FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11-04-2014, 13:21   
   Bolid: Seicento


najlepiej to w serie się nie bawić....tylko kupować kompletne zawieszenie....działa to lepiej i dłużej :!:
_________________

 
 
loioneq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 11-04-2014, 21:48   
   Bolid: sej 900tka


no okej. tylko moje auto służy mi czasami jako auto służbowe i problem tkwi w tym żeby było niższe ale nie za niskie żebym mógl progi zwalniające normalnie przejeżdżać. no i ktoś pisał że fk sprężyny -40 przód i tył na serie amory dają rade. po 2 brak gotówki ;D mieszkam od jakiegoś czasu sam z dziewczyna wiec koszty rosną. i jak ktoś ma niech daje swoje propozycje albo najlepiej fotke jak wygląda na jakim zawieszeniu i koszty co najważniejsze w tych trudnych czasach ;D. sory że tyle wymagam i gitare zawracam ale miałem problem z seatem kiedyś. zanim było dobrze to kupiłem chyba z 3 zestawy zawieszeń bo poskąpiłem na gwint.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-04-2014, 23:17   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


-40mm fk na gazowym amorku(delphi, KYB,b4) i jest ok
 
 
 
bartekn1992 
Nałogowiec

Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 106
Skąd: Rzewnie k.Różana
Wysłany: 13-04-2014, 13:05   
   Bolid: Sporting 1.1 SPI


wsadzaj -60 bo wsadzisz -40 i za jakis czas bedziesz chcial wiecej :) ja posłuchałem chłopaków i mam -60 nie żałuję !
_________________
!----Sejo----!
 
 
Mucha!!! 
spamer team

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 1455
Skąd: prawie Rybnik :p
Wysłany: 13-04-2014, 13:15   
   Bolid: SC 1.1. MPI


bartekn1992 napisał/a:
wsadzaj -60 bo wsadzisz -40 i za jakis czas bedziesz chcial wiecej :) ja posłuchałem chłopaków i mam -60 nie żałuję !



:ok: :mg:
_________________
NiebieskiJestOK
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-04-2014, 20:36   
   Bolid: Seicento 1.1


Jestem w trakcie kompletowania gratow sejko pod kjs, powiedzmy ze zdecydowalem sie na pzm 1 komplet 4 amortyzatorow jakie dac do tego sprezyny zeby nie bylo za nisko? Chyba ze w tej cenie bedzie jakas lepsza opcja bo z tego co sie naczytalem odelzony tyl + pzm 1= pingpong, auto bedzie tylko do kjsow nie stac mnie na B6 wiec celuje cos w przedziale PZM 1 (allegro 600zl komplet). Na kolach 13 175/50 bedzie sie kulac.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-04-2014, 14:17   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Mateek95, w wersji budżetowej polecam amortyzatory KAYABA Exel-G i do tego sprężyny eibach pro kit -30mm ja mam taki zestaw i spisuje się świetnie. PZM-1 nigdy nie miałem, ale są to raczej amortyzatory na tor i gładkie trasy, zbyt sztywne na nierówne kjsy.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 16-04-2014, 16:34   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzieki za opinie, ma ktos moze jeszcze taki setup albo porownanie miedzy exel g a pzm 1? A co do sprezyn i amorkow to te? :
http://allegro.pl/sprezyn...4076889841.html
http://allegro.pl/sprezyn...4079340531.html
http://allegro.pl/amortyz...4155373128.html
i co z exel g na tyl bo chyba slepy jestem;/ ciezko mi sie szuka tego po allegro
 
 
 
nYmYx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Dąbrowa Górnicza
  Wysłany: 16-04-2014, 18:47   Sprężyny przód
   Bolid: Seicento Sporting Abarth


Witam, jestem nowy i mało doświadczony. Mam Seicento Sporting Abarth z 2002r. silnik fabryczny 1.1.
szukam sprężyn na przód oryginalnych lub zamienników takie jakie były obecnie i nie wiem jakie mam kupić. Patrzyłem na EPERze i szukałem po numerach, znalazłem pare ale nie wiem czy będą dobre i szukam pomocy. :)
Pomożecie ??
 
 
 
nYmYx 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 16-04-2014, 18:54   
   Bolid: Seicento Sporting Abarth


Dodam kilka linków

1. nr na eper się zgadzają
http://www.iparts.pl/czes...acje-produktowe

2. nr się zgadzają ale są nie do wersji sporting według EPER, ale na stronie pisze ze ONLY SPORTING
http://www.iparts.pl/czes...html#numery-oem
 
 
 
loioneq 
nówka sztuka ;)

Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 37
Skąd: ?ląsk
Wysłany: 19-04-2014, 13:37   sprezyny
   Bolid: sej 900tka


a ja mam jeszcze jedno pytanie skąd i za jaką cene można kupic spreżyny fk? chciałem -40/-40. bo chce założyć to na seryjne amorki. ale w jednym temacie z forum gadali że to za mało i bedę chciał wiecej. i mówili też że na -70/-50 jeżdzą na serii niektórzy i nic sie nie dzieje. tylko ja pytam czy na -70 na serii nie lata amorek? spreżyna może spaść? no i oczywiscie gdzie moge dostać fk?? na allegro tylko eibach pro kit i mtsy
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2014, 14:58   Re: sprezyny
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


loioneq napisał/a:
a ja mam jeszcze jedno pytanie skąd i za jaką cene można kupic spreżyny fk? chciałem -40/-40. bo chce założyć to na seryjne amorki. ale w jednym temacie z forum gadali że to za mało i bedę chciał wiecej. i mówili też że na -70/-50 jeżdzą na serii niektórzy i nic sie nie dzieje. tylko ja pytam czy na -70 na serii nie lata amorek? spreżyna może spaść? no i oczywiscie gdzie moge dostać fk?? na allegro tylko eibach pro kit i mtsy


Przy -40 nie mówiąc już o większych obniżeniach amortyzatory powinny być skrócone bo po prostu tłoczki nie pracują tam gdzie przewidziała fabryka. Niestety nawet te nowe B6 są seryjnej długości ale o tym już było w innym wątku. Może przy -40 jakiś czas pojeździsz na serii po mieście. Jakieś 200 zł za skrócenie kompletu dla świętego spokoju można zainwestować.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2014, 15:14   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Mateek95 napisał/a:
Jestem w trakcie kompletowania gratow sejko pod kjs, powiedzmy ze zdecydowalem sie na pzm 1 komplet 4 amortyzatorow jakie dac do tego sprezyny zeby nie bylo za nisko? Chyba ze w tej cenie bedzie jakas lepsza opcja bo z tego co sie naczytalem odelzony tyl + pzm 1= pingpong, auto bedzie tylko do kjsow nie stac mnie na B6 wiec celuje cos w przedziale PZM 1 (allegro 600zl komplet). Na kolach 13 175/50 bedzie sie kulac.


http://allegro.pl/sprezyn...4076889841.html
Na podobnych springach przejechałem jak na razie jakieś 9 lat i jest nadal si. Za nisko na pewno nie będzie bo żeby dojść nawet do -40 (takie kupiłem) to i tak trzeba było je uciąć. PZM na tor jest ok ale na kajtkach srodze się na nich zawiedziesz. Dokładnie jak napisałeś - pingpong.
Opcją na dzień dzisiejszy są nowe B6 - ok 770zł za przód 2szt, 680 za tył 2 szt. Nie są tak twarde jak PZM ale i miękko na pewno nie jest. Mam takie obecnie i na nierównościach poprzecznych bywa różnie.
Jest oczywiście opcja przeróbki seryjnych amorów. W Poznaniu koszt od 200zł za komplet w zależności co chcesz finalnie bo twardość też ustawią. Na taki przelatałem "kilka" imprez i złego słowa nie powiem. Poddały się po 5 latach.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-04-2014, 20:09   
   Bolid: Seicento 1.1


Problem w tym ze B6 rujnuja moj budzet;/ Ale z tego co piszesz to chyba jedyna najlepsza i sluszna opcja na kajtki pomijajac b6 na grubej , druga sprawa w obojetnie jakim stanie oddaje amortyzatory do poznania i mi je zrobia? skracaja i utwardzaja? co im powiedziec jako ze nie mam doswiadczenia w tej materi, i z tego co piszesz rozumie ze obecnie masz b6 a miales serie oddana do utwardzenia duza przepasc w jezdzie miedzy b6 a porobiona seria?
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-04-2014, 20:58   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Miałem utwardzoną i skróconą serię i jak na taki zestaw sprawował się nadzwyczaj dobrze. Moim zdaniem ta opcja na kjs jest i tak lepsza od tych nowych B6 bo one są jednak dość twarde. Auto na torze prawie się nie wychyla a nie o to chodzi przy próbach z wyrypem nawet lekkim. Tam ma wybierać.
Czy stan obojętny to nie wiem bo jak ciekną to raczej i tak złom. Z tego co wiem najlepsze do rozbierania są zwykłe krosno. Można sobie taki gotowy komplet już zrobionych zamówić. Ostatnio kolega zapłacił chyba z 600zł więc tragedii nie ma. Najlepiej zadzwoń po świętach i wszystkiego się dowiesz że tak powiem u źródła :) tel. (61)8304230.
B6 na grubej oficjalnie nie jest już produkowane. W innym wątku jakiś klubowicz znalazł na jakiejś stronie chyba angielskiej ale nie wiadomo czy po prostu nie zapomnieli usunąć.
Ceny używek poszybowały ostro w górę. Dodaj do tego że zapewne są do regeneracji a to też parę $$$ kosztuje.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
Ostatnio zmieniony przez DeZ 19-04-2014, 21:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum