Brak wspomagania po wymianie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 13:46 Brak wspomagania po wymianie akumulatora
Bolid: seicento |
|
|
Witam.
Moja kobieta posiada fiata seicento 1.1 z 2006r. Przyszły mrozy -20 i więcej akumulator 6cio letni i padł, rano był w stanie oddać tylko na tyle mocy by rozrusznik zakręcił możne z 2 sekundy.
Zakupiłem nowy aku o takich samych parametrach jak poprzedni.
Po nierównej walce z wymiana aku(Wariujący alarm i troszkę mało miejsca + zapieczone 2 nakrętki na przewodach idących do dodatniej klemy) w końcu się udało. Oczywiście oczyściłem klemy i posmarowałem.
Pomimo tygodniowego pobytu sejczka na ostrych mrozach z nowym aku rozrusznik zakręcił bezproblemowo i autko odpaliło. Ucieszony wybiegłem z autka aby zamknąć maskę i pozbierać narzędzia, po wyskrobaniu szyb wsiadam a tu niespodzianka.
Na desce świeci się kontrolka z symbolem kierownicy Wspomagania brak.
Z tego co wiem to wspomagania jest w pełni elektryczne, pojeździłem autkiem aby rozgrzać w myśli ze może coś się zamroziło. Ale niestety nic to nie dało. W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.
Czy jestem w stanie zrobić coś sam ?
Da się jakoś odczytać samemu błędy które sygnalizuje kontrolka ?
I czy jest możliwe żeby przy wymianie aku coś zepsuć i wspomaganie padło od tego ?(bo już na mnie są podejrzenia)
I najważniejsze, czy autkiem z niesprawnym wspomaganiem można się normalnie poruszać? Oprócz ze trochę ciężej kreci się kierownica są jeszcze jakieś negatywne skutki ?
Dodam ze oczywiście zmierzyłem ładowanie i na zapalonych światłach+ dmuchawa nie spada poniżej 14v
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:06
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Jagger napisał/a: | W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa. |
Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:09
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Moduł wspomagania (wiązka elektryczna)ma pewnie jakiś bezpiecznik ale to raczej nie będzie to.Kodów nie odczytasz to nie są kody błyskowe tylko sygnalizuje awarię . Tak myślę czy czasami układ nie wyłączył się wskutek dużego spadku napięcia z powodu zużytego akumulatora. Spróbuj odłączyć klemę na pół godzinki i załóż z powrotem. Tyle możesz zrobić sam.Prędkościomierz działa?Pytam bo do tego układu brany jest też sygnał z prędkości samochodu.Później pozostaje podłączenie pod komputer ale chyba da radę zwykłym interfejsem KKL i programem Fiat Ecu Scan.Może ktoś na forum ma w okolicy, popytaj.Za samo podpięcie mechanicy sporo żądają . I dostaniesz tylko diagnozę co się uszkodziło.Nie zrobiłeś chyba jakiegoś zwarcia?Jak opisywałeś to miałeś problemy z wymianą baterii. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
TheStig napisał/a: | Jagger napisał/a: | W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa. |
Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć. |
TheStig ale Ty tylko na Polskę północna . Na centralną ja mam wyłączność no może kawałeczek Łodzi dostanie Linda . Sory za OT |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:15
Bolid: seicento |
|
|
. Post przez pomyłkę, sory |
Ostatnio zmieniony przez Jagger 03-02-2012, 14:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:21
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
No niestety Fiaty tylko tester. Ale jak napisał TheStig za tą cenę możesz mieć swój interfejs i być sam sobie panem.Tylko nie wiem czy obsłuży KKL ten system ale pewno tak.Diagnozowałem swoim swojego fiata , pandę i opla też i poszło |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:24
Bolid: seicento |
|
|
macher napisał/a: | Spróbuj odłączyć klemę na pół godzinki i załóż z powrotem |
Autko stało 2 dni bez aku.
macher napisał/a: | Prędkościomierz działa?Pytam bo do tego układu brany jest też sygnał z prędkości samochodu. |
Tak działa bezproblemowo, Nawet licznik się naprawił i się nie zeruje po odpaleniu samochodu co wcześniej miało miejsce
macher napisał/a: | Nie zrobiłeś chyba jakiegoś zwarcia?Jak opisywałeś to miałeś problemy z wymianą baterii. |
Nie zrobiłem. Żadną z klem nie dotknąłem innego metalowego elementu.
Mój problem bardziej polegał ze mam duże donie a tam miejsca mało
macher napisał/a: | Moduł wspomagania (wiązka elektryczna)ma pewnie jakiś bezpiecznik |
A czy posiadasz może informacje gdzie się znajduje taki bezpiecznik od wspomagania ? bo zawsze można sprawdzić żeby coś wykluczyć.
macher napisał/a: | Może ktoś na forum ma w okolicy |
Jestem z Bielska Białej, jeśli ktoś posiada takie urządzenie i jest na tyle miły to proszę o kontakt |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:32
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Bezpieczniki od wspomagania to nr 10 w skrzynce pod deską (górny rząd,pierwszy od prawej) i z tego co pamiętam bezpiecznik 40A przy akumulatorze. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:33
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
O bezpiecznikach wiem tyle że jeżeli masz wyposażenie opcjonalne a takim jest wspomaganie m. innymi to dodatkowy bezpiecznik będzie za akumulatorem .Tylko nie wiem jak w MPI bo opieram swoja wiedzę na silnikach z monowtryskiem.Mimo tego warto tam zerknąć.Gmerałeś z akumulatorem i przewodami. Może tam jest problem.Bezpiecznik dla opcji jest pod nazwą JB2 |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:41
Bolid: seicento |
|
|
No właśnie tak teraz patrze w temat z manuałami i centralka znajduje się za aku ? ja jej nie widziałem. Może jest za ta jakby wykładzina? możliwe ze jak poruszałem w tamtym miejscu i wykonywałem nieokrzesane manewry to coś się odłączyło.
Gdzie dokładnie jest ta centralka? jak wyjmę jaszcze raz aku to ja zobaczę ? |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-02-2012, 14:51
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
Centralka jest wewnątrz kabiny.Na przegrodzie czołowej w nogach pasażera. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 15:00
Bolid: seicento |
|
|
O kurde;/ Widzisz popatrzałem na zdjęcie i myślałem ze widzę kielich
Wiec pomysły znów prysnęły.
Pewnie dziś jeszcze odłączę aku i poszukam czy czegoś nie zmajstrowałem w jego okolicach |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-02-2012, 15:21
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Też myślałem że to kielich . I to po stronie kierowcy a to nakładka tunelu centralnego widać . Pisałeś o odkręcaniu przewodów z klemy plusowej. Idź po kablu a trafisz na skrzynkę bezpieczników MAXI FUSE.W SPI skrzynka jest za akumulatorem miedzy aku a tą wykładziną taka mała puszeczka.Widziałeś schemat?Bezpiecznik nr 15 też odpowiada za zasilanie modułu. To też ten sam który zasila pamięć do licznika okresowego i zegarka.A to też szwankowało.Bezpieczniki nr 1 na schemacie zasila tylko diodę w lampce która działa.Zobacz czy przewody które odkręciłeś od klemy mają dobre połączenie - pisałeś o zapieczonych śrubach. |
|
|
|
 |
Jagger
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 11 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 03-02-2012, 15:30
Bolid: seicento |
|
|
Kolo 17 będę miał dostęp do sejczka i obadam to co radzicie.
Z licznikiem i zegarkiem to było tak ze zawsze po uruchomieniu silnika licznik sie zerował a godzina była 00;00. Dziś wiele razy odpalałem sejcza i ku mojemu zdziwieniu licznik sie nie zeruje i zegar tez ok.
jedno się naprawiło a drugie nie działa natura rzeczy martwych
Posprawdzam co mogę i co potrafię +co sugerujecie i odezwę się wieczorem |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-02-2012, 16:31
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
TheStig napisał/a: | Jagger napisał/a:
W warsztacie na dzień dobry wołają 50-70zl za zapięcie pod kompa.
Heh... dobry interes, może sam założę działalność pt. diagnostyka komputerowa fiat/lancia/alfa romeo. Kompletny interfejs VAG KKL z przejściówką do seja kosztuje 70zł, także warto się zaopatrzyć. |
macher napisał/a: | No niestety Fiaty tylko tester. Ale jak napisał TheStig za tą cenę możesz mieć swój interfejs i być sam sobie panem.Tylko nie wiem czy obsłuży KKL ten system ale pewno tak.Diagnozowałem swoim swojego fiata , pandę i opla też i poszło |
Jagger napisał/a: | macher napisał/a:
Może ktoś na forum ma w okolicy
Jestem z Bielska Białej, jeśli ktoś posiada takie urządzenie i jest na tyle miły to proszę o kontakt |
Kolego ja jestem z Bielska
Powiedzcie mi tylko gdzie w programie FiatEcuscan znajduje sie opcja dla seicento WSPOMAGANIE EPS żebym to mógł koledze podpiąć vagiem.... |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
|