Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
wilu2121
nówka sztuka ;)
Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: kielce
|
Wysłany: 14-06-2014, 17:35
Bolid: seicento 1,1 MPI/E36 coupe m50b20 |
|
|
ok, dzieki za pomoc |
|
|
|
 |
DrBulgot
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: Zychlin
|
Wysłany: 19-07-2014, 09:13
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Witam. Czytają te wszystkie strony trochę się pogubilem. Mam zamiar zrobić swap z 0.9 na 1.2 16v i pytanie jest moje jakie dokładnie potrzebne są części do tego. Od razu mówię że się nie znam na tym. Prosiłbym o wyrozumiałość i pomoc. |
_________________
|
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2014, 11:11
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
DrBulgot, nie mogłeś przeczytać wszystkich stron, bo wszystko jest opisane i na pewno byś zauważył. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
DrBulgot
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: Zychlin
|
Wysłany: 20-07-2014, 12:00
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Przeczytałem wszystkie strony i nie co łyknalem tematu. Ale to zamało, ponieważ mało sie znam na tym. Po prostu potrzebuje pomocy jakich dokladnie czesci kupic do silnika 1.2 16v.
(hamulce, opony, skrzynia biegów itp.). Po prostu pytam sie na forum, gdyz panowie znaja sie na tym. Z góry dziekuje za pomoc. |
_________________
|
|
|
|
 |
Bombell
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Lut 2012 Posty: 342 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-07-2014, 12:14
Bolid: Cinquecento |
|
|
Hamulce i opony to akurat do swapa nie są ci potrzebne. Skrzynia podejdzie każda od 1,1 1,2.
Potrzebny cały silnik wraz z osprzętem MM. Łapy silnika od 1,1, pompa 3bar do baku, może być sam wkład jeśli będziesz miał listwę z powrotem. Jeśli nie to cały kosz bez powrotu potrzebny. Wiązkę da się przerobić jeśli masz 900 na wtrysku. Trzeba zrobić chłodzenie więc potrzebne węże od 1,1. Przyda się też zbiornik wyrównawczy MPI to tak chyba prościej węzę puścić. To chyba tyle. Przed włożeniem silnika z niewiadomego źródła warto wymienić rozrząd, wszystkie płyny i zrobić generalny przegląd.
Trzeba będzie też wydech zrobić bo ten z 900 będzie za ciasny do 1,2. Hamulce też by się przydały większe ale to już od ciebie zależy czy będziesz to robił. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-07-2014, 12:54
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Jeszcze mocowanie łapy na podłużnicy musi być od 1.1 Taka płytka nr. 46519322.
Warto tez dać nowe śruby, minimum 10.9 twardości
(rozmiar x skok gwintu x długość)
Łapa silnika - śruba M10 X 1,25 X 80
Łapa skrzyni przednia - śruba M10 X 1,25 X 55
Łapa skrzyni tylna - śruba M10 X 80
TUTAJ EPER, w którym jest wszystko |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
DrBulgot
nówka sztuka ;)
Wiek: 33 Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 3 Skąd: Zychlin
|
Wysłany: 21-07-2014, 08:54
Bolid: seicento 0.9 |
|
|
Dzieki za pomoc. A co do hamulców to jakie moga byc gdyz na tych fabrycznych to one sie pala. |
_________________
|
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2014, 11:35
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
DrBulgot, przy seryjnym 1.2 16V mogą zostać 240mm ale nacinane i nawiercane. Ale wydajniejsze będą 257mm z innego Fiata ,a z tyłu tarcze Są tematy na forum o tym. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2014, 11:30
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
wydajniejsze już będą 240 wentylowane i to spokojnie starczy, nawet zwykła 240 dobra tarcza i klocek (nie piszę o ferodo premier huehue) |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 26-07-2014, 00:07
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja do 1.4 ok 115 km mam 240 wentylowana nawiercana nacinana mikoda od pandy 4x4 i zacisku od palio plus ferodo premier. z tyły dobry bęben i jest baja nie puchnie jak seria po dwóch hamowaniach ze 160 |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 26-07-2014, 19:49
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
e heble z pandy 1.3 JTD albo 4x4 to dobry patent |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 27-10-2014, 21:36
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Siemanko!
Mam problem ze swoim sejem- wrzuciłem mu serce 1.2 8v i podczas przyśpieszania jest wyraźnie odczuwalny muł w środkowym zakresie obrotów, górą i dołem jedzie w miarę ok.
Świece wyglądają bardzo dobrze, przewody mają z 300km przebiegu, cewki raczej też ok. Moim typem jest albo sonda lambda albo zapchany filtr paliwa. Moje pytanie brzmi następująco- czy sonda z 1.1 obsłuży prawidłowo 1.2? Podmieniłbym na próbę ze starego silnika
W razie wątpliwośći- wkład pompy zmieniony na 3bar, podciśnieniowy przełącznik zapłonu przełożony na ten z punto, rozrząd świeży i dobrze poskładany, pucha powietrza od 1.1, wydech 38mm
Podsumowując- czy sonda lambda i ew. czujnik położenia wału są identyczne w 1.1 i 1.2? |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-10-2014, 08:49
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Sonda i czujnik są takie same.
Podciśnieniowy przełącznik zapłonu... A co to ? |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 28-10-2014, 11:23
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Dzięki za odpowiedź
Tzw. Map sensor? To śmieszne coś z wtyczką do którego idzie cienki przewód podciśnienia z kolektora |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:11
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
a to nie jest przełącznik zapłonu map sensor służy kompletnie do czego innego.
Map sensor podaje podciśnienie panujące w kolektorze dla komputera tak by ten biorąc pod uwagę jeszcze temp silnika położenie przepustnicy CPW itp itd mógł obliczyć odpowiednią dawkę paliwa.
Używa się go zamiast przepływki |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|