Uszczekla pod pokrywą zaworów. |
Autor |
Wiadomość |
Olonor
Nałogowiec

Wiek: 36 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 210 Skąd: Łódź / Selkirk
|
Wysłany: 24-04-2013, 12:51
Bolid: One Point One MPI |
|
|
zdaje sobie sprawę ze trudne to to nie jest ale tez nie jest na poziomie Fiata 126p gdzie Uszczelkę pokrywy zaworów można było zmienić na czerwonym świetle bo tylko dwie śruby ale zdaje sobie sprawę ze jest wiele kobiet w sejach, wielu niedzielnych kierowców którzy od czasu do czasu umyją bolid odkurzą a z bele czym jadą do warsztatu w żaden sposób nie chciał bym uszczuplać roli warsztatu ale dlaczego taki pan Tomasz ma się martwić że mu cieknie skoro po obejrzeniu konkretnego video może to sam zrobić
wiem ze do zdjęcia jest obudowa filtra... i myślę co jeszcze... (Golfy mk2 mają fajnie bo tam sie nic nie zdejmuje tylko pokrywę) ale z tefo co czytałem to jeszcze przewody i nie przewody... aż strach bierze xD ze rozpiąć zrobię to wzorowo i 3 dni składać będę w 11 konfiguracjach a planuje ciut wiecej video tutoriali (uszczelka pokrywy, wymiana kolumny Mac, wymiana płynu chłodzącego, diagnostyka komputrowa może jeszcze coś się nawinie) |
_________________
One Point One - Multi Point Injection |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 24-04-2013, 14:16
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Ja wyjąłem obudowę filtra, odkręciłem pokrywę i ją lekko obróciłem, bez odpinania listwy, więc tak też się da . |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 25-04-2013, 22:27
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
kapitan chaos, no i już kolega Olonor ma odpowiedź Z tą listwą to strzelałem w ciemno, bo nie wiem jak w seicento akurat ona leży
A w maluchu to znam takiego co w korku remont silnika na poboczu robił |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 26-04-2013, 09:23
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
kurczę Olo - w 900 (a tego dotyczył post przewodni) trzeba się z tym trochę namęczyć ale w 1.1 to są kurczę 4 śrubki po zdjęciu pukla z filtrem
Przy węglarze szło to zrobić nawet bez jego zdejmowania |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 26-04-2013, 09:33
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Linda, dlatego najlepiej obadać samemu, zajrzeć pod maskę najpierw
Ja się przeraziłem ile tam jest przewodów w moim 900 i wtedy wolałem spytać na forum |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
seba84_2005
Bywalec
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 69 Skąd: Halinów
|
Wysłany: 26-04-2013, 12:17
Bolid: sc 900 brush |
|
|
Przy wymianie polecam zakup nowych śrub w aso do pokrywy (koszt kilka zł), a zaoszczędzi kłopotu w przyszłości jak stare są już pordzewiałe. |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-04-2013, 16:08
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
seba84_2005 napisał/a: | Przy wymianie polecam zakup nowych śrub w aso do pokrywy (koszt kilka zł), a zaoszczędzi kłopotu w przyszłości jak stare są już pordzewiałe. |
Dobra rada dla tych co jeżdżą z otwartą maską Wymienia się je dlatego że się wyrabiają łebki.
W żadnym ASO, bo sprzedadzą te cholerne imbusy i później znowu trzeba się pier... z odkręceniem i dokręceniem tego tak żeby nie wyrobić śruby (dlatego niektórzy je wymieniają). Najlepiej iść do porządnego sklepu motoryzacyjnego ze śrubami i dobiorą takie same tyle że na zwykły klucz (sześciokąt) |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 27-04-2013, 17:22
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Dobry klucz imbusowy i o ile nikt wcześniej śrub nie zjechał, albo nie dokręcił na chama, to wszystko będzie ok. Potem dokręcić z czuciem i w drogę. Nie jest to takie skomplikowane w 900, za pierwszy razem idzie wolniej Potem dochodzi się do wprawy - za pierwszym podwinęła mi się uszczelka czego nie zauważyłem. Za drugim poszło gładko i nic nie cieknie. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 27-04-2013, 17:24
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Ja bym tych śrub nie wymieniał. Głowica jest aluminiowa i śruby muszą być do takiego metalu przystosowane. Założy się inne i nie wiadomo jak będą inerkacjowały z głowicą |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-04-2013, 17:31
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
U mnie już tydzień mija jak wymieniłem, przejechane kilkaset km w tym trochę dłuższa wycieczka i ostre gazowanie bardzo często i nadal nie cieknie (odpukać) |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-04-2013, 21:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
te śruby od dekla mają 8.8 twardość. głowica jest aluminiowa. zerwać te śruby to jak wygrać 6 w totka. łatwiej zgwałcić gwint, dlatego zalecam klucz dy** a te śruby są raczej dożywotnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:30
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Łukasz, ale ja nie pisze o zerwaniu, tylko o wywaleniu na okrągło łebka A to się zdarza jak ktoś marnych imbusów używa, czy krzywo włoży, a śruby się zapiekają jednak. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:41
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
w MPI nie ma imbusów są śruby zwykłe i jak ktoś np odkręca je płaskim to powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 27-04-2013, 22:43
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Łukasz, a temat jest o 900 |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
jankoxxx1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: ?ląskie
|
Wysłany: 27-04-2013, 23:24
Bolid: seicento 900 |
|
|
macher napisał/a: | Możesz odkręcić bez demontażu przepustnicy ale musisz wtedy
-odłączyć węże paliwowe
-odłączyć węże podgrzewania przepustnicy.
Przy demontażu po kawałku przepustnicy możesz przy odrobinie zdolności ekwilibrystycznych darować sobie upuszczanie wody i odpinania węży. Odsuniesz wszystko na bok i pokrywę wysuniesz. Oczywiście cewki zapłonowe trzeba odkręcić lub chociaż kable odpiąć z cewek.
Do odkręcenia potrzebny dobry inbus bodajże rozmiaru 5 . Pokrywę warto zeszlifować . Ja tak mam z milimetr półtora zebrane i dokręcone te śruby inbusowe mam długim płaskim wkrętakiem i trzyma.Zawsze można dokręcić inbusem w razie konieczności |
partactwo taka robota i inaczej tego nie można nazwać
porady tyś to kiedyś rozbierał wogóle chyba nie a z tego co sądzę to są tu nie liczni którzy kiedykolwiek w kanale byli,po takich doradach dla nie doświadczonych może ktoś więcej zepsuć i kłopotów narobić niż naprawić
rozebrać wyczyścić dobrym zmywaczem na głowicy pokrywie w spreju nic się nie szlifuje uszczelka do założenia tylko jeden raz, na monowtrysku silikon i wszystko powinno grać jak należy
uważaj na ten pierścień plastykowy lubi pękać przy zdejmowaniu na monowtrysku
przez to napisałem wymiana koła zimowego na letnie bez zdejmowania koła |
|
|
|
 |
|