FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie sportowe
Autor Wiadomość
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-04-2014, 22:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


DeZ napisał/a:
165/60/13 ? A są takie ? 165/55/13 to ja rozumiem.

Jeśli auto do sportu to 155/65/13 będzie lepszym wyborem to seryjnego 1.1
Jeśli na ulicę to można poszaleć ale ... Chyba Krzysztof "Ścinajmy drzewa" Hołowczyc kiedyś powiedział:
"Z dużymi rozmiarami kół jest jak z prezerwatywami XXL - krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów" i po latach spędzonych za kierownicą muszę mu przyznać rację.

165/13-slik/semi slik/chińczyk :wink:
Pod resztą się podpisuję :lol:
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 29-04-2014, 18:50   
   Bolid: Seicento 1.1


DeZ czyli twierdzisz ze lepiej mi sie bedzie jezdzilo w katjkach na oponie 155 niz 175?
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2014, 19:58   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Czy lepiej to nie wiem bo to indywidualne widzimisię. Opona 175 ma większe opory toczenia a co za tym idzie auto gorzej przyspiesza. Dodaj do tego 54 kuce i wyjdzie, że nie jest dobrze. Opór kierownicy na nawrotach jest bardziej niż wyraźnie zauważalny a weź pod uwagę, że nie kajtkach trzeba się nieźle nakręcić.
Ja święty nie jestem i na początku moich startów też inwestowałem w 175 ale z czasem mi przeszło :)
Jak masz nadmiar gotówki to jeszcze 165/55/13 są do kupienia np Yokohama a-drive (A-539 zdaje się nie ma 165) a z tańszych używek Goodyear Eagle.
Natomiast w 155 masz do wyboru i koloru. Obecnie polecam Uniroyal Rainexpert 155/65/13. Cena ok 170 za sztukę. Trzeba jedynie pamiętać, żeby na suchym wpompować w nią z 2,5 żeby się nie podwijała. Kamień się z niej nie robi bo ma miękki bieżnik. Na deszczu i suchym - super. Na szutrze nie miałem okazji.

Robimy niezły OT bo to nie temat o oponach. Tu jest bardziej właściwy - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=365225
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
hosse 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2014, 20:13   
   Bolid: fiat seicento


Witam serdecznie kolegów...mam takie pytanie.co sie stanie i jaki bedzie efekt jeśli na seryjne amorki zaloże sprezyny -70 na przód i tyl ? Czy jest to w ogóle możliwe? Wiem,że byly juz podobne pytania,ale zawsze w odpowiedzi bylo,ze seria amor tylko do -40,a ja chcialbym uzyskac odpowiedz jakie konsekwencje moga byc przy polaczeniu seri amor i -70 sprezyny.
Dziekuje
 
 
BombelWND 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 55
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 04-05-2014, 20:49   
   Bolid: sc899 '99


-40 to max na seryjnych amorkach zeby wytrzymywaly
_________________
pomogłem = piwo

Ja i moja fura super duet :)
 
 
hosse 
nówka sztuka ;)

Wiek: 42
Dołączył: 04 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2014, 20:55   
   Bolid: fiat seicento


no wlasnie interesuje mnie co to znaczy "wytrzymaly" ? zy taki zestaw nie ma prawa bycia? czy amory sie rozpadna?czy to moze jednak spreyny nie beda funkcjonowac?
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2014, 21:01   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Zależy jak chcesz jeździć. Mi na -40 amortyzatory wytrzymały jeden kjs. Od tego czasu mimo wszystko polecam kompleksową robotę.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2014, 13:20   
   Bolid: Seicento 1.1


DeZ napisał/a:
Miałem utwardzoną i skróconą serię i jak na taki zestaw sprawował się nadzwyczaj dobrze. Moim zdaniem ta opcja na kjs jest i tak lepsza od tych nowych B6 bo one są jednak dość twarde. Auto na torze prawie się nie wychyla a nie o to chodzi przy próbach z wyrypem nawet lekkim. Tam ma wybierać.
Czy stan obojętny to nie wiem bo jak ciekną to raczej i tak złom. Z tego co wiem najlepsze do rozbierania są zwykłe krosno. Można sobie taki gotowy komplet już zrobionych zamówić. Ostatnio kolega zapłacił chyba z 600zł więc tragedii nie ma. Najlepiej zadzwoń po świętach i wszystkiego się dowiesz że tak powiem u źródła :) tel. (61)8304230.
B6 na grubej oficjalnie nie jest już produkowane. W innym wątku jakiś klubowicz znalazł na jakiejś stronie chyba angielskiej ale nie wiadomo czy po prostu nie zapomnieli usunąć.
Ceny używek poszybowały ostro w górę. Dodaj do tego że zapewne są do regeneracji a to też parę $$$ kosztuje.
Dzwonilem przed chwila i tak jak DeZ pisales najlepsze bedzie do skrocenia i utwardzenia seryjne krosno, nie mam pojecia gdzie takowe dostac ale zaproponowal mi swoje uzywane 200zl za komplet, pytanie ile je skrocic bo bladego pojecia nie mam, pamietasz moze ile te twoje byly skrocone? ja zamontuje do tych amorkow pro kit - 30 bo - 40 nie znalazlem ale wiadomo ze moze w przyszlosci wleciec cos nizszego jak bedzie taka potrzeba. w kazdym badz razie dla zainteresowanych to 300zl za komplet skrocenia i utwardzenia.
 
 
 
DeZ 
Nałogowiec


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 390
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2014, 13:32   
   Bolid: kiedyś CC900 teraz SC1200


Skraca się o tyle o ile usiądzie auto. Zatem moje B6 są krótsze o 40mm. I tyle możesz od razu zrobić spokojnie do tych -30.
Sprężynę możesz obciąć żeby -40 otrzymać ale nie od razu. Niech się nówka trochę pomęczy i ułoży. Z Eibachem tak jest że auto stoi wyżej niż obiecany minus na opakowaniu. Moje są chyba o pół zwoja ucięte albo i lepiej. Dokładnie nie wiem bo już takie kupiłem.
_________________
Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia - Król Julian
Pomogłem ? - kliknij w odpowiednim miejscu :)
 
 
Manniek66 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 208
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2014, 18:11   
   Bolid: Seicento 900 S-class


Koledzy, mam pytanie odnośne lekkiego obniżenia mojego seja.Teraz jest zdecydowanie za wysoko, w zakrętach o mało nie wypadam z drogi ;) Chciałbym go trochę obniżyć, drogi po których jestem zmuszony jeździć mają sporo dziur więc nie mogę przesadzić.

Myślę o springach FK 40/40, z przodu mam amorki gazowe(chyba...przy przyciskaniu słychać jakby powietrze/gaz uciekał )

Aktualnie przód siedzi 17cm nad ziemią a tył 30cm :shock: .Czy może lepiej odrazu 70/50 fk...ale wtedy seryjne amorki nie mogą zostać ?
 
 
Mucha!!! 
spamer team

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 1455
Skąd: prawie Rybnik :p
Wysłany: 25-05-2014, 22:42   
   Bolid: SC 1.1. MPI


Cytat:
Myślę o springach FK 40/40, z przodu mam amorki gazowe(chyba...przy przyciskaniu słychać jakby powietrze/gaz uciekał )



Aktualnie przód siedzi 17cm nad ziemią a tył 30cm .Czy może lepiej odrazu 70/50 fk...ale wtedy seryjne amorki nie mogą zostać ?


40/40 na serii dają radę ale więcej to trzeba mieć sportowe/skrócone amory :))
_________________
NiebieskiJestOK
 
 
 
Manniek66 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 208
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-05-2014, 23:05   
   Bolid: Seicento 900 S-class


Myślę, że 40/40 mi wystarczy.Zapomniałem dodać że moje inne hobby to wędkarstwo i czasami trzeba gdzieś wjechać więc nie chciałbym być uziemniony bo siedzę nisko :))

Przy FK 40/40 w stosunku do seri ile sejak siądzie? Zależy mi na lepszym prowadzeniu w zakrętach oraz wyglądzie.W wakacje chciałbym dorzucić jeszcze nowe oponki i felgi.Jakieś sugestie żeby to ładnie wyglądało ?
 
 
Mucha!!! 
spamer team

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 1455
Skąd: prawie Rybnik :p
Wysłany: 26-05-2014, 20:16   
   Bolid: SC 1.1. MPI


Manniek66 napisał/a:
Myślę, że 40/40 mi wystarczy.Zapomniałem dodać że moje inne hobby to wędkarstwo i czasami trzeba gdzieś wjechać więc nie chciałbym być uziemniony bo siedzę nisko :))

Przy FK 40/40 w stosunku do seri ile sejak siądzie? Zależy mi na lepszym prowadzeniu w zakrętach oraz wyglądzie.W wakacje chciałbym dorzucić jeszcze nowe oponki i felgi.Jakieś sugestie żeby to ładnie wyglądało ?



co auto to inaczej :))
ale fk siadają ok 40/40 racz ej nie więcej ale też już widziałem 40/40 że było niżej :))
_________________
NiebieskiJestOK
 
 
 
piotr1231 
Nałogowiec


Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 467
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-06-2014, 17:48   
   Bolid: Seicento 900


I ja mam pytanie co do zawieszenia. W temacie widziałem zdjęcia Sportinga na amortyzatorach Delphi i Eibachu -35, stał równo, nie było motorówki. W związku z coraz gorszą dostępnością, Delphi na tył, chciał bym wiedzieć czy Kayaba olejowa ( seria chyba Premium, około 90 złotych za sztukę) będzie dobry wyborem ? Chodzi mi głównie o wysokość, czy się nie podniesie samochód oraz o współpracę z Eibachem ?

Jeszcze jedno pytanie, mechanik mówił, że przy wymianie sprężyn i amortyzatorów z tyłu, trzeba kupić jakiś zestaw montażowy, w cenie około 70 złotych. Co to może być ? Odboje ?
_________________
Samochód jak dziewczyna, musi mieć maksymalny wet look :D
Mój: http://www.seicento.pl/vi...59547&start=180
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-06-2014, 23:25   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


piotr1231 napisał/a:
wymianie sprężyn i amortyzatorów z tyłu, trzeba kupić jakiś zestaw montażowy, w cenie około 70 złotych.


Nabija Cię na koszty, uwierz mi. Kompletna bzdura. Nie ma potrzeby nic wymieniać. Jak masz jakieś pytania to wal na FB do mnie.

Na amorku olejowym tyłu nie podniesie Ci, w sumie to chyba nikt nigdy nie narzekał na wysoki tył.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum