FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 28-10-2014, 22:54   
   Bolid: Sejo 1.1


Tego nie wiedziałem, prędzej myślałem że wraz ze spadkiem podciśnienia zmienia mapę paliwa :grin: W sumie brzmi podobnie :-P

1. Tak czy siak, dziś podmieniłem niebieski czujnik temperatury i bez różnicy. Odpaliłem go na chwilę bez podpiętego czujnika, świeciła się marchewa ale działał lepiej- lepiej wkręcał się na obroty.

2. Wyjeździłem benzyne do rezerwy i zalałem go V-powerem, trochę pomogło- muł podczas przyśpieszania jest mniejszy. W związku z tym planuję zmianę filtra paliwa, dolanie dodatku do benzyny i czyszczenia przepustnicy.

3. Wykręciłem sonde lambde z silnika 1.1- nie jest to oryginał, była lutowana. Jest symbol to ciąg cyfr i napis DEAD- nie brzmi to zachęcająco :)) Jak czyszczenie przepustnicy nie pomoże to ją podmienię.

Jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, podmienić, wyczyścić? :grin:
 
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 29-10-2014, 22:11   
   Bolid: Sejo 1.1


Z placu boju:

- Podmienia sonda- bez rezultatu.
- Umyta przepustnica- odpalił ładnie, chodził równo ale po ok.5 min na wolnych obrotach zaczęło go telepać.
- Dolany dodatek do paliwa- bez rezultatu

Mam kilka nowych pytań-
Jak zmierzyć sprawność niebieskiego czujnika temp?
Jak sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej?
Czy do mycia przepustnicy warto ją rozkręcić? Znajdują się tam uszczelki czy składa się to na paście? Jak jest uszczelniony krokowiec? Nic się nie stanie jak go odkręce i wyjmę?

A teraz pytanie z innej beczki. Słychać jak delikatnie klepią zawory więc chciałbym je wyregulować, regulacja jest przez śruby czy płytki? Pokrywa zaworów pasuje od 1.1 czy się czymś różni?

Wiem, straszny męczydupa ze mnie ale chce ogarnąć jak najlepiej mojego pierwszego SŁOPA :cool:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 30-10-2014, 19:52   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Czujnik jest rezystancyjny, wiec podłączyć miernik, i sprawdzać jego rezystencje, albo podpiąć pod interfejs diagnostyczny i do kompa. Wątpie, że mogło się coś z nim stać. Ciśnienie też na kompie.
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 30-10-2014, 20:49   
   Bolid: Sejo 1.1


Komp w 99r.? Z tego co mi wiadomo to nie mam klasycznego złącza diagnostycznego. Jak się więc podpiąć? :wink:


Zrobiłem już ok 200km na nowym silniku. Z newsów doszła dość często nierówna praca na wolnych obrotach :evil:
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 31-10-2014, 13:43   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Musisz mieć przejściówke z obd2 na trzypinowe złącze w SPI i wszystko się da.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 01-11-2014, 11:47   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Tylko że komputer raczej nie pokaże ciśnienia paliwa ale spoko :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 02-11-2014, 10:38   
   Bolid: Sejo 1.1


Z ostatnich newsów- poprawiłem przewód do serwa i jeszcze raz przejrzałem przewód do map sensora bo auto zaczęło chodzić tragicznie. Przewód do map sensora był uszkodzony albo podczas montażu albo przez przewód podgrzewania przepustnicy. Po skróceniu wężyka auto jedzie jak powinno, czasami zdarza mu się zadławić na wolnych obrotach :grin: Pozostaje problem nierównej pracy na wolnych obrotach, w wolnej chwili przyjże się świecą :grin:
 
 
 
Playzer 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 21
Skąd: prawie Otwock
Wysłany: 04-11-2014, 22:17   
   Bolid: Sejo 1.1




Takie coś mi dziś sej pokazał, były błędy mieszanki MAX ale usunąłem. Moje podejrzenia wzbudza lambda, stała w miejscu na wartości 1.00. Podmieniłem na inną i zaczęła pracować od 1.00 wzwyż, czy to dobrze? Co jeszcze warto sprawdzić?
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-11-2014, 22:20   
   Bolid: Seicento 1242


Lambda wskazuje bardzo uboga mieszankę :( powinno być w przedziale 0.98-1.01 około ,w każdym razie 1.25 to na 100% nie dobrze :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
sajdektbg 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 8
Skąd: TBG
Wysłany: 16-11-2014, 12:08   
   Bolid: SC


Panowie pytanko odnosnie 1.2 8v. Najlepeiej zeby to byl silnik z Punta I czy już II? Gdzie mniej roboty? Mam 1.1 mpi wiec wiem ze przerobka wiazki i tak mnie czeka.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-2014, 13:18   
   Bolid: Seicento 1242


Punto I :))
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2014, 17:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


sajdektbg napisał/a:
Panowie pytanko odnosnie 1.2 8v. Najlepeiej zeby to byl silnik z Punta I czy już II? Gdzie mniej roboty? Mam 1.1 mpi wiec wiem ze przerobka wiazki i tak mnie czeka.

Punto I, Siena, Palio. Silniki 1.2 8V z Punto II mają tylko 60KM zamiast 75KM, więc gra nie warta świeczki.
 
 
guru_p 
Bywalec

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: małopolska
Wysłany: 10-12-2014, 11:19   
   Bolid: brak


Przeczytałem cały temat i przeszukiwałem sieć ale nie znalazłem takiej informacji jak potrzebuję. Mam seja 900 i wprawdzie kręci się do 170km/h ale to trochę mało i przyspieszenie jest średnio zadowalające a tak prawdę mówiąc to prawie wogóle nie zadowalające... Planuję swapa na 1.2 16V. I tutaj małe pytanie... ma ktoś swapa z tym silnikiem i skrzynię 6b?
W większości jeżdżę po mieście (dlatego te krótkie skrzynie są w porządku) ale kilka/kilkanaście razy w roku robię długie trasy i obawiam się że skrzynia 5b będzie za krótka. Czytając te tematy doszedłem do wniosku że można by założyć skrzynię ze stilo (poprawcie mnie jak się mylę).
Drugie pytanie... Czy podjął by się ktoś zeswapowania mojego seja? W grę wchodzi jedynie małopolska a dokładniej mówiąc jej południowa część. Ja nie będę próbował swapować sam z 2 powodów... 1) na swap jest max tydzień czasu bo auta używam na codzień i uda mi się dorwać auto zastępcze max na tydzień, 2) system pracy nie pozwala mi samemu robić swapa - praca od 7 do ok 20 to na dłubanie przy aucie nie ma czasu
Interesuje mnie tylko silnik 1.2 16V bo (o ile dobrze wszystko zrozumiałem) jest elastyczniejszy od 8V a w dodatku jak się nic nie zmieni to będę miał możliwość zdobycia takiego silnika z kompletnym osprzętem za niewielkie pieniądze (całe auto bite w dupę)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-12-2014, 13:19   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


guru_p napisał/a:
Mam seja 900 i wprawdzie kręci się do 170km/h


na navi będzie tylko 150, bo licznik w sc bardzo przekłamuje przy dużych prędkościach

guru_p napisał/a:
Planuję swapa na 1.2 16V. I tutaj małe pytanie... ma ktoś swapa z tym silnikiem i skrzynię 6b?


dużo ludzi robiło połączenie z 6b z P1

guru_p napisał/a:
Czytając te tematy doszedłem do wniosku że można by założyć skrzynię ze stilo (poprawcie mnie jak się mylę).


ze stilo będzie idealna, z P1 jest dobra tylko do sportu

guru_p napisał/a:
Interesuje mnie tylko silnik 1.2 16V bo (o ile dobrze wszystko zrozumiałem) jest elastyczniejszy od 8V a w dodatku


g.... prawda, 8V ciągnie równomiernie w całych zakresie obrotów a 16V ma lekkie jebnięcie od 3000. Generalnie wszystkie 8V mają fajny dół, a 16V mocną górę w tym przypadku też tak jest.

1.2 16V to bardzo stare silnik i znalezienie dobrej sztuki graniczy z cudem, każdy trzeba poddać rewizji i zawsze coś wymienić. Lepiej wrzucić 1.4 16V na osprzęcie z 1.2 16V. Cena słupka będzie 200-300zł większa a nie trzeba będzie go rozbierać.
_________________
Moje Seicento
 
 
guru_p 
Bywalec

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: małopolska
Wysłany: 10-12-2014, 14:35   
   Bolid: brak


Dzięki kolego ale nie chcę się pakować w 1.4. Jak dla mnie jest to za duży silnik biorąc pod uwagę fakt, że 80% mojej jazdy to jazda po mieście i przyznam szczerze że chciałbym ograniczyć spalanie. Przyznam że z fiatami nie mam zbyt wielkiego doświadczenia. Chcę zrobić swapa nie "na chwilę" tylko raczej pojeździć nim dłuższy czas dlatego koszty +/- 500 przy budowie to nie są duże koszty. Bardziej chodzi mi o to by spalanie było w jakimś sensownym przedziale. No i przede wszystkim budowa by trwała max tydzień a domyślam się że przy swapie na 1.4 może być więcej zabawy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum