FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczekla pod pokrywą zaworów.
Autor Wiadomość
Olonor 
Nałogowiec


Wiek: 36
Dołączył: 01 Sty 2013
Posty: 210
Skąd: Łódź / Selkirk
Wysłany: 24-04-2013, 12:51   
   Bolid: One Point One MPI


zdaje sobie sprawę ze trudne to to nie jest ale tez nie jest na poziomie Fiata 126p gdzie Uszczelkę pokrywy zaworów można było zmienić na czerwonym świetle bo tylko dwie śruby :P ale zdaje sobie sprawę ze jest wiele kobiet w sejach, wielu niedzielnych kierowców którzy od czasu do czasu umyją bolid odkurzą a z bele czym jadą do warsztatu w żaden sposób nie chciał bym uszczuplać roli warsztatu ale dlaczego taki pan Tomasz ma się martwić że mu cieknie skoro po obejrzeniu konkretnego video może to sam zrobić :)
wiem ze do zdjęcia jest obudowa filtra... i myślę co jeszcze... (Golfy mk2 mają fajnie bo tam sie nic nie zdejmuje :P tylko pokrywę) ale z tefo co czytałem to jeszcze przewody i nie przewody... aż strach bierze xD ze rozpiąć zrobię to wzorowo i 3 dni składać będę w 11 konfiguracjach :D a planuje ciut wiecej video tutoriali (uszczelka pokrywy, wymiana kolumny Mac, wymiana płynu chłodzącego, diagnostyka komputrowa może jeszcze coś się nawinie)
_________________

One Point One - Multi Point Injection
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 24-04-2013, 14:16   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Ja wyjąłem obudowę filtra, odkręciłem pokrywę i ją lekko obróciłem, bez odpinania listwy, więc tak też się da :wink: .
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 25-04-2013, 22:27   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


kapitan chaos, no i już kolega Olonor ma odpowiedź ;) Z tą listwą to strzelałem w ciemno, bo nie wiem jak w seicento akurat ona leży :twisted:





A w maluchu to znam takiego co w korku remont silnika na poboczu robił :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 26-04-2013, 09:23   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


kurczę Olo :)) - w 900 (a tego dotyczył post przewodni) trzeba się z tym trochę namęczyć ;) ale w 1.1 to są kurczę 4 śrubki po zdjęciu pukla z filtrem :))
Przy węglarze szło to zrobić nawet bez jego zdejmowania :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 26-04-2013, 09:33   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Linda, dlatego najlepiej obadać samemu, zajrzeć pod maskę najpierw :)

Ja się przeraziłem ile tam jest przewodów w moim 900 i wtedy wolałem spytać na forum ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
seba84_2005 
Bywalec

Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lis 2011
Posty: 69
Skąd: Halinów
Wysłany: 26-04-2013, 12:17   
   Bolid: sc 900 brush


Przy wymianie polecam zakup nowych śrub w aso do pokrywy (koszt kilka zł), a zaoszczędzi kłopotu w przyszłości jak stare są już pordzewiałe.
 
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-04-2013, 16:08   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


seba84_2005 napisał/a:
Przy wymianie polecam zakup nowych śrub w aso do pokrywy (koszt kilka zł), a zaoszczędzi kłopotu w przyszłości jak stare są już pordzewiałe.


Dobra rada dla tych co jeżdżą z otwartą maską :)) Wymienia się je dlatego że się wyrabiają łebki.

W żadnym ASO, bo sprzedadzą te cholerne imbusy i później znowu trzeba się pier... z odkręceniem i dokręceniem tego tak żeby nie wyrobić śruby (dlatego niektórzy je wymieniają). Najlepiej iść do porządnego sklepu motoryzacyjnego ze śrubami i dobiorą takie same tyle że na zwykły klucz (sześciokąt) ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 27-04-2013, 17:22   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Dobry klucz imbusowy i o ile nikt wcześniej śrub nie zjechał, albo nie dokręcił na chama, to wszystko będzie ok. Potem dokręcić z czuciem i w drogę. Nie jest to takie skomplikowane w 900, za pierwszy razem idzie wolniej :P Potem dochodzi się do wprawy - za pierwszym podwinęła mi się uszczelka czego nie zauważyłem. Za drugim poszło gładko i nic nie cieknie.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-04-2013, 17:24   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Ja bym tych śrub nie wymieniał. Głowica jest aluminiowa i śruby muszą być do takiego metalu przystosowane. Założy się inne i nie wiadomo jak będą inerkacjowały z głowicą
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-04-2013, 17:31   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


U mnie już tydzień mija jak wymieniłem, przejechane kilkaset km w tym trochę dłuższa wycieczka i ostre gazowanie bardzo często i nadal nie cieknie (odpukać) ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-04-2013, 21:41   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


te śruby od dekla mają 8.8 twardość. głowica jest aluminiowa. zerwać te śruby to jak wygrać 6 w totka. łatwiej zgwałcić gwint, dlatego zalecam klucz dy** a te śruby są raczej dożywotnie
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-04-2013, 22:30   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Łukasz, ale ja nie pisze o zerwaniu, tylko o wywaleniu na okrągło łebka ;) A to się zdarza jak ktoś marnych imbusów używa, czy krzywo włoży, a śruby się zapiekają jednak.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-04-2013, 22:41   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


w MPI nie ma imbusów ;-) są śruby zwykłe i jak ktoś np odkręca je płaskim to powodzenia :)
_________________

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-04-2013, 22:43   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Łukasz, a temat jest o 900 :P
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
jankoxxx1 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: ?ląskie
Wysłany: 27-04-2013, 23:24   
   Bolid: seicento 900


macher napisał/a:
Możesz odkręcić bez demontażu przepustnicy ale musisz wtedy
-odłączyć węże paliwowe
-odłączyć węże podgrzewania przepustnicy.
Przy demontażu po kawałku przepustnicy możesz przy odrobinie zdolności ekwilibrystycznych darować sobie upuszczanie wody i odpinania węży. Odsuniesz wszystko na bok i pokrywę wysuniesz. Oczywiście cewki zapłonowe trzeba odkręcić lub chociaż kable odpiąć z cewek.
Do odkręcenia potrzebny dobry inbus bodajże rozmiaru 5 . Pokrywę warto zeszlifować . Ja tak mam z milimetr półtora zebrane i dokręcone te śruby inbusowe mam długim płaskim wkrętakiem i trzyma.Zawsze można dokręcić inbusem w razie konieczności


partactwo taka robota i inaczej tego nie można nazwać


porady tyś to kiedyś rozbierał wogóle chyba nie a z tego co sądzę to są tu nie liczni którzy kiedykolwiek w kanale byli,po takich doradach dla nie doświadczonych może ktoś więcej zepsuć i kłopotów narobić niż naprawić

rozebrać wyczyścić dobrym zmywaczem na głowicy pokrywie w spreju nic się nie szlifuje uszczelka do założenia tylko jeden raz, na monowtrysku silikon i wszystko powinno grać jak należy

uważaj na ten pierścień plastykowy lubi pękać przy zdejmowaniu na monowtrysku

przez to napisałem wymiana koła zimowego na letnie bez zdejmowania koła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum