Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:36
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
guru_p napisał/a: | domyślam się że przy swapie na 1.4 może być więcej zabawy. |
jest dokładnie tyle samo, a spalanie po strojeniu może być nawet mniejsze od 1.2.
Nie wspomniałem o jednej ważnej rzeczy, robisz swap więcej rób go na kompie od 1.2 8V i potem zrób strojenie. Jeśli nie wiesz dlaczego to na autokaciku przeczytaj sobie temat pod tytułem "OCB z tym tyrkoleniem". ECU IAW 18FD z 1.2 16V ma wadliwy program i w większości przypadków objawia się to przerywaniem silnika podczas przyśpieszania na niskim obrotach, a czasami nawet w cały zakresie. W Punto tego nie ma, a po przełożeniu silnika do SC będzie. Rzadko się zdarza, żeby nie było. Problem jest ze sterowaniem kąta wyprzedzenia zapłonu. Druga opcja to montaż ECU z 1.1SPI albo 1.2 8V i strojenie na DET3. Koszt z DET3 to ok. 1300zł. Jak chcesz mieć samochód nadający się do jazdy na co dzień w stresu to sprzedaj SC i kup sobie coś normalnego, bardziej cywilizowanego. Bo jak zaczniesz bawić się w tuning, to w finalnym rachunku wyjdzie, że za te pieniądze (SC+swap) miałbyś bardzo fajny samochód. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
guru_p
Bywalec
Dołączył: 09 Gru 2014 Posty: 95 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 10-12-2014, 18:46
Bolid: brak |
|
|
chcę samochód do jazdy na codzień ale nie chcę zwykłego dupowoza (jak bym chciał to bym kupił jakiegoś puga albo gulfa)
silnik z tego seja będę chciał wpakować do malucha (wolał bym do malca założyć również 1.2 ale jak będę miał 900 to nie ma sensu pakować się w koszty silnika a ten ma dopiero 130tyś od nowości i nigdzie nie leje)
lubię nietypowe sprzęty zwłaszcza takie "cichociemne" które potrafią zaskoczyć na drodze |
|
|
|
|
Kuba929rr
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 05 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-12-2014, 13:26
Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003 |
|
|
Dłuuuggaa lektura ale po przeczytaniu i ja mam kilka niejasności do rozwiania. Mianowicie na początku tematu była mowa o bazie i wszyscy pisali że 900 lub 1.1 spi, a co jeżeli już posiadam MPI i chciałbym go "trochę" podrasować ? Jaka najlepsza opcja by wchodziła w gre ? Rezanie góry silnika czy swap?
Od początku temat rozchodzi się o grube moce, a mi chodziłoby wstępnie o ulepszenie fabryki, po prostu żeby się lepiej bujał i lżej mu było przy prędkościach ok 100km/h. Później może grubsze mody.
W takim razie jeżeli miałbym swapować to który silnik brać pod baze 1.1 MPI i czy lepiej podkręcić orginalny silnik czy wsadzić np 1.2 v8 zostawiając w seri puki co ? |
|
|
|
|
horcio
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-01-2015, 21:45
Bolid: sporting 99' |
|
|
mam obecnie 1.1 spi z górą od 1.2 8v.
chcę teraz wsadzić dół od 1.2.
czy sa jakies różnice pomiędzy dołem z 1.2 w wersji 60KM a 75KM ? |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-02-2015, 21:19
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Pytanie czy ktoś z Was po swapie na 1.2 8V albo założeniu głowicy z 1.2 na blok 1.1 jeździł przez jakiś czas z seryjną pompą 1,1spi 1.2bara a dopiero po jakimś czasie włożył odpowiednią pompę 3bar z punto? Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w pracy silnika ze zbyt słabą pompą, zastanawia mnie czy aby na pewno mam właściwą pompę (kupiłem niby nową 3bar ale kto wie), bo silnik nie ma takiej charakterystyki jak powinien, powyżej 3tys obrotów wyraźnie czuć spadek momentu. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
PIXAR
spamer team CentoPomorze
Pomógł: 67 razy Wiek: 31 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2015, 21:38
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
barkor, kolega jeździ do dzisiaj na pompie od 1.1 SPI, ale to pojedynczy znany mi przypadek Normalnie przy 1.2 i serii pompie, czasem na wyższych obrotach potrafi przerywać Jedna charakterystyczna rzecz jest przy pompie od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej Tyle z moich doświadczeń |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-02-2015, 21:46
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
PIXAR napisał/a: | od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej Tyle z moich doświadczeń |
sama pompa nie ma tutaj znaczenia, znaczenie ma ECU który steruje przekaźnikiem podwójnym z którego wychodzi 12V na pompę. Widocznie programiści kompa od 1.1. dali krótszy czas wstępnego tłoczenia niż w przypadku kompa od 1.2. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
PIXAR
spamer team CentoPomorze
Pomógł: 67 razy Wiek: 31 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17-02-2015, 21:50
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | PIXAR napisał/a: | od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej Tyle z moich doświadczeń |
sama pompa nie ma tutaj znaczenia, znaczenie ma ECU który steruje przekaźnikiem podwójnym z którego wychodzi 12V na pompę. Widocznie programiści kompa od 1.1. dali krótszy czas wstępnego tłoczenia niż w przypadku kompa od 1.2. |
Mój błąd |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-02-2015, 22:58
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
PIXAR, no z tym przerywaniem to może chodzić o to, że kolega ma zarówno pompe od 1.1 jak i kompa od 1.1. Z tym czasem tłoczenia pompy to tak jak ustaliliście, za dłuższy czas odpowiada komp (odpalałem 1.2 na kompie z 1.1 a później 1.2 i wiem o tej różnicy). Jak przez pierwszy tydzień jeździłem na kompie z 1.1 to właśnie przerywał czasem na wyższych obrotach, więc to chyba raczej nie objaw słabszej pompy a zastosowanego kompa.
No nic chyba żeby rozwiać moje wątpliwości to będę musiał zmierzyć ciśnienie paliwa, tudzież wsadzić z powrotem pompę z 1.1 i zobaczyć czy będzie różnica, jak nie będzie to chyba pompa nie taka jak trzeba |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-02-2015, 10:15
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ogólnie seryjna pompa od SPI nie daje 1 bara ale troche więcej. A ciśnienie zbijane jest regulatorem we wtrysku. Więc na 1.2 troche tam pojeździ ale szału nie będzie bo ciśnienie nie jest wystarczające do rozpylania mieszanki i się po prostu z wtrysku leje zwyczajnie.
Przerabiałem temat odpalając 16V na pompie od 1.1. Jeździł do 5 tys normalnie potem jakaś katorga. Na pompie od 12 MPI i od punto GT jest OK ! |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-02-2015, 22:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Czy ktoś się orientuje czy sonda lambda z 900setki jest taka sama jak w 1.1spi? Po swapie z 900 na 1.2 zostawiłem sondę z 900setki, ale nie wiem czy to dobrze. Poszukałem na allegro i na aukcjach z sondami w wykazie samochodów do jakich pasują są zestawiane seje 1.1 i punto 1.2 natomiast 900 nie ma, tak jakby sonda była inna, chyba że chodzi tylko o długość przewodu (w 900 są dużo dłuższe przewody od lambdy). |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-02-2015, 22:39
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Myślę, że będzie OK. Po numerze ciężko będzie do czego kolwiek dojść, bo jak napisałeś jest inna długość przewodów a to już automatycznie powoduje, że sonda dostaje inny numer fabryczny. Jeśli nie będzie OK, to będziesz miał duże spalanie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-02-2015, 00:01
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ir3n3usz, no właśnie spalanie mam całkiem spore i silnik nie chodzi tak jak powinien i inaczej chodzi jak jest zimny a inaczej jak ciepły (wyraźny spadek mocy po rozgrzaniu - a jak mi wiadomo sonda lambda zaczyna pracować od pewnej temperatury dopiero), więc szukam przyczyn. Tyle swapów było już z 900 na 1.2, ale w necie nic nie mogę znaleźć na ten temat czy sondę z 900 można zostawić przy 1.2:/ |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
PIXAR
spamer team CentoPomorze
Pomógł: 67 razy Wiek: 31 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-02-2015, 01:25
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
barkor, sonda pasuje Ja miałem 9sete i po drodze było 1.1 teraz 1.2 sonda cały czas ta sama ,bo właśnie długość przewodów (wiązka 9sety) mnie zmusiła ,żeby sonda została Wsio trybi ale to nie oznacza ,że u Ciebie sonda może być uszkodzona. |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
|
barkor
spamer team
Pomógł: 90 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26-02-2015, 09:23
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
PIXAR, Dzięki za rozwianie wątpliwości:) Sonda po niskim przebiegu i w mojej 900setce pracowała bez zarzutu, więc raczej będzie OK, chyba że mechanicznie się jakoś uszkodziła podczas demontażu, będę musiał sprawdzić |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
|
|
|
|
|
|