900 ccm - znaczne utraty mocy. |
Autor |
Wiadomość |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-02-2013, 15:45
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
Tak jak Ci tutaj piszą ja bym tak zrobił.
1) Na pierwszy ogień wymieniłbym profilaktycznie filtr paliwa (ok 20zł),
2) wyczyść koszyk pompy paliwa i sitko z syfu.
3) kata nie musisz wycinać i go niszczyć, możesz kupić zamiennik (tłumik przelotowy) w obudowie kata - odkręcasz 2 śruby i opaskę zaciskowa i wymiana. Katalizator zostaje w razie co. Cena ok 60zł. No i wydaje mi się będzie ciszej niż na samej rurze.
4) Sprawdź ciśnienie paliwa na wtrysku. Załatw sobie manometr w Bar/MPa i wepnij się w przewód zasilania wtrysku. Sam po sobie wiem że warto tam zajrzeć a po regulacji to nie ten sam samochód Wg książki powinno być 0,98-1,02Bar (dzięki Macher za info , u mnie po spr było 1,17Bar. Palił jak smok ciężko zapalał itd. Chwilia roboty a to może to ? Klucz 10, ampul 2,5 manometr i 20min wolnego czasu. Spr cisnienie na zaplaonym silniku oczywiscie. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-02-2013, 20:36
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Katalizator wyleci, ale na to jeszcze jest czas
Jutro po zajęciach odwiedzę znajomego mechanika to mi sprawdzi i powie co zrobić
Ale pierwsze co jak mu powiedziałem co i jak to się spytał o to ile temu był wymieniany filtr i pompa czy była czyszczona
Manometry jakiś by się znalazł, ale nie dam rady ciśnienia ustawić, wtrysków nie ogarniam aż tak dobrze i nie zamierzam przy nim kombinować, ażeby kolejnej maszyny nie spalić... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Michaelos
Nałogowiec
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 110 Skąd: TYCHY
|
Wysłany: 06-02-2013, 23:36
Bolid: seicento 09 FUN |
|
|
A tą pompę paliwa to ciężko wyczyścic w ogóle?? Gdzie ją znajdę w 900 ?? Bo nawet się nie orientuje Bo napewno tam sporo syfu w środku to może mi to też trochę by pomogło |
_________________ SEICENTO YOUNG 900
2000 r.
SREBRNA STRZAŁA
http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#282999
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 07-02-2013, 07:49
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Michaelos Kiedy u mnie się pompa na filtrze zaczęłą zapychać to wyła jakbyś odkurzacz zatkał .Więc jeśli nia hałasuje to pewnie nie tak źle z paprochami ale jeśli chcesz to
1.odkręcasz cztery nakrętki kluczem 10mm pod kanapą na rombie do wziernika pompy
2.Odpinasz wtyczkę zasilania i wężyki paliwa
3.odkręcasz sporo śrubek klucz chyba 6 lub 7 mm
4.zdejmujesz pierścień i wyjmujesz pompę . Może być ciężko jeśli na uszczelce ciasno siedzi
5.rozbierasz kosz pompy (o ile pamiętam trzy zapinki na boku)
6.Filtr siateczkowy masz na wierzchu. możesz go zdjąć ale ostrożnie - u mnie pęknął i dopiero miałem nowy wraz z nowym wkładem pompy.
Zobacz ile syfu jest w koszu pompy tam gdzie filtr . Jeśli dużo - u mnie coś w rodzaju błota było ale to pewnie uszczelka pompy się rozpuściła . Tak tak - nowa fabryczna uszczelka zrobiła się lepka jak ciasto i się rozpuściła. Spłynęła do beznyny . A tankowałem tylko benzynę teraz widać co mają w zbiornikach na stacjach.
Reasumując jeśli czujesz się na siłach rób - ale jeśli nie ma wycia pompy to ja bym nie ruszał a sprawdził wpierw ciśnienie paliwa na wtrysku. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-02-2013, 11:31
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
macher, dzięki za manuala |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-02-2013, 20:49
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Odwiedziłem mechanika aby zasięgnąć kilku rad.
Napisał to samo co w poprzednich postach wyczytałem. Wykluczył układy elektryczne, co z resztą wykluczyłem sam po obejrzeniu świec zapłonowych
Poradził mi wymienić świece zapłonowe i filtry, ewentualnie pompę przeczyścić.
Kupiłem od razu filtr paliwa, pod domem wymieniłem. Stary był strasznie zapchany... Obyło sie bez połamania zapinek filtra tyle co jedną ze śrub mocujących urwałem , ale opaski zaciskowe i po sprawie
Filtr powietrza był wymieniony niedawno.
Wymieniłem świece zapłonowe.
Jako że było ciemno już, postanowiłem się przejechać, a do pompy zajrzeć jutro.
Na starcie jest lepszy, ale prędkość maksymalna bez zmian niestety
Nie wiem co to może jeszcze z nim być nie tak...
Przy okazji zobaczyłem że bak jest uszkodzony i czeka mnie naprawa...
Jak na razie naprawa (kitem do napraw zbiorników paliwa) a w lato wymiana zbiornika, ewentualnie spawanie zależnie od stanu.
Dowiedziałem się też że uszkodzony łącznik wydechu może również negatywnie wpływać na osiągi... Czy szło by go tak zalepić pastą do układów wydechowych?? Oczywiście chodzi o naprawę tymczasową z racji braku kasy i czasu. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-02-2013, 07:55
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
saper94 napisał/a: |
Dowiedziałem się też że uszkodzony łącznik wydechu może również negatywnie wpływać na osiągi... |
A co pisałem na pierwszej stronie tematu? Ten mechanik dzwonił do mnie i pytał co ma powiedzieć
saper94 napisał/a: | Czy szło by go tak zalepić pastą do układów wydechowych?? Oczywiście chodzi o naprawę tymczasową z racji braku kasy i czasu. |
Jeśli chodzi o plecionkę to pasta się wytrzęsie ale są też bandaże do układów wydechowych
https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=919 |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-02-2013, 00:18
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Koszt samego łącznika jest okej, ale gorzej z montażem... Mam mało czasu i potrafię dobrze spawać, ale tylko zwykłą spawarką... A wydech to migiem najlepiej. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
|