FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 10-12-2014, 18:36   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


guru_p napisał/a:
domyślam się że przy swapie na 1.4 może być więcej zabawy.


jest dokładnie tyle samo, a spalanie po strojeniu może być nawet mniejsze od 1.2.

Nie wspomniałem o jednej ważnej rzeczy, robisz swap więcej rób go na kompie od 1.2 8V i potem zrób strojenie. Jeśli nie wiesz dlaczego to na autokaciku przeczytaj sobie temat pod tytułem "OCB z tym tyrkoleniem". ECU IAW 18FD z 1.2 16V ma wadliwy program i w większości przypadków objawia się to przerywaniem silnika podczas przyśpieszania na niskim obrotach, a czasami nawet w cały zakresie. W Punto tego nie ma, a po przełożeniu silnika do SC będzie. Rzadko się zdarza, żeby nie było. Problem jest ze sterowaniem kąta wyprzedzenia zapłonu. Druga opcja to montaż ECU z 1.1SPI albo 1.2 8V i strojenie na DET3. Koszt z DET3 to ok. 1300zł. Jak chcesz mieć samochód nadający się do jazdy na co dzień w stresu to sprzedaj SC i kup sobie coś normalnego, bardziej cywilizowanego. Bo jak zaczniesz bawić się w tuning, to w finalnym rachunku wyjdzie, że za te pieniądze (SC+swap) miałbyś bardzo fajny samochód.
_________________
Moje Seicento
 
 
guru_p 
Bywalec

Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 95
Skąd: małopolska
Wysłany: 10-12-2014, 18:46   
   Bolid: brak


chcę samochód do jazdy na codzień ale nie chcę zwykłego dupowoza (jak bym chciał to bym kupił jakiegoś puga albo gulfa)
silnik z tego seja będę chciał wpakować do malucha (wolał bym do malca założyć również 1.2 ale jak będę miał 900 to nie ma sensu pakować się w koszty silnika a ten ma dopiero 130tyś od nowości i nigdzie nie leje)
lubię nietypowe sprzęty zwłaszcza takie "cichociemne" które potrafią zaskoczyć na drodze
 
 
Kuba929rr 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-12-2014, 13:26   
   Bolid: audi 80 b4/ Sej 1.1 2003


Dłuuuggaa lektura ale po przeczytaniu i ja mam kilka niejasności do rozwiania. Mianowicie na początku tematu była mowa o bazie i wszyscy pisali że 900 lub 1.1 spi, a co jeżeli już posiadam MPI i chciałbym go "trochę" podrasować ? Jaka najlepsza opcja by wchodziła w gre ? Rezanie góry silnika czy swap?
Od początku temat rozchodzi się o grube moce, a mi chodziłoby wstępnie o ulepszenie fabryki, po prostu żeby się lepiej bujał i lżej mu było przy prędkościach ok 100km/h. Później może grubsze mody.
W takim razie jeżeli miałbym swapować to który silnik brać pod baze 1.1 MPI i czy lepiej podkręcić orginalny silnik czy wsadzić np 1.2 v8 zostawiając w seri puki co ?
 
 
horcio 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 71
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-01-2015, 21:45   
   Bolid: sporting 99'


mam obecnie 1.1 spi z górą od 1.2 8v.
chcę teraz wsadzić dół od 1.2.

czy sa jakies różnice pomiędzy dołem z 1.2 w wersji 60KM a 75KM ?
_________________
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-02-2015, 21:19   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Pytanie czy ktoś z Was po swapie na 1.2 8V albo założeniu głowicy z 1.2 na blok 1.1 jeździł przez jakiś czas z seryjną pompą 1,1spi 1.2bara a dopiero po jakimś czasie włożył odpowiednią pompę 3bar z punto? Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w pracy silnika ze zbyt słabą pompą, zastanawia mnie czy aby na pewno mam właściwą pompę (kupiłem niby nową 3bar ale kto wie), bo silnik nie ma takiej charakterystyki jak powinien, powyżej 3tys obrotów wyraźnie czuć spadek momentu.
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-02-2015, 21:38   
   Bolid: Seicento 1242


barkor, kolega jeździ do dzisiaj na pompie od 1.1 SPI, ale to pojedynczy znany mi przypadek :)) Normalnie przy 1.2 i serii pompie, czasem na wyższych obrotach potrafi przerywać :)) Jedna charakterystyczna rzecz jest przy pompie od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej :)) Tyle z moich doświadczeń ;)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 17-02-2015, 21:46   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


PIXAR napisał/a:
od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej Tyle z moich doświadczeń


sama pompa nie ma tutaj znaczenia, znaczenie ma ECU który steruje przekaźnikiem podwójnym z którego wychodzi 12V na pompę. Widocznie programiści kompa od 1.1. dali krótszy czas wstępnego tłoczenia niż w przypadku kompa od 1.2.
_________________
Moje Seicento
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-02-2015, 21:50   
   Bolid: Seicento 1242


ir3n3usz napisał/a:
PIXAR napisał/a:
od 1.1 ,podczas przekręcenia kluczyka na pierwsza pozycję (MAR) pompa normalnie pompuje paliwo przez 2-3 sekundy. Przy 1.2 ta sama pompa robi to zauważalnie dłużej Tyle z moich doświadczeń


sama pompa nie ma tutaj znaczenia, znaczenie ma ECU który steruje przekaźnikiem podwójnym z którego wychodzi 12V na pompę. Widocznie programiści kompa od 1.1. dali krótszy czas wstępnego tłoczenia niż w przypadku kompa od 1.2.


Mój błąd :oops:
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17-02-2015, 22:58   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


PIXAR, no z tym przerywaniem to może chodzić o to, że kolega ma zarówno pompe od 1.1 jak i kompa od 1.1. Z tym czasem tłoczenia pompy to tak jak ustaliliście, za dłuższy czas odpowiada komp (odpalałem 1.2 na kompie z 1.1 a później 1.2 i wiem o tej różnicy). Jak przez pierwszy tydzień jeździłem na kompie z 1.1 to właśnie przerywał czasem na wyższych obrotach, więc to chyba raczej nie objaw słabszej pompy a zastosowanego kompa.
No nic chyba żeby rozwiać moje wątpliwości to będę musiał zmierzyć ciśnienie paliwa, tudzież wsadzić z powrotem pompę z 1.1 i zobaczyć czy będzie różnica, jak nie będzie to chyba pompa nie taka jak trzeba :wink:
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-02-2015, 10:15   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ogólnie seryjna pompa od SPI nie daje 1 bara ale troche więcej. A ciśnienie zbijane jest regulatorem we wtrysku. Więc na 1.2 troche tam pojeździ ale szału nie będzie bo ciśnienie nie jest wystarczające do rozpylania mieszanki i się po prostu z wtrysku leje zwyczajnie.
Przerabiałem temat odpalając 16V na pompie od 1.1. Jeździł do 5 tys normalnie potem jakaś katorga. Na pompie od 12 MPI i od punto GT jest OK !
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-02-2015, 22:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


Czy ktoś się orientuje czy sonda lambda z 900setki jest taka sama jak w 1.1spi? Po swapie z 900 na 1.2 zostawiłem sondę z 900setki, ale nie wiem czy to dobrze. Poszukałem na allegro i na aukcjach z sondami w wykazie samochodów do jakich pasują są zestawiane seje 1.1 i punto 1.2 natomiast 900 nie ma, tak jakby sonda była inna, chyba że chodzi tylko o długość przewodu (w 900 są dużo dłuższe przewody od lambdy).
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 25-02-2015, 22:39   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Myślę, że będzie OK. Po numerze ciężko będzie do czego kolwiek dojść, bo jak napisałeś jest inna długość przewodów a to już automatycznie powoduje, że sonda dostaje inny numer fabryczny. Jeśli nie będzie OK, to będziesz miał duże spalanie.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-02-2015, 00:01   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


ir3n3usz, no właśnie spalanie mam całkiem spore i silnik nie chodzi tak jak powinien i inaczej chodzi jak jest zimny a inaczej jak ciepły (wyraźny spadek mocy po rozgrzaniu - a jak mi wiadomo sonda lambda zaczyna pracować od pewnej temperatury dopiero), więc szukam przyczyn. Tyle swapów było już z 900 na 1.2, ale w necie nic nie mogę znaleźć na ten temat czy sondę z 900 można zostawić przy 1.2:/
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 31
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-02-2015, 01:25   
   Bolid: Seicento 1242


barkor, sonda pasuje :)) Ja miałem 9sete i po drodze było 1.1 teraz 1.2 sonda cały czas ta sama ,bo właśnie długość przewodów (wiązka 9sety) mnie zmusiła ,żeby sonda została :)) Wsio trybi ale to nie oznacza ,że u Ciebie sonda może być uszkodzona.
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26-02-2015, 09:23   
   Bolid: Seicento 900-->1.2 8V-->1.4 8V


PIXAR, Dzięki za rozwianie wątpliwości:) Sonda po niskim przebiegu i w mojej 900setce pracowała bez zarzutu, więc raczej będzie OK, chyba że mechanicznie się jakoś uszkodziła podczas demontażu, będę musiał sprawdzić :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum