Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 28-10-2014, 22:54
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Tego nie wiedziałem, prędzej myślałem że wraz ze spadkiem podciśnienia zmienia mapę paliwa W sumie brzmi podobnie
1. Tak czy siak, dziś podmieniłem niebieski czujnik temperatury i bez różnicy. Odpaliłem go na chwilę bez podpiętego czujnika, świeciła się marchewa ale działał lepiej- lepiej wkręcał się na obroty.
2. Wyjeździłem benzyne do rezerwy i zalałem go V-powerem, trochę pomogło- muł podczas przyśpieszania jest mniejszy. W związku z tym planuję zmianę filtra paliwa, dolanie dodatku do benzyny i czyszczenia przepustnicy.
3. Wykręciłem sonde lambde z silnika 1.1- nie jest to oryginał, była lutowana. Jest symbol to ciąg cyfr i napis DEAD- nie brzmi to zachęcająco Jak czyszczenie przepustnicy nie pomoże to ją podmienię.
Jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, podmienić, wyczyścić? |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 29-10-2014, 22:11
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Z placu boju:
- Podmienia sonda- bez rezultatu.
- Umyta przepustnica- odpalił ładnie, chodził równo ale po ok.5 min na wolnych obrotach zaczęło go telepać.
- Dolany dodatek do paliwa- bez rezultatu
Mam kilka nowych pytań-
Jak zmierzyć sprawność niebieskiego czujnika temp?
Jak sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej?
Czy do mycia przepustnicy warto ją rozkręcić? Znajdują się tam uszczelki czy składa się to na paście? Jak jest uszczelniony krokowiec? Nic się nie stanie jak go odkręce i wyjmę?
A teraz pytanie z innej beczki. Słychać jak delikatnie klepią zawory więc chciałbym je wyregulować, regulacja jest przez śruby czy płytki? Pokrywa zaworów pasuje od 1.1 czy się czymś różni?
Wiem, straszny męczydupa ze mnie ale chce ogarnąć jak najlepiej mojego pierwszego SŁOPA |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 30-10-2014, 19:52
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Czujnik jest rezystancyjny, wiec podłączyć miernik, i sprawdzać jego rezystencje, albo podpiąć pod interfejs diagnostyczny i do kompa. Wątpie, że mogło się coś z nim stać. Ciśnienie też na kompie. |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 30-10-2014, 20:49
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Komp w 99r.? Z tego co mi wiadomo to nie mam klasycznego złącza diagnostycznego. Jak się więc podpiąć?
Zrobiłem już ok 200km na nowym silniku. Z newsów doszła dość często nierówna praca na wolnych obrotach |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 31-10-2014, 13:43
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Musisz mieć przejściówke z obd2 na trzypinowe złącze w SPI i wszystko się da. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-11-2014, 11:47
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Tylko że komputer raczej nie pokaże ciśnienia paliwa ale spoko |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 02-11-2014, 10:38
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Z ostatnich newsów- poprawiłem przewód do serwa i jeszcze raz przejrzałem przewód do map sensora bo auto zaczęło chodzić tragicznie. Przewód do map sensora był uszkodzony albo podczas montażu albo przez przewód podgrzewania przepustnicy. Po skróceniu wężyka auto jedzie jak powinno, czasami zdarza mu się zadławić na wolnych obrotach Pozostaje problem nierównej pracy na wolnych obrotach, w wolnej chwili przyjże się świecą |
|
|
|
 |
Playzer
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 01 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: prawie Otwock
|
Wysłany: 04-11-2014, 22:17
Bolid: Sejo 1.1 |
|
|
Takie coś mi dziś sej pokazał, były błędy mieszanki MAX ale usunąłem. Moje podejrzenia wzbudza lambda, stała w miejscu na wartości 1.00. Podmieniłem na inną i zaczęła pracować od 1.00 wzwyż, czy to dobrze? Co jeszcze warto sprawdzić? |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2014, 22:20
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Lambda wskazuje bardzo uboga mieszankę powinno być w przedziale 0.98-1.01 około ,w każdym razie 1.25 to na 100% nie dobrze |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
sajdektbg
nówka sztuka ;)
Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: TBG
|
Wysłany: 16-11-2014, 12:08
Bolid: SC |
|
|
Panowie pytanko odnosnie 1.2 8v. Najlepeiej zeby to byl silnik z Punta I czy już II? Gdzie mniej roboty? Mam 1.1 mpi wiec wiem ze przerobka wiazki i tak mnie czeka. |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-11-2014, 17:06
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
sajdektbg napisał/a: | Panowie pytanko odnosnie 1.2 8v. Najlepeiej zeby to byl silnik z Punta I czy już II? Gdzie mniej roboty? Mam 1.1 mpi wiec wiem ze przerobka wiazki i tak mnie czeka. |
Punto I, Siena, Palio. Silniki 1.2 8V z Punto II mają tylko 60KM zamiast 75KM, więc gra nie warta świeczki. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 10-12-2014, 11:19
Bolid: brak |
|
|
Przeczytałem cały temat i przeszukiwałem sieć ale nie znalazłem takiej informacji jak potrzebuję. Mam seja 900 i wprawdzie kręci się do 170km/h ale to trochę mało i przyspieszenie jest średnio zadowalające a tak prawdę mówiąc to prawie wogóle nie zadowalające... Planuję swapa na 1.2 16V. I tutaj małe pytanie... ma ktoś swapa z tym silnikiem i skrzynię 6b?
W większości jeżdżę po mieście (dlatego te krótkie skrzynie są w porządku) ale kilka/kilkanaście razy w roku robię długie trasy i obawiam się że skrzynia 5b będzie za krótka. Czytając te tematy doszedłem do wniosku że można by założyć skrzynię ze stilo (poprawcie mnie jak się mylę).
Drugie pytanie... Czy podjął by się ktoś zeswapowania mojego seja? W grę wchodzi jedynie małopolska a dokładniej mówiąc jej południowa część. Ja nie będę próbował swapować sam z 2 powodów... 1) na swap jest max tydzień czasu bo auta używam na codzień i uda mi się dorwać auto zastępcze max na tydzień, 2) system pracy nie pozwala mi samemu robić swapa - praca od 7 do ok 20 to na dłubanie przy aucie nie ma czasu
Interesuje mnie tylko silnik 1.2 16V bo (o ile dobrze wszystko zrozumiałem) jest elastyczniejszy od 8V a w dodatku jak się nic nie zmieni to będę miał możliwość zdobycia takiego silnika z kompletnym osprzętem za niewielkie pieniądze (całe auto bite w dupę) |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-12-2014, 13:19
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
guru_p napisał/a: | Mam seja 900 i wprawdzie kręci się do 170km/h |
na navi będzie tylko 150, bo licznik w sc bardzo przekłamuje przy dużych prędkościach
guru_p napisał/a: | Planuję swapa na 1.2 16V. I tutaj małe pytanie... ma ktoś swapa z tym silnikiem i skrzynię 6b? |
dużo ludzi robiło połączenie z 6b z P1
guru_p napisał/a: | Czytając te tematy doszedłem do wniosku że można by założyć skrzynię ze stilo (poprawcie mnie jak się mylę). |
ze stilo będzie idealna, z P1 jest dobra tylko do sportu
guru_p napisał/a: | Interesuje mnie tylko silnik 1.2 16V bo (o ile dobrze wszystko zrozumiałem) jest elastyczniejszy od 8V a w dodatku |
g.... prawda, 8V ciągnie równomiernie w całych zakresie obrotów a 16V ma lekkie jebnięcie od 3000. Generalnie wszystkie 8V mają fajny dół, a 16V mocną górę w tym przypadku też tak jest.
1.2 16V to bardzo stare silnik i znalezienie dobrej sztuki graniczy z cudem, każdy trzeba poddać rewizji i zawsze coś wymienić. Lepiej wrzucić 1.4 16V na osprzęcie z 1.2 16V. Cena słupka będzie 200-300zł większa a nie trzeba będzie go rozbierać. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 10-12-2014, 14:35
Bolid: brak |
|
|
Dzięki kolego ale nie chcę się pakować w 1.4. Jak dla mnie jest to za duży silnik biorąc pod uwagę fakt, że 80% mojej jazdy to jazda po mieście i przyznam szczerze że chciałbym ograniczyć spalanie. Przyznam że z fiatami nie mam zbyt wielkiego doświadczenia. Chcę zrobić swapa nie "na chwilę" tylko raczej pojeździć nim dłuższy czas dlatego koszty +/- 500 przy budowie to nie są duże koszty. Bardziej chodzi mi o to by spalanie było w jakimś sensownym przedziale. No i przede wszystkim budowa by trwała max tydzień a domyślam się że przy swapie na 1.4 może być więcej zabawy. |
|
|
|
 |
|