Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 14-01-2013, 18:33
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
bo to zwykły amor i nie jest przewidziany do skróconej pracy/skoku.
Nie jest to regułą ale jak napisałem, są szanse szybszego zużycia się amora i trzeba mieć to na uwadze. |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 14-01-2013, 18:37
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
nosferatu napisał/a: | jest spora szansa że amory wyleją po kilku tyś km. [3-5 tyś] |
Az tak szybko nie, ale dostana po dupie szybciej niż przy serii springach.
Dlaczego?
Bo nie pracują tak jak powinny w całym zakresie tylko są cały czas "przykurczone". |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 15-01-2013, 02:14
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Ciekawe bo 80% ludzi wsadza obniżone springi do serii amorów i jakoś jeżdżą i jest ok to raz. Dwa praktycznie każdy z kim rozmawiałem lub wymieniałem poglądy nawet tu na forum powtarzał to samo: że do 40 mm można, później trzeba już inwestować w sportowe amory. I trzy bilstein b4 to amor gazowy i jest najwyższą półką zamiennika serii. Także skoro seria która, nie oszukujmy się ale nie jest bilsteinem daje radę to tym bardziej b4 da. |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 15-01-2013, 17:57
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Dobrze kup sobie. |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 17-01-2013, 18:26
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Koledzy takie szybkie pytanie. Wiem że odp już gdzieś padała, ale szukam i jak na złość teraz nie mogę znaleźć. Sprężyny tył obniżające gęstszym zwojem do góry czy na dół. Z tego co czytałem jak i z logicznego myślenia gęstszym do góry, ale upewnić się nic nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 17-01-2013, 18:29
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Montuj tak, żeby przeczytać napisy na sprężynie. Ale większość montuje jak chce . |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
korass
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lut 2011 Posty: 362 Skąd: Czyżowice
|
Wysłany: 17-01-2013, 21:44
Bolid: Seicento 1.1 MPI 2004r. |
|
|
Ja na jednej sprężynie miałem napis do góry a na drugiej odwrotnie...
Ogólnie się zakłada gęstym na dół, ale inni maja na odwrót.
Teoria jest taka że gęsty zwój odpowiada za małe wahania i powinien być na dole. Znów jak opuścisz auto na koła i się schylisz to gęste zwoje są spłaszczone jeden na drugim |
_________________ Moje Seicento
 |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:11
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
ja mam gęstym do góry |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
hansi14
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:12
Bolid: kanar 16v |
|
|
powiedzcie mi tak orientacyjnie. Mam zawias sportingowy czli sprezyny -20, jak kupie 60 40 to na przodzie zejdzie mi te 4cm? |
_________________ http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808 |
|
|
|
 |
raVi
spamer team

Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 1063 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:22
Bolid: SC |
|
|
Zejść zejdzie, tylko wysokość zależna jest od
- zużycia amortyzatorów i ich budowy (seria,fk, mts, b6 i inne)
- odbojów (w zależności czy zostawisz, czy obetniesz o bałwanki)
- pojemności silnika (chodzi mi o masę serducha)
Przy serii amorze, nie obciętych bałwankach i silniku 900 zeszło mi do 45mm. Zaś po zabiegu obcięcia bałwanków i wrzucenia amorków FK to spadł o te 6cm w stosunku do serii |
_________________
SC by raVi zapraszam |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 18-01-2013, 19:57
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Dzięki koledzy za info, zamontowałem gęstym u góry. Niedługo wrzucę zdjęcia w swoim temacie Jeżeli chodzi o efekt to jestem bardzo zadowolony. To tak na szybko zobaczymy za jakiś czas jak to będzie. |
|
|
|
 |
hudy189
nówka sztuka ;)
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sie 2010 Posty: 30 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 18-01-2013, 20:08
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Na pewno zejdzie w dół nie dużo ale pójdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
raVi
spamer team

Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2007 Posty: 1063 Skąd: Szczyrk
|
Wysłany: 18-01-2013, 20:17
Bolid: SC |
|
|
Uciąć wszystkie gęste i będzie po problemie |
_________________
SC by raVi zapraszam |
|
|
|
 |
jacob88
Bywalec
Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 61 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 19-01-2013, 00:51
Bolid: Seicento 1.1 mpi 2005 |
|
|
Mi już się widzi, a jak się ułoży to myślę że będzie elegancko. Jak jeszcze na wiosnę 14nastki mają wjechać to będzię miód i orzeszki tak btw zastanawiam się jak jeżdżą Ci co mają 60/40 i więcej |
|
|
|
 |
Bombel
ZBANOWANY

Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Lip 2011 Posty: 1158 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-01-2013, 01:35
Bolid: Seicento 900 Fun '02 |
|
|
jacob88 napisał/a: | tak btw zastanawiam się jak jeżdżą Ci co mają 60/40 i więcej |
Jak to - jak? Normalnie Śmigam tak po mieście na co dzień i jakoś tragedii nie ma
Ten temat schodzi na psy 52 strony o niczym |
_________________ Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum
Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 |
|
|
|
 |
|