Zawieszenie sportowe |
Autor |
Wiadomość |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-04-2014, 22:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
DeZ napisał/a: | 165/60/13 ? A są takie ? 165/55/13 to ja rozumiem.
Jeśli auto do sportu to 155/65/13 będzie lepszym wyborem to seryjnego 1.1
Jeśli na ulicę to można poszaleć ale ... Chyba Krzysztof "Ścinajmy drzewa" Hołowczyc kiedyś powiedział:
"Z dużymi rozmiarami kół jest jak z prezerwatywami XXL - krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów" i po latach spędzonych za kierownicą muszę mu przyznać rację. |
165/13-slik/semi slik/chińczyk
Pod resztą się podpisuję |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29-04-2014, 18:50
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
DeZ czyli twierdzisz ze lepiej mi sie bedzie jezdzilo w katjkach na oponie 155 niz 175? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-04-2014, 19:58
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Czy lepiej to nie wiem bo to indywidualne widzimisię. Opona 175 ma większe opory toczenia a co za tym idzie auto gorzej przyspiesza. Dodaj do tego 54 kuce i wyjdzie, że nie jest dobrze. Opór kierownicy na nawrotach jest bardziej niż wyraźnie zauważalny a weź pod uwagę, że nie kajtkach trzeba się nieźle nakręcić.
Ja święty nie jestem i na początku moich startów też inwestowałem w 175 ale z czasem mi przeszło
Jak masz nadmiar gotówki to jeszcze 165/55/13 są do kupienia np Yokohama a-drive (A-539 zdaje się nie ma 165) a z tańszych używek Goodyear Eagle.
Natomiast w 155 masz do wyboru i koloru. Obecnie polecam Uniroyal Rainexpert 155/65/13. Cena ok 170 za sztukę. Trzeba jedynie pamiętać, żeby na suchym wpompować w nią z 2,5 żeby się nie podwijała. Kamień się z niej nie robi bo ma miękki bieżnik. Na deszczu i suchym - super. Na szutrze nie miałem okazji.
Robimy niezły OT bo to nie temat o oponach. Tu jest bardziej właściwy - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=365225 |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
hosse
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-05-2014, 20:13
Bolid: fiat seicento |
|
|
Witam serdecznie kolegów...mam takie pytanie.co sie stanie i jaki bedzie efekt jeśli na seryjne amorki zaloże sprezyny -70 na przód i tyl ? Czy jest to w ogóle możliwe? Wiem,że byly juz podobne pytania,ale zawsze w odpowiedzi bylo,ze seria amor tylko do -40,a ja chcialbym uzyskac odpowiedz jakie konsekwencje moga byc przy polaczeniu seri amor i -70 sprezyny.
Dziekuje |
|
|
|
 |
BombelWND
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 55 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 04-05-2014, 20:49
Bolid: sc899 '99 |
|
|
-40 to max na seryjnych amorkach zeby wytrzymywaly |
_________________ pomogłem = piwo
Ja i moja fura super duet
 |
|
|
|
 |
hosse
nówka sztuka ;)
Wiek: 42 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 4 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-05-2014, 20:55
Bolid: fiat seicento |
|
|
no wlasnie interesuje mnie co to znaczy "wytrzymaly" ? zy taki zestaw nie ma prawa bycia? czy amory sie rozpadna?czy to moze jednak spreyny nie beda funkcjonowac? |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-05-2014, 21:01
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Zależy jak chcesz jeździć. Mi na -40 amortyzatory wytrzymały jeden kjs. Od tego czasu mimo wszystko polecam kompleksową robotę. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Mateek95
nówka sztuka ;)
Wiek: 29 Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-05-2014, 13:20
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
DeZ napisał/a: | Miałem utwardzoną i skróconą serię i jak na taki zestaw sprawował się nadzwyczaj dobrze. Moim zdaniem ta opcja na kjs jest i tak lepsza od tych nowych B6 bo one są jednak dość twarde. Auto na torze prawie się nie wychyla a nie o to chodzi przy próbach z wyrypem nawet lekkim. Tam ma wybierać.
Czy stan obojętny to nie wiem bo jak ciekną to raczej i tak złom. Z tego co wiem najlepsze do rozbierania są zwykłe krosno. Można sobie taki gotowy komplet już zrobionych zamówić. Ostatnio kolega zapłacił chyba z 600zł więc tragedii nie ma. Najlepiej zadzwoń po świętach i wszystkiego się dowiesz że tak powiem u źródła tel. (61)8304230.
B6 na grubej oficjalnie nie jest już produkowane. W innym wątku jakiś klubowicz znalazł na jakiejś stronie chyba angielskiej ale nie wiadomo czy po prostu nie zapomnieli usunąć.
Ceny używek poszybowały ostro w górę. Dodaj do tego że zapewne są do regeneracji a to też parę $$$ kosztuje. | Dzwonilem przed chwila i tak jak DeZ pisales najlepsze bedzie do skrocenia i utwardzenia seryjne krosno, nie mam pojecia gdzie takowe dostac ale zaproponowal mi swoje uzywane 200zl za komplet, pytanie ile je skrocic bo bladego pojecia nie mam, pamietasz moze ile te twoje byly skrocone? ja zamontuje do tych amorkow pro kit - 30 bo - 40 nie znalazlem ale wiadomo ze moze w przyszlosci wleciec cos nizszego jak bedzie taka potrzeba. w kazdym badz razie dla zainteresowanych to 300zl za komplet skrocenia i utwardzenia. |
|
|
|
 |
DeZ
Nałogowiec

Pomógł: 17 razy Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 390 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2014, 13:32
Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200 |
|
|
Skraca się o tyle o ile usiądzie auto. Zatem moje B6 są krótsze o 40mm. I tyle możesz od razu zrobić spokojnie do tych -30.
Sprężynę możesz obciąć żeby -40 otrzymać ale nie od razu. Niech się nówka trochę pomęczy i ułoży. Z Eibachem tak jest że auto stoi wyżej niż obiecany minus na opakowaniu. Moje są chyba o pół zwoja ucięte albo i lepiej. Dokładnie nie wiem bo już takie kupiłem. |
_________________ Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2014, 18:11
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Koledzy, mam pytanie odnośne lekkiego obniżenia mojego seja.Teraz jest zdecydowanie za wysoko, w zakrętach o mało nie wypadam z drogi Chciałbym go trochę obniżyć, drogi po których jestem zmuszony jeździć mają sporo dziur więc nie mogę przesadzić.
Myślę o springach FK 40/40, z przodu mam amorki gazowe(chyba...przy przyciskaniu słychać jakby powietrze/gaz uciekał )
Aktualnie przód siedzi 17cm nad ziemią a tył 30cm .Czy może lepiej odrazu 70/50 fk...ale wtedy seryjne amorki nie mogą zostać ? |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 25-05-2014, 22:42
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
Cytat: | Myślę o springach FK 40/40, z przodu mam amorki gazowe(chyba...przy przyciskaniu słychać jakby powietrze/gaz uciekał )
Aktualnie przód siedzi 17cm nad ziemią a tył 30cm .Czy może lepiej odrazu 70/50 fk...ale wtedy seryjne amorki nie mogą zostać ? |
40/40 na serii dają radę ale więcej to trzeba mieć sportowe/skrócone amory |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
Manniek66
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 29 Dołączył: 30 Kwi 2014 Posty: 208 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2014, 23:05
Bolid: Seicento 900 S-class |
|
|
Myślę, że 40/40 mi wystarczy.Zapomniałem dodać że moje inne hobby to wędkarstwo i czasami trzeba gdzieś wjechać więc nie chciałbym być uziemniony bo siedzę nisko
Przy FK 40/40 w stosunku do seri ile sejak siądzie? Zależy mi na lepszym prowadzeniu w zakrętach oraz wyglądzie.W wakacje chciałbym dorzucić jeszcze nowe oponki i felgi.Jakieś sugestie żeby to ładnie wyglądało ? |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 26-05-2014, 20:16
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
Manniek66 napisał/a: | Myślę, że 40/40 mi wystarczy.Zapomniałem dodać że moje inne hobby to wędkarstwo i czasami trzeba gdzieś wjechać więc nie chciałbym być uziemniony bo siedzę nisko
Przy FK 40/40 w stosunku do seri ile sejak siądzie? Zależy mi na lepszym prowadzeniu w zakrętach oraz wyglądzie.W wakacje chciałbym dorzucić jeszcze nowe oponki i felgi.Jakieś sugestie żeby to ładnie wyglądało ? |
co auto to inaczej
ale fk siadają ok 40/40 racz ej nie więcej ale też już widziałem 40/40 że było niżej |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
piotr1231
Nałogowiec

Wiek: 30 Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 467 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-06-2014, 17:48
Bolid: Seicento 900 |
|
|
I ja mam pytanie co do zawieszenia. W temacie widziałem zdjęcia Sportinga na amortyzatorach Delphi i Eibachu -35, stał równo, nie było motorówki. W związku z coraz gorszą dostępnością, Delphi na tył, chciał bym wiedzieć czy Kayaba olejowa ( seria chyba Premium, około 90 złotych za sztukę) będzie dobry wyborem ? Chodzi mi głównie o wysokość, czy się nie podniesie samochód oraz o współpracę z Eibachem ?
Jeszcze jedno pytanie, mechanik mówił, że przy wymianie sprężyn i amortyzatorów z tyłu, trzeba kupić jakiś zestaw montażowy, w cenie około 70 złotych. Co to może być ? Odboje ? |
_________________ Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-06-2014, 23:25
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
piotr1231 napisał/a: | wymianie sprężyn i amortyzatorów z tyłu, trzeba kupić jakiś zestaw montażowy, w cenie około 70 złotych. |
Nabija Cię na koszty, uwierz mi. Kompletna bzdura. Nie ma potrzeby nic wymieniać. Jak masz jakieś pytania to wal na FB do mnie.
Na amorku olejowym tyłu nie podniesie Ci, w sumie to chyba nikt nigdy nie narzekał na wysoki tył. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|