FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie oleju
Autor Wiadomość
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
  Wysłany: 28-03-2013, 23:05   Ciśnienie oleju
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


witam
posiadam już rok seicento 1.1 MPI wersja brush i problem pojawił się 2 tygodnie temu, gdy auto się dobrze rozgrzeje mruga ciśnienie oleju więc teraz takie pytanko ponieważ silniczek ma przejechane tylko 130tyś, lepiej kupic silnik czy ratować tego i aby go uratować co należy wymienić prócz panewek żeby to miało ręce i nogi ???
pozdrawiam

Dorzucę że nie chce bawić się w dolewanie "doktorów' bo pewnie bym jeszcze pojeżdził trochę, tylko chcę spokojnie wyjechać nie bojąc się czy nie wrócę do domu lawetą
 
 
maczo 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 22
Skąd: Wwa
Wysłany: 28-03-2013, 23:17   
   Bolid: szrotczento 0.9 Young ;)


Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 28-03-2013, 23:17   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Najpierw to wymień/sprawdź czujnik ciśnienia oleju oraz samo ciśnienie w ukł. smarowania. Olej jaki masz, kiedy wymieniałeś?
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
Wysłany: 28-03-2013, 23:30   
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


mierzyłem ciśnienie na warsztacie i na zimnym pokazało 4,5 bara po dłuższym czasie(powoli rosło) a na ciepłym spadło do jednego więc problem nie tkwi tu w czujniku lecz brak ciśnienia, Jeżdzę na oleju mineralnym platinium jak poprzedni właściciele, zrobiłem na nim 4 tysiące ,druga moja wymiana
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-03-2013, 23:41   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


przy takim przebiegu to albo:

ktoś zarżnął silnik bezmyślną jazdą
albo auto jeździ na syfiastym oleju od początku

myśl o nowym silniku i syntetyku
_________________

 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-03-2013, 08:43   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Spróbuj wymienić filtr oleju, a jak to nie pomoże to trzeba obadać zawór upustowy ciśnienia oleju. Może szwankować i po rozgrzaniu olej zamiast iść na magistralę olejową idzie z powrotem w miskę. Chyba ten zawór w SC znajduje się w pompie oleju.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2013, 09:11   

mati060294 napisał/a:
Jeżdzę na oleju mineralnym platinium
- tu masz odpowiedź na swoje pytanie - wystarczyło kilka rozruchów w -20 stopniach na tym "towocie" i panewki się zdążyły porysować - niestety w MPI jest ciaśniejsze pasowanie na panewkach niż w 899 a nawet w 899 15w40 to w zimie "rzeźnia" :!:
Niestety albo wymiana silnika albo kapitalka :cool: - zawór upustowy może się zawiesić w pozycji otwartej ale to byłoby wyjątkowe szczęście jak 1:10000 - jeżeli to ten przypadek to tego samego dnia zagrałbym w Lotto :wesoly:
 
 
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
Wysłany: 29-03-2013, 10:08   
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ??
 
 
RadekRadecki 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2013, 10:22   
   Bolid: Fiat Seicento 900


SWAP :twisted:
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-03-2013, 11:09   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


absoultnie swapa i kupic zdrowy silnik
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2013, 11:49   

mati060294 napisał/a:
filterek oleju byl wymieniany, silnik jest na skończeniu i wiem o tym, a gdy kupiłem autko to miarka oleju nawet sie nie maczała a autkiem jezdzila mloda dziewczyna wiec wydaje mi sie ze przyczyną jest jazda bez oleju, dlatego pytanie w poście brzmi co lepiej zrobić czy wymienić silnik czy zrobić kapitalke ??
- widziałeś co jest grane i kupiłeś :wesoly:
 
 
mati060294 
Nałogowiec


Wiek: 31
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 176
Skąd: ok. Krakowa
Wysłany: 29-03-2013, 13:20   
   Bolid: Seicento 1.1 Brush


Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2013, 17:06   

mati060294 napisał/a:
Dopiero jak kupiłem to w domu sprawdziłem olej a tu niestety było brak ale kontrolka nie świeciła więc nie wiedziałem co kupiłem, a co potrzebuje prócz silniczka do takiego swapa bo czytałem że w mpi to więcej przeróbek jest ?
ja bym kupił taki sam silnik i nie kombinował - do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy :twisted: :twisted: :twisted:
 
 
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 29-03-2013, 22:11   
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


rotax24 napisał/a:
do normalnego użytkowania ten silnik jest wystarczający i unikniesz jakichkolwiek przeróbek (plug and play) - na tym forum panuje wśród wielu przekonanie że swap,gleba,felunek jest niezbędny do życia a później jak się ktoś temu bliżej przyjrzy to pozostaje jedynie się tego pozbyć o ile trafi się jeleń albo cuda na kiju wpakowane kupę kasy a póżniej eksploatacja na jakimś totalnym syfie bo gleba ważniejsza od oleju w silniku albo na porządne materiały eksploatacyjne już brakło kasy - przecież oleju w silniku nie widać więc uznania w oczach kolegów nie wzbudzimy :twisted: :twisted: :twisted:

ot to to :wesoly: najprawdziwsza prawda :wink:
mati060294 rozglądaj się za zdrowym silniczkiem...
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-03-2013, 23:46   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja też w sumie bym ten sam zdrowy silnik zapodał, swap to jednak koszty a przy dzwonie ubezpieczyciel się wypnie

pamietaj jednak, ze przekladka silnika to

1. wymiana pasków, rozrządu
2. uszczelnień
3. sprzęgła
4. sprawdzenie miski
5. uszczelek kolektorów

i wiele innych, ładnie wdepłeś, trzeba było utargować z 1000 zł
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum