Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-04-2014, 11:35
Bolid: sporting 99' |
|
|
sajdektbg napisał/a: | Witam wszystkich przeczytałem każda strone tego forum i pochodze do pewnego podsumowania i czy ew możecie mnie sprostować/doradzić?
Co potrzebne
*Silnik 1.2 8v 75km punto I najprawdopodobniej
*Komputer z 1.2 bez immo(jaka. cena takiego czegos?)
*wiązki i tu mam pytanie mam 1.1 mpi i chce włozyc 1.2 mpi dużo roboty wkońcu z tą wiązką bo różnie ludzie mówią? jakiś schemat?
* chłodnica z 1.2?
*kolektor 1.2
*pompka paliwa 3bar
jak o czymś zapomniałem proszę mi podradzić. Pozdrawiam |
komputer może byc z immo, ale wówczas musisz też miec kluczyk i stacyjke w komplecie z tym komputerem |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
sajdektbg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: TBG
|
Wysłany: 02-04-2014, 12:00
Bolid: SC |
|
|
dlatego raczej szukam bez immo zeby uniknac przekladania stacyjki. alternator tez z 1.2 a jak z rozrusznikiem? moze zostac od 1.1? |
|
|
|
 |
Carnal
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 12 Skąd: Grunberg
|
Wysłany: 02-04-2014, 14:00
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI |
|
|
Wg. katalogu alternator powinien pasować, za to rozruszniki różnią się m.in. ilością zębów, więc tu raczej bym brał dedykowany do 1.2. |
_________________ Najpierw masa, później rzeźba
 |
|
|
|
 |
sajdektbg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: TBG
|
Wysłany: 02-04-2014, 14:12
Bolid: SC |
|
|
Dziś zamierzam zakupić większość rzeczy. Co jeszcze?
Silnik 1.2 8v
komputer z 1.2 bez immo
rozrusznik 1.2
Jakieś wiązki czy co?
pompa paliwa 3bar
kolektor z 1.2?
I pytanie bo dziś zasłyszałem kilka wersji: 1.1-->1.2 8v Plug&play? |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2014, 15:03
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Jak masz 1.1 SPI to praktycznie tak W 1.1 MPI przeróbka wiązki Rozrusznik podchodzi od 1.1 SPI i w zależności od skrzyni też od MPI. W 1.1 MPI jest juz pompa 3barowa, ale mogę się mylić. Pytanie tylko czy z powrotem paliwa. Wiązkę no od 1.2 lub 1.1 SPI i przeróbka Kolektory muszą być od 1.2. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
sajdektbg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: TBG
|
Wysłany: 02-04-2014, 16:31
Bolid: SC |
|
|
mój bolid to schumi z 2001 roku 1.1 wiec mpi
Więc z mojego 1.1 zostaje mi skrzynia? półosie, alternator no i pompka jezeli faktycznie ma 3bary |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 02-04-2014, 17:38
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Dokładnie. Układ chłodzenia może zostać, rozrusznik też powinien pasować. Kolektor wydechowy od 1.2 i do tego musisz kupić rurę kolektorową od 1.2. W miejscu łączenia obecnie masz katalizator, a w 1.2 kolektor żeliwny więc nie bardzo nadaję się do spawania. No i wiązka z 1.1 SPI lub ta obecna do przerobienia ale w tej kwestii niech inni, bardziej doświadczeni się udzielą
Rura kolektorowa 1.2:
 |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
GrabexX
nówka sztuka ;)
Dołączył: 28 Kwi 2014 Posty: 1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-05-2014, 22:53
Bolid: . |
|
|
Witajcie
sprobowalem sie przebic przez te 39 stron, ale wydaje mi sie ze nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.
Mam u siebie silnik 1.2 8v MPI, chcialbym zalozyc glowice 16v (bo mocy nigdy za duzo). Co trzeba zmienic, przerobic itp.
Z gory dziekuje. |
|
|
|
 |
Kooboosh
Nałogowiec t-jet

Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 06-05-2014, 08:30
Bolid: Seicento 1.4t |
|
|
Wejdź na autokącik.pl.
Tam jest jeden bądź dwa watki poświęcone silnikom 1.1 16v, możliwe, że znajdziesz odpowiedzi + bezpośrednio możesz skontaktować się z osobami, które takowe silniki składały/użytkują. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-05-2014, 19:05
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
musisz zmienić cały osprzęt kolektory dolotowy i wydechowy, kompa wiązke a jako ze głowica ma 16 zaworów a nie 8 to podcięcia pod zawory w tłokach nie będą pasować i je też trzeba zmieniać. mało opłacalny temat taniej i łatwiej wrzucić cały silnik |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
wilu2121
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: kielce
|
Wysłany: 13-06-2014, 05:11
Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20 |
|
|
Witam, bardzo ciezko znalezc cos w tych kilkudziesieciu stronach wiec zdecydowalem sie napisac. Mam SC 1.1 MPI 2004 r i chce zrobic swapa na 1.2 8v, z tego co wiem to jest problem elektryka, i tu pojawia sie moje pytanie, czy jak kupie kompletny silnik z wiazka kompem stacyjka itd itp to i tak nie da rady tego razem spiac bez rzezbienia ? |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 13-06-2014, 16:21
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Rzeźba....Musisz zdobyć również wiązkę silnikową z seja 900 lub 1.1 SPI. |
|
|
|
 |
wilu2121
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: kielce
|
Wysłany: 14-06-2014, 00:52
Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20 |
|
|
czyli dobrze rozumiem ze jak bede mial 1.2 8v z punto I ( czy w punto II nie jest to samo ? ) wiazkez kompem o punto i wiazke od 1.1 spi to uda mi sie to na tym podpiac zeby dzialalo ? oczywiscie nie ja tylko znajomy ktory ogarnia ten temat tylko nie wiem co mam dokladnie kupic |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-06-2014, 09:37
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
kupujesz silnik z osprzetem od punto ale wiazka musi być od seicento 1.1 spi bo ta od punto ma inne ułożenie przewodów i komputer pod maską w innym miejscu. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 14-06-2014, 09:42
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Dokładnie tak jak Uncrossed powiedział. Do tego co napisał bierzesz w zasadzie tylko kawałek wiązki z punto - potrzebne Ci kable które są na listwie wtryskowej. Z 4 par kabli schodzą się do 1 pary i tylko ten odcinek jest Ci potrzebny. |
|
|
|
 |
|