FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-04-2014, 11:35   
   Bolid: sporting 99'


sajdektbg napisał/a:
Witam wszystkich przeczytałem każda strone tego forum i pochodze do pewnego podsumowania i czy ew możecie mnie sprostować/doradzić?

Co potrzebne
*Silnik 1.2 8v 75km punto I najprawdopodobniej
*Komputer z 1.2 bez immo(jaka. cena takiego czegos?)
*wiązki i tu mam pytanie mam 1.1 mpi i chce włozyc 1.2 mpi dużo roboty wkońcu z tą wiązką bo różnie ludzie mówią? jakiś schemat?
* chłodnica z 1.2?
*kolektor 1.2
*pompka paliwa 3bar

jak o czymś zapomniałem proszę mi podradzić. Pozdrawiam :smile:


komputer może byc z immo, ale wówczas musisz też miec kluczyk i stacyjke w komplecie z tym komputerem
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
sajdektbg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: TBG
Wysłany: 02-04-2014, 12:00   
   Bolid: SC


dlatego raczej szukam bez immo zeby uniknac przekladania stacyjki. alternator tez z 1.2 a jak z rozrusznikiem? moze zostac od 1.1?
 
 
Carnal 
nówka sztuka ;)

Wiek: 41
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 12
Skąd: Grunberg
Wysłany: 02-04-2014, 14:00   
   Bolid: Seicento Van 1.1 MPI


Wg. katalogu alternator powinien pasować, za to rozruszniki różnią się m.in. ilością zębów, więc tu raczej bym brał dedykowany do 1.2.
_________________
Najpierw masa, później rzeźba :-D
 
 
sajdektbg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: TBG
Wysłany: 02-04-2014, 14:12   
   Bolid: SC


Dziś zamierzam zakupić większość rzeczy. Co jeszcze?
Silnik 1.2 8v
komputer z 1.2 bez immo
rozrusznik 1.2
Jakieś wiązki czy co?
pompa paliwa 3bar
kolektor z 1.2?


I pytanie bo dziś zasłyszałem kilka wersji: 1.1-->1.2 8v Plug&play?
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2014, 15:03   
   Bolid: Seicento 1242


Jak masz 1.1 SPI to praktycznie tak :)) W 1.1 MPI przeróbka wiązki :) Rozrusznik podchodzi od 1.1 SPI i w zależności od skrzyni też od MPI. W 1.1 MPI jest juz pompa 3barowa, ale mogę się mylić. Pytanie tylko czy z powrotem paliwa. Wiązkę no od 1.2 lub 1.1 SPI i przeróbka :) Kolektory muszą być od 1.2.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
sajdektbg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: TBG
Wysłany: 02-04-2014, 16:31   
   Bolid: SC


mój bolid to schumi z 2001 roku 1.1 wiec mpi

Więc z mojego 1.1 zostaje mi skrzynia? półosie, alternator no i pompka jezeli faktycznie ma 3bary
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-04-2014, 17:38   
   Bolid: Seicento 1242


Dokładnie. Układ chłodzenia może zostać, rozrusznik też powinien pasować. :) Kolektor wydechowy od 1.2 i do tego musisz kupić rurę kolektorową od 1.2. W miejscu łączenia obecnie masz katalizator, a w 1.2 kolektor żeliwny więc nie bardzo nadaję się do spawania. No i wiązka z 1.1 SPI lub ta obecna do przerobienia ale w tej kwestii niech inni, bardziej doświadczeni się udzielą :)

Rura kolektorowa 1.2:
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
GrabexX 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2014, 22:53   
   Bolid: .


Witajcie

sprobowalem sie przebic przez te 39 stron, ale wydaje mi sie ze nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
Mam u siebie silnik 1.2 8v MPI, chcialbym zalozyc glowice 16v (bo mocy nigdy za duzo). Co trzeba zmienic, przerobic itp.

Z gory dziekuje.
 
 
Kooboosh 
Nałogowiec
t-jet


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-05-2014, 08:30   
   Bolid: Seicento 1.4t


Wejdź na autokącik.pl.
Tam jest jeden bądź dwa watki poświęcone silnikom 1.1 16v, możliwe, że znajdziesz odpowiedzi + bezpośrednio możesz skontaktować się z osobami, które takowe silniki składały/użytkują.
_________________

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-05-2014, 19:05   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


musisz zmienić cały osprzęt kolektory dolotowy i wydechowy, kompa wiązke a jako ze głowica ma 16 zaworów a nie 8 to podcięcia pod zawory w tłokach nie będą pasować i je też trzeba zmieniać. mało opłacalny temat taniej i łatwiej wrzucić cały silnik
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
wilu2121 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 13-06-2014, 05:11   
   Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20


Witam, bardzo ciezko znalezc cos w tych kilkudziesieciu stronach wiec zdecydowalem sie napisac. Mam SC 1.1 MPI 2004 r i chce zrobic swapa na 1.2 8v, z tego co wiem to jest problem elektryka, i tu pojawia sie moje pytanie, czy jak kupie kompletny silnik z wiazka kompem stacyjka itd itp to i tak nie da rady tego razem spiac bez rzezbienia ?
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 13-06-2014, 16:21   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Rzeźba....Musisz zdobyć również wiązkę silnikową z seja 900 lub 1.1 SPI.
 
 
wilu2121 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 14-06-2014, 00:52   
   Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20


czyli dobrze rozumiem ze jak bede mial 1.2 8v z punto I ( czy w punto II nie jest to samo ? ) wiazkez kompem o punto i wiazke od 1.1 spi to uda mi sie to na tym podpiac zeby dzialalo ? oczywiscie nie ja tylko znajomy ktory ogarnia ten temat tylko nie wiem co mam dokladnie kupic :P
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 14-06-2014, 09:37   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


kupujesz silnik z osprzetem od punto ale wiazka musi być od seicento 1.1 spi bo ta od punto ma inne ułożenie przewodów i komputer pod maską w innym miejscu.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
owen 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 216
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 14-06-2014, 09:42   
   Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka.


Dokładnie tak jak Uncrossed powiedział. Do tego co napisał bierzesz w zasadzie tylko kawałek wiązki z punto - potrzebne Ci kable które są na listwie wtryskowej. Z 4 par kabli schodzą się do 1 pary i tylko ten odcinek jest Ci potrzebny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum