FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
wilu2121 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 3
Skąd: kielce
Wysłany: 14-06-2014, 17:35   
   Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20


ok, dzieki za pomoc :D
 
 
DrBulgot 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Zychlin
Wysłany: 19-07-2014, 09:13   
   Bolid: seicento 0.9


Witam. Czytają te wszystkie strony trochę się pogubilem. Mam zamiar zrobić swap z 0.9 na 1.2 16v i pytanie jest moje jakie dokładnie potrzebne są części do tego. Od razu mówię że się nie znam na tym. Prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc. :sad:
_________________
:-D
 
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-07-2014, 11:11   
   Bolid: Seicento 1242


DrBulgot, nie mogłeś przeczytać wszystkich stron, bo wszystko jest opisane i na pewno byś zauważył.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
DrBulgot 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Zychlin
Wysłany: 20-07-2014, 12:00   
   Bolid: seicento 0.9


Przeczytałem wszystkie strony i nie co łyknalem tematu. Ale to zamało, ponieważ mało sie znam na tym. Po prostu potrzebuje pomocy jakich dokladnie czesci kupic do silnika 1.2 16v.
(hamulce, opony, skrzynia biegów itp.). Po prostu pytam sie na forum, gdyz panowie znaja sie na tym. Z góry dziekuje za pomoc.
_________________
:-D
 
 
 
 
Bombell 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 342
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-07-2014, 12:14   
   Bolid: Cinquecento


Hamulce i opony to akurat do swapa nie są ci potrzebne. Skrzynia podejdzie każda od 1,1 1,2.
Potrzebny cały silnik wraz z osprzętem MM. Łapy silnika od 1,1, pompa 3bar do baku, może być sam wkład jeśli będziesz miał listwę z powrotem. Jeśli nie to cały kosz bez powrotu potrzebny. Wiązkę da się przerobić jeśli masz 900 na wtrysku. Trzeba zrobić chłodzenie więc potrzebne węże od 1,1. Przyda się też zbiornik wyrównawczy MPI to tak chyba prościej węzę puścić. To chyba tyle. Przed włożeniem silnika z niewiadomego źródła warto wymienić rozrząd, wszystkie płyny i zrobić generalny przegląd.
Trzeba będzie też wydech zrobić bo ten z 900 będzie za ciasny do 1,2. Hamulce też by się przydały większe ale to już od ciebie zależy czy będziesz to robił.
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-07-2014, 12:54   
   Bolid: Seicento 1242


Jeszcze mocowanie łapy na podłużnicy musi być od 1.1 :) Taka płytka nr. 46519322.

Warto tez dać nowe śruby, minimum 10.9 twardości :)

(rozmiar x skok gwintu x długość)

Łapa silnika - śruba M10 X 1,25 X 80
Łapa skrzyni przednia - śruba M10 X 1,25 X 55
Łapa skrzyni tylna - śruba M10 X 80

TUTAJ EPER, w którym jest wszystko :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
DrBulgot 
nówka sztuka ;)

Wiek: 33
Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Zychlin
Wysłany: 21-07-2014, 08:54   
   Bolid: seicento 0.9


Dzieki za pomoc. A co do hamulców to jakie moga byc gdyz na tych fabrycznych to one sie pala.
_________________
:-D
 
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2014, 11:35   
   Bolid: Seicento 1242


DrBulgot, przy seryjnym 1.2 16V mogą zostać 240mm ale nacinane i nawiercane. Ale wydajniejsze będą 257mm z innego Fiata ,a z tyłu tarcze :) Są tematy na forum o tym.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 25-07-2014, 11:30   
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


wydajniejsze już będą 240 wentylowane :grin: i to spokojnie starczy, nawet zwykła 240 dobra tarcza i klocek (nie piszę o ferodo premier huehue)
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-07-2014, 00:07   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ja do 1.4 ok 115 km mam 240 wentylowana nawiercana nacinana mikoda od pandy 4x4 i zacisku od palio plus ferodo premier. z tyły dobry bęben i jest baja nie puchnie jak seria po dwóch hamowaniach ze 160 :D
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 26-07-2014, 19:49   
   Bolid: CC 1.2 16v


e heble z pandy 1.3 JTD albo 4x4 to dobry patent
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 27-10-2014, 21:36   
   Bolid: Sejo 1.1


Siemanko!

Mam problem ze swoim sejem- wrzuciłem mu serce 1.2 8v i podczas przyśpieszania jest wyraźnie odczuwalny muł w środkowym zakresie obrotów, górą i dołem jedzie w miarę ok.
Świece wyglądają bardzo dobrze, przewody mają z 300km przebiegu, cewki raczej też ok. Moim typem jest albo sonda lambda albo zapchany filtr paliwa. Moje pytanie brzmi następująco- czy sonda z 1.1 obsłuży prawidłowo 1.2? Podmieniłbym na próbę ze starego silnika :grin:

W razie wątpliwośći- wkład pompy zmieniony na 3bar, podciśnieniowy przełącznik zapłonu przełożony na ten z punto, rozrząd świeży i dobrze poskładany, pucha powietrza od 1.1, wydech 38mm :grin:

Podsumowując- czy sonda lambda i ew. czujnik położenia wału są identyczne w 1.1 i 1.2?
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 28-10-2014, 08:49   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Sonda i czujnik są takie same.

Podciśnieniowy przełącznik zapłonu... A co to :) ?
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 28-10-2014, 11:23   
   Bolid: Sejo 1.1


Dzięki za odpowiedź :)

Tzw. Map sensor? To śmieszne coś z wtyczką do którego idzie cienki przewód podciśnienia z kolektora :grin:
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 28-10-2014, 22:11   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


a to nie jest przełącznik zapłonu map sensor służy kompletnie do czego innego.

Map sensor podaje podciśnienie panujące w kolektorze dla komputera tak by ten biorąc pod uwagę jeszcze temp silnika położenie przepustnicy CPW itp itd mógł obliczyć odpowiednią dawkę paliwa.

Używa się go zamiast przepływki :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum