jak podłączyć światła led do jazdy dziennej...? |
Autor |
Wiadomość |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 05-09-2011, 19:58
Bolid: fiat seicento |
|
|
ballack1313 napisał/a: | pomoże mi ktoś podpiąć został mi czerwony kabel " czerwony przewód do plusa po stacyjce "
gdzie to podpiąć
Seicento 900 Young |
Ja bym proponował" przebić się" z np.czterema kablami do kabiny ,ciężka robota ale pózniej na pewno się przydadzą kabelki .I tam wykorzystać jeden i podpiąć się pod wolne gniazdo w skrzynce bezpieczników gdzie pojawi się plus po przekręceniu stacyjki , miałem tak przy pierwszych światłach. W komorze silnika nie polecam wpinać się pod kabelki w których pojawia się prąd.Też poszedłem na łatwiznę i podpiąłem się pod czujnik poziomu płynu hamulcowego (nakrętka zbiorniczka) to mi kontrolka zaczęła migać .Oczywiście może ktoś zna bezpieczne miejsca podpięcia się w komorze silnika i się podzieli wiedzą. |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 05-09-2011, 22:55
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
gdzieś widziałem temacik o plusie po stacyjce w komorze silnika, ale to było o seju 1,1 MPI
Próbuje go znaleść ale nie potrafię w tym gąszczu
Spróbuj poszukać po haśle "plus po stacyjce" czy cuś
Pamiętam tylko tyle, że w seju 1.1 MPI (Ty masz 900 więc niekoniecznie może być tak samo) w komorze silnika jest taka "otwarta" skrzynka z dwoma /trzeba przekaźnikami i bezpiecznikami - tam gdzieś na pewno jest plus po stacyjce
BTW to co mówi dariusz.p, to nie jest wcale głupie, ale obawiam się, że na przekaźnik tego typu (o ile myślimy o tym samym) raczej nie będzie miejsca w skrzynce bezpiecznikowej, jedynie dorobić gniazdko na krótkich kabelkach i przymocować żeby nie dyndało za skrzynką w kabinie |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 06-09-2011, 19:27
Bolid: fiat seicento |
|
|
ghost_ napisał/a: | BTW to co mówi dariusz.p, to nie jest wcale głupie, ale obawiam się, że na przekaźnik tego typu (o ile myślimy o tym samym) raczej nie będzie miejsca w skrzynce bezpiecznikowej, jedynie dorobić gniazdko na krótkich kabelkach i przymocować żeby nie dyndało za skrzynką w kabinie |
Nie,nie źle mnie zrozumiałeś ja tam tylko zlutowałem kabelek do wolnego gniazda,a przekaźnik który był ze światłami został przymocowany koło silnika. Najlepiej kupić światełka które mają przekaźnik (automat) taki jak mam w tych obecnych światłach , plus i minus pod akumulator trzeci kabelek wpinamy pod plus postojowych.(wg schematu) |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 07-09-2011, 22:05
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
Plilipsy DRL które mam też mają sterownik, a niektórzy mają z nimi problem (nie przygasają równo ze zgaszeniem silnika tylko świecą się)
Tą uciążliwość usuwa właśnie przekaźnik, który zaraz po wyłączeniu silnika na kabelek sterowania nadaje brak napięcia (czy jakoś tak - poprawcie jak mówię głupoty) |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 02-10-2011, 23:04
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
AKTUALIZACJA:
Witam, czy wie ktoś może, jakim bezpiecznikiem (5,5 amper, 7,5 amper) można wymienić tulejkowy bezpiecznik w instalacji Philipsów ?
Chcę, sobie zrobić bardziej "ładną" instalację, jedyne czego mi brakuje to wartości tego bezpiecznika (nie wiem na ile się "mierzy" w amperach bezpiecznik tulejkowy, tzw. żarówkę) |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
molo_cx
Bywalec

Pomógł: 11 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 80 Skąd: Przeginia Duchowna
|
Wysłany: 03-10-2011, 07:19
Bolid: Fiat Seicento 1.1 MPI |
|
|
ghost_ napisał/a: | Witam, czy wie ktoś może, jakim bezpiecznikiem (5,5 amper, 7,5 amper) można wymienić tulejkowy bezpiecznik w instalacji Philipsów ? |
Powinno na nim pisać. |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 03-10-2011, 14:13
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
Hmmm ... Jedyne co pisze na bezpieczniku to: 34250V
Czy wie ktoś może jak to rozgryźć - co oznaczają te cyferki i w końcu o jakiej wartości mam bezpiecznik i jakim (samochodowym) go zastąpić ? |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 03-10-2011, 18:34
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Możesz wstawić zdjęcie tego bezpiecznika z kilku stron? Jest spalony? Ma kuleczkę na druciku w środku? Coś to oznaczenie nie takie. Nigdzie nie występuje w spisach.Te bezpieczniki z reguły są niskoamperowe i jak zastosowałbyś najmniejszy samochodowy (chyba 3.5 A) to i tak byłoby za wiele dla takich światełek led co pobierają prąd iloamperowy? Zerknij w instrukcję tych lamp można wyliczyć jaki bezpiecznik będziesz potrzebował tylko musisz wiedzieć jaką moc pobierają z akumulatora |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ghost_
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 156 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 03-10-2011, 23:39
Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95 |
|
|
W instrukcji nic nie było, ale gościu w motoryzacyjnym od razu powiedział, że to 3 Amperowy bezpiecznik - tam jest 3A, a nie 34. Później przypatrując się tej czwórce faktycznie przechodzi w A, ale kto wybrał taką czcionkę na tłoczenie tych oznaczeń to miał mistrza ...
Za niedługo fotki będą, jak to u mnie wszystko wygląda pod maską i na zewnątrz |
_________________ Moje Cudeńsko , zapraszam do komentowania [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url] |
|
|
|
 |
lui88
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 23 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 11-03-2012, 19:48
Bolid: Fiat Seicento 1.1 SPI '99 LPG |
|
|
prosilbym schemacik co pod ktory pin na przekazniku podlaczyc. bo probowalem roznych kombinacji i swieca razem z normalnymi:/ |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 12-03-2012, 10:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
lui88 napisał/a: | prosilbym schemacik co pod ktory pin na przekazniku podlaczyc. bo probowalem roznych kombinacji i swieca razem z normalnymi:/ |
Ja mam tak w przekaźniku (oczywiście przekaźnik przełączający z zestykiem 87a -pięciopinowy)
30 ciągnę z bezpiecznika przy czerwonym przekaźniku nad centralką. W ten sposób po przekręceniu światła zapalają się na 2 sekundy i gasną a po odpaleniu silnika świecą na stałe. Wyjmij bezpiecznik odszukaj pin po bezpieczniku który nie ma zasilania po odpaleniu i tam umocuj przewód do przekaźnika dziennych lamp.Będą zabezpieczone tym bezpiecznikiem po włożeniu w gniazdo.
87a łączysz jako plus do lamp dziennych
85 masa (minus z karoserii do zasilania cewki przekaźnika)
86 sterowanie cewką przekaźnika ja ciągnąłem z przewodu żółto-czarnego w żarówce pozycyjnej lewego reflektora można też z bezpiecznika nr 4 w skrzynce bezpieczników lub w słupku od strony kierowcy masz białe złącze i tam w przewód żółto-czarny pod pinem 3 się wpinasz. Najprościej jednak z przy postojówce.
W ten sposób lampy dzienne świecą tylko po odpaleniu samochodu i niezapalonych światłach mijania/drogowych. Po włączeniu powyższych lampy dzienne gasną.
Oczywiście to opis zasilania plusem lamp dziennych . Przewód minusowy od lamp dziennych mocujesz do masy auta. |
|
|
|
 |
w0nski
Bywalec

Wiek: 113 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 51 Skąd: Górny ?ląsk
|
Wysłany: 12-03-2012, 23:33
Bolid: Seicento SX900 Fuck LPG / VW Passat B5 2.5 V6 |
|
|
Panowie, dajcie mi rade. Mam LED'y w moim Sejku po 5 ledów w każdej, i mam problem.
Zauważyłem, że jak odpalę silnik to w jednej listwie dwie pierwsze ledy mrugają, reszta ok. Nie miałem tego wcześniej a teraz potrze i mi mruga . Co zrobić? Podłączenie jest następujące:
+ jest po stacyjce, kabel dałem do bezpieczników gdzie jest sterownik w komorze silnika, automat podłączony jest do świateł postojowych, a masa do karoseri. |
_________________ pozdro, Wonski
 |
|
|
|
 |
brutal123
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 103 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: 13-03-2012, 07:52
Bolid: cc sporting |
|
|
To nie kwestia podłączenia tylko jakości ledów . Jedyne co możesz zrobić to kupić nowe |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 13-03-2012, 08:53
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Też tam myślę że to uszkodzenie elektroniki lamp . Zanim kupisz nowe (może takie same? zawsze jedna lampa i tak w zapasie by była)- sprawdź napięcie ładowania. Jeśli za wysokie - mogło spalić ledy |
|
|
|
 |
w0nski
Bywalec

Wiek: 113 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 51 Skąd: Górny ?ląsk
|
Wysłany: 13-03-2012, 16:23
Bolid: Seicento SX900 Fuck LPG / VW Passat B5 2.5 V6 |
|
|
ale jak dam zapłon to jest ok, czasem nawet jak zapale auto to tez jest ok a potem mruga, czasem ustaje i znow swieci normalnie i potem zas mruga
ps.
jest gwarancja wiec pojde z nimi |
_________________ pozdro, Wonski
 |
|
|
|
 |
|