Montaż centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:15
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
Cytat: | Czyli jak kupię fabryczną instalację to wystarczy ten sterownik radiowy wpiąć w centralkę? |
TAK
ghost_ napisał/a: | Jedyny plus z fabrycznego CZ bedziesz miał taki, że jak otworzysz swoje drzwi rączką, to drugie też się otworzą - a w tym zestawie CZ + ALARM takie coś nie może wystąpić (dlatego robię sobie przycisk zamykania/otwierania drzwi - też zawsze chciałem taki bajerek miec w aucie ) |
|
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:23
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
luki55 napisał/a: | ghost_ napisał/a:
Jedyny plus z fabrycznego CZ bedziesz miał taki, że jak otworzysz swoje drzwi rączką, to drugie też się otworzą - a w tym zestawie CZ + ALARM takie coś nie może wystąpić (dlatego robię sobie przycisk zamykania/otwierania drzwi - też zawsze chciałem taki bajerek miec w aucie )
|
Źle mówię |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 11-05-2011, 20:40
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
ghost_ napisał/a: | Źle mówię |
Nie wiem co w ogóle miałeś na myśli :d |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 11-05-2011, 21:48
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
A więc jakże się ciesze, że mogę moją myśl rozwinąć jaśniej
Mianowicie:
Centralny zamek w postaci seryjnej (oryginalny fiatowski) jest tak skonstruowany, że otwarcie jednych drzwi skutkuje otwarciem drugim (w końcu tak działa CZ chyba w większości brandowanych marek )
Centralny zamek w zestawie z alarmem, który ja posiadam a Torrence chciał/chce zakupić nie ma tak zaawansowanych siłowników jak oryginalny fiatowski CZ.
Siłowniki z tego zestawu ALARM + CZ to nic więcej jak jedynie mechaniczne "w dół" / "w górę", bez żadnych krańcówek (tak mi się wydaje), a to czy CZ "wie", że drzwi są zamknięte/otwarte wie z bliżej nieznanych mi powodów (na pewno w siłownikach nie ma krańcówek)
Biorąc pod uwagę, że zamki do CZ fiatowskiego posiadają całą potrzebną elektrykę, posiadają też krańcówki "otwarte" / "zamknięte" (bądź "zamknij" / "otwórz") - i dlatego gdy otwieramy drzwi (bolec w górę) krańcówka w fabrycznym CZ fiatowskim "daje znać" centralce, ze drzwi są otwarte i drugie też powinny być otwarte (idea centralnego zamka ) czego w siłownikach uniwersalnych, takich jakie ja mam w CZ + ALARMie i z aukcji, którą przedstawił Torrence nie da się zrobić
Dlatego ja sobie w tym celu przycisk zamknij/otwórz robię
Poprawcie mnie, jeżeli gdzieś zrobiłem błąd |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
luki55
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Paź 2007 Posty: 262 Skąd: Bolęcin
|
Wysłany: 12-05-2011, 07:25
Bolid: Seicento 1.1 MPI Actual 2004, FSO 125p 1986 |
|
|
ghost_ napisał/a: | Torrence napisał/a: | No bez urazy, ale taki tępy to chyba nie jestem, żeby kilku kabelków nie umieć podpiąć. Instrukcje do tego dają przecież |
Nie wątpię, że umiesz ale ja też myślałem "zrobię sam jak będę miał więcej czasu" ale tam paru kabelków nie ma ;D tylko paręnaście
no ale jak czujesz się w tym temacie mocny no to dlaczego nie samemu
Dodam jeszcze, że zawsze warto mieć ten alarmik mimo wsio Nigdy nie wiadomo czy później nie będziemy żałować, że jednak nie załatwiliśmy sobie alarmu z odcięciem zapłonu, no ale wtedy może być za późno - może wyolbrzymiam to, ale osobiście wole dmuchać na zimne zawsze (poza tym zawsze chciałem alarm w aucie )
Jedyny plus z fabrycznego CZ bedziesz miał taki, że jak otworzysz swoje drzwi rączką, to drugie też się otworzą - a w tym zestawie CZ + ALARM takie coś nie może wystąpić (dlatego robię sobie przycisk zamykania/otwierania drzwi - też zawsze chciałem taki bajerek miec w aucie )
Wiem dużo piszę ale cóż ;D Pasja to pasja |
No więc fiatowski zamek posiada dwa siłowniki (powiedzmy master) oba mają po 5 przewodów 2 zasilające do siłownika oraz pozostałe 3 do odpowiedniego podawania masy raz na zamknij, a raz na otwórz (czyli taki przełącznik).
W zestawie z aukcji są dwa siłowniki (2-przewodowe, sleave) więc przy otwieraniu zamka kluczykiem w drzwiach otwieramy tylko jeden. Musiałby być choć jeden siłownik master który podawałby informację do centralki czy drzwi zostały otwarte czy zamknięte. Oczywiście, że te siłowniki nie posiadają "krańcówek" wkładając kluczyk do zamka przestawiamy je mechanicznie i nie podajemy żadnej informacji centralce.
Natomiast otwierając pilotem otwieramy dwoje drzwi. Te siłowniki dwuprzewodowe są, sterowane na przemian +12V i GND. Ten komplet po prostu nie jest przystosowany do otwierania/ zamykania ( włączania/wyłączania alarmu) z kluczyka w drzwiach. Tylko w przypadkach awaryjnych można otworzyć zamknąć ręcznie osobno drwi.
O to Ci chodziło tak?
I Jak przekręcasz kluczyk w drzwiach (np. zamykasz) to alarm Cię się nie uzbraja tak? i drugie drzwi pozostają otwarte.
Istnieje jeszcze jedna kwestia dotycząca np. kompletu fabrycznego zamka i dokupionej centralki radiowej. Otóż centralka radiowa nie jest zsynchronizowana z centralką istniejącą. Co to oznacza? Zamykając/ otwierając samochód na pilota podajemy impuls masy na odpowiednie wejście centralki fabrycznej ale w momencie gdy np. zamkniemy auto z pilota i otworzymy z kluczyka w drzwiach to centralka radiowa nie rozpozna czy drzwi są zamknięte czy otwarte (bo nie posiada ona wejść o tym informujących) i jeśli później znowu chcielibyśmy zamknąć z pilota to nie zamkniemy trzeba najpierw w plocie nacisnąć przycisk otwierania, a później zamykania). Dla kogoś kto cały czas korzysta z pilota to nie ma znaczenia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 12-05-2011, 15:36
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
luki55 napisał/a: | O to Ci chodziło tak?
I Jak przekręcasz kluczyk w drzwiach (np. zamykasz) to alarm Cię się nie uzbraja tak? i drugie drzwi pozostają otwarte. |
TAK
luki55 napisał/a: | Dla kogoś kto cały czas korzysta z pilota to nie ma znaczenia. |
Dlatego też zdecydowałem się na zestaw z siłownikami dwuprzewodowymi Bo uwielbiam otwierać/zamykać pilotem
Tak jak wspomniałeś, z zamków i kluczyka korzystam awaryjnie i jeżeli muszę (co jeszcze mi się nie zdarzyło - poprawka, zdarzyło: uzbrajając alarm szczególnie w wilgotne dni (ostry deszcz/zima/roztopy), momentalnie wariował z powodu wody, która robiła zwarcie na krańcówce maski, wtedy manualnie zamykam auto kluczykiem i mam nieuzbrojny alarm wtedy)
I jeden zestaw fabrycznego CZ i drugi ALARM + CZ ma swoje plusy i minusy - decyzja należy do Ciebie Torrence |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 24-05-2011, 21:31
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Zaraz szału dostanę. Powiedzcie mi jak zdjąć tą cholerną korbkę od podnoszenia szyby?
Czytałem te tematy. I wszyscy piszą, żeby włożyć śrubokręt i powinno wyskoczyć zabezpieczenie. Tylko kurde wkładałem już na milion różnych sposobów i nic nie chce wyjść. Siedziało jak siedzi. Z drugiej strony tak samo. A nie chcę urwać tych korbek. W którym to dokładnie jest miejscu?
I w końcu kupiłem CZ z pilotami |
_________________  |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:13
Bolid: fiat seicento |
|
|
Torrence napisał/a: | Zaraz szału dostanę. Powiedzcie mi jak zdjąć tą cholerną korbkę od podnoszenia szyby?
Czytałem te tematy. I wszyscy piszą, żeby włożyć śrubokręt i powinno wyskoczyć zabezpieczenie. Tylko kurde wkładałem już na milion różnych sposobów i nic nie chce wyjść. Siedziało jak siedzi. Z drugiej strony tak samo. A nie chcę urwać tych korbek. W którym to dokładnie jest miejscu?
I w końcu kupiłem CZ z pilotami |
Tak jak piszą , najlepiej wąski mały płaski śrubokręt ,możesz se pomóc drugim podobnym( do podtrzymania tej zawleczki) najgorszy pierwszy raz,odegnij lekko plastikowy pierścień,ugnij trochę tapicerkę i zobaczysz jak jest osadzony. |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 24-05-2011, 22:19
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Tylko najlepsze jest to, że nie mogę ugiąć tapicerki, sztywna strasznie. Jak lekko podwadzę to widzę tylko kawałki tego materiału co nim jest obita. Jutro ponownie wyruszam na walkę. |
_________________  |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-05-2011, 11:59
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Torrence napisał/a: | Zaraz szału dostanę. Powiedzcie mi jak zdjąć tą cholerną korbkę od podnoszenia szyby?
| Spróbuj ściereczką. Wsuwasz materiał miedzy pierścień a korbkę i kręcisz materiałem.Pomaga tak jak śrubokrętem. Jak dobrze trafisz to zejdzie ten drut omega |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 25-05-2011, 15:05
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Już mi zszedł. Ale żadne zdjęcia w tym temacie nie działają. Czyli montuje siłownik tak, żeby litera Z była obrócona 90 stopni w lewo. Czyli siłownik ma być niżej. A ten drucik do podnoszenia cięgna? Ona ma iśc pod tą obudową? I ma być go widać przez tą dziurkę z gumową zaślepką? Dobrze rozumuję? W ogóle to dostałem jakiś nikompletny zestaw śrubek. Bo nie mam czym przykręcić tej blaszki do karoserii. |
_________________  |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 25-05-2011, 19:49
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
Torrence napisał/a: | Już mi zszedł. Ale żadne zdjęcia w tym temacie nie działają. Czyli montuje siłownik tak, żeby litera Z była obrócona 90 stopni w lewo. Czyli siłownik ma być niżej. A ten drucik do podnoszenia cięgna? Ona ma iśc pod tą obudową? I ma być go widać przez tą dziurkę z gumową zaślepką? Dobrze rozumuję? W ogóle to dostałem jakiś nikompletny zestaw śrubek. Bo nie mam czym przykręcić tej blaszki do karoserii. |
Wg mnie obojętnie jak usadowisz siłownik i "przedłużenie" byleby zamykały i otwierały zamek poprawnie. Ja wiem, że na pewno elektryk, który mi robił ALARM + CZ tego wg instrukcji nie montował
O ile dobrze pamiętam, to siłownik u mnie jest zamontowany mniej więcej w tej samej linii co zamek (może trochę pod kątem jest cięgno) - jak będę za niedługo usztywniał szyby (żeby się nie kolybały na lewo i prawo ) to porobię fotki |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 25-05-2011, 19:54
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Ta instrukcja to się do niczego nie nadaje, przynajmniej u mnie. Założylem tak, że jest z pod zamkiem siłownik. na razie się otwiera. zobaczymy co z tego wyjdzie. |
_________________  |
|
|
|
 |
Torrence
Nałogowiec

Pomógł: 29 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 743 Skąd: WPN/WD
|
Wysłany: 26-05-2011, 09:32
Bolid: ?koda Fabia |
|
|
Gdzie popełniłem błąd przy montażu i jak temu zaradzić? Otóż Centralny mi się automatycznie mi się uzbraja po 30 sekundach. Dość głupie rozwiązanie, a nie chciałbym żeby przytrafiła mi sie taka sytuacja, że zatrzaśnie mi kluczyki w środku.
Nie podłączałem jeszcze kierunków, ale to chyba nie jest wina kierunków?
Tutaj załączam schemat jaki dostałem:
I co oznacza przy styku 12 "Wyłącznik drzwi"? Gdzie ja mam to podłączyć? Czyli w ten kabel ze styku 12 mam wstawić zwykły wyłacznik, a dalej pociągnąć do masy? I to będzie działało tak, że jak będzie zwarty to zamknie drzwi, a jak rozwarty to otworzy? Dobrze rozumuję? Czy nie za bardzo?
I Czy kierunkowskazy muszę podłączać przez przekaźniki? Czy wystarczy tylko kabel poprowadzić tak jak jest na schemacie?
Z góry dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-05-2011, 10:51
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Torrence napisał/a: | Gdzie popełniłem błąd przy montażu i jak temu zaradzić? Otóż Centralny mi się automatycznie mi się uzbraja po 30 sekundach. Dość głupie rozwiązanie, a nie chciałbym żeby przytrafiła mi się taka sytuacja, że zatrzaśnie mi kluczyki w środku. | Uzbraja się po 30 sekundach? Nawet jak siedzisz w środku i wyłączysz silnik? To coś nie tak. Automatyczne uzbrajanie mam też .Z tym że ja mam centralkę alarmu do tego jeszcze. Też po 30 sekundach ale tylko wtedy jak np przypadkiem nacisnę na pilota i zamki się otworzą lecz nie otworze drzwi i sygnał otwarcia drzwi nie pójdzie do centralki wtedy po pól minuty zamki się zaryglują. To dobrze. Ale czy u Ciebie na pewno zamykają się jak jesteś z kluczykami wewnątrz. Może masz tzw funkcje komfort ale to inny system i musiałbyś gmerać kluczykiem. Kierunki nie maja tu nic do rzeczy. Zamknij pilotem zamek następnie otwórz zamek i nie otwieraj drzwi . sprawdź czy sam się uzbroi wtedy .Przy styku 12 centralki masz wyraźnie napisane wyłącznik drzwi czyli ten w aucie. Nie możesz dawać innego zwykłego bo musi dostać sygnał w momencie kiedy drzwi się otwierają. Zapewne tu jest przyczyna . Podepnij pod drzwiowy wyłącznik i pewno będzie ok. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|