FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak wspomagania po wymianie akumulatora
Autor Wiadomość
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 13:46   Brak wspomagania po wymianie akumulatora
   Bolid: seicento


Witam.
Moja kobieta posiada fiata seicento 1.1 z 2006r. Przyszły mrozy -20 i więcej akumulator 6cio letni i padł, rano był w stanie oddać tylko na tyle mocy by rozrusznik zakręcił możne z 2 sekundy.
Zakupiłem nowy aku o takich samych parametrach jak poprzedni.
Po nierównej walce z wymiana aku(Wariujący alarm i troszkę mało miejsca + zapieczone 2 nakrętki na przewodach idących do dodatniej klemy) w końcu się udało. Oczywiście oczyściłem klemy i posmarowałem.
Pomimo tygodniowego pobytu sejczka na ostrych mrozach z nowym aku rozrusznik zakręcił bezproblemowo i autko odpaliło. Ucieszony wybiegłem z autka aby zamknąć maskę i pozbierać narzędzia, po wyskrobaniu szyb wsiadam a tu niespodzianka.
Na desce świeci się kontrolka z symbolem kierownicy ;/ Wspomagania brak.
Z tego co wiem to wspomagania jest w pełni elektryczne, pojeździłem autkiem aby rozgrzać w myśli ze może coś się zamroziło. Ale niestety nic to nie dało. W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.
Czy jestem w stanie zrobić coś sam ?
Da się jakoś odczytać samemu błędy które sygnalizuje kontrolka ?
I czy jest możliwe żeby przy wymianie aku coś zepsuć i wspomaganie padło od tego ?(bo już na mnie są podejrzenia)
I najważniejsze, czy autkiem z niesprawnym wspomaganiem można się normalnie poruszać? Oprócz ze trochę ciężej kreci się kierownica są jeszcze jakieś negatywne skutki ?

Dodam ze oczywiście zmierzyłem ładowanie i na zapalonych światłach+ dmuchawa nie spada poniżej 14v

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 03-02-2012, 14:06   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Jagger napisał/a:
W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.

Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2012, 14:09   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Moduł wspomagania (wiązka elektryczna)ma pewnie jakiś bezpiecznik ale to raczej nie będzie to.Kodów nie odczytasz to nie są kody błyskowe tylko sygnalizuje awarię . Tak myślę czy czasami układ nie wyłączył się wskutek dużego spadku napięcia z powodu zużytego akumulatora. Spróbuj odłączyć klemę na pół godzinki i załóż z powrotem. Tyle możesz zrobić sam.Prędkościomierz działa?Pytam bo do tego układu brany jest też sygnał z prędkości samochodu.Później pozostaje podłączenie pod komputer ale chyba da radę zwykłym interfejsem KKL i programem Fiat Ecu Scan.Może ktoś na forum ma w okolicy, popytaj.Za samo podpięcie mechanicy sporo żądają . I dostaniesz tylko diagnozę co się uszkodziło.Nie zrobiłeś chyba jakiegoś zwarcia?Jak opisywałeś to miałeś problemy z wymianą baterii.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2012, 14:11   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


TheStig napisał/a:
Jagger napisał/a:
W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.

Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć.

TheStig ale Ty tylko na Polskę północna . Na centralną ja mam wyłączność no może kawałeczek Łodzi dostanie Linda ;) . Sory za OT
 
 
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 14:15   
   Bolid: seicento


. Post przez pomyłkę, sory
Ostatnio zmieniony przez Jagger 03-02-2012, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2012, 14:21   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


No niestety Fiaty tylko tester. Ale jak napisał TheStig za tą cenę możesz mieć swój interfejs i być sam sobie panem.Tylko nie wiem czy obsłuży KKL ten system ale pewno tak.Diagnozowałem swoim swojego fiata , pandę i opla też i poszło
 
 
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 14:24   
   Bolid: seicento


macher napisał/a:
Spróbuj odłączyć klemę na pół godzinki i załóż z powrotem

Autko stało 2 dni bez aku.

macher napisał/a:
Prędkościomierz działa?Pytam bo do tego układu brany jest też sygnał z prędkości samochodu.

Tak działa bezproblemowo, Nawet licznik się naprawił i się nie zeruje po odpaleniu samochodu co wcześniej miało miejsce :)

macher napisał/a:
Nie zrobiłeś chyba jakiegoś zwarcia?Jak opisywałeś to miałeś problemy z wymianą baterii.

Nie zrobiłem. Żadną z klem nie dotknąłem innego metalowego elementu.
Mój problem bardziej polegał ze mam duże donie a tam miejsca mało :)


macher napisał/a:
Moduł wspomagania (wiązka elektryczna)ma pewnie jakiś bezpiecznik

A czy posiadasz może informacje gdzie się znajduje taki bezpiecznik od wspomagania ? bo zawsze można sprawdzić żeby coś wykluczyć.

macher napisał/a:
Może ktoś na forum ma w okolicy

Jestem z Bielska Białej, jeśli ktoś posiada takie urządzenie i jest na tyle miły to proszę o kontakt :)
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2012, 14:32   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Bezpieczniki od wspomagania to nr 10 w skrzynce pod deską (górny rząd,pierwszy od prawej) i z tego co pamiętam bezpiecznik 40A przy akumulatorze.
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2012, 14:33   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


O bezpiecznikach wiem tyle że jeżeli masz wyposażenie opcjonalne a takim jest wspomaganie m. innymi to dodatkowy bezpiecznik będzie za akumulatorem .Tylko nie wiem jak w MPI bo opieram swoja wiedzę na silnikach z monowtryskiem.Mimo tego warto tam zerknąć.Gmerałeś z akumulatorem i przewodami. Może tam jest problem.Bezpiecznik dla opcji jest pod nazwą JB2
 
 
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 14:41   
   Bolid: seicento


No właśnie tak teraz patrze w temat z manuałami i centralka znajduje się za aku ? ja jej nie widziałem. Może jest za ta jakby wykładzina? możliwe ze jak poruszałem w tamtym miejscu i wykonywałem nieokrzesane manewry to coś się odłączyło. ;p
Gdzie dokładnie jest ta centralka? jak wyjmę jaszcze raz aku to ja zobaczę ?
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2012, 14:51   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


Centralka jest wewnątrz kabiny.Na przegrodzie czołowej w nogach pasażera.
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 15:00   
   Bolid: seicento


O kurde;/ Widzisz popatrzałem na zdjęcie i myślałem ze widzę kielich ;/
Wiec pomysły znów prysnęły.
Pewnie dziś jeszcze odłączę aku i poszukam czy czegoś nie zmajstrowałem w jego okolicach
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 03-02-2012, 15:21   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Też myślałem że to kielich . I to po stronie kierowcy a to nakładka tunelu centralnego widać . Pisałeś o odkręcaniu przewodów z klemy plusowej. Idź po kablu a trafisz na skrzynkę bezpieczników MAXI FUSE.W SPI skrzynka jest za akumulatorem miedzy aku a tą wykładziną taka mała puszeczka.Widziałeś schemat?Bezpiecznik nr 15 też odpowiada za zasilanie modułu. To też ten sam który zasila pamięć do licznika okresowego i zegarka.A to też szwankowało.Bezpieczniki nr 1 na schemacie zasila tylko diodę w lampce która działa.Zobacz czy przewody które odkręciłeś od klemy mają dobre połączenie - pisałeś o zapieczonych śrubach.
 
 
Jagger 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: bielsko
Wysłany: 03-02-2012, 15:30   
   Bolid: seicento


Kolo 17 będę miał dostęp do sejczka i obadam to co radzicie.
Z licznikiem i zegarkiem to było tak ze zawsze po uruchomieniu silnika licznik sie zerował a godzina była 00;00. Dziś wiele razy odpalałem sejcza i ku mojemu zdziwieniu licznik sie nie zeruje i zegar tez ok.
jedno się naprawiło a drugie nie działa :) natura rzeczy martwych :)
Posprawdzam co mogę i co potrafię +co sugerujecie i odezwę się wieczorem
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2012, 16:31   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


TheStig napisał/a:
Jagger napisał/a:
W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.

Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć.


macher napisał/a:
No niestety Fiaty tylko tester. Ale jak napisał TheStig za tą cenę możesz mieć swój interfejs i być sam sobie panem.Tylko nie wiem czy obsłuży KKL ten system ale pewno tak.Diagnozowałem swoim swojego fiata , pandę i opla też i poszło
Jagger napisał/a:
macher napisał/a:
Może ktoś na forum ma w okolicy

Jestem z Bielska Białej, jeśli ktoś posiada takie urządzenie i jest na tyle miły to proszę o kontakt :)


Kolego ja jestem z Bielska :smile:

Powiedzcie mi tylko gdzie w programie FiatEcuscan znajduje sie opcja dla seicento WSPOMAGANIE EPS ??? żebym to mógł koledze podpiąć vagiem.... ???
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum