Ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:05 Ciśnienie oleju
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
witam
posiadam już rok seicento 1.1 MPI wersja brush i problem pojawił się 2 tygodnie temu, gdy auto się dobrze rozgrzeje mruga ciśnienie oleju więc teraz takie pytanko ponieważ silniczek ma przejechane tylko 130tyś, lepiej kupic silnik czy ratować tego i aby go uratować co należy wymienić prócz panewek żeby to miało ręce i nogi
pozdrawiam
Dorzucę że nie chce bawić się w dolewanie "doktorów' bo pewnie bym jeszcze pojeżdził trochę, tylko chcę spokojnie wyjechać nie bojąc się czy nie wrócę do domu lawetą |
|
|
|
 |
maczo
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 22 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:17
Bolid: szrotczento 0.9 Young ;) |
|
|
Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:17
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Najpierw to wymień/sprawdź czujnik ciśnienia oleju oraz samo ciśnienie w ukł. smarowania. Olej jaki masz, kiedy wymieniałeś? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:30
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
mierzyłem ciśnienie na warsztacie i na zimnym pokazało 4,5 bara po dłuższym czasie(powoli rosło) a na ciepłym spadło do jednego więc problem nie tkwi tu w czujniku lecz brak ciśnienia, Jeżdzę na oleju mineralnym platinium jak poprzedni właściciele, zrobiłem na nim 4 tysiące ,druga moja wymiana |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-03-2013, 23:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
przy takim przebiegu to albo:
ktoś zarżnął silnik bezmyślną jazdą
albo auto jeździ na syfiastym oleju od początku
myśl o nowym silniku i syntetyku |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 29-03-2013, 08:43
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
Spróbuj wymienić filtr oleju, a jak to nie pomoże to trzeba obadać zawór upustowy ciśnienia oleju. Może szwankować i po rozgrzaniu olej zamiast iść na magistralę olejową idzie z powrotem w miskę. Chyba ten zawór w SC znajduje się w pompie oleju. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2013, 09:11
|
|
|
mati060294 napisał/a: | Jeżdzę na oleju mineralnym platinium | - tu masz odpowiedź na swoje pytanie - wystarczyło kilka rozruchów w -20 stopniach na tym "towocie" i panewki się zdążyły porysować - niestety w MPI jest ciaśniejsze pasowanie na panewkach niż w 899 a nawet w 899 15w40 to w zimie "rzeźnia"
Niestety albo wymiana silnika albo kapitalka - zawór upustowy może się zawiesić w pozycji otwartej ale to byłoby wyjątkowe szczęście jak 1:10000 - jeżeli to ten przypadek to tego samego dnia zagrałbym w Lotto |
|
|
|
 |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 29-03-2013, 10:08
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ?? |
|
|
|
 |
RadekRadecki
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2013, 10:22
Bolid: Fiat Seicento 900 |
|
|
SWAP |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 11:09
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
absoultnie swapa i kupic zdrowy silnik |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2013, 11:49
|
|
|
mati060294 napisał/a: | filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ?? | - widziałeś co jest grane i kupiłeś |
|
|
|
 |
mati060294
Nałogowiec

Wiek: 31 Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa
|
Wysłany: 29-03-2013, 13:20
Bolid: Seicento 1.1 Brush |
|
|
Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2013, 17:06
|
|
|
mati060294 napisał/a: | Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ? | ja bym kupił taki sam silnik i nie kombinował - do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy |
|
|
|
 |
Math3o
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 48 Skąd: Nowogród
|
Wysłany: 29-03-2013, 22:11
Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG |
|
|
rotax24 napisał/a: | do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy |
ot to to najprawdziwsza prawda
mati060294 rozglądaj się za zdrowym silniczkiem... |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-03-2013, 23:46
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja też w sumie bym ten sam zdrowy silnik zapodał, swap to jednak koszty a przy dzwonie ubezpieczyciel się wypnie
pamietaj jednak, ze przekladka silnika to
1. wymiana pasków, rozrządu
2. uszczelnień
3. sprzęgła
4. sprawdzenie miski
5. uszczelek kolektorów
i wiele innych, ładnie wdepłeś, trzeba było utargować z 1000 zł |
_________________
 |
|
|
|
 |
|