FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ślizganie się paska klinowego
Autor Wiadomość
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 04-11-2013, 16:39   
   Bolid: Seicento 900 98'


Ten mechanik u którego był zmieniany pasek robił przy tym Seicento już od dawna zresztą to on mi go polecił bo Pan który go wstawiał ma już dużo lat i nie ten wzrok żeby jeździć przy poprzednim samochodzie zawsze informował o jakiś dodatkowych usterkach przy naprawie czegoś jak napotkał. Generalnie sam miałem wymienić pasek ale mi się nie chciało :grin:
 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 04-11-2013, 20:13   
   Bolid: 1,2 8V


Nie nie wierzę mechanikom i bez znaczenia jest dla mnie czy to polak czy nie. Spopielar, zmień pasek (przy okazji sprawdź jednak to łożysko), zrób pomiar miernikiem i wszystko będzie jasne.
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 04-11-2013, 20:49   
   Bolid: Seicento 900 98'


Po wyciągnięciu na światło dzienne wszystkich objawów jakie podczas nagłego podświetlania mają miejsce sądzę że praktycznie na 100% może to być regulator w połączeniu z szarpaniem paska daję dowód na wymianę obydwu elementów
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 04-11-2013, 21:51   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Sprawdź ten pasek koniecznie bo jak coś się stanie, to silnik ugotujesz :)
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 04-11-2013, 21:59   
   Bolid: Seicento 900 98'


Pasek to już sprawdzony nie nadaję się do niczego, samochodem nie jeżdżę w środę wyjmuję alternator i wymieniam regulator wraz z paskiem już normalnym firmowym przy okazji sprawdzę jak chodzi łożysko alternatora i pompy wody, mam nadzieję że po tych wymianach będzie już dobrze :smile:
 
 
mati1356 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 47
Skąd: KDA-LU-KR
Wysłany: 04-11-2013, 22:18   
   Bolid: siecento 900


A może masz już wytarte kółko od alternatora też tak miałem nowy pasek i po miesiącu ciągle piszczał i podczas pisku przygasały kontrolki i światła nawet naciąg nie pomagał.Chciałem kupić nowe kółko ale nie udało sie mi go zdobyć któryś z kolegów z forum poradził mi żebym kupił szerszy pasek i kupiłem pasek 11.9x806 zaryzykowałem bo szerszy i dłuższy ale od tego momenty okolo pół roku jeżdze bez naciagania i cisza zero pisku jedynie co to musiłem go naciągnać po około tygodniu bo jednak jest szerszy i musiał się ułożyć w kółku.
 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 04-11-2013, 23:08   
   Bolid: Seicento 900 98'


Teraz pytanie jest takie czy uda mi się wymienić regulator wraz z paskiem bez wyjmowania alternatora? Sprawdziłem wstępnie to do regulatora idzie się dostać w miarę sensownie jednak z tego co mi wiadomo naciąg paska przeprowadza się regulacją która jest pod spodem. Jak to z tym dokładnie jest ? :smile:
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-11-2013, 08:08   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Spopielar napisał/a:
regulator wraz z paskiem bez wyjmowania alternatora?

Jeżeli to 900-setka to da się. Ja podnoszę z prawej strony, zdejmuję prawe przednie koło i wyciągam nadkole, a wtedy jest wszędzie dobry dostęp.
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 05-11-2013, 08:11   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


Spopielar napisał/a:
regulator wraz z paskiem bez wyjmowania alternatora?

Jeżeli to 900-setka to da się. Ja podnoszę z prawej strony, zdejmuję prawe przednie koło i wyciągam nadkole, a wtedy jest wszędzie dobry dostęp.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2013, 12:08   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Spopielar napisał/a:
Pasek sprawdzony nie nadaję się do niczego...w środę wyjmuję alternator i wymieniam regulator wraz z paskiem już normalnym firmowym przy okazji sprawdzę jak chodzi łożysko alternatora i pompy wody
no widzisz, pasek był pewnie za mocno naciągnięty i wytarło go, przy wilgoci potrfiło nim ślizgnąć i zapiszczał. Tyle.
Po co chcesz regulator zmieniać? Za chwile cały altek zdejmiesz na regenerację ;P
Załóż pasek i spr jak chodzi altek.

Łożyska? Możliwe, ale czy wcześniej altek szumiał/wył?? Nie pisałeś, więc podejrzenie bezpodstawne.
Jak cię to męczy to zakręć w rękach altkiem i spr czy kręci się cicho czy daje jakieś szeleszczące dźwięki.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 05-11-2013, 12:41   
   Bolid: Seicento 900 98'


Wymiana regulatora z racji zbyt jasnego podświetlania momentami zegarów i wszelkich świateł do tego stopnia iż chwilowo potrafi samo wyłączyć się na chwilę radio prawdopodobnie dlatego że dostaję za duże napięcie i odłącza zasilanie, oczywiście działo się to również zaraz po wymianie paska gdy jeszcze się nie ślizgał
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2013, 12:56   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Aha. Ale pewności żadnej bo nie mierzyłeś napięcia przed demontażem paska?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Spopielar 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Radom
Wysłany: 05-11-2013, 14:15   
   Bolid: Seicento 900 98'


Nie mierzyłem jednak twierdzę że również od tego zjechał się w tak szybkim tempie nowy pasek ze względu na przeciążenia jakie wtedy dostawał alternator :-P
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-11-2013, 14:37   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Wg twojej logiki, po przepaleniu H4 idziesz kupić włącznik przy kierownicy :|
Regulator to część elektryczna, pasek nie ma z tym nic wspólnego.
Altek nie miał żadnych przeciążeń. To aku dostawało po D z powodu braku ładowania. Pasek sie ślizgał, czasem kwiknął i chwycił tarcie na kole pasowym. Jak altek dostał obrotów na 'trzymającym' pasku to napięcie wzrastało z 12 na 13-13,5 i miałeś rozświetlenia. To jest normalne. Wiec czego ty szukasz na siłę?'
Załóż ten nowy pasek i sprawdź ładowanie! zanim pół auta rozbierzesz nie potrzebnie i wydasz kasę na coś co jest dobre.

Przy okazji, jak się uprzesz na wymianę regulatora to miej na uwadze, że szczotki będą nie dopasowane do komutatora. Zanim sie dotrą możesz mieć różne efekty świetlno napięciowe. Oczywiście to mija relatywnie szybko.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
sej600 
Nałogowiec

Pomógł: 27 razy
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 120
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 05-11-2013, 17:26   
   Bolid: 1,2 8V


X-raT napisał/a:
Regulator to część elektryczna, pasek nie ma z tym nic wspólnego.
EEE kolego tak poczytuje twoje wypowiedzi i mam jedno małe pytanko, z kąd altternator i poprzez co czerpie energię którą przekazuje instalacji elektrycznej????????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum