nałogowiec

Pomógł: 30 razy Wiek: 37 Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 524 Skąd: LBN
|
Wysłany: 18-04-2011, 21:30
Bolid: SCS 1.4 16V |
|
|
Ledy mają zapalać się po stacyjce, gasnąć po zapaleniu postojowych. Jak same ledy świecą to nic prócz nich NIE MOŻE SWIECIĆ. Jak Was policeman zatrzyma to może kazać włączyć SAME LEDY albo same postojówki itd. |
_________________ Borki 2010 #100
Sypniewo 2011 #100
Najszybszy sej w mieście |
|
|
|
 |
Adamski
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 18 Skąd: Ostrów Wielkp.
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:05
Bolid: seicento |
|
|
pozwole sobie się niezgodzić z kolegą - ktoś wcześniej przytoczył wykładnie prawną przecież;
światła do jazdy dziennej powinny zapalać się po uruchomieniu silnika (dopuszczalne jest po przekręceniu stacyjki)i samoczynnie muszą się wyłaczać po wyłaczeniu silnika, nie mogą się świecić razem ze światłami mijania i drogowymi (z wykluczeniem 'migania długimi'), dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy przed grudniem bodajże 2009 roku (teraz nie pamiętam dokładnie) dopuszcza się działanie świateł do jazdy dziennej razem z pozycyjnymi, po tej dacie już nie (ustawodawca 'poszedł na rękę' posiadaczom takich aut, żeby nie musieli przerabiać instalacji elektrycznej pojazdu).
Niemniej naturalne wydaje się, że ktoś, kto zakłada takie światła i robi to świadomie, to nie po to, by zrobić z samochodu choinkę tylko po to by faktycznie wykorzystać ich atuty w oszczędzaniu prądu (lampy, żarówki, altek, aku....) i nie podłączy ich razem ze światłami postojowymi... |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:28
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
Dopuszcza sie działanie jedynie z pozycyjnymi!! jeżeli zapalisz w nocy mijania to ledy muszą być zgaszone... zgodnie z warunkami technicznymi dla pojazdów. bo mimo że są malutkie to dają po oczach dość trochę... |
_________________ był Sej 899 sx jest Golf4 1.9TDI AJM |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:36
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
A dzisiaj widziałem jak koleś miał LEDy i jak włączał kierunkowskaz to mu migały razem z kierunkami |
_________________  |
|
|
|
 |
mlodysc
nówka sztuka ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:38
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
często spotykam delikwentów którzy mają włączone mijania i ledy w nocy bo maja wybite na kloszu RL00 i A02 |
|
|
|
 |
Ciastek
Bywalec
Pomógł: 12 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 88 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:38
Bolid: GOLF4 1.9TDI AJM |
|
|
Torrence, a migały na biało?? czy na pomarańczowo ?:P
Młodysc jeśli mają A02 to powinny w momencie właczenia mijania trochę sie ściemniać z tego wiem:P |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:44
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Własnie one migały na przemian z kierunkiem. Tzn jak kierunek świecił to one gasły i odwrotnie, i tak w kółko Bez sensu :d |
_________________  |
|
|
|
 |
mlodysc
nówka sztuka ;)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 43 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 18-04-2011, 22:45
Bolid: seicento 0,9 |
|
|
niby powinny ale to ich ściemnianie to taki pic na wode bo i tak pierwsze co ci sie rzuca w oczy i po oczach to ledy |
|
|
|
 |
|