Oslona pod silnik czy ktos montowal? |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2013, 21:13 Oslona pod silnik czy ktos montowal?
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Czy ktos montowal taką osone pod silnik? Czy to ma jakis sens?
http://allegro.pl/oslona-...3381477508.html |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 24-07-2013, 21:29
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
daj sobie spokoj - pierwsze pytanie po co ci to ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2013, 21:33
|
|
|
Zeby ja w zime połamać |
|
|
|
|
Luszeq
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 463 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 25-07-2013, 11:05
Bolid: MAZDA 323F BJ |
|
|
sam się nad tym zastanawiamłem, ale chyba lepiej jakaś grubszą blachę i zrobi to jak trzeba. A po co? Po to, żeby po wszystkim nie musiała lać się woda. |
_________________
Karmazynowa strzała |
|
|
|
|
Grosik
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 279 Skąd: Okolice Warszawy
|
|
|
|
|
DeVILBISS [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2013, 12:24
|
|
|
To sie dopiero nazywa zbedny bagaż do cywila |
|
|
|
|
biznesik
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2013, 13:37
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Uncrossed napisał/a: | daj sobie spokoj - pierwsze pytanie po co ci to ? |
po to zeby sie nie syfil tak tylko ciekawe do czego to sie montuje |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
|
Grosik
Nałogowiec
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 279 Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany: 25-07-2013, 14:00
Bolid: Sejko 1.1 MPi |
|
|
biznesik napisał/a: | Uncrossed napisał/a: | daj sobie spokoj - pierwsze pytanie po co ci to ? |
po to zeby sie nie syfil tak tylko ciekawe do czego to sie montuje |
Jak to gdzie? Blachowkręty i w miche |
_________________ Mój Sejczak - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=42954
|
|
|
|
|
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 25-07-2013, 14:25
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Wg mnie Fiat powinien fabrycznie wyposażać SC 1100 w taką osłonę. Alternator jest tak umiejscowiony że woda leje się na niego obficie z kałuży co powoduje korozję obudowy i jej pękanie. Taka np skoda octavia ma też osłonę którą z uwagi na niskie zawieszenie szoruje raz po raz po krawężnikach i jakoś nikt nie pyta po co to ma być. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 25-07-2013, 14:51
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ale plastik ci duzo nie pomoże. taka osłona tez sie przetrze wiec i tak bedziesz szorował po krawężnikach.
co do oslony na alternator to zgadzam sie w 100 % że być powinna. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
DeZet [Usunięty]
|
|
|
|
|
Znawoj
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 26-07-2013, 20:40
Bolid: Seicento 1.1MPI, rok 2004, IGŁA! |
|
|
Ja sobie zamontowałem 3 lata temu i jest OK - czysty silnik. Przykręca się wkrętami do plastiku do zderzaka i nadkoli, trochę się trzeba nakombinować, podoginać, poprzycinać. Przy wymianie oleju itp. trzeba niestety zdejmować... |
_________________ Nie ma brzydkich samochodów, są tylko zaniedbane. |
|
|
|
|
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 20-02-2016, 22:55 [1.1 MPI] Osłona pod silnik
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Tak, montowałem:
http://www.seicento.pl/vi...p=552123#552123
Opis w punktach 2) i 3). |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
|
MC Grzechu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 706 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-02-2016, 04:20
Bolid: Seicento 1.2 16v 6speed/Ibiza III 1.4 16v |
|
|
Złoty Szpadel, za odkop miesiąca leci do Ciebie...
|
_________________ Fiat Seicento Abarth 1.2 16v 6speed '98
Seat Ibiza Sport 1.4 16v '07
Było:
Fiat Punto II 1.9 JTD '00
Fiat Stilo 1.9 JTD '05
Fiat Grande Punto 1.4 16v '06
|
|
|
|
|
onore
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Lip 2014 Posty: 29 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 21-12-2020, 23:53 Osłona pod silnik, komorę silnika
Bolid: SC Active 1.1 MPI 2003' LPG |
|
|
Jak obiecałem tutaj:
http://seicento.com.pl/to...2985.htm#564513
i wcześniej opisałem tutaj:
http://seicento.com.pl/to...-vt35109,15.htm
zebrałem i uzupełniłem poniżej. Chcąc przede wszystkim ocieplić przez osłonięcie komory silnika 1.1MPI z LPG, ale i również chronić alternator przed wodą wykonałem w kolejności:
1) Dokupiłem matę pod maskę - u mnie w oryginale nie było.
2) Z prostokątnego pojemnika budowlanego wykonałem boczne osłony komory silnika od kół, mocując od wewnętrznej strony nadkoli wykorzystując oryginalne śruby do mocowania plastikowych nadkoli. Oczywiście trochę rzeźby było z otworami na półosie i drążek kierowniczy .
3) Zamontowałem osłonę pod silnik. Skusiłem się na licznie oferowane na znanym portalu. Uprzedzony opiniami części kolegów zadzwoniłem do sprzedawcy upewniając się, czy będzie pasować do SC 1.1 MPI. Twierdził, że wszystko będzie pasować. Niestety, totalny niewypał , ale rozcinając przez środek i wyginając ją z użyciem opalarki udało się ją dopasować i zamocować. Cieszyłem się bo udało mi się tez wreszcie osłonić alternator od wody - producent kompletnie nie przemyślał jego lokalizacji.
4) Ponadto na zimę zakładam listwę z grubej profilowanej pianki na zderzak, tak że uniemożliwia wlot powietrza między krawędzią maski a zderzakiem.
Teraz, po 4 latach eksploatacji , mogę potwierdzić, że p.1), 2) i 4) sprawdziły się z powodzeniem. Natomiast co do p. 3) - osłony z PCV/ABS, których pełno w necie, punktując po kolei:
a) żadna jednoczęściowa nie będzie pasować do 1.1MPI, który ma idący przez środek nisko wydech,
b) w standardzie kompletnie nie ma do czego ich zamocować w tylnej części komory silnika, a w "komplecie" nic ich producent nie daje - chyba nigdy nie oglądał od spodu SC
c) materiał PCV/ABS jest zbyt miękki na panujące tam temperatury .
A przy nich wszędzie pisze: "wysokiej jakości zamiennik" ...
Finalnie lewa połówka, pod skrzynią biegów tej rozciętej przez mnie osłony jest do dziś, ale zamocowana na specjalnie dorobionym przeze mnie mocowaniu - solidnego płaskownika przykręconego do miejsca, w którym jest też pierwszy punkt mocowania wydechu.
Natomiast prawa połówka osłony pod wpływem temperatury od miski olejowej się wygięła wybrzuszając w dół. Aż strach pomyśleć gdybym tą całą obudowę jakoś jednak założył, nie rozcinając przez środek, co powodowałoby jej kontakt z rurą wydechową ... .
Dlatego dopasowałem, odpowiednio docinając i wyginając ocynkowaną blachę od tyłu kuchenki Amica. W tylnej części komory przymocowałem ją do dużego kątownika ciesielskiego, który z kolei jest przykręcony do nadwozia śrubą wahacza.
Mogę powiedzieć, że takie kombinowane rozwiązanie osłaniające silnik od spodu i boków działa z powodzeniem do dziś . |
_________________ SC Active 1.1 MPI 2003' LPG: Tomasetto AT09/STAG4 QBox Basic/Hana H2000. |
|
|
|
|
|