| 
		Ciśnienie oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 28-03-2013, 23:05   Ciśnienie oleju
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
posiadam już rok seicento 1.1 MPI wersja brush i problem pojawił się 2 tygodnie temu, gdy auto się dobrze rozgrzeje mruga ciśnienie oleju więc teraz takie pytanko ponieważ silniczek ma przejechane tylko 130tyś, lepiej kupic silnik czy ratować tego i aby go uratować co należy wymienić prócz panewek żeby to miało ręce i nogi     
 
pozdrawiam
 
 
Dorzucę że nie chce bawić się w dolewanie "doktorów' bo pewnie bym jeszcze pojeżdził trochę, tylko chcę spokojnie wyjechać nie bojąc się czy nie wrócę do domu lawetą | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maczo  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 42  Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 22 Skąd: Wwa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2013, 23:17   
                                 
               Bolid: szrotczento 0.9 Young ;)                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 luckyboy  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 13 razy Wiek: 42  Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2013, 23:17   
                                 
               Bolid: był Actual 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najpierw to wymień/sprawdź czujnik ciśnienia oleju oraz samo ciśnienie w ukł. smarowania. Olej jaki masz, kiedy wymieniałeś? | 
             
						
				_________________
  
 
 
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie." 
 
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2013, 23:30   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | mierzyłem ciśnienie na warsztacie i na zimnym pokazało 4,5 bara po dłuższym czasie(powoli rosło) a na ciepłym spadło do jednego więc problem nie tkwi tu w czujniku lecz brak ciśnienia, Jeżdzę na oleju mineralnym platinium jak poprzedni właściciele, zrobiłem na nim 4 tysiące ,druga moja wymiana | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28-03-2013, 23:41   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przy takim przebiegu to albo:
 
 
ktoś zarżnął silnik bezmyślną jazdą
 
albo auto jeździ na syfiastym oleju od początku
 
 
myśl o nowym silniku i syntetyku | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bandzior  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 44 razy Wiek: 38  Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 08:43   
                                 
               Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Spróbuj wymienić filtr oleju, a jak to nie pomoże to trzeba obadać zawór upustowy ciśnienia oleju. Może szwankować i po rozgrzaniu olej zamiast iść na magistralę olejową idzie z powrotem w miskę. Chyba ten zawór w SC znajduje się w pompie oleju. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 09:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mati060294 napisał/a: | 	 		  |  Jeżdzę na oleju mineralnym platinium  | 	   - tu masz odpowiedź na swoje pytanie - wystarczyło kilka rozruchów w -20 stopniach na tym "towocie" i panewki się zdążyły porysować - niestety w MPI jest ciaśniejsze pasowanie na panewkach niż w 899 a nawet w 899 15w40 to w zimie "rzeźnia"    
 
Niestety albo wymiana silnika albo kapitalka     - zawór upustowy może się zawiesić w pozycji otwartej ale to byłoby wyjątkowe szczęście jak 1:10000 - jeżeli to ten przypadek to tego samego dnia zagrałbym w Lotto     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 10:08   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RadekRadecki  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 33  Dołączył: 08 Lip 2011 Posty: 34 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 10:22   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento 900                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               SWAP     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 11:09   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | absoultnie swapa i kupic zdrowy silnik | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 11:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mati060294 napisał/a: | 	 		  | filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ?? | 	   - widziałeś co jest grane i kupiłeś     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mati060294  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 14 Lis 2012 Posty: 176 Skąd: ok. Krakowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 13:20   
                                 
               Bolid: Seicento 1.1 Brush                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rotax24 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 17:06   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mati060294 napisał/a: | 	 		  | Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ? | 	   ja bym kupił taki sam silnik i nie kombinował - do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy             | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Math3o  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Pomógł: 3 razy Wiek: 31  Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 48 Skąd: Nowogród 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 22:11   
                                 
               Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rotax24 napisał/a: | 	 		  do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy             | 	  
 
ot to to      najprawdziwsza prawda     
 
mati060294 rozglądaj się za zdrowym silniczkiem... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Łukasz  		  
		 
         AntyToyotowy
  
                  Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29-03-2013, 23:46   
                                 
               Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec  2004r. 152 k km                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ja też w sumie bym ten sam zdrowy silnik zapodał, swap to jednak koszty a przy dzwonie ubezpieczyciel się wypnie
 
 
pamietaj jednak, ze przekladka silnika to
 
 
1. wymiana pasków, rozrządu
 
2. uszczelnień
 
3. sprzęgła
 
4. sprawdzenie miski
 
5. uszczelek kolektorów
 
 
i wiele innych, ładnie wdepłeś, trzeba było utargować z 1000 zł | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |